Viimeinen kolmannes

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja ginessa
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Mulla oli edellisessä raskaudessa sellaset yläreisisupparit että huh, meni kaupassaki tää täti nelinkontin.[:D]
Masussa ei aina tuntunu mutta reisissä kylläkin siis [:D]
Nyt ei oo viel ollu, kop kop...

Sartza!!! Oisit onnellinen, että on järvi noin lähellä!! Nyt mars matkaan ja uimaan sinne!! *Ihan pikkusen kateellinen*[:)]

Emilia, mäkin kävin järvessä eilen useamman kerran ja ai että se oli ihanaa! On aika hauska katsella tota mahaa kun kävelee järveen; jotenkin näyttää että pojat siirtyvät lähemmäs toisiaan ja maha menee sillai suipoksi. Ajatteleekohan ne kaiken tän kuumuuden jälkeen että hui, miten kylmä[:D]

laskeutumisesta / kiinnittymisestä, mulla ei kummassakaan aiemmassa raskaudessa laskeutunut / kiinnittynyt vauva etukäteen vaan sf-mitta on jatkanut tasaista kasvuaan ihan loppuun asti. Ja niinpä esikoisen synnytyksessä kätilö totesi mulle heti sairaalaan päästyäni että ei ihan heti synny tuo beibi, aikas paljon pitää laskeutua että voi ylipäätään tulla ulos. Kun avautuminen oli loppuvaiheessa niin kätilö komensi mut seisomaan sängyn viereen about puoleksi tunniksi. Sanoi että sillä saadaan vauva alemmaks eikä käytetä mun voimia turhiin ponnistuksiin. Ja oikeassa oli. Vauva tuli alaspäin ja mä jaksoin ponnistusvaiheen hyvin.

huh hellettä..meillä lapset ui eilen koko päivän, ostin niille iiiiiiison uima-altaan perjantaina tohon omalle pihalle[:)]
Tänään tuntuu että rikotaan sellasia hellelukemia, että tää mami makaa pitkin pituuttaan tuolla altaassa[8D]
Naureskelin tuossa miehellenikin että voinhan vaikka kokeilla vesisynnytystä, kun on aamun taas ärhäkkäästi ihan selkä puolelta saakka supistellut[:-] sen verran kipeetä tekee että oon ihan liekeissä[&:]

hurjasti tsemppä kaikille helteessä tuskailijoille[;)]
vetelen täällä jääpaloja tuopista ja roikun jääkaapin ovella viilentelemässä itseeni[8D]

Pakko tulla kertomaan!
Viime vuonna tuli seurattu aika tiuhaan sääennustuksia viikko ennen häitä. Huomasin sattumalta suosikeissani 10 päivän sääennustesivun ja kävin kattomas, tuomio oli tämä Tampereen alueella: sunnuntaina lämpö tipahtaa 22 asteeseen ja on siitä eteenpäin jonkin aikaa siel 20 tienoilla. Nojoo, muistaakseni nääkin vaihtu aikalailla vuosi sittenkin, et ei nyt kannata liikaa luotttaa, mut jännityksellä voidaan seurata mitä tuleman pitää[:D]
Tosin viime vuonna kattelin lähinnä tota sademäärää, en niinkään lämpötiloja...
Että jos tässä 5 päivää vielä jaksais....

otin pikku aamupäivä päikkärit. Nyt olo jo paljo parenpi ja reisisärkykin loppui. Nyt aion uskaltaa lähtee kävellen lähikauppaan. Olis eilenkin ja meni ihan hyvin. Tosin nyt on viel kuumenpi.

Eikä tää tytsy ole mihinkään laskeutunu ku pikku persus killuu edelleen tos rintalastan edes. oikeestaan tissien välis ku istuu[;)].

Tästä se se piinaava odottelu alkaa Ginessa. Varsinkin täs vaihees ku alkaa jo oikeesti toivomaan vauvelia ulos nii eihän se tietenkään tule[:D]. Tulee sit ku on sen aika.

Uima-allas on meilläkin pihalla(3.vuotta) ja vaikka välillä oon sen tuomaa harmia ja hoitoa sekä kovaa vahtimista lasten kanssa harmitellut,nyt kyllä olen kiitollinen sen olemassa olosta[:)]
Itsekin eilen sinne pulahdin kun oli niin kuuma.Vaikka mulla on jotenkin sellainen olo että allasvesi kemikaaleineen on kehnompi asia kuin luonnonvesi.Meressäkin oon uinut jo useamman kerran.

