Viimeisen kolmanneksen oireet

KÄÄK! Aijemmin synnyttäneet kertokaa mulle. Oletteko huomanneet limatulpan irtoamisen? Tänään on tullut kaikilla wc reissuilla kirkasta, paksua, venyvää limaa. Ei voi mitenkään sotkea valkovuotoon, sillä ei matkassa ole mitään siihen viittaavaa. Ja siis onko siitä miten paljon haittaa jos se hirveän ajoissa ennen täysiaikaisuutta irtoaa. Nyt on viikot 33 + 3.

Onko siinä ollut mitään veristä joukossa? Jostain luin vähän aika sitten että se saattaa joillakin lähteä aikaisessakin vaiheessa ja jopa uusiutua..?? Korjatkaa viisaammat jos olen väärässä :p

tttiuhti, en oo aiemmin synnyttänyt, mutta limatulpan voi joko huomata tai olla huomaamatta, usein kuulemman vuoto on myös vähän veristä. Ilmeisesti varsinaista haittaa irtoamisesta ei ole, tulppa voi jopa uusiutua jos kovin ajoissa irtoaa. Toki olen myös kuullut, että synnytys on käynnistynyt 2-3päivää tulpan irtoamisen jälkeen. Silloin kyllä oltu myöhemmillä viikoilla. Niin ja uimaan ei enää tulpan irtoamisen jälkeen saisi mennä.

tttiuhti, kannattaa soittaa sairaalaan, jos on epävarmuutta miten toimia. Kätilöt pystyy monesti arvioimaan tilanteen puhelimessa ja pyytää kyllä näytille, jos on heidän mielestä tarvetta tulla.

Ei oo ollu mitää veristä seassa, eikä kyllä mitään supistus tuntemuksiakaan ole ollut. Nyt ei ole limaa enää tullut, se siis tosiaan oli pelkästää paksua ja kirkasta. Tosiaan täytynee seurata tuleeko vielä.

Saattaa olla tulppaa, käsittääkseni voi irrota myös osa vain, eikä kaikki. Esikoisesta kyllä huomasin selvästi, silloin oli tosin synnytys jo käynnissä. Mutta näin on, ettei automaattisesti ole merkki alkavasta synnytyksestä, limatulppa voi irrota jo useita viikkoja aiemmin. Mutta toki jos nyt alkaa muita oireita, menkkajomotuksia tai supistuksia, lähtisin herkästi näytille! Ja ei mullakaan ollu limatulpan seassa muistaakseni yhtään verta, mutta selkeä tulppa se kyllä oli :)

Sent from my iPhone using Vau Foorumi

Apuva!! Mulla on tänään ja itseasiassa eilen illallakin ollu ihan norsunjalat. Aivan ältsin turvoksissa. Mulla oli pienet kaksosvauvat hoidossa 2 päivää ja tuli niiden kanssa touhuttua kovasti eikä juuri yhtään levättyä. Onneks nyt illalla on turvotus vähän laskenu kun kävin salilla ja zumbassa.

Mulla on ollut tänään kunnon paineen tunnetta alakerrassa. Väsyttää koko ajan ja nuha vaivannut jo monta päivää. Maha sekasin ja huoh vali vali. Itkettää ja suututtaa, välillä taas kaikki on ihan hyvin. Joko sais jo synnyttää

Mulla kans kummalinen kipu vaginassa. Ihan kuin ois seksiä harrastanu ainakin 10 tuntia viime yönä. Masu ollu myös tosi pinkee ja tuntunu hellälle.

Mulla tuli tänään 34 viikkoa täyteen. Onko tässä vaiheessa kellään vielä alkanut tissit vuotaa? Mulla on parin viikon ajan jo tullu nestettä, piti käydä jo kaupasta ostaa liivinsuojia. : D

Marsmama, mulla nousi maito silloin syyskuun sairaalareissulla. Silloin tuli ihan kunnon laikut paitoihin ja piti pitää liivisuojia. Nyt tulee vähemmän, mutta esim suihkussa näkee, että tulee sellaista kellertävää.

Eli voi tulla maitoa tai mitä kolostrumia se onkaan jo aiemmin. Sairaalassa sanoivat, että rintoihin ei saisi paljon koskea, koska se voi saada aikaan maidon herumista, mikä puolestaan aiheuttaa supistuksia.

Eilisen verikokeen tulokset tuli ja maksa-arvot oli taivaissa. Ei muuta kuin äippäpolille seurantaan. Onneksi kävin testeissä ihan pienestäkin kutinasta kun tätä raskaushepatoosia on ollut meillä suvussa joka sukupolvella.

