Vauvojen sairaudet sun muut olot ja oireet

Meillä on edelleen räkää vaikka naapureille jakaa ja viime viikolla pojalla oli parina iltapäivänä kuumetta, mutta on nyt jo ihan palautunut (epäilen että johtui kulmahampaista jotka tekevät tuloaan parhaillaan). Itse oon ollut pian kaksi viikkoa tosi kovassa flunssassa, neljä päivää melkein 39 kuumetta ja aivan tukossa ja inhottava yskä. Onneksi mies on ollut terveenä, ja poikakin suht terve. Vaikka ne pari iltaa yksin pojan kanssa kuumeessa oli aika tajunnanräjäyttäviä....
 
Meillakin pojalla on edelleen kestonuha (ja nyt myos yskii pahasti). Kuumetta ei onneksi ole ollut. Koko pojan tarha on taynna rakaisia lapsia. Ja helkkari, kun hain sen sielta eilen kotiin, niin pojalla oli raka valunut ja levinnut poskille, leukaan ja jopa kaulaan asti! Sellaista osittain kuivunutta rakaa, joka lahti vasta lampimassa kylvyssa irti kaulan ihosta. Ja olipa kiva olla tanaan toissa ja koko ajan mielessa oli sellanen piinaava ajatus, etta nyt silla valuu raka koko paivan ja kukaan ei pyyhi. :mad:Ja varsinkin yskakohtauksien mukana tulee isoja klontteja. :sad001
Vaan kappas, tanaan kaikki raka oli kuitenkin ehditty pyyhkia pois ennen kuin ehdin hakea pojan pois. Bravo. :meh:
 
Pikaista paranemista rokosta ja nuhasta. Meillä ei ole ole ollut enteroa, onneksi, mutta neidillä on kova yskä ollut jo yli kaksi viikkoa. Poikkeuksellista on se, ettei miehen kanssa kumpikaan olla oltu kipeinä. Neiti yskii pahasti varsinkin yöllä ja sääliksiähän se käy.
 
Olisipa meillakin sauna, jonne voisi menna hengitteleen pojan kanssa. Tokihan se lammin kylpykin kay hoyryhengityksesta, mutta varmasti se sauna olisi parempi. :rolleyes:
 
Pikaista paranemista taaperoille! Itse toivon erityisesti, ettei nama flunssat ja muut vaivat menisi korviin saakka...
 
Littlered mainitsi tuolla toisessa ketjussa vicksin voiteen, jota käytetään flunssassa/yskässä. Tuli sellainen mieleen, että muistaakseni niillä (ja varmaan on muitakin merkkejä) on myös sellaisia pistorasiaan laitettavia kapselijuttuja, joilla saa hengitysilmaan sellaista eukalyptushöyryä, joka helpottaa hengittämistä. En ole kokeillut, mutta olen kuullut ihan hyvää niistä. Ei se sauna ole, mutta jotain ehkä sekin :)

Ja paranemisia kaikille taaperoille ja mammoille! Meillä oli kuukauden sisään peräjälkeen kaksi räkätautia joulun molemmin puolin, ensin pojalla ja sitten minulla. Epäilin poskihampaita syyksi, mutta toisaalta minä sain samat pöpöt, joten tiedä sitten. Viime viikolla päästiin onneksi kiinni normaaliin arkeen, kun oli joulukin välissä niin ei varmaan kuukauteen tullut käytyä leikkipuistossa tai oikein missään muuallakaan ihmisten ilmoilla, missä olisi muita lapsia.
 
Ma en ole koskaan aikaisemmin kuullutkaan tollasista kapselijutuista, kiitos vinkista!
Viime yo onneksi sujuikin jo paremmin, vaikka poika yskii edelleen. :)
 
Meillä on kanssa ollut ties miten monta nuhaa jo, välillä pientä yskääkin. Ei onneksi mitään sen pahempaa, ei kuumeita tai korvatulehduksia. Nyt poju oli pari viikkoa ilman rään valuttamista, mutta näyttää taas nuha iskevän päälle. Todellinen räkänokka siis tämäkin vekara :rolleyes:
 
Poju sairasti kuukausi sitten korvatulehduksen, taas, tekisi mieli sanoa. Vaikka paljon vähemmällähän tässä on selvitty kuin moni muu... Poju ei kuitenkaan ole vielä edes 1,5-vuotias ja jo on 3 antibioottikuuria syöty. Mutta tuntuu sekin paljolta :wideyed: Nyt ollaan taas n reilun viikon terveenä olon jälkeen räkäisiä. Jospa korvat jäisivät rauhaan nyt.

Niinhän se oli, että noin 10 nuhaa vuodessa on aika keskiverto taaperoilla :grumpy:
 
Pari pv ollut kuumetta ja nyt alkuyöstä tyttö sai kuumekouristuskohtauksen ja vietettiin muutama tunti sairaalassa sen jlk.. Huhhuh.. Nyt nukkuun ja muutaman rauhattoman tunnin päästä töihin.
 
