Meillä on hieman omituinen vaiva. Huomasin taannoin, että pojan toinen pikkusormi oli alimmasta nivelestä turvonnut. Hän kuitenkin käytti sormea, ei aristanut ja sormi taipui hyvin, eikä meno muuttunut miksikään sormesta huolimatta, niinpä en osannut epäillä, että sormessa voisi olla mitään kummempaa. Niin, ja mitään ei ollut samana iltana sattunutkaan, ihan normaalit leikit eikä kummempia haavereita tai itkuja. Anyway, odottelin viikon, että turvotus laskisi, mutta kun mitään ei tapahtunut, käytiin lääkärissä alkuviikosta. Lääkärinkään mielestä sormi ei ollut murtunut, vaan epäili ihotulehdusta (vaikka ei se sormi punoita tai mitään) ja saimme sormeen antibioottisalvaa. Vielä ei muutosta näy, mutta toivotaan, että tuolla menisi. Rasittavaa vaan tuo antibioottisalvan käyttö lapsen sormessa, rasva leviää joka paikkaan ja sitä ei saisi menn silmiin tai suuhun. Isompia paketteja en mielelläni pojan käteen laita, ja rasvan peitteenä nyt oleva laastari taas tuntuu olevan maailman kiinnostavin asia, jota pitää repiä ja nyppiä koko ajan
Menin muuten lääkäriin ihan häntä koipien välissä, nolona ja paskamutsifiiliksissä kun olin niinkin pitkään katsellut kotona sormea, joka kuitenkin saattaisi olla murtunutkin. Onneksi oli mukavaa ja ymmärtäväistä porukkaa, eivätkä tosiaan sielläkään pitäneet murtumaa todennäköisenä. Ja tuli nyt sitten testattua, miten julkinen terveydenhuolto meidän kunnassa toimii, raskausajan labroja lukuunottamatta olen tainnut käydä viimeksi joskus vuonna 2004
Menin muuten lääkäriin ihan häntä koipien välissä, nolona ja paskamutsifiiliksissä kun olin niinkin pitkään katsellut kotona sormea, joka kuitenkin saattaisi olla murtunutkin. Onneksi oli mukavaa ja ymmärtäväistä porukkaa, eivätkä tosiaan sielläkään pitäneet murtumaa todennäköisenä. Ja tuli nyt sitten testattua, miten julkinen terveydenhuolto meidän kunnassa toimii, raskausajan labroja lukuunottamatta olen tainnut käydä viimeksi joskus vuonna 2004