Vauvojen taidot

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja ALotta
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Kesäbebe, pitää kokeilla! Jos tyttö mahtuu pussiin mikä meillä on. :D Alkuyö menee aina ihan hyvin sinne klo 1 asti mut sit alkaa mahoton mesominen ja huitominen.

Meillä tytöllä on usein "virkayskä" :D aika huvittavan kuuloista.
Varpaat löytyi vajaa kuukausi sitten ja ne on usein suussa.. :D istuallaan ollessa myös välillä hiffaa että tuossa ne taas on, käymiä niitä syömään...
Peruuttamalla liikkuu lattialla.
Osaa viskata tavaroita.. Tutti lentää joskus suusta todella etäs. Hauska kun itse tutin suusta ottaa pois ja sehän potuttaa niin kauheasti kun se suusta lähtee.
Syödessä syöttötuolissa jos ruoka ei tule tarpeeksi vauhdilla alkaa hirmuinen pöydän hakkaaminen.
Parasta tuo äiti sana :Heartred merkityksen varmaan myöhemmin kanssa oppii..

meillä on tänään kääntyilty ihan urakalla, siis säteen ympäri selällään, 360 astetta tuli täyteen nopeasti.
Selältä mahalleen kääntyminen jäi tauolle rokotusten jälkeen, liekö reidet kosketusarat piikeistä.

Ihana miten nopeasti tuo tyttö kasvaa, kehittyy ja oppii uusia asioita.. Kädellä rapsuttaa monesti ruokapöytää, mun kättä tai sitteriä ja ympäristöä seuraa jo tosi tarkkaan. Mua niin naurattaa kun itse päivittäin seuraan telkkarista yhtä sarjaa ja joka kerta kun sen tunnari alkaa soida, tytöllä pysähtyy kaikki touhut ja aivan haltioituneena tuijottaa telkkaria sen tunnarin ajan ja sit taas jatkaa lelun syömistä :D Ja jos lelut tippuu käsistä, alkaa samantien itku-huuto ja äitin pitäs olla koko ajan leluja latomassa.. :rolleyes:

pinsettiote on melkein hallussa! Tänään oli koko perheen lounashetki, poika istui suht tukevasti syöttötuolissa ja mutusteli kurkkua, vanhemmilla oli vähän monipuolisemmin ruokaa lautasilla.
Puolimakuulta (sylissä) noustaa jo istumaan, muttei ihan vielä yksin lattialta asti.

Ostin tytölle nokkamukin kun tuttipullostakin yrittää ottaa molemmin käsin kiinni ja yrittää itse juoda.. Pah, nyt ei sit kiinnosta tippaakaan :D Vieläkään ei mennä eteenpäin, mut pakki tuntuu toimivan :grin Monta kertaa saa siirrellä huutavaa tyttöä kun on pakittanut itsensä jumiin jonnekkin..:rolleyes: Masullaan ollessaan peppu nousee ylös, mut vielä ei saa jalkoja alle, että pääsis liikkeelle...hiljaa hyvä tulee... :p

niin ja vanhempien elämää helpottaa kovasti, että poika nauttii hampaiden harjauksesta: suu aukeaa heti kun harja tulee näkyviin :woot:

Tyttö juo jo komiasti nokkamukista, ainut että kun hän nostaa mukin pöydältä itse saattaa nokka olla väärällä puolella. Hauskinta on kun nokkamukia heiluttaa siitä lentää vettä!

Tyttö on innostunut tanssimisesta, kun tulee hyvä biisi hän heijaa itseään käsien varassa puolelta toiselle ja koreografiin kuuluu lentoliike aina väliin :D Nauroin kun tyttö heilui lottopalloarvonnan tahtiin, oli hyvä ohjelma. Muskarista tyttö oppi kissanuintiliikkeen ♡ (suljen ihanan soittorasian)

Peppu nousee jo hyvin ryömintä tapahtuu lähinnä taakse päin( peppu ylös ja työntö käsillä), nyt vauva liikkuu jo kovasti pitkin olohuonetta jos ei muuten niin pyörimällä.

