Verensokerin seurailua

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Air4M
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Täällä pieninä ongelmana jatkuva nälkä:( tekis mieli vaan mättää kaikea ja paljon, no eilen sitten menin syömään ylimääräisen välipalan ja alko lähestyä loppuillan arvot raja-arvoja, ei hyvä:(
Mutta plussana pieni pala toscapiirakkaajälkkäriksi ei nostanut arvoja juurikaan:)

Morkkis

Mä kävin muutaman kerran neuvolassa juttelemassa mun ongelmasta ton piikin kanssa ja se neuvolatäti yritti laittaa mut psykiatrille :eek:
Kuulemma sen takana saattaa piillä joku suurempikin ongelma. Niimpä tietysti, sama mies ollut 14-vuotta ja arki tasasta, ei riidellä, ei huudeta, puhutaan asiat jos on jotaki hampaan kolossa, kohta 3-vuotias maailman rakkain ja niin reipas äidin ja isin kullannuppu oikea hymypoika ja vielä vauvakin tulossa, voisko mun elämä tällä hetkellä parempi olla? Ei omasta mielestä, mut aina ne neuvolassa yrittää keksiä jotakin negatiivista, eikö ne voi uskoa jos sanoo olevansa onnellinen?
Että ärsyttää toi neuvolan ylireagointi :mad:

No nyt kun oon vihdoin pystynyt antamaan miehen pistää, ja ollaan saatu nyt arvoja ylös niin kyllä helpottaa. Ja mun mies pistää paremmin ku minä ite, se löytää ne tunnottomat kohdat sormista :happy:
Toi on ollu nyt niin iso stressitekijä kun melkein kuukauteen en saanu arvoja ylös, voi taas jatkossa olla huoletta ton pistämispelon kanssa, kyllä mä jossain vaiheessa itekki uskallan pistää :grin

Niin ja arvot on edelleen hyvät :happy:

Hienoa että mies on oikea veli hento valkoinen ja olette päässeet mittailemaan :)

Pakko sanoa että nyt neuvolassa taidetaan ylireagoida, taas kerran!!!
Olen huomannut että niille kannata mitään puhua kun ne ylireagoi!
Kun meidän eka oli ihan pikku pikkunen niin menin kertomaan että on pulllauttelija niin sairaalaan tuli lähtö että onko sillä joku sairaus jonka nimeä en muista, no 5 h päivystyksessä ja ultrassa eikä mitään syytä!!!
Ja toi miedän 3 kasvanut aina todella hitaasti ja se tutkimuksiin, ollaan sen takia käyty jo 3 kertaa labroissa ja 5 kertaa lääkärissä ja ei mitään syytä! Me ollaan miehen kanssa itsekin keskiarvoa lyhkäsempiä (159/178) niin ei tosta lapsestakaan voi kamalan isoa silloin odottaa...

Mutta joo minä en minneen psykiatrille lähtis jos en itse syytä nää!

Jaksamista neuvolan tätien kanssa:)

Oisko toi sairaus jonka nimeä et muista refluksitauti?

Meidänkin poika kasvaa tositosi hitaasti, juuri loppu seurannat joissa käytiin syntymästä lähtien aina kolmen kuukauden välein, ja siis poika nyt 2v10kk jotakin ehkä 85cm. Ite oon varmaan just ja just 150cm ja mies 170cm, ei siis meillekkään jättiläisiä tulossa :joyful:
Ja meidän (vanhemien) neuvolakorteista ollaan seurailtu että samanlaisia tappeja meki oltu pienestä asti :happy:

No mut vielä palatakseni noihin verensokereihin, että jos nyt tuntuu että on ihan pakko pakko syödä oikein makea suklaapatukka niin mikäs sen kylkeen auttas tasaamaan vähän niitä sokereita?
Ja kun mulla on pähkinähimo niin eikait ne kauheesti nosta yleisnsäkkään?
En siis vielä uskalla mennä kokeilumielessä mittailemaan.

Olisikohan ollut toi, mut ei sitä sitten ollutkaan:)

Mulla toimii sokeri+kuitu yhdistelmä, eli syöt vaikka ruis leivän eka ja suklaat päälle tai jälkkäriksi:) mutta toisaalta jos sä syöt ihan sellaisenaan yhden suklaapatukan (50g) siinä on hiilareita 25g tai esim Suffeli patukka siinä on hiilareita 10g niin ei niissä niin paljon ole että ne sokeria tuhottoman paljon nosta. Pähkinät taas toimii vähän eritavalla kun suklaa jossa on nopeat hiilarit, pähkinöissä on hitaat hiilarit jotka tasaa verensokeria joten niitä kannattaakin syödä:)
Esim hassel ja saksanpähkinöissä (1dl) on vaan 2-3 g hiilaria.