Vauva myös täällä vielä kovin ylhäällä.Vettä on paljon ja vatsa ottanut nyt todellisen loppukirin.Vy 99cm[8|]

Ensi synnyttäjällähän vauva voi hyvin laskeutua ja kiinnittyä jo viikkoja ennen synnytystä,mutta uudelleen synnyttäjällä tavallista että kiinnittyy vasta synnytyksen alettua!!

Mulla ainakin mennyt niin,esikoinen ainut joka laskeutui ja kiinnittyi viikko pari ennen syntymää,muut uiskennelleet yläaukeamassa kunnes synnytys käynnistynyt/vedet menneet.

Kuopusta tulin sisälle nukuttamaan ja kohta taas paistattelemaan pihalle[:)]Mä kyllä nautin lämmöstä ja auringosta,vaikka jalat turpoo ja onkin hiki kokoajan.Silti ei kunnon kesää voita mikään[;)]

Tosin synnyttämäänkin olis kiva pian päästä[:D]

Voi teita siella kuumassa Suomessa - kavasin tanaan kaupassa. Satoi ja laitoin villatakin ja jokasaan takin paalle, eika hikoillut yhtaan. Surkea kesa, mutta niita taalla aina valilla riittaa.. Kotiin tullessa pyorrytti sikana. Laitoin esikoiselle elokuvan pyorimaan (tarha kiinni 3 viikkoa) ja kavin sohvalle nukkumaan. Helpotti vahan.

Nyt esikoinen vetelee paivaunia, pitaisi munkin menna maate, etta saan rauhassa nukkua. Lupasin miehelle Apfelstrudelin paivalliseksi, kun on sen synttarit. Eli sita sitten iltapaivalla vasaamaan.. Ostin sille lahjaksi vapaasukelluksen kurssin - mies ihan onnessaan [:)] Kiva, kun onnistuu lahjavalinnassa - mun mies ei esita ilahtunutta, jos lahja ei ole sen mieleinen, joten onnistunut idea maistuu sitakin paremmalta [;)]

Laskeutumisesta ja kiinnittymisestä
Mulla tänään neuvolalääkäri ilmoitti että ihan alhaalla ollaan ja kiinnittyneitä [:D]
Eipä tuo lupaa mitään synnytyksestä kun paikat kuitenkin vielä ihan kiinni eikä pehmenneet,
mutta ompahan taas yksi askel eteenpäin!
    Se mitä olen tuolta aikaisempien LA-ryhmien synnytyskertomuksia lueskellut, niin
on saattanut tuo vauvan "laskeutumattomuus" pitkittää sitä synnytystä, kun ei ole voinut ruveta
ponnistelemaan kun vauva niin ylhäällä...

Hellou taas.

Pääsimme tänään kotiin reissulta. Perjantaina lähdimme käymään kotipaikkakunnalla tuolla 400km päässä isäni luona. Molemmat veljeni oli siellä sekä heidän vaimonsa ja isoveljen 1,5v tyttö :) Lauantaina kävimme ostamassa Kokkolasta meille uuden auton. [:)] Nissan Primera, farmari, bensa, 1999vm, ilmastointi, semmoinen hieno turkoosin sininen. Sain ajaa sen kuusamoon, oli mukavan viileää ajella ilmastointi päällä [:D], mies ajoi serkkunsa diesel nissan almeralla jossa ei ole ilmastointia :(

Lauantaina kävimme myös mummuani katsomassa Sievissä ja kävimme rantasaunassa, en uskaltanut mennä veteen kun oli aika kylmän tuntoista vettä. Serkkutyttöni lauloi hienosti itsensä toiseksi tangomarkkinoilla Seinäjoella. Olisi voinut voittaakkin, mut tuomarit eivät jostain syystä antaneet tarpeeksi pisteitä.

Sunnuntaina joimme kakkukahvit pikkuveljeni ja hänen kihlattunsa kunniaksi :) He menivät juhannuksena kihloihin, ensi viikon viikonloppuna on heillä juhlat, mut ne on lapualla nii emme taida ihan kuusamosta asti lähtä sinne ajamaan.

Maanantaina kävimme oulussa miehen siskon luona. Kävimme Nallikarissa rannalla ottamassa aurinkoa ja uimassa meressä. Aluksi vesi tuntui aika viileältä mutta kun käveli pitemmälle nii tuntui jo paljon lämpimämmältä.
Oli isoja aaltoja joihin oli kiva sukeltaa :D Oli myös pari isoa kiveä veden alla jota ei voinut nähdä. Löin polveni kun olimme tulossa rantaa kohti, mut ei käynyt onneksi pahemmin, vain pieni mustelma.

