Viimeinen kolmannes

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja ginessa
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Okei eli tuon pitäis varmaan olla turvallista kun on vesiohenteista ja ei mitään myrkytysvaaralätkää.
Kiitos tiedosta siis[:)]

Mä olen sillä linjalla, että jos en kerta halua juurihoitoakaan "luomuna", niin en kyllä synnytystäkään. Ja se kätilö, joka antoi joskus julkisuudessa lausuntoja "kipu kasvattaa äitiyteen" voi mennä mun puolesta ja hukkua siihen lietealtaaseen minkä on suustaan päästäny.

Lähinnä ajattelin sen niin, että yritetään tehdä synnytyksestä niin positiivinen kokemus kuin mahdollista. Mulle kipu ei ole millään tavalla positiivinen kokemus, ja valtava kipu vielä vähemmän. Toisaalta ymmärrän kyllä senkin että toiset haluavat kokea siitä tilanteesta kaikki puolet.

Lemppi: se myrkyttömyys ois oleellista ainakin pinnasängyn osalta, se vauva kun saattaa nuolla/pureskella niitä maalattuja osia. 

Apua ku täälä on paljon tekstiä!! Mä olin eilen illalla niin poikki ku kotia tulin et en yksinkertasesti jaksanu ku pari juttua lukea enkä vastailla ollenkaan. Edellis iltanakin taisin vain käydä vilasemassa. Talon rakennuksessa ja kotona huonekalujen maalaluksessa ja raksamiesten muonituksessa mennyt aika niin tyystin.  Viime yönö olikin sitten aika paljon massun kiristelyä ja aamulla sanoin ukolle ku se lähti et mä jään nyt aamupäiväksi makoileen. On tullut vissiin tehtyä vähä liikaa töitä. Edellispäivän siivosin markkia rungon rakentajien jäljiltä ja eilen suoristelin villoja ja siivosin. Olen myös maalalnnut kotona yhden hyllyn ja pinnasängyn ja tosiaan käynyt kaupassa joka päivä ja ruokaa väsäsnnyt olan takaa.
Nii Ginessa talon pitäisi valmistua ensi kesäksi. Mies tekee suurimmaksi osaksi yksin taloa. vain hänen isänsä ollut ajoin apuna ja tällä viikolla hän onneksi ollutkin. Työmiehiä palkattuina meille ei tule kuin sähkömies ja putkimies. Oma ukko kun osaa tehdä lähes kaiken itse niin siinä säästää pitkän pennin mut aikaa menee paljon.

Voi Miu mulla on nyt ennemminkin tällä viikolla mennyt niin päin et maistuis ruoka ihan jatkuvasti. Tai ehkä se oli se edellisen neuvolan saldo ku oli tullu vain 100g/vk viimeset 2vk. Eipä taida niin pienenllä nousulla päästä seuraavaksi[:D]. Ainakaan tätä syöntitahtia. Tai sit se on ruumiillinen työ.

Kiitos vain tämän ruumiillisen työn selkä ollut niin kipeä et ei yöllä ole tahtonut vessaan päästä ja itlaisin un istuu paikalleen sohvalle niin siitä ei meinaa ylös päästä. Pitäs vissiin vähä rajottaa[8|].

Meitsi komppaa täysin Ginessaa ja Elyseetä tässä asiassa et synnytyksen kulkua etukäteen on ihan turha suunnitella. Siinä viedään naista ku pässiä narussa. Vaikka oliski ihan tajuissaan niin silti se kipu tekee musta kokemuksen hämäräksi. Kaiken siitä muistaa mut sitä ei voi itse määrätä sen kulkua. Se menee niin ku se menee. Mua ei ihme kyllä pelota yhtään. Tiedän et se tulee sattumaan ihan hitosti. Ainut toive mulla olis tälle toiselle kerralle et olis edes vähän helponpi kuin eka. Ja epiduraalia en ota sen takia et se jäi viimeksi toispuoleiseksi. Mut sit jos sitä jostain syystä suositellaan niin kait se sit on hyvä. Sitäkin olen ajatellut, että haluaisin kokeilla sitä kohdun kaulan puudutusta jos se vain onnistuu. Ja toi olis kiva saada kokeilla toi jakkara jos sellanen löytyy. Mut niinku sanoin. Todennäkösesti ponnistan siinä kohdassa ja paikassa kun sanotaan nyt saat sen tehdä.

Se mikä mua ekassa ponnistus vaiheessa ihmetytti oli se jalkojen niin tarkka asento. Ku ne piti olla niin tarkkaan tuolla sivuilla. Siis kantapään tuossa pakaroiden sivuissa kiinni ja ne piti siinä pitää. Ainakin niin mua koko ajan ohjeistettiin. Mä ponnistin puoli-istuvassa asennossa. Mietin vain tuota et miten ne onnistuu ne jalat laittaa silleen jos on tolla jakkaralla? Vai oliko tää juttu vaan joku just sen mun kätilön juttu? Se perusteli sitä asentoa sillä et lantio on silloin parhaiten auki ja vauva pääsee helpoiten tulemaan. Enkä mä väittäny vastaan.[:D] Tosin jalat tai se jalka missä ei epiduraali tehonnu ei olis millään halunnu totella[&:]. Se meinas lähteä aina omille teilleen.

