Verensokerin seurailua

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Air4M
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Vika mittaus tältäpäivältä puolentunnin kuluttua ja sitten on tää päivä pulkassa :) Kaikki arvot olleet hienosti rajoissa ja sormenpäät on ihan muussina, mutta hyvä fiilis :) Aamulla vielä ennen aamupalaa mittaus ja sitten saa ainakin hetken hengähtää...Huomenna on herkkupäivä, hyvää ruokaa ja meinasin myös jotain leipoa, jatketaan sitten maanantaina dieettiä!

Niin löydän minäkin tähän ketjuun :/ Rasituksen jälkeen soitin tk:n hoitajalle joka sanoi että kaikki arvot kunnossa. No tänään sit neuvolassa sanoi että eipäs ole kun paasto oli 5,3. Minä ihan ihmeissään et eikös se oo raja, eikä edes ylity.. Onko se oikeasti näin pienestä kiinni?! Muissa arvoissa oli erinomainen tulos. Olin kuitenkin ihan tuskan hiessä ku tänään aamupissakin näytti sit ++.
Vaikka harmittaa hirveästi, niin onhan se oikeasti vaan hyvä asia että ovat tarkkoja :)

Helou.. täälläkö sokerimammat juttelee? Itte kävin aamulla sokerirasituksessa ja viimenen arvo oli ihan hitusen yli sen mitä ois saanu olla :( jännittää ja pelottaa, ihan uus juttu tämmönen, ku ei kellellään tutulla oo ollu :(

Huoh, aamuarvot taas ihan kuraa (5,5-6,1) jos en herää yöllä syömään. Nyt olen mitannut yölläkin. Viime yönä neljältä 5,5. Yöpalaksi banaani ja aamulla herätessä 6.30 oli 5,3.
Tiedä sitten onko tossa heräilyssä mitään järkeä.

Ihan pöljää, että jossain raja on 5,5 ja jossain 5,3! Faline meillä päin tuo sun 5,3 olisi hyvä arvo..!

Viimeisenä oljenkortena tänään testaan vyöhyketerapian. Jos sillä saisi haimaa heräteltyä toimimaan yölläkin :)

Mulle diabeteshoitaja sanoi, että jos se sokereihin auttaa niin sit kannattaa herätä syömään yöpala, mutta sanoin vaan hänelle että oon viimeiset 1,5vuotta nukkunut katkonaisia yöunia niin nyt kun ei tartte yösyöttöjä hoitaa vähään aikaan niin en ala syömään keskellä yötä :D Ja mulle rajoiksi annettiin 5,4 aamupaastolle. Eli 5,5 sit ois jo yli.

Irmelli, ootko kokeillu iltapalaan lisätä proteiinia? Esim maitorahkan tai kananmunan muodossa? Ja sit että mitä syöt iltapalaksi?

Plääh... Lääkäri päätti nostaa metformiinin ilta-annoksen 2 tablettiin... :/ Pari ylitystä kun oli, mutta minusta ne nyt johtui noista ku olin lääkkeet unohtanu. No viikon ajan mitata päivittäin aamuarvot ja joka toinen päivä muutkin arvot. Viikon päästä sit diabeteshoitajalle soittoaika.

Mulle just soitti diabeteshoitaja noista mun kotiseuranta arvoista. Vaikka kaikki arvot olivat rajoissa ja muutenkaan eivät edes hiponeet rajoja niin joudun mittailemaan samaan malliin neljänä aamuna paastot ja 5.ä päivänä kaikki ja 6.ä päivänä paaston ja sitten 3 välipäivää ja sama rumba taas...Mun sormet ei kestä :(

Iltapalana olen yrittänyt jos jonkinlaista. Välillä puuroa (hitaita hiilareita), välillä pelkkää protskua, yleensä sekä hiilareita, että prostkuja, välillä isomman satsin, välillä vähemmän...
Eilen söin tuhdin satsin tonnikalalämppäreitä ja yöllä sen banaanin.
Yritän nyt vielä lisätä proteiinia iltapalaan ja jättää sieltä hiilarit pois. Ja kasviksia kans illalla enemmän. Ja yöllä vaikka maitorahka tms...

Vyöhyketerapia oli tosi jees! Varasin heti pari uutta aikaa. Katotaan saiko herätettyä omaa insuliinituotantoa vai meneekö vaan hyvänolonhoitona :)
Ootteko muut käyneet vyöhyketerapiassa?