Toivottavasti selkeytti:)

Mulla oli edellispäivänä rakenneultran yhteydessä diabetehoitaja- ja sisätautilääkärikäynti. Kaikki oli aika lailla kunnossa: pitkäaikainen verensokeri oli 36 ja seurailujen arvot olivat molempien mielestä oikein hyvät. Varsinkin kun ottaa huomioon, ettei viime kuukausi ollut mikään normaali, kun lomailtiin. Koko ajan jälkkärikahveja ja mansikoita ja jätskiä ym. tarjolla, joten vaikea oli saada mittailtua, kun ei aina meinannut tulla sitä kahden tunnin paastoa ruokailuiden väliin. Koko ajan huomasin syöneeni pari mansikkaa tai napostelleeni anopin puskista kirsikkatomaatteja... Ja sitten kun itellä ei oo tapana syödä ruoan jälkeen juuri koskaan jälkkäriä ja nyt sitä oli joka päivä. Ja usein vielä niin, että ruokailusta oli kulunut 30min-1h... Mutta onneksi siis mittailuni riittivät. Mitään muutoksia ruokailuun tai seurailuun ei tullut eli samalla kaavalla jatketaan :happy: Nythän sen sokerin periaatteessa pitäisi lähteä nousuun tässä puolivälin tienoilla, jos on lähteäkseen. Katsotaan kuinka mamman käy...

Mulla noi sokerit lähtenyt omille teilleen nyt puolenvälin jälkeen, jotenkin tuntuu että niillä on oma tahto:/ mutta kyllä hyvä että oot air saanut pidettyä sokerit aisoissa herkusta huolimatta :)

Olen nyt pari viikkoa mittaillut kotona sokereita ja suurin ongelma tuntuu olevan aamun paastot. Vielä odottelen toisen viikon seurannan kommentteja neuvolasta, mutta varmaan tästä johonkin piinapenkkiin vielä päästään. Säikähdin tossa kun painoa oli yhtäkkiä tullut yli kilo viikossa ja aloinkin kirjata syömisiäni Kiloklubiin. Siitä on muuten ollut tosi isi apu! Auttaa paljon suunnittelussakin. Nyt kun olen tämän viikon syönyt super terveellisesti ja säännöllisesti (helppoa lomalla) on sokerit ollut muutoin tosi ok, paitsi se aamu. Tuntuu että mulla sokereihin vaikuttaa kaikkein eniten se, että syön jotain riittävän usein, ei niinkään se mitä syön. Olen yrittänyt nyt jättää syömisiä sinne ihan iltaan jos se auttaisi aamun arvoihin. Pyh. Taas oli 5.5
Joku puhui jossain vakuutuksista. Alkoi senkin kanssa tulla kiirepaniikki että saadaan pienelle laajin vakuutus ennenkuin mulla todetaan mitään haittoja.

Irmelli mulla kanssa ongelmia aamujen kanssa kokeileppa lisätä proteiinia iltapalaan (rahka,raejuusto, muna tms) tai pähkinöitä niin jos tasais aamuja:) tällaiset neuvot sain itse eilen neuvolasta!

Mulla taas aamut kaikkein iiseimmät. Jos nyt niin hirveesti ongelmia on vielä ollutkaan... pariin otteeseen on ollut ennen ruokailua mitta 5,2 tai yli päivällisellä tai iltapalalla ja pari kertaa on mennyt ruoan jälkeinen arvo yli sen 7,8 (molemmilla kerroilla söin hesessä...). Muuten on pysytty alle rajojen. Aamut 4,5-4,8 paikkeilla yleensä. Katsotaan miten nyt käy arvojen kanssa kun tosiaan raskaushormooni rupeaa nujertamaan insuliinia... we shall see.

Meillä raskaushormonit otti murskavoiton :/ syvältä!!!! Pakko vaan näitä konsteja tasaamisen miettiä ennenkuin rajat paukkuu lopullisesti:(

Mä olin kanssa ylipainon takia sokerirasituksessa jo varhaisilla viikoilla ja siellä oli muut arvot ok, mutta se 2h arvo oli rajalla, eli ei edes yli, mutta silti olen nyt sitten siitä lähtien seurannut sokereita.

