Viimeisen kolmanneksen oireet

Antsku mulla on ollu tollasia samanmoisia "närästyskohtauksia". On muuten yhtä helvettiä, mulla säteilee kipu ehkä eniten lapoihin. Ei auta muu ku yrittää vaan etsiä hyvää asentoa (mitä ei kyllä ole olemassa).
Jonnin verran alkaa kanssa supistelee pitkin päivää, illalla eniten ja vähän tapahtunukki niitten takia edistymistä alhaalla. Nyt 34+5 ja lääkäri sano että tervetuloa synnyttämään ja sanoi toivovansa ettei enää ultran alla nähdä kun 3 viikon päästä ois seuraava seuranta. Sillo viikot 37+4...tuntuu hassulta että lääkäriki on vahvasti sitä mieltä että etukäteen tulloo :D Paineita en ota kun kuitenki ollaan jo oikein hyvillä viikoilla :)

Närästys ja pallea kipu hyvinkin tuttua! Täällä närästää ajoittain niim kovaa että tekee mieli oksentaa ja usein juuri yöllä. Palleakipukin yleensä ilta painotteista, onneksi kuitenkin tämä vähentynyt paljon kun vatsa alkanut laskautumaan. Tsemppiä antsku vaivojen kanssa.

Kiitos naiset, helpottaa tietää etten ole yksin asian kanssa ja joku sentään tietää mistä puhun kun neuvolassa vaan todetaan että "ai jaa voi voi"! Ei tällaisesta voi kukaan muu tietää kuin sen kokenut!

Eilen illalla loppui sitten se tähän asti täysin oireeton raskaus!! Kattelin illalla sohvalla telkkua ja yht äkkiä tuli ihan hillittömän oksettava olo. Verenpaineen mittasin ja oli huimissa lukemissa 165/96 ja pulssikin suht korkee. Verensokeri oli pitkälti alle 4:n. Vauvan liilkeitä ei tuntunut pitkään aikaan.

yritin syödä ja juoda ja levätä, mutta olo ei millään helpottanut. Lopulta soitin synnärille ja tosi kiva kätilö oli puhelimen toisessa päässä. Antoi ohjeet lepoon ja syämiseen ja vauvan liikelaskentaan. Ja sanoi sitten, että jos olo ei helpota tai liikelaslenta ei onnistu, pitää tulla näytille.

Parin tunnin levon jälkeen olo helpotti. Vauvan liikkeitä en saanu milläään aluks tuntumaan, mutta sitten mies kärsivällisesti jutteli vauvalle, soitti musiikkia ja silitteli masua. Tunnin jälkeen alkoi lopulta helpottava potkushow masussa. Kylläpä se tuntui hyvälle!

En kyl tiedä mistä tämä johtui, mutta olin juono aika huonosti koko päivän ja kävin illalla tanssimassa. Ehkäpä se oli tässä vaiheessa kropalle liikaa. Tänä aamuna olo on jo onneks hyvä ja verenpaineetkin lähes normaalit. Nyt vaan lepoa!! Toivottavasti selvisin pelkällä säikähdyksellä.

Kävin neuvolassa ja th sanoi, että torstaina otetun verikokeen mukaan maksa-arvot on koholla. Sappitulokset saan vielä maanantaina. Th oli soittanut äippäpolille ja sieltä oltiin sanottu, että mun pitää mennä ma sinne ellei muksu viikonloppuna synny ihan omin päin... He testaavat vielä jotain ja katsovat ultraa ja miettivät pitääkö käynnistää vai mitä tehdään. Nyt vasta jänskättääkin :)

Selvästi huomaa, että viimeiset raskauspäivät ja -viikot menossa. Niin monilla on jo oireita, jos jonkinlaisia. Kai se on elimistön tapa kertoa, että nyt alkaa tulla liikaa rasitusta ja pieni voisi alkaa syntyä.

Täällä "isoimpana" vaivana ovat nivusten ja alavatsan sukkapuikko vihlaisut, jotka meinaa viedä jalat alta. Supistelut palasivat parin viikon hiljaiselon jälkeen ja joka ilta mietin, tuleeko tänä yönä lähtö.

Jännää odottaa, milloin marraskuisia alkaa syntyä lisää :)

Tämä nyt ei varsinaisesti ole oire, mutta mulla oli alku- ja keskiraskauden kynnet tosi hyvässä kunnossa, olin ihan innoissani. Mutta nyt ne on taas omat hauraat liuskoittuvat itsensä. Yhtään ei olisi haitannut, vaikka muutos olisikin ollut pysyvä.