Ite kans nyt ruennu noita sokruja mittaileen ja ainakin paastoihin ja ennen ruokailua otettuihin pitää olla tyytyväinen. Ovat olleet 4.2-4.6 välillä.. Ruokailun jälkeisetkin olleet melkein kaikki alle 7, mut yhtenä aamuna nousi 7.3. Ei siis puuroa ja leipää yhtäaikaa... :D vaikka eihän tuo mene yli rajojen vielä... Mut seuranta jatkuu..

Onko teillä muillakin niin että mittailette 6 kertas päivässä? Ite mittaan paaston, aamupalan jälkeen sitte ennen ja jälkeen lounaan ja päivällisen.
Tänään arvot ollu alle kuus ruuan jälkeen. Ja paasto oli 5.3 joka oli vielä sallittu! Jes! Hyvin tää menee :)

Mä mittailen noin joka toinen päivä kaikki arvot, jotka muistan/ehdin. Eli sormenpäät kokoajan kipeenä. Välillä tulee jopa ihania mustelmia :rolleyes:

Mulla on aamupaaston lisäksi neljä mittausta joka toinen päivä eli aamupalan, lounaan, päivällisen ja iltapalan jälkeisarvot siis aamupaaston lisäksi.

Mä en mittaa ruoan jälkeisiä enää kuin jos on ollut jotain poikkeavaa. Esim eilen suklaakakkua jälkkäriksi niin nousi 7,1. Muuten ollut alle 6. Nyt kun yritän päästä tosta aamuarvosta johonkin tolkkuun, olen mitannut iltapalan jälkeen, yöllä puolivälissä unia, aamulla ennen ja jälkeen aamupalan.

Tällä ongelmana jäätävä nälkä, siis koko ajan jotain mättämässä, en ole edes uskaltanut mittailla kun villi veikkaus että sokerit päin Vtä, jano ainakin kova...
Tämä mielentila ei ainakaan helpota asiaa, tiedän että pitäisi ryhdistyä mutta mitä tälle nälälle tekee? Ahistaa!

Itellä ei ainakaan oo nälkä kerinny yllättää.. ennen ku aloin mittaileen ni söin iha miten sattuu ja kokoajan jotai.. nyt ku oon syöny säännöllisesti ni ei oo nälkä eikä ees tee mieli mitään ylimäärästä. Tänään kyllä aattelin ehkä jotai herkkuu syyä illalla ja katsoo jotain hyvää ohjelmaa :)

Voi räkä, liityn seuraan. Aamulla sokerirasituksessa ja iltapäivällä neuvolan terkkari soitti, että puihin meni. Muut arvot oli hyvät, mutta keskimmäinen 10,3. Puuh.

Pitäisi kai olla tyytyväinen, että diagnoosi ylipäänsä tehtiin, sillä maanantain neuvolakäynnillä ei vielä puhuttu mitään koko sokerirasituksesta, mutta sitten terkkari soitti perään, että pitäiskö mun kuitenkin mennä. Suurempia riskitekijöitä ei pitänyt olla, mutta esikonen oli syntyessään niin iso, että halusi varmistaa, ettei pikkuveli kasva ainakaan sokereiden takia isommaksi. Esikoisen odotusajan sokerirasituksesta selvisin puhtain paperein. Ottaa päähän joka tapauksessa, tiedätte varmaan tunteen.

Huomenna hakemaan mittausvälineitä ja ohjeita.

Äippä ittelläki koko ajan kauhee nälkä ja makeanhimo on ihan järkyttävä!! :O söisin kyllä säännöllisesti mut oon työharjottelussa päiväkodissa niin ei päivän aikana ehdi syömään saati etes vettä juomaan kuin kerran. Sokerit on varmaan päin pyllyä täälläkin, maanantaina sit neuvola ja sieltä saan mittauslaitteet :(

Mäkin syönyt ihan säännöllisesti mutta silti nälkä:/ pakkohan se olis skarpata että vauvan ei tarviis olla sokeriseurannassa, eikä kasva kamalan isoksi... Tiedä onko tää oikeata nälkää vai kuvitteellista, pyllystä kylläkin:/

"Tervetuloa" uusille radilaisille!

Takaisin