Vauvojen taidot

meillä on tytön pinkki potta, mut poika nyt ei vielä istukaan ja vaikka istuisi, en vielä edes yritä pottailla. katsellaan sit ku on isompi eli joskus vuoden kuluttua :)
 
Juu, ei meilläkään vielä semmosia oo hankittuna... Ajattelin, että ehkä sitten kun poika tosiaan istuu tukevasti. Yh. Mitähän siitäkin tulee :rolleyes:
 
Meilläkin on tyttö saanut potan serkkujen perintönä. Ja ei se tyttökään (2,5v) oo kun muutaman kerran tehny pissat pottaan. Meillä on myös jostain saatuna sellanen istuimen pienentäjä pöntölle ja silä on tyttö joskus kokeillut istua, ilman tulosta kylläkin.
 
meillä tyttö innostui käymään pöntöllä (eikä oo sitä pienennintä) :) syynä lienee se, kun siirtyi pari viikkoa sitten isompien ryhmään päiväkodissa. potta on edelleen aktiivisesti käytössä, tyttö vuorottelee sen ja pöntön välillä. poika saa sit aikoinaan herttaisen pinkin potan käyttöönsä :grin
 
Voi vitsi, että voi imuri olla kiinnostava :rolleyes: Sillon kun äiti imuroi, tyttö tuijottaa haltioissaan sitä ja välillä älisee imurin kanssa kilpaa. Ja sit ku ei imuroida, pitää imuria räplätä ihan tohkeissaan.. Ja nyt ollaan huomattu pistorasiat sekä, että meidän kämpässä on olohuoneen lisäksi muitakin ulottuvuuksia :grin
 
Meillä imuri ja kaikki muut kovaa surisevat laitteet aiheuttaa lähinnä kauhukohtauksen. Soseiden tekeminen on aina koettelemus kun toinen kauhistuu sauvasekotinta.

Täällä testaillaan kovaa kyytiä konttausasentoa. Siinä hytkytellään edestakasin, näkee kun pikkuaivoissa rattaat raksuttaa :grin
 
Meilläkin alkuun pelkäs imuria mut nyt konttaa perässä ja vetää johtoa sen minkä kerkee sit kun viet imurin pois tulee kauhee huuto! :D Sama juttu kaikkien tavaroiden kans millä ei tartteis leikkiä..
 
Meillä jos poika näkeekin imurin niin ensin jäykistyy kauhusta ja sen jälkeen alkaa armoton huuto. Ja kyseessä on sama lapsi joka aikoinaan nukahti imurin hurinaan..Ööh, mitä on tapahtunut :DD
Ehkä se on huomannu, että siivous on ihan perseestä :D
 
meillä poika ei ollut millänsäkään, kun mies imuroi, ryömi ihan imurin vieressä. mut minä kun imuroin vain roskiskaappia, alkoi kamala huuto ja poika ryömi itkemään keittiön pöydän alle :sad001
 
Meillä ei kumpikaan lapsista tykkää kovista äänistä. Tyttö edelleenkin saattaa ruveta itkemään jos poika huutaa oikein kunnolla tai välillä jopa sillon kun ovikello soi ja koirat alkaa haukkua. Vaikka siihenhän se on tottunut jo vatsasta asti. Ne selvästi vaan on vähän ääniherkkiä. Tyttö esim. tykkää kun sen hiuksia kuivataan kuivaajalla, mutta se lähtee heti pois jos minä kuivaan omia hiuksiani. Ja imurin kun laittaa päälle niin poika on huolestuneen näkönen ja pysyy varmasti kaukana. Ja tyttö myös lähtee aina pois ja sanoo ettei tykkää imurista.
Muuten ne ei sit pelkääkään mitään.
 
Meillä noustiin jo seisoskelemaan. Olipa kivaa kun saattoi itse tuijotella häkkisängystä ulos. Tyttö pieni menee jo itse istumaankin. Missä on äitin vauva. Keittiön laatikot ovat nyt kaiken mielenkiinnon kohteena, niitä voi avata ja sulkea, avata ja sulkea..avata ja sulkea. Hyvä on myös välillä maistaa mistä uunin alalaatikon ripa maistuu. Välillä kun äitillä on muita touhuja ja ei ole tyttöä katsonut sekunttiin niin se konttaa perässä ja tirisee.. sitten taas sylitellään ja lauletaan.
 
Meillä seurataan äitiä...tai vaihtoehtoisesti kissoja. Toinen kissa lähtee aina karkuun ja toinen ei välitä vaikka sitä kuinka retuuttaisi. Mutta voi sitä innon ja iloisuuden määrää kun kissa istuu parin metrin päässä! Aivan tohkeissaan ja täyttä häkää ryömii kissoja kohti :grin Nyt ollaan tosiaan huomattu jo, että meillä on keittiö, kodinhoitohuone ja eteinen :rolleyes: Ja äidin syli on paras paikka :love7
 
Meillä ei viihdy sylissä enää tippaakaan. Vaikka kuinka yrittää hellyyttä hakes itse niin ei! :) Ja aamulla kuulu pinnasängystä ätätätätää kun ei halunnut enää olla ja piti saada äiti hereille :D
 
Meillä opittiin viikonloppuna vilkuttamaan! Vauva ei ihan vielä oo sisäistäny sitä, että kädellä tehään vielä muutakin liikettä, eikä pelkästään nosteta tassua ilmaan, mutta pikkuhiljaa... :grin
 
Gnome ihana, kohta teillä taputetaankin. Ihana kun vilkutetaan ohi ajaville autoille ikkunasta, pienen pieni käsi. Leikin leijonaa mä metsästän leikkiä ja tyttö taputtaa jalkoihinsa. Ei osaa vielä taputtaa ensin käsiin ja sitten jaloille. paras kohta on o ou!
 
Meil on nyt parina päivänä opittu heittämään tutti lattialle pinnasängystä.. Hehe :D Luulee et aina kun se kopsahtaa lattialle niin tulee joku heti nostamaan, vaan eipäs aletakaan siihen leikkiin ollenkaan. :wink
 
Meillä on kans tehty tuota! Yleensä siinä vaiheessa kun ei kitinä ja vinkuminen auta, lentää tutti lattialle ja huuto tulee perässä :D
 
Laitoin tytön äsken lattialle seisomaan niin, että selällään nojasi sohvaan enkä pitänyt kiinni mistään. Lasketaanko tämä nyt tukea vasten seisomiseksi:grin kun ei itse noussut seisomaan, mutta jalat eivät kuitenkaan pettäneet alta.. Vaikka taisi olla vain tuuria ja tasapaino kohdillaan kun ei kaatunut.. Äiti on vaan niin malttamaton :rolleyes:
 
Millier, sehän varmaan virallisesti tarkoittaa että lapsi pitää tukea jostain itse :wink Mutta älä huoli kyllä se sieltä vielä tulee. Meillä kurotellaan jo lipaston päälle ja ruokapöydälle vaikkei vielä sinne käsi yltä, mut yritys on kova. Koko ajan vaan kehittyy enemmän ja enemmän.. Ei kestä kohta enää perässä! :)
 
Takaisin
Top