Viimeinen kolmannes

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja ginessa
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Siis Ginessa mä olen laskenu vaan ne supparit mitkä sattuu enkä niitäkään kovin tarkaan. Muita kivuttomia on varmasti kymmeniä päivässä mut sellasia mitkä aiheuttaa pientä jännitystä ja pelkoa tehollaan niin niitä on tänäänkin ollut tähän mennessä ehkä 3 tai 4. Onneksi kuitenkin ihan yksittäisiä vielä.

Voi Emilia: kuulostaa siltä et se sun ukkos kaipais vähä kurin palautusta[;)].

Sartza: Mun mielstä ne housut on melkein paremmat ku puolpotkarit; koska jos puolpotkareiden se sukkaosa on vähänkään liian löysä on se pieni kinttu hyvin nopeesti ylhäällä sieltä terästä ja sit siinä päällä joutuu joka tapaukses käyttään sukkaa et sen jalkateräosan saa pidettyä siinä mihin se kuuluu. Vauva kun potkiskelee kuitenkin nii mä muistan et se oli vähä ärsyttävää. Et ei niissä tavallisissa housuissa ole mitään vikaa.

Miu ja asali mä päätin et en pakkaa vielä sitä omaa sairaalalaukkuani. Ku sithän mä joutusin pakkaan sinne sellasta tavaraa mitä käytän muutenkin nyt. Enkä viittis toisia dödöjä ym ostaa ku just ostin toiset mökille et ei aina tartte muistaa ottaa mukaa ku siirtyy paikasta toiseen. Kyllä sen ehtii sit myöhemminkin. Ja jos et muista ottaa koko laukkua nii kuhan sulla on neuvolakortti nii voihan miehes tuoda seuraavana päivänä tavaraa ja vaatteita ku teet sille listan mitä tuo. Et älä turhaan ressaa sitä asiaa.

Voi mun ihanaa miestä!! Se tuli just raksalta. Ollu taas sellaset kevyet 15 tuntia putkeen[&:]. No ei siinä mitään mut ku on palloilu katolla lähes koko päivän ja on laittanu kyllä aurinko rasvaa mut ei olekkaan ylettynyt joka paikkaan selkään..... Voi uskomatonta[:D][:D][:D]. Näkisittepä tuon[:D][:D]. Osa selästä ihan normin värinen, osa ihan punanen välissä valkosia viivoja ja hyvin epätasaiset reunat, muutama pillkkukin löytyy keskeltä[:D][:D][:D].

Kylla on tekstia juu :) Siis miten jotkut voi kayda viela toissa, huh huh, respectit vaan sinne.

Niin Miulle ja muillekin viela lisays siihen, etta kun mun pitaa laittaa vauvalle nimi johonkin sairaalan paperiin ennen kuin menen synnyttamaan, niin se ei siis ole mikaan hatakaste, kun ei taalla sellaaasia :D Vaan siita tulee siis ihan se virallinen nimi. Aatelkaapa jos se ei naytakaan yhtaan Sepolta, vaan se nayttaakin ihan Ristolta, mutta sen nimi nyt pitaa olla se Seppo! [:D] Voi elämä.

Ja sitten, kun se vauva on syntynyt, lahtee tuore iska temppeliin munkin kanssa juttusille taman paperin kanssa, ja munkki sitten kattelee jostain tyyliin tahdista, etta sopiiko tama syntymaaika ja nimi yhteen [8|] Emmaa tajua.

Ja kaiken kukkuraks ma luulen, etta mun laakari tulee jossain valissa ehdottamaan mulle sektiota. Ei silla oo kattokaas aikaa semmoiseen normaaliin synnytykseen :I
Emmuista oonko kertonut taman systeemin taalla, mutta taalla siis yksi ja sama laakari on alusta asti mukana, aina synnytykseen asti ja sen jalkeenki. Tekee kaikki tarkastukset, rokotukset ym hamaan loppuun asti. Ja kun laakarilla on normaali paivatyo sairaalassa tyylinn 8-16 ja sitten se oma klinikka klo 17 --> niin eihan se ehdi lahtea missaan valissa extempore johonkin synnytykseen. Se on sovittava ja laitettava kalenteriin se synnytys (ellei sitten paata tulla aikaisemmin) [>:]

Vielako saisin lentaa? Millon lahtee seuraava lento Suomeen? [&o]

aamu oisko vielä 2 viikkoa niin saat lentää lääkärin luvalla, mutta sen jälkeen et...[;)]

Aamu on melkoisissa käsissä sielä thaimaassa[:o]Mutta niin se on,maassa maan tavalla ja kyllä ne varmaan susta sielä huolen pitää.Kai meillä täällä pohjoismaissa suositaan enemmän näitä luonnonmukaisia synnytyksiä kun taas esm amerikassa on kyllä käytössä kaikki mömmöt,äidit makaa piuhoissa synnytysvuoteessa ja 1/2 leikataan,pienimmästäkin syystä....