Tänään sitten tulimme kotiin. Kuusamossa on 32 astetta lämmintä. Voisi huomenna mennä uimaan johonki päin.

Ai Elysee onko noin, et voiki jäädä kiinnittymättä toissynnyttäjällä ennen synnytystä, et sit vasta synnytyksen alkaessa? En ollu kuullukkaan aikasemmin. Kiva tietää ja kiva oppia uusia asioita joka päivä[:D].

Mulla eka laskeutui ja kiinnittyi tässä viikkojen 36-37 neuvolakäyntien välissä (täysiä viikkoja). Mutta synnyttämässä kun olin niin ei se ollut kuitenkaan laskeutunut niin paljon, että voisi ruveta ponnistamaan kun oli 10 cm auki. Et ei se kiinnittyminen ja laskeutuminen tässä vaiheessa tarkoita sitäkään, että vauva olis niin alhaalla et sen vois siitä synnyttää. Näin mä ainakin tulkitsisin asian. Se vaan menee lähtöasemiin mut tarvii vielä päästä alemmas sit synnytyksen aikana.

Äääh, särkee alavatsaa ja vatsaa muutenkin kuin menkat alkais.
Onkohan mulla joku tulehdus?
Muuten ei oo tullu mitään mut kampaajalla tossa iltapäivällä ku olin ja kävin wessassa,
tuli nokare, eli vähän keltaista limaa.
Ihan kuin joku ois niistänyt.[:-]

Voi kökkö, pitäis vielä kuvakin masusta ottaa,piti ottaa jo eilen..kädet täynnä hommaa ja ei jaksa.[&o]

Viiti tota miekkostakaan ahistaa niillä kuvilla, kun se ne tänne laittaakin kun mää oooon niiii palikka [:D]

MUTTA IHANAA, mieheni armaani, oli käynyt ostaa meille makkariin tuulettimen!!![:D]
Mä niin odotan ensiyöltä paljon sen vuoksi [:)]

Huomenna tulloo vieraita, niinkuin perjantainakin ihan kahteen otteeseen.
Jotain helppoa ruokaa tarjottavaksi.Eihän kukaan näin kuumalla jaksa seistä hellan äärellä-
mä varsinkaan.[:-][;)]

minä tein ison satsin makaronisalaattia, kun ei oo minullakaan mehuja laittaa ruokaa, ja ei mikään lämmin ruoka oikein uppoa. Itse selviäisin pelkillä mehujäillä, mutta pitää aatella tuota ukkoo, kun se kuluttaakin vähän enemmän energiaa, kun on sahalla töissä.. Itse istun päivät sohvalla ilmalämpöpumpun edessä.. [:D]

En ole käynyt uimassa vielä kertaakaan! Enkä varmaan pian käykään :D Kahlailin tosin hellemekossani, uimapuku kiristää ja bikinit ovat jääneet pieneksi. En muista mihinkä asti sitä saikaan uimassa käydä, taisi riippua vähän kohdunkaulan tilanteesta? Alkukesästä ei tehnyt kauheesti mieli ja nyt en ole jaksanut raahautua rannalle.

Nyt kun tiedän mitä ne supistukset ovat (siis harjoitus) niin kyllähän niitä tulee aika useinkin, kun nousee ylös jne.

Tämä pääsi uimis asiassa niinkin pitkälle että istuttiin autossa rannalla ja odotettiin josko ukkoskuuro menisi ohitse[:D]
Ei sitten päästy uimaan asti.[&:]
Mulla mahtuu biksujen alaosa ylle, ja yläosaksi löysin ikivanhan uikkarimekon kaapin kätköistä. JOskus tilannu ellokselta tommosen mekon näköisen uikkarin. Silloin aikoinaan kun painoin yhtä paljon kuin nyt mutta ilman raskautta. Ihan kätsy käyttää nyt tän mahan kanssa[;)]
Jospa sitä huomenna pyöräilis tuonne rantsuun päivällä, kun ei matkaakaan ole kuin vajaa pari kilometriä. Saas nähdä jaksaako. On kyllä luvattu huomiseksikin ukkoskuuroja että taitaa jäädä haaveeksi.

Kirjoittelin eilen tuonne jurputusosioon siitä, ettei vieläkään ole synnäriltä kuulunut mitään. Menetin jo toivoni, menin päikkäreille ja sitten puoli neljän aikaan soitti hoitaja että pitäisi jo het tänä aamuna tulla yrittämään käännöstä. Jes! Vaille kymmeneltä on aika, onneksi ei tarvitse olla kuin kolmisen tuntia syömättä ja juomatta. Varmaan pakko kuitenkin juoda matkalla, sitähän jo hikoileekin pienet vesihörpyt pois. Muuta infoa ei asiasta tullut, se nainen sanoi vaan että kätilö sitten kertoo enemmän.

