Viimeinen kolmannes

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja ginessa
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
no HUI!!! Voin hyvin kuvitella illi sun fiilikset tällä hetkellä [&:] Etkös sä saanut vielä aikastettua tuota sun poliaikaa siitä alkuperäisestä? Muistelen että manailit aiemmin sitä, kun se laitettiin sulle niin myöhäseen ajankohtaan... Toivottavasti asiat sujuu ja saat kuulla mahdollisimman pian lääkärin mielipiteen ja että sua ja sun toiveita kuunnellaan, sulla taitaa siellä olla kohta kanssa vauveli sylissä [:)]

No huh Illi aika mahoton painoarvio. Tuossa voikin oikeastaan toivoa jo et olisivat tosiaan väärässä. Viikonloppu on tuskallista odottaa et mitä seuraavaksi tulee tapahtumaan. Muta pääasiahanon et vauva voi hyvin ja sinäkin, ainakin vielä. Joten koita ottaa rauhallisesti ja ajatella positiivisia ajatuksia. Hyvint ämä tulee vielä päättymään. Uskot vain.

Illi, mun kolmonen oli 4350, synnytin tytön parissa tunnissa, ilman leikkuuta tai repeämiä.
Tyttö oli viikon yliaikainen ja mulla se pituus oli sen 157..
Mut joo, tässä vaiheessa sulla kuullostaa sellaselle että vois kyllä käynnistää...!!![:-]

Scarlett
Hehehee, jalkojen iho roikkuu-hope  not juu tuu  [:D][:D]

Jos vauveli päättäisikin syntyä just NYT, niin eihän tuo painoarvio ihan kauhea ole - olen ajatellutkin, että varmasti yli 4 kiloinen tulee, mutta kun laskettuun aikaan on vielä 2 viikkoa, niin mietin, mitä se paino olisikaan silloin!?

Pitu: joo mulla aika oli vasta ensi viikolle ensin, mutta muutin sen viikkoa aikaisemmaksi - onneksi.

Kiitos lohdutteluista kaikille [:)]. Yritän kanssa itseäni vakuutella, että lapsellahan ei ole mitään hätää, vaan ainoastaan itsekkäistä asioista tässä murehdin, kun pelkään, etten saa alakautta synnyttää, mutta katsotaan nyt siihen maanantaihin...

Tjaaaaaah, plääh, päädyin imuroimaan ja pesemään lattiat, saunoin ja aamulla harrasteltiin sexiä.[:-]
Jotain limaa, sitkeetä vaaleen kellertävää iltapäivällä tarttui paperiin.[:-]
Mitä lie, maanantaina neuvola ja täytyy kysäistä että josko ois vaikka jokin tulehdus.
Täytyyhän se pois sulkea.
Tuskinpa limatulppaa ainakaan,häh.
Oon vähän kypsä tähän jo, pitää touhuilla kaikenlaista, niin sit se ei ainaskaa tuu.

Yöllä heräsin 2 kertaa supistukseen, mulla on yöt ollu ihan rauhallisia muuten.
No kunhan viimeistään sit 2.8.. tulis.[;)]

Mitähän Sme:lle kuuluu????[8|]

Mäkin oon tänään kuumuudesta huolimatta siivonnu hulluna (imuroinut, pessy lattiat, siivonnut keittiötä ja terassia, pyykännyt) ja äsken pihalla kitkin kukkapenkkejä ja kannoin kuolleita orvokkeja kompostiin ja kannoin vettä kukille...Tulos: ei ainuttakaan supistusta!![:@] Alan olla NIIN kypsänä... Nyt sitten joka paikkaa särkee ja jalkoja turvottaa Ei ois kannattanu huhkia...[:(]
Mitään ei oikein jaksa/pysty/viitsi/taivu tekemään ja pelkällä makoilulla ei aika kulu lainkaan...
Meillä muuten neuvolantäti (kätilö) sanoi, ettei siivous ja sauna edistä snnytyksen käynnistymistä. Joillain tietenkin noiden jälkeen/aikana synnytys voi alkaa, mutta se on ihan sattumaa...Tieteellisesti ei ole hyötyä. Mutta seksi voi oikeastikkin auttaa, spermassa on kuulemma jotain ainetta joka voi auttaa käynnistämään synnytyksen! Eli kortsua ei kannata käyttää![:D]

