Viimeisen kolmanneksen oireet

Justiina89: Kyllä tuo kuulostaa närästykseltä ja uskosin sen olevan, kannattaa kokeilla rennietä, saattaa auttaa vähän paremmin.

Mulla myös tullu nyt kahen erityyppístä närästystä tässä tai "vanha" tapa närästää ja uus, uuessa just tuo pala kurkussa tunne ja sitte vielä saa nieleskellä hirviästi koska mahahapot nousee kurkkuun. Vanhassa tavassa taas polttelee tuola mahassa ja on kipee.. Rennie auttaa kumpaankin ihmeen hyvin! :)

Justiina89 voi hyvinkin olla pissatulehdus. Voin kokemuksen syvällä rintaäänellä sanoa että perus oireet kuten pissittää jatkuvasti ja kirvely virtsatessa, ei tuu aina. Oon aikoinani syönyt VTI:hin estolääkityksen ja mulla yhdessä vaiheessa oireena oli vain häiritsevä tunne alapäässä joka osoittautui jälleen kerran VTI infektioksi. Onneksi se kiere loppui estolääkityksen myötä ja ei ole tarvinnut sitä vaivaa kärsiä edes raskauden aikana.
Onko sulla pitkämatka neuvolaan? Meillä pitää pissanäyte katsoa aina ennen terkalle menoa, jos teillä samakäytäntö niin sähän voisit käväistä testaamassa helahtaako tikkutesti?

Närästys on jotai ihan hirveetä ollu eilisen yön ja tän päivän, ei tahdo mennä millään ohi. Renniellä ja vedellä saa pysymään muutaman tunnin poissa ja sit alkaa taas :/ Häpyluunkipu senkus jatkuu ja lisääntyy, nyt on itsekin täytynyt ottaa tyyny tueksi yöllä. Housujen jalkaan saaminen onkin sitten oma tarinansa :D

Meillä mitataan neuvolassa joka kerta pissasta proteiinit ja sokerit, mutta ei niistä vti:tä näe. Mulla on nyt raskauden aikana ollut kestolähete labraan vti:tä varten koska mulla on ollut niitä useita ennen raskautta, estolääkitystä en ole tosin koskaan syönyt. Nyt kerran kuussa ja aina tarvittaessa oon vienyt näytettä labraan.

Autumn se tosiaan ihan riippuu millaiset virtsatestitikut on käytössä. Meillä on sellaiset virtsanliuskatesti tikut neuvolassa joita käytän myös työssäni, näyttävät siis mahdollisen vti:n eli onki leukkarit jaa nitriitit plussalla, mutta sitten niitä on olemassa myös suppeampaa mallia mikä näyttää vain glukoosin, proteiinin ja ph:n virtsassa.

Mulla on maanantaina neuvola, niin vois kysyä voiko siinä samalla tarkistaa sen pissatulehduksen. Mulla on kerran aiemmin ollu, mutta se oli niin hirveä ettei siihen voi oikein verrata. Piti päivystykseen mennä ku kivut oli jotain aivan sietämätöntä! Ja tuli verta pissan mukana. Tästä on jo monta vuotta. Nythän minä käyn hereillä ollessa pissalla muutenkin puolen tunnin välein ja yöllä vähintään kahden tunnin välein, niin en osaa oikein arvioida tilannetta. Pistävä tunne alapäässä vaivaa eniten.

Kysyisin tällastä kun mulla on ollu limakalvot tosi kuivana eikä meinaa normi liukkarin kans makkari hommat luonnistua niin olisko mitään mikä auttas? Meinaa turhauttaa.

Justiina89: jos on yhtään epäillystä virtsatietulehduksesta, niin kannattaisi jo huomenna olla yhteydessä neuvolaan. Tulehdus voi helposti nousta jopa munuaisiin asti. Karpalo- ja puolukkamehu ovat hyviä pitämään tulehdukset poissa. Sekä muutenkin runsas juominen.

vai että tällainen yö... Klo 4.45 ja kolmatta lertaa oon jo ylhäällä. Eikä yhtään enää nukuta... Siistiä!!

