Viimeinen kolmannes

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja ginessa
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Nyt alko täälläkin pitkä loma.. Saikkua tää ja ens viikko siihen perään kesäloma ja sitte alkaakin äippäloma.. [:)]
Luultavasti osa mene nyt kelan korvauksilla, mutta mä nyt yritän aatella omaa jaksamista enemmän kun rahaa.. Vaikka sitäkään ei todellakaan ole mitenkään liikaa..
Harmi että palkanlaskijakin on nyt saikulla, niin ei pääse häneltä varmistamaan, kuinka paljon menee kelan kautta...

Kävin siellä lääkärissä tuon selän/mahan kipujen takia, ei edes tutkinut, kysy vaan et koska alkaa äitiysloma ja sano sitten että "no eipä tuo sun selkäs tuosta ainakaan paremmaksi enää tän raskauden aikana tule, kirjoitetaan siis loppuaika sairaslomaa" [:)] Niin huojentavaa! En mä nyt muutenkaa ole tehnyt kun 50% työviikkoa, mutta joka työvuoron jälkeen on ahdistanut et miten kauan vielä jaksaa ja minkälaiset kivut on "normaaleja". Nyt ei tarvi enää miettiä [:)] Kelan päivärahoille tässä varmasti joutuu, mutta onneksi äitiysloma alkaa jo kuukauden päästä!

Ompas moni päässyt lomille lomps, onnea!

Mä käyn joka päivä koirien kanssa sellaisen tunnin lenkin pienillä metsäteillä, ja kyllä mullakin polttelee alavatsaan, mutta ei yhtään supistuksen omaisesti.. Eikä se kipu ole  niin kovaa etteikö pystyisi jatkamaan matkaa. Mä olen vakuuttanut itselleni, ettei se vaarallista ole.

Tänään saapui meille uusi perheenjäsen, LG:n pesutorni, jota mä rakastan nyt jo lähes palavasti [:D] Kyllä sen tuon päältä täytettävän romun hakkaa mennen tullen. Toisaalta huomisessa tilissä tulevat lomarahat löytävät heti paikkansa..

Me saatiin viime viikonloppuna vauvan huone valmiiksi asti, vaatteet on lipastossa ja vaipat ojennuksessa (saatiin laatikollinen kestoja kaverilta) Täytyy laittaa kuvia jos saisi ne huomenna kamerasta koneelle asti. [:)]

Heipsan. Eilisen jälkeen tänään ollut onneksi vähän parenpi päivä. Olen saanut pinnasängyn maalauksen loppuun ja hain turvakaukalon kotiin. Se on ihanan siro ja kevyt, siis se kaukalo. Edellinen mulla oli sellanen iso rotisko, joka itessään painoi ihan liikaa.

Tosi moni on näemmä jäänyt nyt lomille[:D]. Nauttikaahan oloistanne ja Miu koittaa jaksaa ne pari vikaa päivää.

Ekaa kertaa vastakoneella tänään ja tekstiä tullut niin hirveesti et en enää muista mihin piti kommentoida.

Omaa: Uskomattoman nopeasti nykyisin väsyy. Ja vaikka nukkuis päikkäritkin niin ei vie illalla yöunista[:-]. Tota ei ehkä olis pitäny sanoa.

Mun yks työkaverihan odotti kaksosia ja sillä oli LA 11.8. Katoin just duunin sähköpostia ja siellä oli ilmoitus et kaksoset on syntyneet, tyttö ja poika 1800g!!! Pitääpi huomenna vähä soitella töihin ja kysellä tarkemmin. Onneksi olivat jo noinkin hyvän kokoisia. Tai viestistä ainaki ymmärsi et olisivat molemmat saman kokoisia. Mut ku sen oli kirjottanu meidän idiootti osastonhoitaja MIES nii ikänä ei voi tietää mikä on oikein.[;)]

Ny mä taidan mennä raiskaamaan ton ukon[:D]. Ei ole antanu kohta kahteen viikkoon. Eilen kysyin ja vastas et ei tiedä, mut sit mä en tehny mitään, eikä sekään tehny mitään. Ny mä ehkä kysy olenkaan vaan meen repimään siltä housut. Aikaa edellisestä kuitenkin on sen verran et ihan varmaan on vehkeet saman tien toimintavalmiudessa[;)][:D].

