Vauvojen taidot

Me jouduttiin jo rakentamaan portit kun alkoi kissan ruuat ja likaiset kengät eteisessä kiinnostamaan vähän liikaa. Eka ilta olikin sit huutoa kun ei mihinkään päässyt, nyt ollaan jo totuttu :) ja joka kerta tyttö nauraa kun kissat hyppii porttien yli :D Hanski, joo niin se varmaan onkin, mä oon vaan niin hätähousu :D Konttaamista ja istumaan nousua harjoitellaan vieläkin.. Lattialla ollessaan alkaa vinkumaan syliin ja sit syliin päästyä pitää päästä takas lattialle...huoh, tuuliviiri :D
 
Täällä pitää varmaan kohta laskea pinniksen pohja alas, koska vauva nousee istuma-asennosta seisomaan sängyn reunasta kiinni pitäen. Onneks ei vielä ite kampee itteään makuuasennosta istumaan, joten ei ihan vielä tarvii tota tehä.
 
Miten voikaan joku astianpesukone kiinnostaa niin paljon että aina kun se avataan niin kauhee konttaaminen sinne päin heti nyt just! Ja sit kun sanotaan sen tuhat kertaa päivässä EI samasta asiasta niin alkaa ihan kamala huuto. :D No ehkä se joskus muistaa et sinne ei saa mennä. Meillä laskettiin jo pinniksen pohjaa ajat sitten. Tyttö meinas tulla tänään vaunuistakin ulos kun en heti nostanut pois kun ininä alko kuulua. Ja vauhti on ihan uskomaton.... ! Onneksi ei ole kovin iso huusholli missä juosta perässä. Meillä vaan ei saa keittiötä mitenkään rajattua kun on samassa tilassa olohuoneen kanssa :sad001 Tai tupahan se on virallisesti, mutta kuitenkin.
 
Sun on hanski alettava tarkistamaan tästä lähtien, kun laitat tiskikoneen päälle ettei siellä sisällä ole mitään ylimääräistä :D ..Kuten vaikka yksi kappale lapsia :DD
 
Toi kuulostaa tosi tutulta hanski. Meillä kans alkaa heti hirvee konttaus keittiöön ja sellanen läähätyshengitys niin kun olis hengen hätä kyseessä, kun se huomaa että tiskikone on auki :grin
 
Nitti, ihan just sama juttu! Palaako teillä koneen sisällä valo? Meillä palaa ja se varmaan laittaa vipinää kinttuun vielä enemmän! :D
 
Ei oo meillä valoo koneessa. Kai se riittää, kun poika tietää ettei sais mennä koneelle niin se on sit heti kahta siistimpää. Tai jotain.
 
Meillä kyllä uskoo et ei saa leivinuunin luukkuja räplätä kun sanoo tomerasti ei, mut apk ei auta eit eikä mitkään.
 
Kyllä meilläkin hyökättiin tiskikoneen kimppuun kuola poskella, vaan nyt on tosiaan nuo portit eessä niin ei enää pääse.. :rolleyes: Imurin perässä ryömitään kyllä :) ja kaikki puhelimet, kaukosäätimet, läppärit, johdot kiinnostaa.. Ei-sana ei oikein tehoa, lähinnä huvittaa kun äiti yrittää tomerasti hokea sitä :D kissoja on kans kiva seurata ja tarrata hännästä kiinni jos sattuu kohdalle. Onneksi toinen lähtee aina karkuun ja toinen on lauhkea kuin lammas..
 
Samat harrastukset täälläkin, astianpesukone on selvästi jotenkin maaginen vauvojen mielestä. Ei-sana tepsii meillä kyllä hyvin, pari kertaa pitää toki silti kokeilla jo kiellettyjäkin asioita. Johdot jättää kuitenkin kiltisti rauhaan, palmujen ruukut sen sijaan pitää kieltää aina vaan uudestaan. Varmasti jossain vaiheessa vetää ruukun kumoon ittensä päälle. Siitä traumatisoituneena sit ehkä jättää huonekasvit rauhaan tulevaisuudessa :P
 
Joo, meillä on pari kertaa kans pyyhitty pojan suupielistä multaa, yök. Meillä on tosi paljon viherkasveja, mutta vaan yks niin iso että se ruukku on lattiatasolla. Oon joutunut laittaa siihen esteitä eteen ettei mee sinne kauhomaan.
Ja pyykinpesukonehan on kanssa ihan huippu. Poika seisoo siinä luukun edessä ja nojaa lasiin, kiljuu, paukuttaa käsiään lasiin ja oikein "lyö vauhtia" kun rumpu pyörii. Aika huvittavaa :grin
 
Meillä kiinnostaa kissat, leivinuuni, johdot, telkkaritason lasiovet, pistorasiat; tässä järjestyksessä. Omat lelut saa sit vauhtia aina siinä välissä kun kulkee yhdestä kielletystä paikasta toiseen... Astianpesukone on saanut olla ihan rauhassa, kissojen ruuat siirrettiin keittiöstä kodinhoitohuoneeseen, jossa ovat saaneet olla rauhassa, kun poika jää aina ryömiessä jumiin kynnykseen :) Mut kaikki mihin sanoo tiukasti ei, kiinnostaa kovasti, mutta jos poika saa jotain milenkiintoista pari päivää tutkia, on se sen jälkeen ihan tylsää kuten keittiön alimmat laatikot.
 