Mulla on verenpaineet olleet tän viikkoa normaalia korkeemmalla. Tää oli vika työviikko ja aika ressaava, joten johtuu toivottavasti vaan siitä. Nyt taso noin 140/75. Normisti ennen raskautta ja raskauden alussa 125/65. En kyl haluis tähän loppuun enää mitään verenpainelääkettä. Oiskohan mitään kotikonstia alentaa tota painetta. Pitäs varmaan oikeesti välillä vähän levätä, kun oon kyl aikamoinen touhottaja!!

Onks muille ishan sika painava ja iso olo. Oon aina ollu isokokoinen ja ylipainoinen, mutta nyt vikat pari viikkoa olo on tuntunu ihan jättimäiselle ja tosi painavalle. Istuminen ei oikein missään asennossa oo enää miellyttävää ja hengittäminenkin välillä aika raskasta. Eli masu kyl kivasti jlottuu ihan alhaalta ylös saakka.

Miulla on aiemmilla kerroilla painneet nousseet viikkoo-kahta ennen vauvan syntymmää.

Miun maha on laskeutunu. Äiti eilen oli jo ihan huolissaan, ettei vaan vauva syntys liian aikasin.

Mulla on kohdunsuulla tuntunu nipistelyjä ja mä kans tänään kysyin mieheltä ett näyttääks siltä ett ois maha laskeutunut. Ku musta kans näyttää siltä. Kääk!

Minustakin tuntuu, että maha on laskeutunut, kun enää ei ahdista henkeä selällään maatessa. Ehkä vähän näyttääkin laskeutuneelta... Missä vaiheessa se masu yleensä laskeutuu? Mulla viikkoja 34+3. Vauva tuntuu painavan kovasti lantioon.

Joillakin laskeutuu aikasin, toisilla myöhään. Mulla esikoinen oli laskeutunut n. kuukautta ennen laskettua, mut kuopus laskeutui kunnolla vasta synnytyksen ollessa jo käynnissä. Tää kolmas on nyt majaillut melko alhaalla pari-kolme viikkoa ja nyt on viikkoja kasassa 35 + 4 :)

Mä en usko että mullakaan on vauva vielä täysin laskeutunut, ja ei ainakaan kiinnittynyt. Sitten kun kiinnittyy niin ei varmaan vaihda enää asentoa samalla tavalla kuin ennen? Sori jos tyhmiä kyselen, mut niskathan siinä vääntyis??o_O Täällä käännetään kylkeä säännöllisesti ja peppu pullistelee milloin vasemmalla ja milloin oikealla puolella mahaa. Tosin pari viikkoa sitten neuvolalääkärissä sisätutkimuksessa lääkäri sanoi että vauvan pää tuntuu alakautta jo siinä ihan lähellä. Mutta ei mulla ole mitään "keilapallo jalkojen välissä" tuntemuksia ollut niinkuin jotkut sanoo kun vauva on laskeutunut. Ehkä mulla on vaan sitten niin tilava lantio että mahtuu hyvin hengailemaan siellä.