Ei ole tullut kertaakaan ylityksiä. Tosin, en ole aina muistanut ottaa välineitä mukaan, että olisin saanut mitattua jonkun poikkeavamman ruuan kohdalla arvoja. Nyt kesällä on tosi vaikeaa pitää kiinni normaalista ja terveellisestä syömisestä (noh, ainahan se on ollut kun on kiloja päässyt kertymään...), kun on reissua, juhlaa, grilliruokaa, jäätelöä, kaikkea vaan tyrkyllä eikä mitään selkeää ateriarytmiä - paitsi kotona (mutta kun on niin paljon nyt muualla)...Kotonakin se menee vähän niin, että aamu alkaa aina hyvin, ja päivälläkin muistan syödä säännöllisesti.... mut sit illalla lipsuu...yleensä vedän sit ihan liian ison iltaruuan enkä välttämättä sit iltapalaa muista syödä ollenkaan (en ole ennenkään iltapaloja syönyt, niiin sitä joutuu vähän niinkuin opettelemaan nyt), jolloin sit on tosi pitkä yöpaasto. Kuitenkin ei oo aamuarvot olleet kertaakaan koholla, aina jossain neljän ja viiden välilä, joten se ei kai sitten ole vaarallista?

Koska arvot ovat olleet hyviä, seurailen arvoja nyt vaan itsenäisesti ja oma-aloitteisesti on sitten otettava yhteyttä, jos tulee muutoksia. Niin ja neuvolakäynneillä vilkaistaan vihkosta, miltä arvot näyttää.

Itse olen semmoinen herkkupeppu, että oksat pois! Raskaus on vähentänyt _todella_ paljon niitä makean himoja, mutta silti kiusauksia on ja niitä vastaan taistelen vaihtelevalla menestyksellä. :wideyed: Pitää yrittää pitää vaan pää kylmänä ja miettiä, että ei ole pelkästään minusta ja mun mieliteoista nyt kyse. Kun on se herkkunälkä iskenyt, niin koittanut sit ympätä sen välipalan tai ruuan yhteyteen niin ei ole pelkkää sokeripiikkiä tullut, vaan kuidut ja muut vähä tasoittanut sitä.

Tsemppiä kaikille! Itselle on lohdullista tieto, että kun raskaus loppuu, loppuu radikin... Siispä lasken viikkoja myös sen takia :grin Tosin, kyllä siinä on riski sairastua myöhemmin diabetekseen, ja sen tiedostaen kyllä tätä ruokavaliomuutosta koitan työstää, jotta siitä edes jollain tasolla tulisi pysyvämpi muutos. :rolleyes:

Hei, täällä eräs joka on seuraillut sivusta tätä jutskailua "uskaltamatta" hypätä joukkoon, koska tuntui etten ihan nyt täsmää tähän joukkoon.
Itse olen jäänyt kiinni paastosokereista ja niitä ensin alettiin seuraamaan diapeteshoitajalla. Joka ei käsittänyt jotenkin,että muut arvot olivat oikein hyviä, muttei paasto. Määräsi minulle sensorikäytön viikoksi, joka hänen harmikseen näytti,että tosiaan kaikki muut arvot on hyviä, paitsi se paasto. Missään vaiheessa en saanut ohjausta ruoan suhteen, olin saanut vain neuvolan läpyskät jossa ruokailuun ohjeita, noudatin niitä orjallisesti ja itku kurkussa joka kerralla kun paastoarvo oli taas sen 5.8 vaikka sen piti olla alle 5.5. Ruokailun jälkeen arvot olivat korkeimmillaan 6.8 joten niiden kanssa ei ollut ongelmia. Ruokapäiväkirjaa vein aina mukanani sinne hoitajalle joka muun muassa sitten sanoi,että illalla ei saa syödä kahta leipää koska se on ihan kauheen paljon, ja hedelmissä on ihan liikaa sokeria... En tajunnut mitä ihmettä sitten voisi syödä kun tuntui,että kaiken mitä yritti, oli sekin väärin.
Sitten samainen hoitaja päätti,että aloitetaan metforem-lääkitys. Eihän siinä sitten muu auttanut, sanoi vaan että tämän kanssa tuo painokin hiukan tippuu. Se ehkä selvitti aika suuren osan asioista, kun heidän suurin murheensa olikin siis minun sairaalloinen lihavuuteni.
Metforem-lääkityksen alettua alkoi oudot oireet. Aamupaasto tippui välillä alle 5.5, ja välillä kohahti taas sinne 5.8, kaikki muutkin arvot lähtivät nousuun... Aiemman ruokailun jälkeisen 6.8 tilalle pomppasi 7.8 ja puhelimessa hoitaja vaan nyrpeästi totesi,että näin siinä tahtoo käydä sitten raskauden aikana ja uhkaili jatkuvasti insuliinipiikin aloituksella... Tablettihoidon määrä lisättiin kahteen illalla ja yksi aamulla... Kaikki arvot päin mäntyä.
Lisäksi tuli mielettömän kuvottavaa oloa, päänsärkyä, ja se metallinmaku suussa, itku tuli joka ilta ku yritin taas miettiä mitä uskaltaa syödä kun niin väärin kaiken syön... Ensin miehen kanssa juteltiin kun päiväsokereihin tuli piikkejä, kerran näytti jopa 11 :O Ennen ruokailua ei päästy enää kertaakaan alle 5.5 ja aamulla arvot oli edelleen ihan samoja kuin ennen lääkettä. Voin tosi huonosti koko ajan ja sitten alkoi tulemaan niitä pahoinvointi/kuvotuskohtauksia ja sydämentykytyksiä. Juttelin pitkäaikaisen ystäväni kanssa joka oli samaa mieltä kuin minä-äkkiä ne lääkkeet pois.
Lopetin ihan itse lääkkeiden syönnin, kun en "uskaltanut" enää soittaa ja kertoa mitä ne sokerit sanoi. Kahden päivän ajan aamusokerit oli vielä samalla tasolla... 5.5 ja 5.8, päiväsokerit lähti "normalisoitumaan" . Lopetin kokonaan ruisleivänkin syömisen ja lisäsin hedelmät takaisin. Lisäsin myös kaikkea muuta joka oli "kielletty" koska oli rasvaista ja lihottavaa, poistin sittenkin kaiken "kevyttä ja mukavaa" ja päätysin pitämään nälän poissa syömällä kaikkea missä ei ole hiilihydraatteja, hieman kuin karppaisi. Pastaa ja perunaa mahdollisimman vähän ja tadaa... aamuarvot ovat yhtäkkiä 5.0 ja 5.2 ja 5.1. Näissä ollaan nyt pysytty. En tajua mitä tapahtui, mikä sen "korjasi" ja lääkkeitä en ole enää ottanut. Voin hyvin kuvitella kun ensiviikolla on soittoaika sille hoitajalle että minkälaisen metelin saan... Periksi en ajatellut antaa, en ota niitä lääkkeitä takaisin kuin pakosta! Mistään tai keneltäkään en ole samanlaisia oireita noista lääkkeistä löytänyt, siksi ne olivatkin outoja... Mutta niistä se johtui, koska nyt päiväarvot ovat olleet taas omia "normaaleja", lisäksi vauvan liikkeet ovat palanneet takaisin kun lääkkeiden aikana en tuntenut niitä ollenkaan, tai niin huonosti,etten ollut varma onko siellä ketään elossa...
Tässä oma tarinani kokonaisuudessaan, ihan vaan siksi,että kaikki ei sittenkään aina ole ihan sitä miltä näyttää. Eikä ne lääkkeet aina sitten olekaan juuri se juttu joka auttaisi asiaan... Itse toivon,että ollaan tosi paljon lähempänä laskettua aikaa (4.12) ennen kuin joudun uudelleen aloittamaan jonkun lääkityksen ja toivon,että siihenkin saisi jonkun vaihtoehdon, sillä noiden metforemien uudelleen aloittaminen vaatii aikapaljon sisua, ajatuskin hirvittää.
Terveisin: Äiti, jolla neljä lasta ennestään, heistä nuorin 7 ja vanhin 15, uuden miehen kanssa yhteinen vauva syntymässä nyt joulukuussa. Olen todellakin sairaalloisen lihava, mutta ihan normaalisti silti pystyn kävelemään, nyt raskauden aikana vanha välilevyn rappeumavamma aiheuttaa ettei voi liikkua ihan hirveen paljon. Kävelylle en ole päässyt, sillä jostain syystä etinen istukka aiheuttaa tuskaisen olon ja jatkuvan "supistuksen" kun kävelee. Yritän kotona siis liikehtiä sen minkä pystyy.