Miks ne Miu kielsi sulta koirien lenkittämisen? Ja PS Miu nyt on oikein hyvä olla[;)][:D][;)]. Saa olla kateellinen[:D][:D].

Monella vaikuttais olleen tuollasta pientä huonoa oloa. Mulla ehkä myös. Mut olen ehkä huomannu et se vois johtua huonosta asennosta hetkellisesti ja sit ennenkö toipuu siitä huonosta asennosta nii menee tovi. Siis epäilen vena cavan painoa. Eilen illalla ainakin lojuin sohvalla puoliistuvassa asennossa ja itseasiassa aika pystyssä. Tuli huono olo ja tuntui et pitää vaihtaa asentoa. Vaihdoin ja huono olo helpottui kohta. Oletteko huomannut samanlaista?

Pitu mulla oli tollanen jakso vatsan toiminnassa sen jälkeen kun sain sen voimakkaamman huonovointisuuskohtauksen ku vauva kääntyi. Vatsa siis toimi 2-3 päivässä viikon verran sen jälkeen. Nyt on taas tasottunut ja painunut ehkä sinne ummetuksen puolelle. Et onko tässäkin vauvan asennolla aika paljon tekemistä?

Onnea Maisan talon metsästykselle.

Tooosi kivoja noi Madien paskovat madot[:D].

On se hyvä Ginessa et sulla on noita apureita kotona. Vaikka mies ollut nyt aika paljon kotona ku odotellaan tosiaan sen rungon valmistumista, nii mies ei ole kyllä kovin paljoa tikkua ristin laittanut. Eilen laittoi pyykit kuivumaan ku pyysin ja mulla oli pinnasängyn maalaus kesken. Mut en ole jotenkin siitä nyt ollenkaan möksissä. Se tulee kuitenkin tekemään niin paljon sen talon rakentamisen eteen ja mä en pääse sinne auttamaan niin paljon kun haluaisin. Mä voin ihan hyvin tehä kotityöt ainakin nyt kun vielä olen ne jaksanut tehä. Voi mä en osaa kuvitella miten sitä sit osa ushtautua tuohon ku lapset kasvaa isoiksi ja nukkuvat krapuloitaan pois[:)].

Eemi epäilen, että viime viikolla kun mulla oli se paha yö (vauva kääntyili ja vääntyili enkä nukkunut ku tunnin koko yönä) niin se käänty just raivotarjontaan. Ainakin sen jälkeen liikkeet on tuntunut ylävatsassa ja ultrakin sen todisti, että pää alaspäin siellä ollaan. Ehkä sitte onkin siitä johtuvaa tuo vatsan toiminta...

Joo Eemi, on täälläkin asennosta/asennoista johtuviä öklö kohtauksia ja tossa yks päivä oli jotenkin muutenkin huono olo, oksetti monta tuntia.
Olin kyllä syöny noita turkinpippureita..ja enhän sais kun mulla tuppaa toi verenpaine nousemaan herkästi...
Oli mitä oli, hyvä ettei oo enää..kop kop kop.

Jaksamisen kanssa on hitaanlaista, jalat on niin raskaat ja kipeet tän painon alla...
Kumartelu ottaa selkään ja polviin ja sitten sitä oksettaakin jo....kun nesteet menee kurkkuun mahasta.
Huoh,- mut kyllä mä tätä masua rakastan vaikka raskas onkin [:)]
Eli jaksan tehä loppujen lopuks aika vähän meilestäni.[:-]

Eilen tuli nukuttua aamu unet 2 h, iltapäivä unet 1,5 h, sekä tossa klo 22.50 ihan 6.30 asti kellon herättelyyn.
Vein pissakokeen labraan.Saas nähä onko siellä nyt niitä epäpuhtauksia...

Eilen tuli sit se lipasto...ihanaa kun sai siihen niitä vavelin kamoja laitettua.
Ja ai että on ahdas huone nyt....

Koska Eemi teiän talon pitäis valmistua?