Tsemppiä Aamulle tosiaan sinne,kaunis kuva susta oli tuolla masukuvaketjussa[:)]Eikö sua yhtään turvota kun sielä kuitenkin niin  kuuma aina???

Mä oon jo valmis synnyttämään,mulle 6 viikkoa on tuskaisen pitkä aika ,saati että menis yli[:@]
Pe tulee 34 viikkoa täyteen ja sittenhän eivät sairaalassa enää estele.3 viikkoa jos sinnittelis ja jos sit löytyis nappi mistä painaa ja heps,synnytys käyntiin,olis niin mukava juttu[:D][:D][:D][:D]

Mies lähti hakee leipomosta aamupullaa ja tuoretta leipää[:)]Ja lidl:sta mulle sellaisen kokovartalotyynyn,jos vaikka helpottais nukkumista.....

No huh huh, laitan taas kiittimet ristiin että asun Suomessa [:D] Kuulostaa sen verran hurjalta tuo touhu Thaimaassa.. Tai no, niin kai thaimaalaisistakin voisivat Suomen käytännöt tuntua kummallisilta.. Tsemppiä Aamu!

Eemi, e-en anna kurinpalautusta siipalle vaikka varmaan hän sen ansaitsisi, juhannushan on vain kerran vuodessa [:D] Ja se oli eilen niin suloinen, toi kakun (oli kyllä järkyttävän pahaa kaupan valmiskakkua) ja sanoi, että keitetääs nyt edes kakkukahvit vuosipäivän kunniaksi [;)]

Hmmm.. sairaalakassi.. mitä täh? Ehkä heinäkuussa sekin kunhan tulee kelalta ruhtinaalliset äitiyspäivärahat [:D] Ajattelin pitää kunnon shoppailupäivän ja hommailla samalla siteet ja vauvan vaipat valmiiksi. Olen jotenkin jo menettänyt toivoni että vauva kääntyisi, ja varautunut suunniteltuun sektioon. Minulle on toitotettu niiiiiin paljon sitä, että esikoislapset menevät lasketun ajan yli, etten oikein osaa varautua synnytyksen alkamiseen ennen laskettua aikaa [:D]

Mikä ihmeen unitauti minuun on iskenyt? Tuntuu että voisin nukkua kellon ympäri enkä jaksa tehdä mitään. Alkaa iskeä jo morkkis kun on niin vetämätön olo 24/7.. [&o]

Ihastelin tuolta toisesta ketjusta teidän lemmikkejänne [:)] Enköhän nähnyt sitten viime yönä unta, että yritin tunkea johonkin pikkuiseen volkkariin kauhiaa koiralaumaa (joukossa oli myös reilu vuosi sitten menehtynyt ajokoirani [:(]) ja vauvaa turvakaukalossa. Painajainen.. [:D]

Huh huh, täällä alkaa kanssa käydä olo melko tukalaksi. Tänään on koko päivän tuntunu siltä, että jos vähäkään ponnistaa niin vauva tupsahtaa tuolta jalkovälistä ulos, ihan mieletön paineen tunne! [&:] Lisäksi masussa ollut (pelottavan) rauhallista normaalin möyrimisen lisäksi. Oon joutunu komentaa koiraa urakalla, kun tuo miniaivo kuvittelee saavansa hyppiä vieraita vasten [:@] taas tämä kausi menossa... Hermo siis mielettömän tiukalla. Lisäksi maha on suurimman osan ajasta ihan kivikova, ei oo merkitystä oonko paikallaan vai teenkö jotain. Tuohon mahan kovettumiseen liittyy lisäksi viiltävät kivut välillä, ilmeisesti supistuksia? Supistuksia on kyllä ollut jo aiemminkin, mutta ei tälläsiä. Tarvis varmaan rauhottua/hiljentää tahtia.

Emilia mua vaivaa kans toi jatkuva väsymys, ihan sama kuinka hyvin/huonosti nukun niin väsyttää silti 24/7 [&:] Tietty varmaan matalan hb:n (111 viime viikolla) syytä.