Taasen tänä aamuna heräsin siihen mahottoman kipeeseen supistukseen, joka kestää ja kestää ja kestää. Ei taho millään loppua. Ei ollu vain kelloa kädessä et olis voinu kattoa kui kauan kesti. Mut monta minuuttia. Se jää aina siihen yhteen kuitenkin. Tänään oli ekan kerran myös päivällä. Heräsin moksällä pieniltä päikkäreiltä. Kiristi ku nousin ja koitin odotella hetken. Sit oli jo nii kova pissihätä et oli pakko hyysikkään mennä. Koko ajan oli sellanen kiristys päällä edelleen. Ja takasin hyysikästä ku tulin ylämäkeen oli pakko jäädä tuoliin istumaan pihaan ku supistuksen voima nousi edelleen ja oikein kunnolla sattui. Ja kesti ja kesti. Äiti kysyi ku menin istuun et supistaako nii myönsin ja sit kysyi tovin päästä ei kai seny enää supista? Mä siihen joo joo ei tää tunnu loppuvan ollenkaan. Äiti oli ihan kauhuissaan et sähän olet istunu jo vaikka kui kauan. Nii'i.

Mut jäi taas siihen yhteen. Noi on ärsyttäviä. Yksittäisiä tooodellla kipeitä pitkäkestoisia mut tulee ehkä kerran päivässä tai sit kahen kolmen päivän välein. Ei niist tiiä oikein ollenkaan mitä niistä ajattelis.

Ja joo niihän ne sanoo et ei siihen synnytyksen käynnistymiseen pikein mikään vaikuta. Ja nii mäkin uskon. Se tulee sit ku on sen aika. Laskettu kun vain lähenee niin aika käy pitkäksi. Mä myös olen koittanu keksiä kaikkee mahollista tekemistä.

Nii joo viel omaa napaa. En muista kerroinko jo joskus alkuvaiheessa et miehen exxä odottaa kans. hänellä on oikeesti, mikä hyvin uskomatonta sama laskettu päivä ku mulla! Sillä lapsella tietty eri isä[:)]. Sillä on kolmas lapsi ja on nyt niinkuin kahdessa ekassakin kärsinyt raskausajan diabeteksesta ja myrkytyksestä. Sillä on nyt sit suunniteltuna käynnistys tiistaille. Mä sanoin miehellekkin tänään et mä en halua olla siel synnärillä samaan aikaan sun exxän ja vanhenpien lapsiesi äidin kanssa!! vaikkakin se on ihan mukava eikä mulla ole mitään sitä vastaan. Ei tunneta edes sen kummemmin pari kertaa juteltu. Mut jotenkin se tilanne olis vähä outo. Tai siis todella outo!! Sit me jouduttais vielä lapsivuodeosastolla samaan huoneeseen tai jotain niin huh huh. Onneksi tuohon laskettuun on viel se kaks viikkoa. Nyt pidän ens viikon viel jalat ristissä et se ehtii kotiutua ennen ku mä menen sinne.

tihkuttaako kenelläkään muulla verta? Mulla oli eilen se polikeikka, jossa katottiin myös kohdunkaulan tilanne. Se oli kiinni ja täysimittainen, mutta tutkimus otti "helvatan kipeää".. nyt on sitten eilisestä saakka tihkutellut verta. Tummaa, ei kirkasta. Eikä missään tapauksessa runsasta, mutta joka tapauksessa. Mietin, että kuuluuko loppuviikkojen kuvaan? Muutenkin tuntuu "erilaiselta". Mietin, että onko tämä "nyt sen alkua".. [8|]

Mirde: Kuuluu asiaan, just tänään käytiin synnytysvalmennuksessa ja siellä sanottiin että loppuajasta on yleistä tihkuttelu kohdunsuututkimuksen jälkeen..eli nou hätä [:)].

