Viimeisen kolmanneksen oireet

Tsemppiä kaikille vaivoissa tuskaileville! Itse täällä odottelen koska tämä helposti mennyt raskausaika puree pebaan ja alkaa kaikki mahdolliset loppuviikkojen vaivat. Sympatiat on kyllä teidän puolella! Ainoa "ongelma" itsellä on tällä hetkellä se, että liikkumaan tekisi kovasti mieli, mutta jokainen yö treenien (kevyidenkin) jälkeen on yhtä menkkakipuilua eli niitä supistuksia varmaan. Ärsyttää, päivällä kun ei välttämättä tule mitään, harkkasuppareita korkeintaan, mutta yöllä sitten heräilee kipuihin. Mutta todella pientähän tämä on monen muiden vaivoihin verrattuna, tsemppiä siis!
Ja jo on ihme, jos ei lääkärit puutu tuollaisiin tilanteisiin, jossa vaivoja on jo vaikka kuinka! Itselleni terkka sanoi, ettei kannata edes odottaa että tulee esim. raskausmyrkytyksen oireista kaikkia. Jos yksikin/ muutama ilmestyy, heti vain hänelle soittoa ja laittaa labraan!

Huh huh, kuulostaa kyllä siltä, että monilla alkaa olla beibit lähtökuopissa, kun supistuksia tulee yhdellä jos toisella! Erityisesti tttiuhtille voimia viimeisiin viikkoihin, tuo olotila kuulostaa kerrassaan tukalalta ja kivuliaalta! Toivottavasti sinut otetaan tosissaan ja saat jotain helpotusta.

Mulla on kans sellainen olo, että enää ei haittaisi yhtään, jos vauva syntyisi ennen laskettua aikaa. Täysiaikaisuuteen ois enää pari viikkoa. Olo on koko ajan joko niin epämukava tai suorastaan tuskainen, että ei enää kauaa jaksais. Ja nuo yövalvomiset... Huh. Ja musta täällä saa valittaa ihan niin paljon kuin haluaa! :D että minä en ainakaan pahastu. :) harvemmin ne oireet mitään miellyttäviä on.

Voimia kaikille teille joilla oireita tuntuu riittävän :( En osaa edes kuvitella millainen olo sitä voikin olla kun luen teidän juttuja. Itselläni esikoisesta täysin oireeton raskaus loppuun asti vaikka yli meni pari viikkoa, samoin nyt tästä ollut oireeton ja viikolla 36 jo mennään. Pitää vaan olla kiitollinen että olen päässyt helpolla tämän toisenkin kanssa koska olen kotosalla villin 2-v pojan kanssa ja jos vointi olis huono niin enhän mä jaksais! Mulla menikin sit viimeks synnytys ihan reisilleen kaikin mahdollisin tavoin ja toipuminen oli suht hidasta, no nyt tulee onneks sektio mutta onhan siitäkin toipuminen hidasta... No enköhän sen kestä! :)

Antsku, meillä ei tehdä enään viikon 30 jälkeen sisätutkimuksia edes neuvolassa ellei ole syytä epäillä jotain. Syy on just se että ne saattaa availla kuulemma paikkoja...

Kiitos kaikille tsempeistä! On tästä foorumille kirjottelusta oikeeati ollu hyötyä, saa jakaa niin ilot kun surut samassa tilassa olevien kanssa :) Huomenna onneksi pääsen sinne labraan ja toivon mukaan jotain selkoa tulee tilanteeseen! Tsemppiä meille kaikille viimisiin viikkoihin!

Alkaa tosiaan marraskuiset jo selvästi valmistautuun synnytykseen :) Tsemppiä kaikki kohtalotoverit vaivojenne kanssa! <3 Ja toivottavasti tttiuhti selviää turvotuksen syy, ei tuo enään normaalilta kuulosta :(

Itsellä harkkasuppareita menee vähän väliä, varsinkin jos on päivän aikana touhunnut enemmän niin illalla on vatsa pinkeenä jatkuvasti. Joka kerta kun kumartuu niin puristaa. Alapäätä kolottaa melkein kokoajan.. painaa joko häpyluuhun tai tuonne alemmas. Ei voi kuvitellakkaan makaavansa sohvalla ilman kahta tyynyä jalkojen välissä. Kävelen kuin Iines Ankka, jolla on tavarat housuissa..! Eilen touhusin melkein koko iltapäivän ja illan niin kyllä sen nahoissaan tunsi nukkumaan mennessä. Sohvalta sai kavuta ylös ähisten,puhisten ja irvistellen kun sattui alapäähän, selkään ja jalkoihin..