Tulipahan pitkä tarina[:D]. Mut pari päivää ilman teitä ja omaa napaa nii piti saada vastailla ja avautua[;)].

Ok, vuosi Eemillä vielä niin on unelmien koti alla [:D] ihanaa!!

Joo, toi ruumiillinen työ on sellanen et ei kyl kykene paljooo mitää tekee, masu ja selkä muistuttaa
ittestänsä varsin pian ja on istuttava vähän väliä.. puhumattakaan kipeistä kintuista.

Juu, mulla ei oo mitää ihmeellistä toivetta synnytyksen suhteen..toisaalta vesisynnytys ois aika jees..[:-][;)]
Kunhan syntyy edes siten miten aiemminkin.

Noh joo..aamulla herätessä aattelin että onpas hionnu haaroväli..vähän kokeilin ja
eikun sitten katoin niin ihan hajutonta ja väritöntä nestettä oli häpyhuulilla.
Mitä lie yksi pisara kuitenkin vaan valui reisille, limaa ei ollut kun kuivui juurikin samantien sormille.[:-]
Tjaah, että sellasia ..ei kummempia.

Ilma on aika...murmurmuuurrrrrrr, pitäis miehen kaa mennä piknikille, ja huomenna mennään hotelliin yöksi
on meidän 2 vuotis päivä[:D]
Ihanaa irtiottoa EDES joskus!![;)]

Mukavaa viikonlopun alkua joka mammalle!! [:)]

Onnea ginessalle kaksivuotispäivän johdosta! [:)]
Vähäks on varmaa hienoo päästä hotellii mäkin haluun.. Mä vaan saatan olla synnäril meijä vuosipäivän 14.8 jos poitsu tulis vähän etuajas.[;)]
Mä eilen oikeen sitten siivosin kunnolla mattoja en kyllä tampannu mut nostelin kaikki tavarat ylös ja imuroisin oikeen kunnolla ja pesin lattiat. Olis varmaan pitäny ottaa vähän iisimmin kun sain sillä tehtyä ittelleni vaan supistuksia tosin suurin osa oli lähes kivuttomia mutta niitä sitten tulikin koko illan ja pitkälle yöhön. [&:] Ja aamulla heräsin taas vaihteeksi järkkyyn suonenvetoon pohkeessa. [:@]

Hauskaa viikonloppua kaikille!![:D]

milloin teille maksetaan eka äitiyspäiväraha? mullahan äitiysloma alkaa 5.7, mutta kela maksaa päivärahan vasta elokuussa, olen siis koko heinäkuun ilman minkäänlaisia tuloja kun opintotukea ei makseta heinäkuulta [:@]

siis maksaako kela äitiyspäivärahan takautuvasti, eli elokuussa maksetaan heinäkuun päiväraha vai miks se maksetaan vasta elokuussa???

muoks. onnea ginessalle 2v. päivän johdosta! meillä olis kans sunnuntaina kihlojen 2v. päivä [:)]

Riitu87, mulla alkaa äippäloma myös 5.7. ja rahaa on tiedossa vasta elokuussa. Eli takautuvasti tulee ainakin alussa. Näin vähän muistelin edellisistäkin kerroista joten ei tullut yllätyksenä.

Riitu87:Jeps se maksetaan jälkikäteen. Sun ei sitten auta kuin hakea heinäkuulle toimeentulotukea. Eli yhteys paikkakuntasi sosiaalitoimistoon. Eihän opintoetuuksia makseta kesäkuultakaan? Tai ei ainakaan joskus aikoinaan maksettu. Suosittelen muuten soittamaan/menemään käymään sinne sosiaalitoimistoon piakkoin että saat ajan sinne tai kirjallisenhakemuksen jätettyä ajoissa. Heinäkuussa siellä yleensä on vähemmän henkilöstöä..

Äitiysloma alkaa 27.7. ja silloin loppuu työttömyyskorvauksen maksu. Raha tulee vasta joskus elokuun lopussa :( Eli kuukauden pitää olla itsekki ilman minkäänlaista tukea.

Viime yö oli kyllä täälläkin ihan kauhea. Heräsin kahdentoista aikaan ku piti käydä vessassa. Tuntuu ettei pääse sängystä ylös ku sattuu nii helvetisti :( Mie haluan nämä liitoskivut pois mahdollisimman pian. En tykkää yhtään.

