Verikokeiden tulokset?

Mulla oli S-hCG-B-V 57 ja S-PAPPA 2306. Asiasta en oikeen liikaa osaa stressata, koska en noista tajua mitään, mutta kyllähän tuo pappa vaikuttaa korkeelta. :confused: Verikokeet tosiaan otettiin 10+4. Noh, viikon päästä ultra, siellä varmaan sitten selviää jotain.
 
Minulla oli S-PAPPA n. 1200 ja S-hCG 134. Kuulemma tuo ensimmäinen voi olla satoja tai tuhansia, jälkimmäinen sadan molemmin puolin. Eli ei kannata huolestua tai yrittää tulkita noita ennen ultraa :) Meillä niskaturvotusta oli 0,6 mm eikä kohonneita riskejä.
 
Miula riski downin syndroomaan oli 1:560. Ja istukkahormoni yli viitearvojen, joka voi viitata istukan vajaatoimintaan.

Nyt ku kattelin noita teidän lukuja, niin ihan helevetinmoinen ahdistus iski.

Ikää 32, ei ylipainoa.

On kokoajan sellanen tunne, että tässä ei käy hyvin.
 
Mulle kätilö kertoi viime raskaudessa aika tarkkaan noista riskiluvuista. Ne kaksi muuta on isoja lukuja ja jo etukäteen sanoi, että se Down -luku on paljon pienempi, koska olin yli 25v (28v silloin). Ja että se raja on tuo 1:250 ja ainakin mulle sanoi että raja on tarkka, 1:251 on jo normaali. Ja tietenkin muistutti, että nämä eivät ole 100 prosenttisen varmoja tutkimuksia kumpaankaan suuntaan
 
Mulla down riski 1:6645 , ikäriski 1:1100 , lievä ylipainoa. Sitten oli myös tämmöinen viesti:

Näytteen lisätunniste: 1
Huomautus: Äidin aikaisemman keltaisen lapsen vuoksi
pyydämme lähettämään äidistä seurantanäytteen
raskausviikolla 36. Näyte otetaan 1x6/7 mL:n EDTA-putkeen ja
lähetteeseen merkitään seurantanäyte aikaisemman keltaisen
lapsen vuoksi.

Muita odottajia jolla on ollut keltaisia jotka hoidettu lampun alla?
 
Minulla on molemmat olleet 2vrk valoissa, mutta ei tuollaisesta ole kyllä ollut mitään puhetta. Tosin nuo syntyivät keskosina ja käytännössä kaikki keskoset kellastuvat, joten muuttaneeko asiaa?
 
Joo varmasti muuttaa. Tyttö ei ollut keltainen. Syntyi 8vrk yli La. Poika oli 1vrk lampun alla ja syntyi 13 päivää ennen La.
Mutta ehkä ne jtn haluaa tutkia kun kuitenkin itse olen ollut keltainen vauva pienenä...
 
Okei. Ei ole kukaan puhunut sitten vielä vain mitään siitä. Mitä siinä siis tutkitaan ja miksi? Mitä vain sitä siis toki vauvan takia tekee ja mukava olisi, jos tämä kaveri syntyisi vähän myöhemmin ja vähän isompana, jos ei valoissa joutuisi silloin olemaan.
 
Mulla kanssa tulossa tuo vasta-aineiden lisäseuranta loppuraskaudesta, koska edellinen valoissa. Neuvolassa just maanantaina mainitsi asiasta.

Riskilukuja en nyt ala kaivaa, mutta muistaakseni kummatkin 1:kymmeniintuhansiin.
 
Mulla näkyi myös omakannassa yhteenvedot.

Down riskiluku: 1:12 000
Muut: 1:100 000

Downin ikäriski oli jo 1:610, vaikka omasta mielestäni olen "vasta" 32.
 
Mulla näkyi myös omakannassa yhteenvedot.

Down riskiluku: 1:12 000
Muut: 1:100 000

Downin ikäriski oli jo 1:610, vaikka omasta mielestäni olen "vasta" 32.

Itsellä siis sama ikäriski, mikä tuollain tuntuu aika isolta.
Mulla on kyllä olo että olen jo 32. Vanha. Kyllä tässä on tyytyväisenä jo huokaillut että onneksi neljäs ja viimeinen tulossa. Huomaa sen eron millaista ollut parikymppisenä ja nyt.
 
Kaikkialla ei mielestäni verikoevastaukset siirry Kantaan. Ainakaan täällä Keski-Suomessa ne ei taida näkyä...
 
Meillä näkyy tulos täällä päin maakunnan omilla terveyssivuilla, johon pitää kirjautua erikseen.
 
Olin eilen nt-ultrassa. S-Pappa 2191 ja S-Hcg vain 10. Niskaturvotus 1,0. Verikokeet otettiin 11+2. Down-riski ja muut 1:100000. Ikäriski 1:1200. Esimerkkinä vaan, että noinkin toisistaan poikkeavat arvot voi olla ok. Itse kun en mitään ymmärtänyt etukäteen, ihmettelin toista arvoa korkeaksi ja toista matalaksi o_OEhkei olisi kannattanut stressata niin paljoa etukäteen, kun kaikki sitten olikin paremmin kuin hyvin.
 
Ai täällä olikin tästä erillinen keskustelu. Mulla oli tulokset down 1:10 000 ja trsiomia 13&18 1:7000

Mä en ymmärrä onko tämä oikeasti hyvä, kun tuntuu monella olevan vielä pienemmät. Olen 30v.
 
Takaisin
Top