Samaa täytyy sanoa kuin Jyra, onneksi mies on hyvin ymmärtäväinen ja tukena. Hänestä selvästi näkee kuinka pahaa tekee katsoa kun tuskailen itsekseni <3 Tarjoutuu auttaan aivan kaikessa ja käski sanoa jos on jotain mitä hän voisi tehdä. No, ainakin imuroinnin lykkäsin hänen hommakseen :D itse sen tekisin mielelläni mutta kun tiedän minkälaiset kivut siitä tulee niin jätän sen suosiolla tekemättä..

MaMaMehiläinen mulla on kanssa ollut tota kipua ja kiristystä navan ylä puolella! Ihan niinkuin ensin suonta vetäisi ja sen jälkeen on ihan kosketus arka ja jos vauva päättää siihen kohti potkia tai venytellä nii kyllä sattuu:( tuuhhan kertomaan mitä lääkäri sanoo:)

Sent from my SM-N9005 using Vau Foorumi mobile app

Hui! Voimia kaikille, erityisesti tttiuhtille, ei kuulostaa hurjalta tilanne, toivottavasti pian helpottaa.
Täällä taidettiin vaan pelotella, tänään lääkärineuvolassa sanoi, ettei supparit oo tehny oikeastaan mitään. Vähän pehmittänyt paikkoja, siinä se. Siispä odotellaan.... Kirjoittelen lisää tuonne neuvolaosioon.

Neuvolalääkärillä käyty ja kuulemma ei ole eilinen sisätutkimus aiheuttanut minkään sortin avautumista, normaalia vuotoa tutkimuksen jälkeen ja tässä loppu vaiheessa voi kuulemma olla veristä limavuotoa, kun ei kuitenkaan ole sellaista kuukautisvuotoa että ihan valuisi solkenaan. Vauvan pää ei ollut vielä kiinnittynyt ja paikat oli vielä umpinaisena kiinni. Noh, tästä eteenpäin otetaan iisista ja lähtö tulee kun tulee, kyllä kait sen sitten tunnistaa! :)

Pitää kans antaa kyllä arvostusta omalle miehelle, joka varsinkin loppua kohden on todella hengessä mukana ja ilman ystäviä olisin varmasti jo lataamassa korvien väliä jossain... :D

Ihana lukea muitten kuulumisia niin tuntee vähän oikeutetummalta sanoa myös omia vaivoja ääneen:) Täällä on otettu äitiysloman alusta jo kaikki voitava irti, mm. pinnasänky laitettu tänään paikoilleen (tämän session jälkeen nukuin 3 h päikkärit:grin). Pakastimeen on leivottu pullaa, kesätakit pesty talven ajaksi, roinaa laitettu myyntiin..

Tänään oli myös neuvola käynti. Meille annettiin ohjeet kuinka välilihaa pitäisi alkaa öljyn kera venyttelemään 15 min päivässä ja kuulemma mieskin voi tämän suorittaa. En voinut enää pitää naamaa peruslukemilla kun olimme siis miehen kanssa yhdessä kuuntelemassa ohjeita useamman sormen tekniikasta:smiley-bounce022

Jemppa, what the.... :D annettiinko oikein tarkatkin ohjeet? En oo koskaan kuullutkaan tuollaisesta :D

Joo mäkin oon kuullu tuon öljyämishomman. Ostin siihen oikein jo öljyäkin, mutta se sit kariutu siihen että en tajunnu mitä ja miten ois pitäny toimi. Mies sano, että hän ei tollaseen älyttömyyteen osallistu :) Mä en ainakaan tän mahan takaa hirveesti yllä mun välilihaa venyttelemään, hah!!

