Angeliqa80, mä en oo mikään asiantuntija, mut mulla heräsi ekana ajatus, että voisko kyse olla siitä, että sen kahden kananmunan sisältämä rasva hidastaa hiilareiden imeytymistä ja proteiini pitää kylläisenä ja sitä kautta sitten arvot on ollu kohillaan kun sokerien nousu on ollut hallittua sen kanamuna-annoksen ansiosta. Korjatkaa joku fiksumpi jos oon väärässä, tää on ihan vaan mun omaa käsitystä koko radin toiminnasta.
Makeutusaineista en ole varma, sitä jotenkin aattelee, ettei ne sokeriarvoja nosta, mut sit joskus muistan lukeneeni, että ne voi jollain tapaa huijata sit kroppaa tuottaa insuliinia? En tiiä onko ihan huuhaata. Mut siis kun sulla oli rasvaa ja protskuu ruuassa, niin silloin sit päärynän ja mahdollisen makeutusaineen hiilarit ei pääse sitä verensokeria kohotamaan hallitsemattomasti.
Ja toistan vielä, että nää on mun käsityksiä, et mielellään jos joku fiksumpi tietää mun olevan väärässä niin korjatkaa pliis :)
wopwop, mullakin yleensä on arvot ihan normit, vaikka herkuttelen. Oon miettinyt, että kun rasituksessa oli vaan vika arvo rajalla, ni ehkä ei sit kuitenkaan varsinaista radia ole, vielä. Seurailen sitä silti koska tilannehan voi kuitenkin raskauden edetessä muuttua. Joka tapauksessa, ruokavalio on reilusti löysentynyt ja hermot lepuuttanut :)