Mistähän sais ostettua ikkunoihin jonkulaista verkkoa ettei hyönteiset pääse sisälle? Äsken oli tullu kauhean iso ampiainen sisälle ja pörräsi tuossa ikkunassa. Ei onneksi pistänyt kun sain otettua sen paperilla ja nakkasin roskiin. Inhottavaa ku noissa pikkuikkunoissa ei ole minkäänlaista suojaa ettei ötökät pääsis sisälle.

Onnea Ginessalle [:)]

Miu, homma menee eri lailla jos saa palkkaa. Silloin Kela maksaa ne ekat maksut työnantajalla ja saat palkan normaalina palkkapäivänä sen 3kk. Meillä on vielä palkkapäivä loppukuusta, ja kun Kelan maksupäivä on kanssa loppukuussa, niin ei tule edes mitään odottelua (toisin kun kaverilla, jolla palkanmaksu oli alkukuusta, ja vasta seuraavan kuun lopussa tuli Kelan rahat siltä seuraavalta kuulta)

Grenie: rautakaupoista ainakin saa sitä verkkoa!

Mulla on ollut koko viikon jotenkin tosi huono olo ja ahdistava...[:(] Välillä oksettaa ja pää on ihan ihmeellisen tuntunen (välillä vähän särkee, välillä tuntuu kuin ois jotain painetta täynnä)...Henki ei välillä kulje ja tulee ihme kuumuuskohtauksia. Inhottavaa! En oo oikeestaan mitään saanut aikaseks koko viikolla... Ja kun oon aamusta ollut pari tuntia hereillä, niin oon sitten mennyt jo takasin sänkyyn "päiväunille". No, onneks on mahdollisuus vaan huilia ja nukkua![:)]

Mies sai eilen tuon vaatehuoneen remontoitua ja pitäisi sitä jaksaa ruveta siivoomaan ja laittelemaan tavaroita paikoilleen...Ei jaksais...

Btw, meillä vietetään juhannuksena 10-vuotispäivää!![:-] Ja elokuussa 3-vuotishääpäivää...[:)]

Onnea ginessalle vuosipaivan johdosta ja gazellelle myos! Meilla on haapaiva vasta joulukuussa, joten nyt odottelen innolla miehen synttareita, koska kerrankin olen keksinyt tosi hyvan lahjan [:)]

Mulla ei tanaan mitaan kodin ulkopuolista ohjelmaa, mika sopii mainiosti. Ihanaa vaan olla kotosalla. Mahikset paivauniin heti kun alkaa vasyttaa. [;)] Ja muahan vasyttaa..

Vauveli pyoriskeli hirveesti eilisten MM-kisojen aikaan. [&:] Lieko ollut innoissaan Meksikon puolesta vai mita. Toivon, etta se siella yrittaa kaantya raivotarjontaan. Venyttelinkin selkaa kuvitellen antavani kaantymiseen paremmin tilaa. Nyt onkin ollut aika hiljasta - taisi kulua kaikki voimat siihen jumppaan eilen..[8|]

Mun äippäloma alkaa 28.6 ja ekat rahat maksetaan 30.7...Sieltä kelan nettisivuilta kun omillatunnuksilla kirjautui niin pääs näkemään kaikki päivät jolloin vanhempainrahaa maksetaan...+ eiks ne oo siinä kirjeessäkin jok atuli kotiin...meikä on ny työttömänä äippäloman alkuun ja haen siis ansiosidonnaista...Eiks opiskelija voi hakee kesällä työmarkkinatukea?+ sossun toimeentulotukea?

Muutoin voin hyvin, mutta oikeaan reiteen iskee yöllä järkky suonenveto+ lonkkaan särkee...En voi kävellä kun jalat turpoaa edelleen, vaikka oon suolattomalla ruokavaliolla...sit en voi tehä ees käsitöitä mitään kun puutuu oikean käden sormet ja alkaa pistelemään...+vasemman käden sormet jäykistyy jo spidän niitä paikallaan...P....rse...Nyt kun ois aikaa tehä käsitöitä niin ei pysty...[X(]

opiskelijalla jonka opinnot jatkuvat ei ole oikeutta työmarkkina tukeen kesäloman aikana. Mikäli et ole valmistunut ammattiin ei ole oikeutta työmarkkina tukeen. Eli jos on esimerkiksi pelkkä yo niin ei saa työmarkkinatukea. Eikä kesäloman ajalta yleistä asumistukea. Sosiaalitoimi on ainut mistä saa mahdollisesti rahaa. Näin se oli ainakin viellä jokin aika sitten, voi olla tietysti muuttunut mutten kyllä usko.

Nyt täytyy sanoa, että ONNEKSI en ole ehtinyt aloittaa ammattiopintoja ennen vauvan tuloa. Tuohan on ihan takamuksesta olla monta kuukautta täysin tuloitta! [&o] Nyt sentään saan edes peruspäivärahaa kun työttömänä olen vaikka ei niilläkään rahoilla hirveästi juhlita.

Takaisin