Mulla toistaiseksi vielä pysyneet loistokunnossa. Viikko 36 nyt meneillään.. ennen raskautta ei mullakaan ollu hyvät kynnet, jokainen liuskoittui vaikka kuinka yritti pitää niistä huolen. Nyt on saanut kasvatettua kynsiä ilman, että on tarvinnu pelätä että ne on rumat. :D

Mä vaan syön ja syön.. ugh.. ahistaa kun on ihan löysä ja tekee mieli koko ajan jotain ja vedänki. Huono olo kohtaus tuli illalla, ihan ku flunssa tulossa mut meni onneks melkein ohi, ehkä väsyttää

Viikko 34 alkaa huomenna ja olo on sellanen että nyt todellakin ollaan raskaana :D närästää aamua iltaa, maha on raskas ja painaa keuhkoja. Selkään, lonkkiin ja nivusiin sattuu. En pysty nukkuun enää kun vasemmalla kyljellä ja uni ei meinaa iltasin tulla. Mutta eiköhän se tästä, 6 viikkoa enää laskettuun niin eiköhän tän sinnillä vedä loppuun. Tosin ei haittais vaikka lapsi päättäs tulla vähän etuajassa :)

Mulla on kans sama kynsien kans, aluksi tosi hyvässä kunnossa ja nyt taas liskottuvat ja huonokuntoiset.

Mun kynnet on ihan huiput mutta toisaalta oonkin vetäny myös lisäkalkkia koko ajan :D Ja huomannu kuinka huonosti oon kalkkia vetäny ennen tätä, nimittäin kynnet ei oo kestäny mitään :D

Onkos kellään ollu aivan järkyttävää alaselkäkipua? Täällä alko eilen aamulla, ihan siis ilman minkään rehkimisen seurauksena. Kävely sattuu, sohvalta ylös nouseminen sattuu ja tänään myös ihan kyljellään maatessakin sattuu. Sellasta vihlovaa ja jomotusta, säteilee välillä vähä reisiinki. Tukivyö ihan yhtä tyhjän kanssa, puhumattakaan panadolista, huhheijaa lähtee järki kohta.. Supistuksiks mä en näitä kyä tunnistais, koska ei oo selkeetä alkua eikä loppua, en käsitä :( Rv 34+5 menossa..

Mulla on kans joskus samanlaista kipuilua alaseläsä, mulla on helpottanu selän venyttely ja se kun makaa kyljellään niin laittaa jalkojen väliin tyynyn. Lämpötyyny vois kans auttaa, ite en oo kokeillu.

Lämmin/turhautuneena ylikuumakski lämmitetty kauratyyny ollu jatkuvana kaiffarina tän ja eilisen päivän, en kyä sanois et siitä ois mitään mainittavaa apua ollu .. :(

Mulla on ajoittain ollu semmosta selkäkipua joka on säteilly pakarasta alaselkään, kipu tulee aina vasemmalle puolelle jos erehdyn olemaan liian kauan selällään. :(

Mieheni siskolla tuntui supistukset nimenomaan selkäkipuna... ettei vaab ois tirpula vauva siellä kun itseästään ilmottaa? Pystytkö kellottaa kipuja? Onko välejä? Kantsisko soittaa synnärille?

Sehä siinä Stork onki ku näillä kivuilla ei oo mitää selkeetä alkua ja loppua, siks mä en niitä supistuksis tunnistaiskaa. Eli kellottamine ei onnistu, mut pakko varmaa kohta puolii alkaa miettii soittoo synnärille jos ei olo helpota :(

Selkäkivut alkaneet puolivälin jälkeen ja ihan sairaslomalla jouduin olemaan 2kk ennen äippäloman alkua. Itselläni alaselkä on ollut koko ajan kipeä, mutta eilisaamusta asti kipu on muuttanut muotoaan eikä auta kuin kyljellä makaaminen. Liikkuminen, kurottaminen, ylös ja alas liikkeet täyttä tuskaa. Itse olen ajatellut, että vauva olisi nyt kiinnittynyt ja sen vuoksi selkäkipu vaihtanut muotoaan ja kipu voimistunut. Nyt rv 35+6.

Kuukautiskipumaiset tuntemukset ovat tällä viikolla alkaneet yleensä nukkumaan mennessä kun rentoutuu. Ajoittain säteilee myös selkään, mutta vatsa ei kovetu kuten puolen välin harjoitussupistuksissa. Varmaankin niitä paikkoja valmistavia supistuksia.

Takaisin