Verensokerin seurailua

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Air4M
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
No se on kyllä tosi outo! Pystyisitköhän soittamaan jonnekin ja kertomaan, että et saa tarvitsemaasi ohjausta ja tukea tältä hoitajalta ja että hän käyttäytyy todella ikävästi sinua kohtaan? Pystyisitkö vaihtamaan hoitajaa? Mulle hoitaja nimenomaan sanoi, että vaikka olisi kuinka terve ihminen, jolla ei ole sokereiden kanssa mitään ongelmaa, niin näillekin ihmisille tulee ylityksiä jos esim. vierailulla syö ruoan päälle runsaat kakkukahvit. Sanoi, että ylityksetkin kuuluu elämään ja tärkeintä on, etteivät ne ole jokapäiväisiä. Tsemppiä! Älä liikaa murehdi! Uskon, että teillä on vauvan kanssa kaikki hyvin :)

Voi vitun vitun vittu, nyt nää sokerit sitten yli rajan ekan kerran ikuna!! Ennen ruokaa oli 5.7 ja ruuan jälkeen 6.7 ja syönyt just niinkuin käsketään ja tehnyt kaiken oikein... Morkkis, vitutus, suru ja itku:,( huomenna pitää soitella neuvolaan että mitä pitää tehdä, tarkentaa seurausta muuttaa syömistä vai mitä tässä osaa enää tehdä!!!!

Angeliqa et sinä mitään pahaa vaavilla tee jos sun arvot on kohdillaan ja muutenkin elät ka syöt Viksusti :) sulla kyllä niin kummallinen omahoitaja!!!!

No se on kyllä tosi outo! Pystyisitköhän soittamaan jonnekin ja kertomaan, että et saa tarvitsemaasi ohjausta ja tukea tältä hoitajalta ja että hän käyttäytyy todella ikävästi sinua kohtaan? Pystyisitkö vaihtamaan hoitajaa? Mulle hoitaja nimenomaan sanoi, että vaikka olisi kuinka terve ihminen, jolla ei ole sokereiden kanssa mitään ongelmaa, niin näillekin ihmisille tulee ylityksiä jos esim. vierailulla syö ruoan päälle runsaat kakkukahvit. Sanoi, että ylityksetkin kuuluu elämään ja tärkeintä on, etteivät ne ole jokapäiväisiä. Tsemppiä! Älä liikaa murehdi! Uskon, että teillä on vauvan kanssa kaikki hyvin :)

Kiitos. Kyllä tässä ehtiny jo kaikenmoista miettimään,mutta ymmärtääkseni tuo on ainoa diapeteshoitaja tuolla...Ja vaikka miten päin tässä pohdin niin en käsitä, miksi mun niskassa pitää tolleen roikkua. Pelotella ja uhkailla, niin kuin olisin ainoa maailmassa jonka sokeriarvoista yksi viikossa saattaa olla väärin. Huoh!
En ole mitenkään kauheen herkkä ihminen muuten arvostelulle, mut pakko sanoa,että tässä on itekseen muutama ärrä päässy ja itkukin tirahtanu silmäkulmaan , niin hullulta kuin se kuulostaakin... miehellekin viestitin ja se koitti siellä rauhotella,etten ny ihan hermojani menettäis...

Voi vitun vitun vittu, nyt nää sokerit sitten yli rajan ekan kerran ikuna!! Ennen ruokaa oli 5.7 ja ruuan jälkeen 6.7 ja syönyt just niinkuin käsketään ja tehnyt kaiken oikein... Morkkis, vitutus, suru ja itku:,( huomenna pitää soitella neuvolaan että mitä pitää tehdä, tarkentaa seurausta muuttaa syömistä vai mitä tässä osaa enää tehdä!!!!

Angeliqa et sinä mitään pahaa vaavilla tee jos sun arvot on kohdillaan ja muutenkin elät ka syöt Viksusti :) sulla kyllä niin kummallinen omahoitaja!!!!

Kiitos sullekin. Ja sun arvoista ei nyt muuta näy kuin toi ennen arvo joka on hiukan koholla, olisko sitä edellinen ruoka jotenki nostanut sitä, tai jotain mitä siinä välissä olit tehnyt, tai vastaavasti normaaliin verrattuna ollut tekemättä...
Siis mun mielestäni sun arvoissa ei ole mitään huolestuttavaa...