No ohhoh! Onpa ollu melkoista höykytystä neuvolan puolelta! Ja aika erikoista, että lääkkeet noin vaikuttivat! Mistäköhän sekin johtuu...? Harmittaa sun puolesta, kun olen itse saanut niin asiallista ja asiantuntevaa hoitoa ja ohjeistusta tämän asian kanssa. Kamalaa, jos tuolla tavalla syyllistävät, eivätkä kunnolla ohjaa. Mulla käytössä myös metformiini, jota siis olen syönyt monta vuotta, ensin kohonneisiin sokeriarvoihin ja sitten pienellä annostuksella varmuuden vuoksi/pcos:ään. Koska lääkitys oli päällä raskauden alettua, mua seurataan kuin kakkostyypin diabeetikkoa. Mulla ei mitään käryä edes, ovatko lääkkeet aikoinaan kuinka paljon vaikuttaneet, kun en mittailut sokereita. Lääkkeet vaan lätkäistiin ja muutin elämäntapoja. Lääkärillä kävin tasaiseen ja kaikki arvot paranivat. Tiedä sitten johtuiko ruokavaliosta, lääkkeistä vai yhteisvaikutuksesta. Lääkkeitä ei vaan koskaan otettu pois. Nyt äippäpolilla lupasivat, että raskauden jälkeen verensokerin tila tarkistetaan.

Mulla on tosiaan se ongelma,että olen tosiaan todella lihava, josta toki sitten saa kuulla koko ajan, ihan joka raskauden aikana. Ja kun olen hiljainen hissukka, niin varmaan se hiukan yllyttää vielä sanomaan sitten enemmän...
Tosiaan oikeastaan muuta järkevää syytä en ole tuohon lääkitykseen saanut, vain ne paastoarvot jotka oli just sen himpun verran liian korkeat, nyt ovat tosiaan sitten pysyneet ihan karppiruokavaliolla hyvinä, ja kun paastoa ei päästä ylittämään sitä tiettyä tuntimäärää.. Näistäkään ei tosiaan mitään neuvolan eikä hoitajan kanssa juteltu,vaan vahingossa tajusin lähteä netin kautta tietoa hakemaan ja keräämään.
En tiedä miksi lääkitys aiheutti kaikki nuo oireet, vai aiheuttivatko ne, mutta ainakaan takaisin ne eivät ole tulleet..
Pyydän vielä anteeksi jos aiempi viestini jotenkin tökerö, ei ollut tarkoitus, vaan tuli vaan niin montaa asiaa siihen päällekäin kirjotettua,että saattoi tulla ihan sekava ja ihmeellinen teksti !

Kyllähän sen neuvolan pitäisi pystyä asiat hoitamaan puhumalla eikä saarnaamalla tms oli sitten minkä kokoinen tahansa:/ mutta se on hienoa että olet saanut itse kokeilemalla lääkkeet pois ja sokerit pidettyä kurissa siitä saat olla ylpeä:) itse sain kuulla ekaa odottaessa kun olin rajalla alipainoinen, niin ei sekään hyvä, ja kun oli kerennyt tulla toisenkohdillla enemmän niin sitten saarnaavat nopeasta painon noususta:/ toisin sanoen ei ole hyvä jos on ali/ylipainoinen tai edes normipainoinen:D niin tai näin niin aina väärinpäin...

Juu, munkin mielestä ihan mahtavaa, että oot saanu arvot kuriin ruokavaliolla! Mietin vaan, että kai syöt edelleen kuitenkin hitaita hiilihydraatteja, kun vauva niitä kuitenkin tarvitsee? Kokokarppaus ei varmaankaan ole ihan paras idea...

Juu, munkin mielestä ihan mahtavaa, että oot saanu arvot kuriin ruokavaliolla! Mietin vaan, että kai syöt edelleen kuitenkin hitaita hiilihydraatteja, kun vauva niitä kuitenkin tarvitsee? Kokokarppaus ei varmaankaan ole ihan paras idea...

Kyllä kyllä, lähinnä lähdin poistamaan kaikkea järjetöntä, kuten ruisleipää sen miljoona palaa päivässä ! Nyt kun syö hillitymmin näitä muunmuassa leipätuotteita, niin on tosiaan pysynyt hyvänä. Ja syön ihan normaalejakin ruokia, mut eri tavalla kuin aikaisemmin. Esim makaronit ja pastat on tummia kaikki, mut niitä on tooosi paljon vähemmän ku aikaisemmin lautasella. Välillä kyllä kyllästyttää ja syön sitten "normimäärän" ja palaan seuraavana päivänä takaisin ruotuun...