Maiskutellaanko muilla? Meillä siis tyttö alkanut yhtenään maiskuttelemaan, aivan ku muka jauhais jotain :D Välillä vetää oikein posket lommolla ja hirvee mussutus vaan kuuluu :grin
 
Mitäs teidän vauvoille kuuluu? Joko otetaan askelia vai harjoitellaanko vielä konttausta? :)

Meillä ryömitään hurjaa vauhtia ja konttausasento alkaa olla aika hyvin hallussa. Istumaankin on pari kertaa itse noustu, mut jotenkin ei tuo istuminen tunnu hirveesti tyttöä kiinnostavan. Eilen sitten seisottiin tukea vasten...äidin avustuksella kylläkin :grin Eihän tuo vielä osaa itse nousta seisomaan, mutta hyvin piti tuolista itse kiinni ja seisoi omilla jaloillaan kun kokeiltiin :rolleyes: Tosin ei tuo tasapaino vielä ihan kunnolla pelitä.. Sormella monesti osoittelee äitin/isin nenää, suuta, silmiä.. Onko muilla tuota kiljumis-vaihetta? Tyttö vetää pienet keuhkonsa täyteen ja kiljuu ihanan kimeällä äänellä niin kovaa kuin vain pystyy ja monta kertaa peräkkäin :grin Kissoja on kiva säikytellä. Hiljaa ryömitään selän taakse ja sitten kova kiljahdus. Kissa pomppaa varmaan metrin kohti kattoa ja ampaisee karkuun :hilarious:
 
meillä poika kiljuu kans. Kissat ei tykkää siitä yhtään. Muuten kuljetaan ryömimällä. Istumaan poika pääsee itse vain vahingossa, eli kiipeää noin 10-15cm korkan laatikon päälle ja pois peruuttaessa tupsahtaa pyllylleen. Eli kiipeileminen on se kovin juttu tällä hetkellä... Konttausasentoa harjoitellaan ja seisomista. Jos poikaa istuttaa äidin reiden päällä, niin saa hilattua itsensä seisomaan kiskomalla vaatteista tukea ja aika nätisti pysyy pitkiäkin aikoja pystyssä tukea vasten.
 
Meillä mennään lujaa! Typy vetää jo taaperokärryllä pitkin olohuonetta ja seisoo pieniä hetkiä jo ilma tukea. :eek: Uskomatonta kuinka oppii niin nopeesti uusia asioita, pari päivää sitten jo otti yhden askeleen sohvalta minun syliin ja meinasi lentää nutulleen. veikkaan että tänä kesänä meillä opitaan kävelemään! :wink Ja kun ei meinaa perässä kestää nytkään.... :woot:

Meillä alotettiin vielä päivähoidossa 3vk sitten 10krt/kk ja siellähän sitä oppii muilta kuinka pitäisi liikkua! :cat:
 
Voi ei, meillä otettiin eilen ensimmäiset askeleet siis 3 askelta mutta kuitenkin! :dummy1::happy093
Uskomatonta nähdä kuinka toinen kehittyy niin nopeesti ja kun näkee itse että onnistuu jossain niin mikä ilo silmistä loistaa! Niin se vaan aika menee... ei ole kun kaksi kuukautta ja meillä juhlitaan 1-vee synttäreitä. Äiti ottaa stressiä jo nyt tulevista syntymäpäivistä :schocked028

Me on varattu valokuvauksiin aika ja sattuu olemaan just samana päivänä kun tytön syntymäpäivä on. Jännittää sekin jo hieman kuinka se menee, meillä on tulossa miljöö kuvaukset sekä studiokuvat. Kunpa keli vaan sallisi ottaa kuvat ulkona!:hello2
 
Meillä ei vielä kontata, mutta sekin opitaan varmaan ihan muutaman päivän sisällä. Toissa iltana tyttö nousi tukea vasten seisomaan :) Se on tosiaan niin ihanaa katseltavaa kun toinen oppii jonkun uuden asian ja koko kasvoista loistaa riemu :love017
 
Takaisin
Top