No johan on häseltämistä yhen lääkäriajan kanssa!! Toivotttavasti pääset käymään siellä ennen kun syntyy..
Mä tulin justiinsa sieltä maagiselta vikalta lääkäriltä. Ja:
- Millä viikoilla kävit?
36+2
- Monesko raskaus?
Eka
- Kohdunsuun tilanne? Lyhentynyt/pehmentynyt?
Lyhentynyt 4 sentistä 1 senttiin, pehmennyt mutta kiinni
- Lantion tilavuus?
Ei sanonut mitään, ei mitannutkaan? Emt, ei kaikkee voi muistaa. Neuvolakortissa ei oo mitään mainintaa, eikä mieskään muista että aiheesta olis sanottu jtn
- Missä asennossa vauva oli?
RT
- Vauvan painoarvio?
Vauvelin tän hetken painoarvio on 2,5kg, kuulemma keskiarvoa pienempi, mutta käyrällä. Mittaus on arvio ja voi heittää mittaajasta riippuen. Kaiketi voi olla 10% heittoa suuntaan tai toiseen. SF mitta kasvanut kuukaudessa sentin, eli tultu yläkäyrältä vähän alas, mutta ei toi mitannut sitä ihan yhtä intohimoisesti kun se mun oma terkka
- Saitko lähetettä tarkempaan synnytystapa-arvioon äitipolille? Tai jokin muu syy äitipolille?
Ei, kaikki hyvin, vauva liikkuu hyvin ja mitat ookoo.
- Minkälainen fiilis jäi käynnistä tulevaa synnytystä ajatellen?
Hyvä. Kysymyksiä varmasti tulee koko tän päivän mieleen, mutta eipä se lääkäri enää ole vastaamassa :) Ei vaan muista kaikkia juttuja sillon ku pitäs.. Mut eiköhän kaikki ole hyvin!Lääkäri vähän arvaili, ettei kauhean yliaikaiseksi mene, koska paikat kypsynyt näillä viikoilla.. Jee.
Sattu muuten ihan mukavasti kun se tarkisti kohdunkaulan tilannetta. Vissiin paikatkin vähän turvonnut, kun ei se viime lääkärintarkastuksessa sattunut..
Tosiaan ennen lääkäriä oli hoitajakäynti, verenpaineet hyvät, paino +5kg viime neuvolasta, muttei se sanonut mitään eikä ollu ees tuohtunut
Ei ilmekkään värähtänyt. Pissanäytteet edelleen puhtaat. Kaikki siis hyvin, seuraava neuvola, omalla hoitsulla, 2 viikon päästä!
Ps. ton tän päiväsen neuvolahoitsun mukaan raskaus ei saakaan olla enää kivaa tässä vaiheessa. Nyt siis PITÄÄKIN olla jo kyllästynyt koko touhuun!
Hyvä, koska mä ainakin oon!