Mirde, minulla tulee verta melko paljon (tai ainakin se näyttää paljolta) aina sen jälkeen kun harrastellaan isännän kanssa sitä maailman mukavinta puuhaa. Kysyin neuvolantätiltä asiasta, kuulemma ihan normaalia sisätutkimuksen ja seksin jälkeen. Nenästä ja ikenistäkin tulee verta, kai tämä raskaus saa vähän kaikki limakalvot sekaisin [:)]

Huh eemi, toivottavasti ette osu samaan aikaan synnärille! Vaikka sanot ettei sinulla ole mitään häntä vastaan, voisi toki silti olla hieman kiusallinen tilanne.. Minulla alkaa pulssi kohota joka ikinen kerta kun näen esimerkiksi naamakirjassa että miehen ex on kommentoinut jotain jonkun kaverin juttua. [:@] Mokoma bitch.. Toivottavasti ei ole nyt yrittänyt olla yhteydessä siippaan talvisen maraton-textailun jälkeen..

Äääää alkaa iskeä pikkuhiljaa paniikki! Tieto lisää tuskaa [;)] Kaksi viikkoa ja kaksi päivää ja sitten ollaankin jo sairaalassa. Kaveri lupasi vielä maanantaina tuoda lisää vauvanvaatteita, pitäisi ehtiä pestä ja silittää ne ja järjestellä hoitopöydän tavarat ja leipoa ja siivota jah jah jah pää hajoo!! Pitää vielä porukoillekin lähteä vahtikoiran vahdiksi niiden mökkeilyn ajaksi. Se siitä seesteisestä loppuraskaudesta.. Vai yritänkö taas liikaa ja vaadin itseltäni mahdottomia, pitäisikö vaan antaa olla?

Kiitos naiset: huh!! [;)] Kummasti helpotti.

Eemi: anna olla ja ota iisisti!! oikeesti! Nuo "pitäis"-jutut pitäis laittaa meiltä kaikilta pannaan.. [:)] Kerää voimia, nauti.. ja korkeintaan pakkaa kassi! [;)]

Se olis sit 38 viikkoa täynnä. Nyt sais tulla koska vaan. Mut tämä taitaapi vielä odotuttaa itseään.

Käytiin tänään veljen perheen kanssa syömässä ja poika otti ampaisikin sit syönnin jälkeen heille kyläilemään. Joutui lähteen shoppailemaan ihan extemporee. Ja ohops rahaa meni melkein 100e! Ja ihan itelle vain alennusmyynnistä ja sellasta mitkä laitoin odottamaan aikaa ilman palloa. [:D][:D][:D] Tulipahan hyvä mieli[:)].

Mirde: Multa meni ny vähä ohi[:-]. Mitkä "pitäis" jutut. Ja kassi on osittain pakattu[:)].

Eemi, oisko mennyt Eemit ja Emiliat sekaisin ja tuo ollu minulle kun valittelin tekemisen paljoutta [:D] Luulisin niin. Sattuuhan noita...

aamupahoinvointi... taas??? oonko joutunut johonkin ihme luuppiin ja palannut ajassa taaksepäin..

no joo, halailun jälkeen helpotti taas, mutta outo tunne kyllä... toivottavasti ei toistuvaa!
Huomenna viimeinen työpäivä!!! Kohta minäkin pääsen äippälomailemaan...

Voi, olis niin kiva tietää miten Sme:n tilanne edistyi, uskomatonta että hällä on nyt todennäköisesti pieni
kainalossa tuhisemassa...
Who's next????

Oikein ihanaista viikonalkua kaikille... ja peukkuja pystyyn niille jotka olisivat jo valmiita jakautuun..[8D][:D]

Asali mun yks työkaveri oli oksentanu ensimmäiset 20 viikkoa ja sit taas viikolta 35 lähtien loppuun asti. Sille oli vaan sanottu et jotkut vähän niinku allergisia raskaudelle. Et voi voi, koita kestää[:@][:@][:@]. Ai kamala! Toivottavasti sulla ohimenevää eikä jatku samoin tällä kaverillani.

