Vauvojen/taaperoiden ruokailu

Sain tässä yhtenä päivänä sellaisen lapsenkasvatusohjeen, että huhhuh..

Meidän tyttö kun ei syö tavallista kotiruokaa vielä. On kyllä kiinnostunut ja tykkää maistella, mutta ei niistä mitään kunnon ateriaa saisi aikaiseksi. Niin eräs ystäväni suurin piirtein totesi, että minun pitäisi pitää tyttöä nälässä, ja tarjota vain samaa ruokaa, mitä mekin syömme, kun ei hän muuten opi koskaan syömään kotiruokaa emoticon

Olisi mieli tehnyt sanoa, että hoitakoon oman muksunsa, ja aloittakoon vaikka siitä, että putsaisi lapsensa nenänalusen räästä, kun sitä oli tosiaan kuivuneena suurin piirtein ylähuulessa asti :-D
 
Aamu, kaikkea on kokeiltu, myös että poika syö itse, ei auta. No nyt tilanne itseasiassa hieman on parantunut, ehkä ruoka maistuu himpun verran paremmin mut en vielä hehkuta. :)

Sukey, ompa ollu todella törkeä kaveri sulla, siis eihän lasta pidetä nälässä sen takia että se joskus oppisi syömään kotiruokaa. Voi olla että tyttösi oppii vasta syömään kotiruokaa kun hän ymmärtää asian itse ja siihen voi mennä pitkään. Pääasia että syö jotain! Ainakin näin minä ajattelen.
 
Hemppa, tämän kyseisen kommentoijan lapsi on aina ollut hyvä syömään, syö nykyäänkin 6 kertaa päivässä. En ole kertaakaan kuullut, että heillä olisi ollut syömisen kanssa ongelmia. Ehkä hän siis heitti kommenttinsa omiin kokemuksiinsa perustuen, eikä osannut ajatella, että kaikki vauvat/taaperot eivät ole yhtä mutkattomia ruokailujen suhteen kuin hänen oma lapsensa..

Hyvä, että Aleksille on ruoka alkanut maistua hieman paremmin emoticon
 
Meidän poika on nyt vihdoinkin hoksannut miten sitä nokkamukia pitää kallistaa, että sieltä tulee =) Eikä enää "tukehdu" siihen, oikein hienosti juo. Ihanaa!


Ja syöminenkin on huomattavasti edistynyt viime kuukautena-parina. Pystyisi oikeastaan jo itse syömään lusikalla, mutta aika paljon roiskuu vahingossa yli, kun edelleen tykkää hämmennellä sitä ruokaa. Täytyy olla siinä vielä vähän apuna pienentämässä käsien liikeratoja, heh heh. Lusikkakaan ei enää käänny matkalla, vaan ihan oikein päin menee.

Kärsivällisyyteni on palkittu! Lopussa kiitos seisoo!
emoticon
 
Ihana että Aamun pikkumies on alkanut syödä noin hyvin!

Meillä tuo lusikalla syöminen on nykyään so last season että Elsa söisi varmaan keitonkin haarukalla jos annettaisiin 
 
Hienoa Aamu ja Aamun poika!

Meilläkin on muuten haarukka nykyään niin pop! Kaikki pitäisi syödä haarukalla. Mutta siis meillä nykyään syödään, kiukutteluvaihe meni ohi. Kotiruoka uppoaa todella hienosti, kaikki oikeastaan. Itse syö välillä, jos ei suostu syötettäväksi. Sen jälkeen kyllä on sen näköistäkin että poika on syönyt itse. :D
 
Haa! Olenpas unohtanut tässä mainita erään oleellisen asian. Eli Thaimaassa syödään lusikalla ja haarukalla. Lusikka oikeassa kädessä ja haarukka vasemmassa. Lusikka menee suuhun, ja haarukalla laitetaan ruokaa siihen lusikkaan. Jes, tajusitte! :D

Täytyi tulla vielä muokkaamaan ja lisäämään, että mustakin on tullut ihan lusikalla syöjä täällä. Esim. ennen makaroonilaatikko on syöty haarukalla. Noh, nykyään syödään lusikalla... en osaa enää käyttää pelkkää haarukkaa!
 
Takaisin
Top