Niin Miu, miks et saa lenkittää koiruuksia?

Ainiin vatsa on toiminut välistä liiankin hyvin...
täytyy sit vissiin ottaa vähän rautashotteja että ei toimi [:-][;)]

Tänään illalla kattomaan sitten pientä vauvaa -on noin viikon vanha [:D][:)]

Happirikasta tiistaita kaikille [:D]

mullakin ollut todella huono olo jo parin päivän ajan. oksettaa aivan julmettomasti, ja ei tarvitse kuin pari rappua vaikka kävellä niin olen kuoleman partaalla, alavatsaan koskee, sydän jyskyttää kurkussa asti, huippaa ja silmissä vilistää pieniä valopalloja tai sit sumenee... on tämä raskaus sitten niin rankka kokemus niin psyykkisesti kuin fyysisestikin...ja silti tätä olotilaa rakastaa täydestä sydämestä... hulluja myö akat...[&:]

Sataa sataa ropisee pilipilipom.. [&o]

Onnea kaikille lomautuneille![:)] Tässä itsekkin vakavasti harkitsen sitä sairasloman pyytämistä.. Ehkä ensi viikolla.. En millää halua sille kelan rahalle, mielummin kärvistelen tän selän kanssa töissä vielä hetken.. [8|]
Mun pitäis hommaa kuulemma sellanen SI-Tukivyö, sanoi fyssari eilen. Täytyy kysellä terkkarista vaikka lainaan..?

Ihanaa tänään pääsen ompelemaan ne verhot vauvan huoneeseen, ja tyynyt [:)] Jos vaikka viikonloppuna sais roudattua keinutuolin vielä, niin sitte vois jo alkaa miettiä järjestystä [:)]
Oon ihan hirvee pulaaja kun ¨sisustan¨ Vaihtelen ja kääntelen niin kauan kunnes oon tyytyväinen [:D]

Siis mun vauveli ei ole vielakaan kaantynyt paa alaspain. Tanaan neuvolassa tarkistivat, mutta eivat olleet ollenkaan huolissaan. Hyvaa aikaa on viela kuulemma kaantya.. Eli jos seuraavassa kontrollissa (RV 36) ei ole kaantynyt, pitaa menna ultraan tarkistamaan. Hitsin vitsit, sais kylla sita ennen kaantya. [>:]

Joooh, samoja vaivoja taallakin kuin monella muulla. Happi loppuu, oksettaa, lonkat, lantio, ym ym, samat ku Miulla. Mutta ruoka mulle kylla maistuu! Paitsi tana aamuna piti pitaa pieni tauko, tai ois tullut kylla hissilla ylos.
[X(]
Mulla on menny unirytmi ihan persiilleen. Viime yonakin katoin jalkapalloa puoli neljaan aamulla (aikaero) ja meni varmaan puoli viiteen ennen kuin nukahdin, sitten herasin tanaan vasta klo 14, tai siis nousin sangysta vasta tuolloin. Aamulla kavin kylla syomassa, mutta sitte takas koisaan.
Meitin naperokin on virkuimmillaan aamuyosta... huoh. Tai nykyaan musta tuntuu, ettei se nuku enaa ollenkaan. [8|]

Mä en voi käsitttää.. muistatteko, kun hehkutin vähän aikaa sitten, että mä nukun NIIN hyvin.. no joo, ei olis pitänyt.. viime yönä nukuin ehkä kaks hoo ja ne kaks näin hirveitä painajaisia.. Onneksi en, tällä kertaa, vauvasta. Lisäksi neiti potki aivan älyttömästi pitkään ja monta kertaa. Minen voi hjummartaa... Ristiselkä on sanonut sopimuksen irti jo kauan sitten.. kovalla alustalla makaaminen on virhe nro 1.. mutta mitäpä sitä ei.. oman lapsen.. [:D]

Mä en kanssa viime yönä saanut nukuttua millään, kaikki asennot oli huonoja. Selällään ei pysty olemaan, kyljellään sattuu lonkka ja typy mellastaa siinä asennossa kaikkein eniten.