Mulla on tullut nyt jokapäiväiseksi riemuksi kuumat aallot. Yleensä päivällä ja illalla, joskus yöllä n. puolen tunnin ajan yhtäkkiä puskee mahottoman lämmön päälle, pakko ottaa vaatetta pois ja leyhytellä jollain lehdellä tms, laittaa ikkunaa auki ja juoda kylmää vettä. Kasvoja erityisesti kuumottaa ja ne alkaa punoittaa. Että tällaista tänään. :D

Mä sain pyllyyn pienen pallon, hyh! Ei se onneksi oo kipeä mut yllätti. Muutama pv ollu tosi helppo liikkua ja puuhastella muuttoa, illalla vähän hankala olo mutta tosi jees muuten. Lihominen ärsyttää mut oma moka osittain.. tekee mieli lenkille, mut ku alkaa miettii ees rauhaisaa kävelyä ni nääh, ei jaksa.. :D sormien nivelii särkee ja kohtuullinen hedari eilisillasta. Lantio ja selkä välttyny kaikelta kivulta!

Mulla oli taas oikein kunnon yö... Kolme tuntia kramppaili taas kroppa, kipu jämähti taas palleaan ja oli puristavaa kipua. Mies valvoi mun kanssa ensimmäisen 1,5h kunnes meni maate kun pystyin jo vähän paremmin olemaan. Ei pystynyt makuuasennossa olemaan ollenkaan, enkä juurikaan sohvalla istumaan. Sängyn laidalla pystyin istumaan hiukan vatsaa roikottaen ja siitä mies hieroi selkää ja välillä hiveli palleaa ja rauhoitteli mua.
Lopulta soitin synnärille ja kysyin neuvoa. Sain puhelimen päähän jonkun aivan ihanan lääkärin jonka kanssa juttelin varmaan 20min ja hän kyseli ja rauhoitteli ja lohdutteli ja neuvoi. Mulla tämä vaiva lähtee ilmeisesti refluksista... Kun närästää ja on kohtu korkeimmillaan niin ei ole hyvä yhdistelmä, mutta sen kanssa pitäisi vain pystyä olemaan. En tiedä miten sappi tällaiseen reagoi, mutta neuvolassa juttelen taas huomenna tästä vaivasta. Kun lääkärin kanssa lopetin puhelun, menin olohuoneen sohvalle kokeilemaan istuma-asentoa ja sain istuttua 90 asteen kulmassa ja siihen olin nukahtanut. Tänään on hiukan verran väsyttänyt, mutta tein pienen kävelylenkin tuossa ulkona että sai raitista ilmaa ja vähän selkärankaan verta kiertämään. Alkaa nää loppupäivät olla jo hiukan tukalia.

Onko jollain muulla palleakipuja tai refluksivaivaa pahastikin?!

Täällä tuntuu lähinnä siltä, että henki menee ahtaalle. Varsinkin nukkumaan mennessä, kun ei voi oikein muuten yrittää kun kylellään nukkua niin sitten varsinkin tuntuu että rintakehä painuu kasaan eikä saa kunnolla happea. Pakko olla jotain mitä "halata", ettei pääse painumaan. Öisin nykyään myös sormet turpoaa, viimeyönä jalat kramppasi monta kertaa ja aamulla oli mielettömän kipeät pohkeet...

Lisätäkseni edelliseen, tässä loppuraskaudessa on näköjään alkuraskauden väsymys palannut... Siis välillä ei jaksaisi pitää silmiään edes auki, kun väsyttää niin tajuttoman paljon!

Mulla jo toisessa pissanäytteessä sekafloora... Taas pitää mennä aamulla antaa uus näyte ja nyt tehdään joku laajempi bakteeriviljely. Vähän jännittää kun ei mitään havaintoa, mitä tää vois olla. Ja minkäänlaisia oireita mulla ei oo...

Aaah, lonkka on niin pirun kipeä että tekis mieli itkeä! Mulla on ollu limapussintulehdusta jo kerran (tai kahdesti, en muista) tämän raskauden aikana, yhdesti ennen raskautta. Tämä tästä vielä puuttui!

Mulla on myös närästys alkanu.. karmea polte. Jännä ongelma on myös että on koko ajan täysi tunne eli saattaa mennä pitkälle päivään kun huomaa että on vaan aamupalan voimin liikkeellä.. eikä sen kummempaa nälän tunnetta huomaa:oops: Päivät alkavat myös täyttyä vatsan kovetteluista..

Takaisin