Millä viikoilla muuten tuo maha alkaa yleensä laskeutua? Onko merkitystä ensi- ja uudelleensynnyttäjän välillä? Kun mieskin tossa sanoi, että mun maha on laskenut alaspäin [8|] Huomenna tulee kuitenkin vasta tuo rv 33 täyteen. Vyötärön ympärys on kyllä kasvanut yhtäkkiä viikossa 107cm:stä 110,5cm:een! Hirvittää/stressaa jo sekin, että viimeksi neuvolassa vauva oli poikkitarjonnassa ja pelkään et se ei tajua kääntyä siellä ajoissa.. Mulla kun ei tuota ulkokäännöstä voi harkitakaan kun on etuseinässä istukka ja perätilassa en tod. aio synnyttää!

Pitu86: mulla on tilanne että vauva on perätilassa ja ens viikolla yrittävät ulkokäännöstä vaikka mullaki on istukka etuseinämässä.. ei oo sanottu etteikö vois käännöstä yrittää [:-] mut voi olla et ei sit onnistu jos se on siinä eessä.. 

Kylläpäs sitä saa sitte paikasta riippuen erilaista tietoa.. Mulle kun sanottiin jo sillon ultrassa, että ulkokäännöstä ei tehdä jos istukka on etuseinämässä. On kuulemma riskejä sen verran, etteivät sitä lähde yrittämään. Enkä kyllä suostuiskaan [;)]

Yritankin ajattella koko ajan etta maassa maan tavalla. Kylla taalla kuitenkin terveita vauvoja nakyy joka puolella, ja ma luotan mun laakariin 100% [:)] Se on viela tosi suosittu, niin ei se voi kovin paha olla. Kuulin sellaisenkin jutun, etta jollain thaimaalaisella naisella oli lapsi peratilassa viela viikolla 36 ja ne leikkas sen lapsen ulos, ettei vaan lahde syntymaan, kun on peratilassa... Onneks mun kekäle on pää alaspain, heh.

Mutta on tassa kylla soputumista taas kerrakseen. Saapa nahda mita sitten sairaalassa on eria, kuin esim siella pohjolassa. Ei tassa auta kuin ottaa rauhallisesti, en onneksi ole joutunut kertaakaan mihinkaan paniikkiin, ja kaikki on mennyt toistaiseksi ihan hyvin.
Mutta sen voin luvata, etta seuraavat raskaudet ja lapset tulee syntymaan Suomessa, tai edes Euroopassa! [:D]

elysee, kylla minakin olen turvonnut, nilkoista alaspain, esim varpaat on aika hauskat potykat [:D] ja sormet on ihan nakit, mutta ei mulla oikein muualle ole turvotusta tullut. Tosin ma juon ihan alyttomasti vetta ja oon ollut koko raskausajan kotona suht rauhallisesti, ehka se on auttanut. Ruokavaliollakin voi olla vaikutusta, taalla ei taideta suolaa kayttaa, ellei sitten fish saucea ja soijaa lasketa, kai niissa on suolaa? Emmatiia :)

Varpaat on kun prinssinakit ja tänään rupes sitten sattumaan häpyluuhun kävellessä. Ei mun eteneminen oo viimeaikoina muutenkaan mitenkään vauhdikasta ollu, mutta nyt lyllerrän kun halvaantunut ankka. Tyyppi riehuu mahassa ja tuntuu että se yrittää välillä kyljestä läpi.

Mulla ei meinaa vesi upota ei sitten millään...Alkuraskaudesta join vettä ihan hulluna ja koko ajan oli jano! Hyvä sitä ois juoda ja paljon, mutta nyt saan ehkä pari lasia vuorokaudessa alas...[:(] Mehua ja limsaa menee jonkun verran, mutta kyllähän se vesi ois paljon parempaa ja vähemmän lihottavaa!! Täytyis koittaa tsempata...Onneks ei oo ollut pahemmin turvotusta, joskus jää sukista tai leggingseistä sellaset rannut jalkoihin, mutta ei pahasti.