Kiitoksia kaikille, olen lueskellut tätä foorumia innokkaasti jo jonkin aikaa, mutta nyt vasta sain kirjauduttua. Kovasti olen täältä jo saanut kaikenlaista apua erinäisiin mieltä askarruttaviin kysymyksiin! Alkuraskaus meni hyvillä fiiliksillä, mutta kuitenkin jostain syystä pelotti, että mitäs jos tästä ei tulekaan mitään. No, nyt varmaan pitää jo uskoa, että kyllähän tämä tästä etenee. Tänään viikkoja 32+5 :) Ensimmäinen tulossa, ikääkin jo reilusti yli 30 vee. Kai se on tuo ikä, joka on tässä mietityttänyt, riskejä ehkä kuitenkin vähän enemmän kuin nuoremmilla. Ja toisaalta taas sellainen fiilis, että tämä on nyt se ainoa mahdollisuus kun kohta ei enää anna biologia periksi :wink
No, ihan tähän aiheeseen liittyvää asiaa: viime viikolla minulla oli muutamana yönä menkkakipujen tapaista kipua, joka kesti useamman tunnin. Siihen heräsin ja kyllä se sitten pikkuhiljaa Panadolilla rauhoittui. Muutaman yön jälkeen loppuviikko meni ok. Nyt taas toissayönä sama juttu, ja eilen illalla koko illan. Neuvolaankin jo soitin, ottivat testit virtsatietulehduksesta joka ok. Onkohän nämä nyt sitten niitä supistuksia?? (Ai kuinka niin ekaa odottava...:p) Maha ei kovetu eikä ole selkeästi fiilistä että "nyt tuli supistus ja nyt se loppui" vaan tuo kipu kestää kauan, eilenkin tosiaan koko illan. Neuvolasta sain lähinnä vastauksen että seurataan tilannetta..

Hei Mar-Mil ja tervetuloa joukkoon! :) minulla juuri tuollaiset tuntemukset olivat supistuksia. Tosin siinä kipuilun aikana oli selkeästi tunnettavissa kovempia puristavia/kramppaavia hetkiä jotka tuli säännöllisesti. Yleensä vatsa kovettunut alavatsalta, mutta osastolle kun jouduin tarkkailuun ei kovettumista oikeastaan ollut.

Lääkäri oli sitä mieltä että supistuksia olivat kun eivät tahtoneet tuolla kerralla rauhoittua kun vasta lääkkeellisesti.
Itse sain ohjeeksi seurailla vointia ja tosiaan ottaa panadolia ja levätä jos tuntemuksia tulee. Jos ei panadol ja lepoauta, niin sitten käski ottaa uudelleen yhteyttä.

Toki supistukset tuntuu kaikilla niin eritavalalla ja muutenkin vauva tilan loppuminen ja sen etsiminen aiheuttaa paljon tuntemuksia. Jos itseään huolestuttaa yhtään niin hanakasti sanot asiasta neuvolaan tai kysäiset suoraan synnäriltä :)

Kiitoksia vastauksesta! Tarviipa seurailla miten tilanne jatkuu... Töissäkin kun olen vielä tämän viikon, yritän kyllä jo kevennellä. Ja tarvittaessa sitten saikkua jos ei muu auta. Onneksi viimeisiä viedään, kohta lomille lepäilemään :)

Mulla on ollut päivittäin alaselän kipuja ja samoihin aikoihin lieviä menkkamaisia kipuja. Ovat tosi lieviä ja menevät ohi ilman panadolia. Varmaankin ovat supistuksia, mutta kun eivät ole säännöllisiä eivätkä kestä kauaa, en oo ollut niistä huolissaan enkä ole ottanut yhteyttä neuvolaan. Vauva on liikkunut normaalisti, joten en ole ollut näistä huolissani. Ens viikolla on vika lääkärineuvola, jolloin tsekataan muuteskin kohdunsuu. Eiköhän silloin näy jos on tarve muihin kontrolleihin.

Viikkoja on kertynyt jo 35+3, joten vajaan parin viikon jälkeen saa meidän juniori tulla maailmaan, jos hänestä siltä tuntuu. Mä en malttais millään odottaa, että hän syntyisi.

Mä oon myös huomannut nyt ainakin muutaman päivän sisällä että tulee lievää menkkamaista jomotusta varsinkin alaselkään, mutta menee sitten aika nopeasti pois. Mutta yhtään "kunnollista" kipeää supistusta en ole vielä bongannut. Voihan se olla että niitäkin alkaa pian ilmestyä kun viikkoja kuitenkin jo 37+2!

Takaisin