Verensokerin seurailua

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Air4M
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Ittellä ny tuon lääkkeen myötä alkanu ruoka etomaan :( Tai lähinnä tuo aamutabletti. Pakkosyötöllä mennään :/ Onko muilla tablettiradilaisilla ollu sellaista?

Ja toi on kyll, että välillä niille ei kelpaa mikään vaikka tekisitkin ohjeiden mukaan :/

Mulla on painoa vahdattu ja kehoitettu salaattia puputtamaan että laihtuisi...ja tämä TYKSin puolelta.Neuvola kehottaa tekemään kuten tyks neuvoo. Mua on myös kummastuttanu tämä laihduttamisen tarve koska mun mielestä niin ei tällä hetkellä sais ees tosiaan tehdä...mutta en ole noudattanu siis koska mä oon hiukan minä...Paino pysytellyt melkein samana.Alussa nousi viitisen kiloa,nyt on vaihdellu ees taas.

Voi meitä kapinallisia odottavia naisia :D Mutta toi on hiukan kyll outoa että pitäis laihduttaa... Mutta toi on hienoa, että paino on alkanu pysymään hallinnassa :) Ittelläkin ny tuon metformiinin aloituksen myötä painon nousu vähän pysähtynyt.

Aloitin tällä viikolla sokerien mittaamisen ja arvot on ollut tosi hyvät. En ole siis edes vaihtanut neuvolan kehoittamalle ruokavaliolle, vaan syönyt ihan normaalisti. Tai syönyt ehkä vähän enemmän kuin normaalisti, että näkisin miten mikäkin ruoka vaikuttaa sokereihin :rolleyes:

Itsekin samalla tavalla tutkinu että mikä ruoka vaikuttaa sokereihin ja sitä kautta löytäny ne "pahat" :D tietää sit kun ne pahimmat hetket tulee ku sokerit heittelee niin tietää mistä nipistää pois. Viime raskaudessa nämä viikot oli pahimmat, mutta kattoo miten tällä kertaa.

Hienoa että sit seurannassa sokeriarvot pysyneet hyvinä :)

Voiko tämä olla mahdollista kun useamman kerran kun olen mittaillut niin ennen ruokaa arvot on kovemmat kuin ruuan jälkeiset, kuten esim 5.2/4.9... Olen siis lisännyt proteiinia, kuitua ja hiilarit laskenut tarkkaan. Ja lopettanut sen salaatin mussutuksen ja enemmän juureksia tms. Mittauksia olen tehnyt useamman eri sormista kun jotenkin tuntuu niin uskomattomalta... Onko muilla samaa?

Aika hienoa, äippä! Itekki oon nyt vaihtanu perunan, riisin ja pastan linsseihin ja pyrkiny käyttämään enemmän just juureksia.. Huomenna aion suorittaa ekaa kertaa sen 8krt/pvä mittauksen. Saa nähä että millasia lukuja antaa. Tänään aika kättärille diabeteshoitajalle, hui. :)

Onnea hoitsun tapaamiseen:) mä en varsinaisesti mitään ole pois jättänyt (paitsi sen salaatin:)) kun niitä hiilareitakin pitää syödä vauvan kehittämiseen, lasken sen että syön hiilarita 160-230g päivässä... Kunhan ne hiilarit hitaassa muodossa! Tarkkaa hommaa:)

Ittellä on noi ateriannjälkeisten mittailut kuralla ku unohdan ne jatkuvasti :( tosin niissä oo ongelmaa. Aamuarvoissa ny parina aamuna taas ylitykset ku unohtanu lääkkeet ottaa yhtenä päivänä :(

Mutta ittelläkin välillä noi aterian jälkeisarvot on olleet pienempiä ku ennen-arvot :) kai se merkkaa että oikein syöty ;)

Mulla oli tänään diabeteshoitaja ja tarkistusultra. Pienellä kaikki hyvin ja mammalla myös. En saanut noottia, vaikka seurantalomake oli melko aukkoinen... Nyt rupean minäkin mittailemaan tunti ruokailusta. Saas katsoa joutuuko sitä itsekin tarkempaan alkaa ruokiaan seurailemaan, ettei pauku arvot yli... Nyt oli ainakin hoitaja vielä hyvinkin tyytyväinen arvoihin, vaikka yksi ylityskin mukaan mahtui (häissä tuli vissiin vähän syötyä...).

Heips, minäkin ajattelin tänne nyt kirjoitella kun todettiin radi viime viikolla ja tänään neuvolassa sain mittarin ja ohjeistukset...Mulla oli rasituksessa paasto-arvo ja 1h arvo yli rajojen ja se 2h arvo oli rajoissa, pissassa ei ole mitään vielä ollut, eli ilmeisen lievä vaiva jos niin voi sanoa.
Huomisesta lähtien 4 aamuna mittaan paastot ja sitten 5.päivänä paasto ja kaikki ennen ja 1h jälkeen aterioiden mittaukset ja vielä paasto 6.päivänä ja näiden tulosten perusteella katsotaan jatko.
Toivon että kaikki menis hyvin ja olis rajoissa :)
Yhden testi mittauksen tein tänään kotona 1h ruokailusta ja 6,1 oli lukema, eli ainakin hyvin alkoi !!!

Heijsan vaan tällekin puolella. Sain radi diagnoosin viime perjantaina. Paastosta jäi kiinni rajan ollessa sen 5.3 ja mulla oli 5.4.. :( torstaina neuvola jonka yhteydessä saan mittarin ja ohjeet. Kolmivuorotyön vuoksi tulee kyllä olemaan varsin haasteellista syödä tasaisin väliajoin, mutta pitää vaan yrittää. :/

Tiittärä etpä paljosta kiinni jääny:/ mulla aina pähkinöitä mukana jos tiedän että en ole kotona tai muuten kiireinen, toivottavasti sullakin pysyy sokerit kuosissa :)

Harmi kun joutuu toivottaa tervetulleeksi radilaisten joukkoon mutta tervetuloa ja toivottavasti sokerit pysyy seurannalla aisoissa :)

Mietin tässä, että onko jotain, mikä voisi vaikuttaa noihin arvoihin siinä sokerirasituksessa? Kun mulla on ollut nyt kotona mitatessa tosi hyvät arvot...

Joillakin se paastoaika kropalle liian pitkä tavallaan. En tiiä sit jos edellisenä päivänä syö jotain yber-sokerista jne niin vaikuttaako noihin.. tai ainakin ittellä vaikuttaa ku itte mittaillu mutta en tiedä miten labratesteihin. Ku en oikein hiffaa että miten se diabeteshoitajan kone laskee pitkäaikaisverensokerin samasta tipasta mistä itte ottaisin seurantamittaukset.

Bebe oliko sulla kuin pitkä se paasto? Mä pidin paaston kokeisiin 12h ja eka arvo oli just ja just yli:( joten yli 10h ei passaa paastota muuten pomppaa...

Mulla oli 10h paasto ja pomppas paastoarvo :( ja kotona huomannu saman. Metformiini auttaa siin nii saa pidemmät yöunet. Yksilöllistä. Eka raskaudessa ei taas paaston kanssa ollu ongelmaa vaan ne jälkeisarvot.

Takaisin