Viimeisen kolmanneksen oireet

Tiheät ja kivuliast supistukset loppu eilen seiskan aikaan ja siirryttiin osastolle nukkumaan ja antibioottia saamaan. Tänään aletaan vauhdittamaan synnytystä jollain ( oksitosiini). Totaalinen pysähtyminen :( No mutta nyt sain nukkua yön.

Tsemppiä marieli! Toi on ärsyttävää!!! Mulla kävi just noin esikoisen kohdalla, homma tyssäs kokonaan 6 senttiin ja lopulta kun oksitoonin takia (meni puoli vuorokautta) jatkui ja avautui 8-9 senttiin asti niin esikoinen otti takapakkia kun tarjonta vaihtui ja tuli takas siihen 6 senttiin. Huoh! Toivotaan sulle nopeampaa toimintaa asian suhteen! Pidän peukkuja :)

Itse toivon että saan viettää hikeä rauhalliset kolme viikkoa! Sektio siis 12.11 eli ennen sitä ei tartte tapahtua mitään kiitos :D Mulla ei edelleenkään ole oireita ja tässä suunnittelin et lähdetään aamupalan jälkeen esikoisen kanssa rattailla lenkille ja puistoon! Ollaan siis edelleen täällä Helsingissä mun siskolla! Illalla Ikeaan shoppailee ja huomenna kotia!

Äippäpolilla käyty, ja niinhän se lääkäri sitten meinasi, että vatsakipu olisi voimakasta närästystä, siihen ranixalia reseptillä. Päänsärky puolestaan migreeniä ja SUOSITTELI syömään panadolia 3g päivässä (olen yrittänyt pärjätä 1-2:lla). Vuodosta otti pikatestin ja meinasi valkovuodoksi. Totesi kyllä, että onpa todellakin juoksevaa.
Kirjoittelen muita juttuja tonne neuvola ketjuun kunhan tästä kotiudun. Mutta summa summarum, kaikki tällä hetkellä ok :)

Täällä takana huonompi yö. Paita kastui alkuyöstä maitoon ja piti vaihtaa se. Kävin lounaalla kaverin kanssa ja alkoi supistella siellä. Nyt ei oikeastaan supistele, paitsi välillä, mutta alaselän ja -vatsan kivut ovat koko ajan päällä. Aika tuskainen olo. Mies tuli onneksi jo töistä, niin ei tarvotse yksin kärvistellä. Toivotaan, että tämä loppuisi pian tai olisi h-hetken alku?!

Voi jestas että on ollut tuskainen olo eilisen ja tämän päivän. Milloin vihloo mahaa, selkää, lonkkia, nivusia niin että liike pysähtyy kivusta. Kävely on entistä hitaampaa ja vaivalloisempaa, kumartelusta puhumattakaan :( Sais pikkuinen alkaa jo tuleen että nää kivut helpottais eikä olis pinna niin kireällä näiden kipujen kanssa..

Mua ärsyttää kun ei ole juuri mitään synnytykseen viittaavia oireita. Liitoskipuja ja pari hassua supistusta, siinä kaikki. Ei taida tällä kaverilla olla sittenkään kiire!

Älähän nyt vielä masennu, se saattaa alkaa ihan yht'äkkiä ilman mitään ennakko varoituksia :) En mä kans tiä viittaako noi millään tavalla synnytykseen, tuskimpa.. muuten vaan pirun kipee :(

Ohhoh, huonoja öitä enempi ku hyviä! Pakko ottaa joka ilta 1g panadol että saa ees jotennii nukuttua, jos sitä ei ota nii joutuu yöllä sitte ottamaan joka tapauksessa, päivällä turha ottaa ku ei se rupia ku väsyttää eikä sillai kipuja vie pois (tai kuvittelen vaa :-D )
Nivuset ja pimppaluu on niiiiii kippeenä, mieski kysy mitä mää oon tehny :-D nyt tuntuu nii ikuisuudelle laskettuhuaikaha, olisin jo valmis synnyttää :-D
Pari päivää olin kotipaikalla ja isän ja veljen kanssa mentiin mun pappaa moikkaamaan niin siitähä hyvät naurut sai kun isä oli kerranki mua ripiämpi :D (isällä huonot jalat ja sen kävely on semmosta köntystämistä)
Onha tää mielenkiintosta...

Mä oon nukkunut nyt muutamana yönä paremmin kun moneen kuukauteen !! :) ja uni on tullut helposti. Vauvan pää taitaa painaa jo aika alas kun vessassa käy niin pissaa tulee todella pienellä paineella lorottelemalla vaikka hätä olisi kova ! Mun hyvä ruokahalu on kanssa hävinnyt... Tuntuu ettei mikään maistuis. Olisikohan merkkejä H-hetken lähestymisestä ?!? :D

Ronja89, mulle tapahtu ihan sama toissailtana! Eli 2 yötä nukkunu tosi hyvin. Noi muutki oireet täsmää, mutta siihen lisäks jäbä on rauhoittunut liikkeissään huomattavasti. Piti ihan dopplerilla kuunnella sydänäänet kun meinas iskee paniikin. Oisko tyyntä myrkyn edellä...oishan!!

Stork niin täälläkin vaavi hiljaisempi kuin yleensä !!! Pari kertaa tänään tökkinyt hereille ja varmistanut että hengissä ollaan... hui! Jänniä aikoja

Liitoskivut taas uusissa sfääreissä, kun joutui tänään ottamaan ihan kunnon juoksuaskelia useamman kymmenen metriä, kun pääsi koira lenkillä karkuun... Muutenki saanu taapertaa tavallista enemmän, kun ollaan ulkoiltu kylässä olevan kummilapsen kanssa. Pari tuntia sitten alkoi tuntua, ettei voi liikahtaakaan paikaltaan, nivusiin ja häpyluuhun sattuu niin vietävästi. Vähän supistaakin.

On myös sydän muljunnut koko illan :( kysyin silloin näistä sydäntuntemuksista nla lääkäriltä, ei alkanut edes stetoskoopilla kuuntelemaan, käski vaan olemaan huolehtimatta. Voi kun tämä olisikin vain jotain ihan harmitonta tai tyyliin omaa mielikuvitusta... Tunne on vaan välillä erittäin epämiellyttävä ja häiritsevä.

Jospa menis yö edes kohtuullisesti, viime yönä kun ei tullut nukuttua ja tänä yönä ei viittis mihinkään synnärille lähteä, kun on tuo yövieraskin ja mies lähtee aamuyöstä töihin, vieraita tulossa puolen päivän aikoihin... Kun sais vaan levätä!

Suppareita on tullut pitkin yötä, piti ihan ruveta kellottamaan kun ei saa edes unta... n. vartin välein tulee minuutin kestäviä kipeitä tällä hetkellä, eniten tuntuu alaselässä. Panadolia naamaan ja lämpöpulloa selälle, olisi kiva saada kyllä vielä nukuttua jos tää homma nyt tästä lähtee kunnolla käyntiin!

Nyt tulee suppareita n. 10 minsan välein ja välillä vähän alle. Pakko oli nousta ylös kun ei enää pystynyt makaamaan sängyssä ja tuli nälkä. Toivoa siis on! :grin Jos lopahtaa niin aamulla sitten vauhtia hakemaan pihatalkoista!

Takaisin