Olo alkaa kyllä olla tuskallisen tönkkö ja kankea...Äsken laitoin pihalla herneille tukikeppejä ja koitin vähän nyppiä rikkaruohoja kukkapenkistä, niin voi jeesus että oli hankalaa!![:@] Mitenkään ei meinannut taipua, aina oli maha tiellä tai johonkin sattui...PE*KELE![:@]

Sinnikkäästi oon joka ilta käynyt lenkillä koirien kanssa (ja miehen työvuoroista riippuen välillä myös aamulla tai päivällä), välillä mennään suht. normaalia vauhtia, välillä vähän hitaammin...Samoja lenkkejä kierretään kuin ennenkin, tosin ne kaikista pisimmät on jo kuukausia sitten jääneet pois. Toivon NIIN paljon, että "kävelykyky" säilyis loppuun asti, tuntuu että pää sekoaa jos en pääse liikkumaan!! Odotan tosi paljon sitä hetkeä, kun pääsen IHAN YKSIN koirien kanssa reippaalle pitkälle lenkille, siis ilman tätä mahassa raahattavaa tyyppiä!!

Väsymys on välillä kova...Nukun suht hyvin, 1-2 kertaa yössä käyn vessassa, mutta silti päivällä väsyttää. Pahinta on aamupäivisin! Muutaman kerran olen jaksanut olla hereillä ammusta pari tuntia ja sitten kömpinyt takaisin sänkyyn jatkamaan unia.

Olen ollut kohta viikon taas juomatta kahvia ja nyt onkin pari päivää ollut kokonaan ilman närästystä! Jee![:)]Äsken join ison kupillisen jääkahvia ja siitä ei ainakaan vielä ole tullut oireita...Ja mieluummin tuota kylmää versiota nyt juokin, kuin kuumaa, kun on näin lämpimät kelit!

Huh, tuntuu niin hurjalta, että osa saattaa ihan hyvin synnyttää täällä jo parinkin viikon päästä! Tai miksei jopa ennemmin. Itsellä siihen taitaa olla vielä ikuisuus kun ei taida tämä kaveri ennen syyskuuta maailmaan tupsahtaa.

Joo tää oli nyt aivan asiasta kolmanteen-juttu, mutta iski vaan kauhea järkytys[:D]

Niin Madie mäkin olen järkyttynyt kui tää aika on menny nopeasti. Ja sit ku noita suppareita on vielä lisäämässä jännitystä. No mähän petasin pinnasängynkin tänään valmiiksi ja laitoin turvakaukaloon pikku pussin vauvan kotiutumisvaatteita[:D]. Kaippa sitä voi vaikka huomenna johonkin kassiin jo valmiiksi laittaa ne imetysliivit, terveyssiteet, tissisuojat ja tutin. Mä meinaan ottaa jo lähtiessäni vauvalle tutin mukaan. Loput omat kotiutumisvaatteet ja hygienia tuotteet heitän kassiin sit joskus, ehkä kiireessä tai käsken ukon tuomaan.

Tutit, tuttipullot ja tuttipullon tutit olen tänään pessy ja pitäs ne vielä keittää. Sit ku olen vaihtanu kaikki lakanat, pessy pari koneellista pyykkiä, vähä järjestelly kaikenlaista, kastellu kukkia ym. Siivonnu keittiötä. Nii taitaa sittekki jäädä tuo imuroiminen tältä päivältä ku suppailee jo sen verran.

Koitappas Pitu86 sinäkin ottaa rauhallisesti et ei ihan vielä tulis ulos teitin vauveli.

Lämpöset kelit kun on saapuneet niin tuntuu tekstien mukaan olevan aikalailla jokaisella tuota turvotteluvaivaa. Mäkin turpoan mut en vielä onneksi ihan haitaksi asti. Koittakaahan kestää. Tälle viikolle ainakin helteitä luvattu. Se tietää kaikille lisää nesteitä.

Pitu ja Tanttara: tuo ulkokäännös kuulostaa vähän pelotavalta. Mut eivät kai nuo sitä tee jos siitä jotain vaaraa olisi. Mutta tulkaahan kertomaan tänne jos on yritetty ja tietty lopputuloksista. Ja kokemus siitä minkälaista se oli nii sekin kiinnostaa. Siitä kun aina puhutaan mut mulla ei lähipiirissä ole kellään tehty niin ei ole kuullu niitä tuoreita ja todellisia kommentteja siitä hommasta.

Aamu: toisaalta tuollanen varsinainen omalääkäri systeemi on varmasti ihan hyvä juttu. kun se vaan toimii. Ja pakko kommentoida vaikka väärä paikka onkin = se sun pikkupupu on niin ihana!!!!!