Kun sehän se kun lounas oli n 10.30 välipala (kahvi+ruisleipä kurkulla) klo 12.30 ja päivällinen 15.30 ja en mitenkään kummoisesti syönyt missään kohtaa kun tila loppuu nykyään kesken... Ei ymmärrä:/ ihan samaa kaavaa pyöritetty päivästä toiseen ja eka kerta kun ongelmia!
Tämä siis mun toka kierros radin parissa, ja vähän noi neuvolassa varoitteli että sattaa olla nyt vaikeampi kuin viimeksi ja näemmä niin näyttää:(

Tsempit, äippä! Ei tuo nyt vielä mikään mahdoton ylitys ole ja kyllä niitä ylityksiä saa ajoittain tullakin. Teitkö tarkistusmittauksen? Kun just puhuttiin siitä, että noin mittarit ei välttämättä ole kovin luotettavia...

Mittasin sen 3 kertaa ja jokainen oli yli:( no soittelen huomenna neuvolaan jos sais vähän neuvoja tms... Kun en ymmärrä missä menin vikaan, kun mulle toi sokeri aika kova kun ennen rv 20 oli arvot ennen ruokaa alle 5 ja ruuan jälkeen alle 6, vai onko se tää raskaushormonit syynä tähän,varmaan... Ahdistaa!:( mieskin sitä mieltä että ei mikään maailman loppu mutta itsestä tuntuu kuin olis pettänyt itsensä ja vauvan! Ja sit menin huomiselle tekemään Pätkis kakkua ja nyt mietin että uskallanko sitä syödäkään:(

Voi höpö sua. Vaikkakin ihan samat ajatukset pyörii omassa päässä aina kun arvo on mielestäni liian korkea. Mulla oli yhtenä päivänä lounaan jälkeinen arvo 8.3 ja ihmettelin, että mistä johtu. Sit muistelin mitä olin hätäpäissäni syönyt: lautasellisen fitness muroja rasvattomalla maidolla, melko kypsän banaanin ja pari hedelmäkarkkia, joita olin ostanut illan leffaa varten. Eli aika lailla pelkkää hiilaria. Ei ihme, että oli niin korkea! Noita fitness murot vielä jotenkin tosi paljon nostaa... No siinä sitten siivosin hetken ja pilkoin kasviksia leffadippailua varten. Kun mittasin hetken päästä oli sokeri jo ihan suhteen ok ennen ruokaa mitaksi (5.0) ja söin kanawokkia sekä maitoa ja sitten leffan parissa kasviksia dipillä, muutaman karkin ja pari kourallista sipsejä. Ja siitä kaks tuntia ja sokeri oli jälleen ihan normilukemissa. Ei siis kannata vetää liian suuria hepuleita, jos joskus käy joku ihme juttu sokereiden kanssa. Ne onneks taas laskee ja voi yrittää uudestaan.

Nytkin kun ollaan syöty miehen synttärikakkua aina välillä pieniä paloja, niin oon varmistanut, että syön sen kylkeen porkkanaa tai tomaattia tms terveellistä. Eipä ole sokerit pomppinut.

Toki, jos oot muina päivinä syöny samoin ja nyt pomppas, niin ymmärrän kyllä että ihmetyttää.

Minä oon muuten ainakin huomannut myöskin sellasen asian,että vaikka välillä syö jotain makeaa, niin vaikka se arvo sitten käväsee korkealla, niin se kyllä nopeasti sieltä laskee alaskin. Ehkä sillä siks onkin sellanen "nopea sokeri" nimitys.. :D Eilen illalla söin iltapalan kanssa palan mustikkapiirakkaa (kermaviili/rahkapäällistä) jossa on siis reilu annos sokeria. Aamun arvot oli silti samoissa kuin ennenkin. Eli kun mulla on ne koko ajan ihan niissä viitearvojen liki, juuri ja juuri alle sen 5.5 mikä mulle on määritelty rajaksi. Tänään se oli 5.2, aikalailla sama kuin muinakin aamuina. Että ainakaan noin yön yli se ei niin paljon tehnyt sitten asiaa, vaikka hiukan pelkäsin miten käy.
Eilen sain pari kertaa taas ton sokerimittarin kiinni "valehtelusta" kun sain ensin arvoksi 7.6, seuraava oli 4.7. Kolmas näytti 5. Ja kaikki eri sormista ja viiden minuutin sisällä...