Onko muilla osunut viallisia verensokeriliuskoja kohdalle? En ole aiemmin huomannut, mutta eilen aloin ihmettelemään kun yhtäkkiä ilman syytä verensokeri oli ihan "pilvissä" omaan normaaliin verrattuna, eli siis näytti 6.0 vaikka syömisestä oli jo aikaa vaikka miten paljon. Hetken kummasteltuani otin uuden mittauksen, väliä oli siis noin 20-30 sekuntia, sitten se näyttikin jo 6.4. Olin vielä enemmän hölmistynyt, mittasin uudelleen vielä toisesta kädestä, jolloin lukemaksi tulikin 5.2. Sitten en enää mittaillut, olisi mennyt liian jännäksi arvata mikä seuraava lukema on.
Mutta siis olen jo aikaisemmin tämän purkin kohdalla onnistunut saamaan ihan sattumanvaraisia omituisia lukemia, jotka ei ole yhtään kuuluneet joukkoon, en keksi muuta kuin että jotenkin vika on niissä liuskoissa, jos samalla kerralla mitatut tulokset on ihan mitä sattuu?

Voi eiii! Kirjoitin päivällä piiitkän vastauksen ja se onkin hävinnyt jonnekin :confused:

Mulla siis kanssa arvot välillä heittelee ihan kummasti. Diabetehoitaja sanoi, että tuo neuvolasta saamani verensokerin mittari ja liuskat on tosi huonoja, eikä hän olisi niitä ikimaailmassa valinnut käytettäväksi. Ohjeeksi antoi, että jos arvo tuntuu kummalliselta, niin kannattaa mitata kolme kertaa ja valita luvuista keskimmäinen. Pääpiirteittäistä tuo seuranta joka tapauksessa on. Lisäksi antoi ohjeita mittaamiseen, että saisi muilla keinoin mahd. luotettavat tulokset. Kädet pitää pestä HYVIN ja lämpimällä vedellä. Jos pesee saippualla, niin pitää huuhdella runsaasti, koska saippuassa voi olla glyseriiniä, joka voi vaikuttaa tulokseen. Kädet pitää kuivata hyvin ja roikottaa mitattavaa kättä ennen mittausta. Liuskat ei sais olla suorassa auringonpaisteessa, se vääristää tulosta. Sormenpää puristetaan napakaksi ja sitten tehään reikä. Sormea ei kannata tämän jälkeen enää puristaa vaan roikottaa alas päin ja antaa veripisaran herua itsekseen. Ja sitten siitä mittaus. Mulla heittää arvot silti aina välillä ihan hassuja lukemia, sillon on sitten kaikki sormet rei'illä, kun pitää tarkistaa :wideyed:

No juuri näin, noita tarkistuksia alan minäkin nyt pitämään, koska seuraavakin näytti ihan hassua, kolme kertaa mittasin ja niistä keskiarvo oli sitten jotakuinkin sinnepäin oikein.

Mutta mutta. Pahan mielen taas sain. Mulle soitti se diapeteshoitaja, kun meillä kerran tänään oli soittoaika. En ehtinyt kertoa vielä,että en syö niitä pillereitä tällä hetkellä kun sain heti haukut, uskaltanu enää puhua mitään,että olen omin päin tehnyt näin suuren synnin. Paino piti käydä häntä varten puntarilla katsomassa ja kertoa tarkalleen mitä painolle on tapahtunut tällä välillä ja todennut sitten,että on suurinpiirtein samoissa sentään pysynyt,että tehoaa tämä ruokavalio ja lääkkeet. Ja heti perään alko sitten mössöttämään että yhtään ylitystä ei hyväksytä. Heti pitää soittaa ja sopia se piikkien aloitus jos tulee ylitys. Sitten on heti kaikki ihan päin peetä ja pilalla koko juttu.
Mä en oikeesti tienny mitä mä sinne puhelimeen sanon, mulla ei oo kauheen nopeet hoksottimet,että osaisin edes napakasti vastata mitään, ku mä sitte jo paniikissa melkeen kuiskisin vaan että JOO ... joo. niin teen ja näin teen ja kyllä... kyllä teen... Mä en jotenkin kestä kun vieraat ihmiset alkaa mulle mesoomaan, tutummille pystyn kyllä sanomaan vastaan ihan normaalisti, mut tällanen vieraiden "ripitys" on mulle ihan vierasta.
Nyt on vaan ihan hirveen kurja olo ja valmiiks jo semmonen olo,että olen pilannut koko vauvan (vaikka ne arvot on edelleen joo ihan ok olleet, mut paniikki koitti silti). Mä en tajua miksi sen tädin pitää olla niin... outo!

Takaisin