Madie, niinpä!!! Mulle tuli tanaan sellainen olo, etta mulle tulee vauva ennen laskettua aikaa. Kauhee "tunkemisen" tunne oli tanaan tuolla ihan alhaalla, kun kavelin ostoskeskuksessa ihan hissuksiin. Mita lie oli, mutta oiskohan se laskeutunut jo ...? en oikein tiia mita sekin laskeutuminen meinaa, mutta tosi alhaalla oli kylla jotain tapahtuvinaan... Eika tuntunut kivalta. Muutenkin tuntuu, etta poika on ihan raivona tuolla mahassa, kun silla ei oo enaa tarpeeks tilaa heilua [:D] Mamma-parka [X(]

Mina muuten oksensin tanaan [:-] Viime kerrasta olikin kulunut nelisen kuukautta... Koko aamun etoi tooodella paljon ja sitten kun menin suihkuun ja pesin hampaat, niin örk [:'(]

[&o]

Käytiin eilen tutustumassa Jorviin, ja tuli kyllä tosi hyvä fiilis. Kysyinkin, että joko sais alkaa synnyttää, kun ei enää millään malttais odottaa [:)]

Eilen aloin myös itkeä, kun laittelin vauvelin kaappeja ja pyykkejä, kun on niin kova "ikävä", jos sitä sanaa nyt tässä yhteydessä voi käyttää - en keksinyt parempaakaan.

Aamu: mä olen kanssa miettinyt, että taitaa olla tyyppi aivan raivona, kun tilaa on niin vähän tai ainakin se siltä tuntuu, että nyt sitä ottaa päähän ja kovasti [:@]

Huomenna lääkäriin kuulemaan nyt viimeisimmät uutiset. Se oliskin sitten viimeinen lääkäri, jos ei tule mitään ihmeellistä.

Illi koska sä varasit sinne Jorviin sen tutustumisajan? Meillä neukkutäti varoitteli et monesti menny se ajan saaminen niin pitkälle, että hyvä kun ei ole ollut samalla reissulla kun on menny synnyttämään [8|] Ajattelin ens viikolla soitella, ne ei vissiin tykkää jos soittelee ennen ku 34rv on täynnä? Mä koen täällä myös samankaltaisia tunteita kun sä kuvasit sulla Illi olevan, mulla noi tunteet on tullut vasta tässä ihan lähiaikoina -vauva on koko ajan tässä lähellä, mutta kuitenkin niin kaukana..

Pitu mä taisin varata sen viikolla 33, kun perhevalmennuksessa kehotettiin taas soittamaan hyvissä ajoin, vaikka esitteessä tais olla tuo 34. Ei ehkä kannata mennä sellaiseen tiistairyhmään, koska se oli aivan täynnä. Sunnuntaisin on kai hiljaisempaa... Niitä on siis ti, to ja su.

Vierailulla,

GINESSA: SUURET KIITOKSET,kun olit käynyt onnittelemassa tuolla Helmimasuissa
Sulla on jo viikkoja noin paljon [8|][:)]..Kyllä tämä aika vaan menee siivillä.
Toivottavasti olet voinut hyvin?!
Minä se tänään halailin pönttöä ensimmäistä kertaa tässä raskaudessa,että tästä se lähtee [:'(][;)][:D]
IHANAA VOINTIA SINULLE [:)][:)][:)]

JA KAIKILLE MUILLEKIN VÄHÄN ISOMPI VATSAISILLE IHANAA VOINTIA [:)][:)][:)]

Yönsäde ja Mini rv 7+3

Hih, eipä kestä Yönsäde!!
Ole hyvä vaan[:D]
Ihanaa ja kamalaa se pahoinvointi mutta eihän se nyt kestä läpi elämän ..
aika on pitkä ja rajoittaa elämää se pahoinvointi mutta lopputulos on ihanin [:D]

Millaisia oloja sulla yönsäde on ollut muissa raskauksissa?

Ihan hyvin oon voinu, mitä nyt tassut on niin turvoksissa etten oikeen liikkumaan ihmisten ilmoille pääse,kipeätkin kun ovat..HUOH, kohta helpottaa kuitenkin jo [:D]
Yöt on ahistavan kuumia ja kääntyminen toooodella työlästä.[&:]
Rupee tuntuu että sais tulla jo,
mut toisaalta vielä noin pari viikkoa sais pysytellä sisällä,
jotta ois valmis.
Masunympäryskin on jo 111 cm...apua [:D]

Sulle kanssa edes "kohtuu" vointeja ettei ihan äidy hurjaksi tuo pöntön
kanssa painiminen pitkin kesää!![;)]

Voi hyvin !![:)]

Takaisin