Diabetes hoitajan kanssa juttelin tossa hetki sitten ja nyt tiukkeni tän mamman seuraillut ja loppu kuusta s-postilla arvot hoitajalle ja katsotaan mitä tehdään... Tarkempaa hiilarilaskua kanssa pääsee harrastamaan (huraa :() kun mietittiin jos syön hiilareita liian vähän? Mulla vaan sellainen pikku pikku ongelma kun muhun ei ruokaa enempää mahu! Eikä nälkäkään vaivaa missään välissä, pakottaa nyt sit itseänsä syömään. Ketuttaa! Huomenna olis tarkoitus lähtee ukkelin kaa risteilylle ja miten tätä nyt siellä nyt kontrolloimaan?

Niin ja johan on valehteleva mittari sulla:D onko sulla mikä? Ja kuinka vanha jos se ei enää pelitä oikein?
Mulla toi ei ainakaan vielä ole jäänyt kiinni huijaamisesta, onhan toi kyllä edellisestä raskaudesta eli 1,5-v vanha laitos mutta oletan että pelaa:)

Äippä: Varmaan voit risteilyn ajaksi ottaa pienen tauon ja antaa mennä vaan, kuitenkin tarkastihan syöt ja mittailet muuten. Tosi kurjaa miten ne nyt karkailee tolla tavalla, toivottavasti löytyy joku korjattava selitys.

Totahan mun miekkuli kanssa sano... Kaipa vähän pakko niin tehdä, ja palata sunnuntaina takas ruotuun:)

Mulla nosti ruisleipä hiilareita, siks mä niistä sit eron otinkin. Nykysin en syö yhtään ruisleipää. Hapankorppu ja näkkileipä on ainoat mitä voin syödä, korkeintaan 4 viip. päivässä... Mä kokeilisin jättää ruisleivät vähemmälle.. Kun mä sillon tajusin, kun kaikkia nettisivuja luin,että kaikille ei sovi ruisleipä tohon ruokavalioon..
Ite syön korkeintaan 3 tunnin välein, välillä lipsahtaa 5 tuntiin, mut tosiaan mä välillä jätän niitä pastoja ja perunoita hyvin vähälle ja korvaan kasviksilla ja proteiinilla niin ei tuu nälkä niin usein, liian alas ei taida olla pelkoa mun arvoilla mennä... :D
Mun sokerimittari on neuvolasta saatu tässä kun tää seuranta alkoi, nimeltään One Touch Ultra. Oletan että uusi se kai oli kun ihan paketissa oli kaikki.. En tajua mikä siinä on, mut huono kait se sitten vaan on...

Mulla on sitten eri laite, vaikka samoja temppuja tekeekin. CareSens N pop on malli ja kans mulle ihan uutena käyttöön annettu.

Mä sain edellisessä raskaudessa bayer contour mittarin, uutena mullekin annettu. Ihmettelin vaan että kuinka se voi huijata :)

Joskus tuo sokerimittari saa mut kyllä nauramaan... Arvo ennen lounasta 3,8, joten ajattelin tarkistaa. Tarkistusmittaus 10,0! Otin sitten vielä yhden mitan, joka oli 3,6. Että näin... Onko tuo 3,8 jo liian matala? Ekan kerran oli alle neljän....

Käsittääkseni liian matalat ei vauvalle pahaa tee mutta omassa olossa kyllä huomaan jos sokerit alle 4,5 sit tärisee, väsyttää, itkettää, vituttaa ja muutenkin epämääräinen oli:/

Mulla aamuarvot 4,5 molemmin puolin, en oo mitään heikotusta tms kokenut. Tänäänkään, vaikka ilmeisesti oli noin matala... Mutta siis älkää liikaa stressatko sen mittarin kanssa, kun ei ne kerta ole välttämättä luotettavia. Jos ei liuskassa ole vikaa, niin sitten mittauksessa. Tänäänkin oli niin vaikea saada verta sormesta ulos, ei meinannut millään tulla tippaa! Ja puristaminen kun voi heittää arvoa suuntaan tai toiseen, niin aika monta reikää sain tehdä, että sain pisaran noille kolmelle mittaukselle.

Takaisin