Positiivista toisaalta, kun olisi kerrankin ollut jo valmiiksi hereillä, niin ei tarvinnut käydä kun kerran pissalla..

Ihme kelikin ulkona, nyt taas paistaa aurinko, äsken tuli vettä ihan kaatamalla.

Pitäisi päätellä tuo eilen valmistunut neulemekko, muttei viitsisi, ärsyttää kun en tajunnut neuloa helmaan paria kerrosta ainaoikeeta, nyt se rullaa [:'(]

Tuntuuko kenestäkään muusta koskaan että vauva kaivaa itseään kynsillä ulos? Jotenki on kovin terävän olosta välillä, ihan ku raapisi.. Kun sitten taas potkut, venyttelyt ja muljaukset on erikseen [8|][:)]

juu Josefina mulla kans tuntuu joskus siltä kuin vauva raapisi minua alavatsasta... on aika ilkeä tunne, ei siis koske tai mitään mut niin outo tuntemus. [:)]

Juu täällä kanssa samoja vikoja: ruokaa ei tee mieli, närästää, nukkuminen on pätkissä ja kaikkialle särkee. Myös tuo raapiminen on tuttua, oon vaan miettiny että aijai, siinä ne kudokset repeilee... nooh, eikös arpitatuoinnit ollu kuuminta hottia? :D

apua, mä pelolla odotan sitä kun yöunet alkaa tosissaan häiriintyä. Nyt mulla on huono yö vaan joka kolmas tai neljäs yö suunnilleen. Viime yönäkin meni 11 tuntia[;)] Lonkkia on kyllä alkanut särkemään inhottavasti.

Katseltiin just miehen kanssa Taysin synnytysvalmennusvideot. Nyt on hyvä pohja torstaiseen synnytysvalmennukseen[:D] Tosin epäilyttää, että tuleeko siellä oikeesti mitään uutta tietoa kun oon jo aika paljon lueskellut synnytyksestä. Nuo videotkin oli aika turhia, mutta tietääpähän nyt mikä on oikea ovi.

Miu82: en oo.. Mulla oli ihan hämärä fiilis, kun pakkailin kamojani töissä.. ja kaks ekaa lomaviikkoa meni vielä työfiilistelyissä.. mutta nyt oon päässyt irti. Kokonaan. [:)] Eli kyllä se totuus vielä sullekin valkenee.. [8D]

Jeejeejee mulla on juhlapäivä! Vihdoin pääsin kakkosesta eroon ja nyt 30+0![:D]
Kyllä sitä osaakin iloita pienistä asioista[;)] Pitää vissiin ihan masukuva ottaa tänään hienon saavutuksen kunniaksi.

Tuli kutsu synnytystapa-arvioon, raskausviikkoja on silloin tasan 36.. Ihmetyttää vaan, miksi se on kotikaupunkini äitiyspoliklinikalla eikä Kysissä?? [:-] Ilmeisesti käyn siellä sitten vain synnyttämässä. Kummallista.

Asiasta kukkaruukkuun, onko muilla vatsalihakset hellinä? Mitään ihmeellistä en ole rehkinyt, kivuttomia harjoitussupistuksia tosin on tullut muutaman kerran päivässä.. Vauvan paino alkaa tosissaan rasittaa minun keskikroppaa, liitoskivutkin ovat pahempia kuin koskaan aiemmin! Ja tätä pitäisi vielä pari kuukautta yrittää jaksaa, voi armoa pliis..

Minullakin alkoi äitiysloma varhennettuna jo viime viikolla, mutta eipä se kovin kummoiselta tunnu. Helmikuisista lukion penkkareista lähtien olen ollut lomalla ilman säännöllistä päivärytmiä [:D] Alkuun tuntui tosiaan kummalliselta nukkua pitkään ja yrittää keksiä tekemistä, päivän kohokohta oli se kun mies tuli töistä kotiin [:D] Latasin häneen kyllä liikaa odotuksia, eihän se siippa jaksanut minulle seuraa pitää ja jutustella heti raskaan työpäivän jälkeen.. Elämä tuntui alkuun melko yksinäiseltä, mutta kaikkeen tottuu [:)]

Takaisin