Tervetuloa takaisin Miu!! Aika tosiaan vähenee tuohon laskettuun mut niinhän se on tarkoituskin[:)]. Eiks toi ole erinomaisen hyvä asia et sun ja siippas loma meni niin hyvin? Monet ku taas valittaa sitä et ku vihdoin pääsee yhessä miehen kanssa lomalle ja viettämään ns laatuaikaa nii se menee sit tapellessa. Juu laitahan kuvaa tulemaan! SUn viimeisetä kuvasta onkin jo aikaa. Ei toi masu omasta mielestä niin paljoa ole ny kasvanu. On sitä ympärystää tullut tosin 2cm lisää parissa viikossa mut sf mittahan laski viime viikolla 1,5cm. Samoin sitä Ginessan kuvaa odotellaan[:)].

Mua taas jänskättää oikein kunnolla mennä kesiviikkona neuvolaan. Ku on sovittuna et katotaan toi kohdun kaulan tilanne. Edellisestä tarkastuksesta on kuitenkin jo 4 viikkoa aikaa. Edistymistä jo silloin ollu nii mikähän on tilanne nyt? Olis jo keskiviikko.

Mä pöhkönä heräsin tänään jo tosi varhain ja olen käyny läpi kaikki normi vaatteeni. Tuli heitettyä kaikkea kulahtanutta pois yks muovikassillinen ja yks kirpparipussikin tuli täyteen. Miten sitä ei huomaa kun jatkuvasti vaatteita pitää et miten ne menee huonoiksi ja nukkaisiksi. Mullakin siinä meni nyt ihan roskiin asti yhet lemppari kotihousut ku totesin et niissähän on ihan kestotahroja ja aivan täynnä nukkaa[:D]. Enkä ollu aiemmin huomannu ollenkaan[:D]. Nyt kun on ollu taukoa niiden vaateiden kattelussa nii niitä katsoo ihan uusin silmin.

Haha, minä luulin että Miu on lähtenyt jo synnyttämään kun ei ole mitään kuulunut aikoihin [:D]

Asali, samaa olen minäkin miettinyt yön hiljaisina tunteina hereillä pyöriessä, kuka onkaan seuraava? Kaksi viikkoa ja yksi päivä siihen kunhan meidän ipana on ulkona, tuntuu hurjalta miettiä montako tähän väliin vielä mahtuu [:D] Kaikki kun on mahdollista! [;)]

Voi jestas mitä siippa sanoi kun postista tuli ne Ramonesin mustat bodyt.. "Aattelin et vauva sointuu sitten hyvin yhteen minun Mötley Cruen kahvimukin kans" [:D][:D] Jännä miten siltä tämmöisissä asioissa löytyy värisilmää..

Nyt vähän siivoilemaan ja kaupassa käymään ennenkuin hyvä ystävätär tulee vajaan vuoden ikäisen poikansa kanssa käymään. Saan lisää vauvan vaatteita! [:)] Mukavaa viikon alkua kaikille, eihän kai kukaan enää ole töissä? [;)]

Hauskaa, kuinka nyt on meidan vuoro taalla analysoida jokainen supistus ja kivistys[:)] Kylla aika rientaa..

Mulla on taalla seksikielto, kun mies sanoo, et sit se heti syntyy kun ollaan hommissa (niin viimeksi). Mun puolesta sais kylla tulla jo - kerkeis sit vahan palautua ennen sita muuttoa. Eilen mies kylla lupaili, etta pannaan homma kayntiin ensi viikonlopun jalkeen. Sopii mulle [8D][;)]

Taalla yha vaan sataa - ei ole kesan helteita nakynyt. Voi kun vois matkustaa jonnekin lampimaan paikkaan (vaikka Suomeen)

Vauveli pyorii ja kaivelee - toivon, etta se siella kaantyy. Perjantaina neuvolaan - saas sit nahda kuin siella ollaan.

kukkuu...täälläkin on palailtu lomilta[8D] oli sen verran rankka toi möksä reissu näillä helteillä että huh huh. meitä kun oli mökkeilemässä kuusi lasta, kaksi miestä, kaksi viimeisillään raskaana olevaa mammaa ja kaksi koiraa, niin ei kovin makoiluna mennyt toi mini loma[&:][8D]