*Huokaus* ensin raskausdiabetes ja nyt tämä. Ei meikäläistä näköjään aiota päästää helpolla.

Ai hyvä tietää! Koska mä just äsken oikein hipelsin niitä, että tuleeko niistä jos puristaa. Tyhmä minä... Pitää jättää ne rauhaan.

Voimia röpelölle! :Heartred Kurjaa että tuli radin lisäksi vielä tuo raskaushepatoosi. Onneksi niitä kuitenkin pystytään tarkkailemaan ja hoitamaan nykyaikana niin hyvin. Tiiä vaikka satuttais muuten sitten Jorviin yhtä aikaa! :)

Röpelö oliko se kutina sulla missä ja tuntui millaiselta. Mulla nyt on jonkun aikaa ollut jaloissa siis reisissä ja säärissä pistelevää kutinaa, nyt sitten toissa päivänä on tuntunu vähä yläkropassakin. Ei niinkään häiritsevää muuten ku alkaa nukkumaan.
Voimia ja jaksanisia sinne!

Täällä tää turvotus vaan lisääntyy, niin käsissä kuin jaloissa. Olo alkaa olla hyvin hyvin tukala. Yölastat nyt on auttanut käsivaivoihin yöllä, mutta eipä niistä paljoa päivällä apua ole ja mahdoton vielä kaikenlisäksi pitää päivällä kun mikään ei pysy käsissä. Turvotuksen takia mulla on nykyään sormenpäät kokoajan puutuneet ja koko käsi puutuu heti jos on väärässä asennossa liian pitkään kädet. Jalkojen turvotus on siinä pisteessä että enää tennarit ja uggsit menee jalkaan. Rehellisesti sanottuna on niin pallo olo että tuntuu pahalle. Kauheaa varmaan sanoa mutta toivon että kun neiti on täysiaikainen että hän olisi halukas saapumaan! Ensimäistä kertaa olo tuntuu niin vaikealta että itkettää.

tttiuhti, et ole vaivasi kanssa yksin <3 Mulla on ihan sama holma ton turvotuksen kanssa. Jokapaikkaa kiristää ja etenkin jalat on kuin norsulla. Paino oli neuvpöassa noussu yli 3kg 2 viikon takaisesta neuvolasta!!! Pikkasen alkaa ahdistaa.

Autumn voi hyvinkin olla että valloitetaan Jorvi samoihin aikoihin. :wink

Saa nähdä riittääkö vain tsekkausvisiitit vai pitääkö jäädä polille tarkkailuun. Ens viikolla uusiin verikokeisiin ja sitten Jorviin lääkärintsekkaukseen. Onneksi vaavi on ollut aktiivinen koko ajan. Sanoivat että nyt on tosi tärkeetä tarkkailla liikkeitä.

tttiuhti
Kutinaa on etenkin jalkapohjissa iltaisin, joskus myös kammenissä. Sanoivat neuvolapuhelimessa, että se ilmenee etenkin jalkapohjissa. Välistä ei kutita lainkaan, joten toi menee sellaisina aaltoina. Kannattaa kutinasta soitella neuvolaan jos vähänkään arveluttaa. Lähettävät sitten verikokeisiin, jossa testaavat maksa- ja sappiarvot. Parempi noi on testata ja saada siten varmuus ja mielenrauha. Itte osasin tuota seurailla ja reagoida nopeesti kun meidän suvussa äidillä ja isoisoäidillä on ollut tota joka raskauden kanssa. Oma mummuni sekä äidin siskot ovat välttäneet ton, mutta selkeesti menee geeneissä.

Marsmama, täällä ja rinnat vuotaa pieniä määriä, vuotanut jo jonkun viikon ja kyllä, minä myös välillä hipelöin uteliaisuudesta ja mielenkiinnosta :p enkä kyllä oo huomannut yhteyttä supistuksiin..

Täällä siis pari viikkoa nyt tullut kipeitä supistuksia, 2-5päivässä..

Röpelölle tsemppiä! Toivottavasti pääsette vielä kotiin.

Turvotuksista ei onneksi ole pahemmin tarvinnut kärsiä, mutta lepo auttanut, silloin kun sitä on ollut.

Mulla ei ole tullut kipeitä supistuksia ollenkaan.. katotaan nyt vaikuttiko toi rintojen hiplaus mihinkään suuntaan. : D tsemppiä täältäkin suunnalta röpelölle!

Takaisin