Huijh, jännittää ihan mielettömästi onnistuuko käännös vai joko saadaan tietää sektion aika, eli siis milloin on nyytti sylissä! Ei tullut paljoa nukuttua viime yönä [:D] Pakkasin eilen sairaalakassin valmiiksi kotiutumisvaatteita lukuunottamatta. On todella harvinaista, että ulkokäännöksessä jotain tapahtuisi ja vauva pitäisi saada samantien ulos, mutta onpahan nyt henk.koht. jutut pakattuna jos joudunkin jäämään sinne. Kassia en kyllä mukaan ota, ollaan kerrankin positiivisin mielin liikkeellä [:D]

Tsemppiä Emilia käännösyritykseen!!! Mä luulen et ei kauheesti kannata juodakkaan siihen pariin tuntiin. Meinaan et varmaan joutuvat jonkin verran painamaan myös vatsalaukun kohdalta, saattaa tulla sisältö ylös.

Se onki varmaan Ginessa sinä, joka ton jakautumisen alottaa[;)]. Toi kuulostaa paljon enemmän siltä ku täällä. Ku täällä ei tunnu enää missään[:-]. Eipä enää ole paljoa suppaillu, ei ainakaan kipeesti ollenkaan. Piruuko se ny lopettaa ku vois olla aika[;)]. Kuhan ilmat vähä viilenis nii mä taidan mennä raksalle vähä hommiin[;)].

Munkin tekis nii mieli uimaan. Mut en uskalla mennä. En sillä etteikö vois tulla vähä lisääki suppareita mut kohdunkaulan tsekkauksesta on jo kohta 4vk ja oli enää silloinkaan puolet jäljellä. En haluis ottaa riskiä tulehduksesta. Sitä Hanibööki löytää kaappinsa perukoilta kummallisia vaatteita ku oikein kaivaa. Ja toteaa niiden joskus olevan oikein käyttökelpoisia[:)]. Ja tänää taitaa riittää et laittaa päänsä ulos sopivalla hetkellä nii saa virvoituksen taivaalta. Sataispa vaan. Kunnon ukkosessa mun mielestä jotenkin tunnelmaa. Vaikka se onki toisaalta vähä pelotavaa.

Neuvola reissu odottaa kohta.

Tääkin oottelee kunnon ukkoskuuroa [:)], vaikka kesä ja kuuma onkin ihanaa, niin fiilistelin eilen illalla jo kynttilänvalossa tulevaa syksyä, alkaa illat olla jo aika hämäriä!

Tsemppiä käännökseen Emilia!

Mun on vieläkin niin vaikea uskoa, että enää muutama viikko... jos vaikka tänään sais aikaiseksi katsoa mitä kaikkea sairaalakassiin pakattavaa vielä puuttuu[:)]... Toisaalta on kovin malttamaton olo ja sitten taas kun kipeästi supistaa, niin tulee pien paniikki, että ei kai vielä[8|][:D].

juu olin itekin ihan kuolleena eilen sohvalla kun tuli säätiedotus että tänään olis vaan reilu 20 astetta ja ukkosta ja sadetta... Melkein hyppäsin ylös tanssimaan kun kuulosti niin hyvältä..!!! Hah, kaikkea sitä raskaus aiheuttaa..

Eilen mies kuurasi kylpyhuoneen+saunan oikein hohtavan puhtaaksi koska tänään tulee meille uusi vessan kaappi+ taso joista siis tulee pienelle hoitopöytä..!! Hiukan kauan oon odottanut tätä, ja nyt istun penkin reunalla ja tuijotan puhelinta joskos rahti-mies soittaisi jo [8D] Ihana pääsee ostaan vaippoja yms yms laittaan paikkoja valmiiksi kun viikon päästä aloitan äippäloman..

Emilialle
onnenpotkuja käännökseen.. Toivottavasti maha ei kovin mustelmoidu, kuulin työkaverilta että se oli ollut ihan pieksetyn näköinen ulkokäännöksen jälkeen.. Joka ei ollut onnistunut, mutta vauva oli sitten samana päivänä päättänyt itsekseen pyörähtää oikeaan asentoon.. Varmaan töniminen oli kuitenkin sitten auttanut.

Saderikasta päivää kaikille! [;)]

kuulostaa muuten ihan sille että Ginessa jakautuu minä hetkenä hyvänsä..

iiks [&:]

Takaisin