Oli kauhea kiire eilen illalla koneelle tarkistamaan onko kukaan jakaantunut jo, luulis kohta tän ketjun alkavan halkeilla[;)]
hyvät ennusteet on kun joillakin tuntuu jo olevan kipeitäkin suppareita, muuttuis vaan säännöllisiksi.
itelläkin viimeksi yöllä oli niin tiukkoja suppareita tunnin ajan että ei tarvinnut edes yrittää nukkua...mut joo loppuhan ne, kunhan vaan ennakoi tulevaa[8|]

viime keskiviikkona ihanat ystävät järkkäs mulle ylläri bileet[:D] sellaset kunnon baby showerit, ruokaa oli joka lähtöön ja pikku tulokkaalle huimasti ihania lahjoja <3 ilalla väsättiin sitten vielä masukipsi, siinä on muistoa kerrakseen..waltava maha. [:D] Ajettelin maalata tuohon masukipsin pintaan sitten vaavin jalan ja käden jäljet sitten kun saadaan tytsy maailmaan[;)]

sääennuste muuten taisi lupailla helteille helpotusta[:D]

Hyvää maanantaita kaikille!

Onnea kaikille odottajille [:)] Olen jo pidempään lueskellut ketjuanne, mutten ole osannut osallistua keskusteluun, vaati pientä harjoittelua.
Meille odotellaan esikoista, LA syyskuun alussa eli jännitys alkaa tiivistyä.
 Lapsukainen pysytellyt alusta asti tiukasti persiillään vaikka vilkas onkin, ja sitäkin nyt jännätään että meneekö kääntelyksi vai päädytäänkö leikkaukseen. Vähällä olen päässyt muuten, ei liitoskipuja tai kipeitä supistuksia, painoa tullut vain pari hassua kiloa lisää. Helteet aiheutti armottoman laiskuuden, muttei onneksi turvotusta [:)]
Nämä palstat on antaneet valtavasti henkistä sponssia, kun on huomannut ettei ole yksin ajatustensa kanssa, ja mukavaa että pääsi viimeinkin itsekkin "ääneen" ja jakamaan aivoituksiaan teidän kanssa!

3 viikkoa laskettuun aikaan. Iiks, mihin ne kuukaudet katos[:D]

Täällä on nyt kans tullu sitte "hyytelö"jalat.
Lauantai oltiin koko päivä möksällä, ja siellä oli lähestulkoon koko miekkosen suku myös. Oli kiva päivä,paitsi että mulla painu jalat ja kädet mukavasti, ja harmitti kun kaikki muut kävi meressä uimassa, mutta mä en uskaltanu,kun en oo varma häippäskö mun limatulppa viime vkolla. No olin mä kahlaamassa puoleen reiteen asti useaan otteeseen. Ja merivesi olis ollu ihanan lämmintä. 21 asteista[8D]
No, koko päivä syötiin ja olo oli kyllä sen mukainen yöllä kun päästiin kotia. Ja oli kyllä loppujen lopuksi tosi raskas päivä sen kuumuudeen ja istumisen takia.Ei sitä siellä huomannu,mutta unen päästä sai kiinni vasta kolmen maissa yöllä, kun ei mikään asento ollu hyvä, ja sitten sai ravata vessas jatkuvasti.

Viime yö oli sitten ihana.aamulla tuntuikin että on nukkunut kunnolla kun heräiltiin. Ihanaa kun miekkonen on nyt kans kesälomalla. Aamulla tuossa mietti että pitääköhän sitä mennä välillä kuiteski töihin takaasi,jos tämä meneekin yliaikaiseksi. Sanoinki että katotaan sitä sitten perjantain jälkeen.Mulla silloin synnytystapa arviointi. Mukava kun saa siihenkin varmuuden, että onko lantio sellainen että pystyy normisti synnyttymään.

Pieniä supistuksia on tainnu tulla.On itellä vähä tyhmä olo kun ei oo varma että onkohan ne niitä, mutta luulen kyllä että niistä on kyse.[:)]
Mutta nyt varmaan pitää laittaa kone kiinni ja mennä touhaamaan tuonne tulevaan lastenhuoneeseen. Koiratkin pitäisi saada pestyä jossakin vaiheessa. Ja huomenna taas neuvolaan[:)]

Voikaahan hyvin mammat!!

Takaisin