Hah, tulipa tuosta musiikista mieleen.. Meidänkin neiti näyttää siitä pitävän. Eilen pikku kakkosella mies lauloi ja soitti kitaraa. Tyttö istui sitterissä aivan haltioituneena ja välillä vähän hymyili telkkaria tuijottaen :p Ei näyttänyt mikään muu kiinnostavan just sillä hetkellä :rolleyes: Ja hymy tulee huulille sillonkin kun äiti laulaa.. :)

Harotaanko teillä korvia? Meillä etenkin pullosta juodessa tyttö haroo ja repii vasenta korvaa. Hassun näköinen kun se korva muutenkin vähän höröttää.. Puoli-dumbo :rolleyes::Heartred

me kysyttiin neuvolassa just tuosta korvien repimisestä... en nyt tarkkaan muista mihin se liittyi, mutta monet vauvat repivät juuri omia korviaan väsyneenä/syödessään. Olikohan että vähän sama juttu kuin jotkut aikuiset, jotka naputtaa pöytään sormilla tahtia tms. siis sellaista täytetekemistä...

Ihan pikkuvauvana repi toista korvaa, höröttää vieläkin vähän. Ei onneks moneen kuukauteen oo repinyt, eiköhän se korvakin siitä palaudu. Nimenomaan väsyneenä roikkui korvassa kiinni, mutta välillä ihan ajankuluksikin. Mutta siis akupisteet rentoutumiseen/rauhoittumiseen sijaitsee korvalehdessä, jotkuthan spekuloi että siksi vauva sieltä räplää :)

Joo, aattelinkin, että liittyy väsymykseen.. Jostain luin, että saattais viitata myös hampaiden tulemiseen o_O

Voi sekin olla, kyl mulla ainakin viisureiden kasvaminen tuikki korvaan asti.. Mutta musta toi tirpan korvan nyhtäminen oli vähä sellasta lohduttavaa räpläämistä, vähän ku ite räplään hiuksiani.

Joo, mulla on kans tapana ajatuksissani pyöritellä hius tupsua sormissa.. Tyttö olikin tänään tukkaa pyöritellyt sormissaan niin, että oli hiukset kiertyny melko tiukasti sormen ympärille :rolleyes::grin (Neidillä on siis melko pitkät hiukset jo :p)

Täällä harjotellaan edelleen ryömintää mut ei paljoa edetä ja kellon ympäri pyöritään välillä myös pyörimällä sivuttain edetään jonkun verran. Istuminen ilman tukea onnistuu jo aika hienosti, tosin välillä kömmähdetään kyljelleen. :) Tukea vasten seistaan pieniä aikoja. Taitaa jäädä konttaaminen kokonaan välistä ja opetella kävelemään aiemmin! :D

Meillä pyöritään, peruutetaan ja seistään tukea vasten. Konttausasentoa poika on nyt sisukkaasti pari päivää yrittänyt hakea, tänään sitten jopa onnistui. :)
Huomiota haetaan sujuvasti tekoitkulla mm. kahvipöydässä kun poika ei saa kahvikuppia/pullaa/pöytäliinaa/maitopurkkia/ihanmitävaan. (Miksei kukaan aiemmin kertonut että näin pienellä on jo oma tahto? ) :D

Istumaan meillä ei itse nousta, eikä pojalla tunnu olevan siihen motivaatiotakaan. Eteen- ja ylöspäin kun pitäisi vaan päästä. :D

Raapiiko teidän vauvat? Mulla on käsi ihan naarmuilla kun aika pullosta ruokaa antaessa tyttö raapii käden selkää tosi kovasti. Ja naamassakin on aika ajoin jälkiä kun tyttö raapii tai ottaa kiinni mistä saa ja tukkaa on kiva repiä kaksin käsin!

Joo, meillä kans tehdään tuota. Syödessä aina rapsuttaa joko pöytää, sitteriä,omaa korvaa tai mun kättä. Kaiken lisäksi äitiä on kiva hakata :D

Takaisin