Pikaista paranemista Murmeliini! Mun miehellä oli lapsena noita kuumekouristuskohtauksia, olen täällä vähän pelännyt, jos niitä tulee pojallekin (mutta vielä ei ole ollut korkeita kuumeita).

Tsemppiä!
 
Puuh ja plääh, meillä oli loppuviikosta koko perheen kiertänyt vatsatauti. Onni onnettomuudessa, minä ja mies saatiin se hiukan eri aikaan, minulla alkoi aamusta ja miehellä illasta vasta, kun poika oli ehtinyt mennä nukkumaan. En meinannut nimittäin pysyä tolpillani päivällä (jouduin aika akuutisti soittamaan miehen töistä kotiin), joten mies hoiti poikaa ja passasi minua. Kun hän sairastui, ei tarvinnut onneksi passata ketään ja aamulla pystyimme jo vähän vuorottelemaan sen mukaan, kumpi pysyy kauemmin pystyssä. Kolme päivää meni aika sumussa meillä molemmilla, nyt on vihdoin melko normaali olo. Poika taisi olla meistä virkein koko ajan :)

En suosittele, varsinkaan kömpelon raskausmahan kanssa :yuck:

P.S. Menin samalla selviytymismoodiin ja heitin kaikki kasvatusperiaatteeni ulos ikkunasta; tai uusi periaate oli, että ihan sama mitä syö, kunhan syö jotain, joten poika söi parina päivänä lähinnä maitoa ja pakastemansikoita, tai risifrutti-vanukasta ja digestive-keksejä. Ja youtubenkin kaivoin hätävaraksi, normaalisti en ole sitä kaivannut mutta nyt olin aika helpottunut, kun poika jopa malttoi katsoa jotain sen 15 minuuttia muutamaan otteeseen.
 
Pojalle ilmestyi naamaan kauhea määrä ilmeisesti hikinäppyjä. Niitä on pääasiassa "kypärämyssyalueella" ja arvelen että on voinut hikoilla sen verran että ovat tulleet siitä. Ne on pikkuhiljaa lisääntyneet muutaman päivän aikana. Tänään nukkui pitkät päikkärit samassa asennossa, ja kun heräsi oli tyynyliinakin ihan hikinen ja sitä vasten olleeseen poskeen oli noussut lisää näppyjä. Toivon että niitä ei enää lisää tulisi ja että nuo nyt olevat saisi häviämään nopsaan. Poika näyttää ihan puberteetti-ikäiseltä :D Olen huuhdellut tänään kasvoja viileällä vedellä, sen pitäisi rauhoittaa niitä.
 
Meillä puhkesi viikko sitten vesirokko eikä vieläkään ole helpottanut :sad001 Nyt käytössä paljon eri voiteita rakkuloiden eri vaiheisiin ja lisäksi antihistamiinia yöksi. Rakkulat ovat nyt isoja ja osa tulehtuneita, eikä poika pysty nukkumaan kunnolla. Parina yönä on ollut pakko viedä poika suihkuun ja sen jälkeen rasvata kauttaaltaan. Että se siitä että vesirokko on pikkujuttu.
 
Voi ei, pikaista paranemista teidan pikkuiselle Sophie! :) Eikos tuo ollut kuitenkin sellainen, ettei se todennakoisesti tule koskaan uudelleen, jos sen on kerran sairastanut? Ettei teidan tarvitse karsia tasta enaa toista kertaa... Paljon tsemppia, toivottavasti on pian ohi!
 
Kerrasta jää ikuinen immuniteetti, joten onneksi ei tarvitse toista kertaa sairastaa tätä :sad001 Tylsintä on se ettei voida tehdä mitään kun ihmiset karttaa poikaa kun ruttoa ja mulkoilee.
 
Pojalla oli vähän kuumetta vikana päivänä päiväkodissa perjantaina. Illalla osoitti päätänsä ja sanoi pipi, eli päänsärky. Lauantaina kun lennettiin suomeen ei syöminen onnistunut, vaan joka kerta kun otti jotain suuhunsa tuli kauhea huuto ja itku. Sunnuntaina suun ympäristö täynnä rakkoja. Su-ma välisenä yönä täyttä huuto-itkua nonstop, ja jalkapohjien hysteeristä raapimista. Maanantaina käsiin ja jalkapohjiin ilmestyi punaisia läiskiä. Eli heti vesirokon poika sai enteroviruksen. Tosi inhottava, mutta onneksi nopea tauti. Poika on jo ihan oma itsensä, vaikka rakkuloita yhä ympäri kehoa, erityisesti suun ympärillä :sad001
 

Liitteet

  • entero virus_suu.pdf
    546.9 KB · Katsottu: 6
Meillä oli enterorokko jo viime elokuussa. Poika ei onneksi kutissut tai ollut kovin kipeä muuten kuin kuumeinen, mutta se tarttui muhun muutaman päivän viiveellä ja olin aika kovassa kuumeessa ja kurkku oli sairaan kipeä. Näppyjä mulle tuli päänahkaan ja sormenpäihin ja ilmeisesti kurkkuun. Pojalle nilkkoihin ja ranteisiin. Samalla tartuttettiin mun sisko ja siskonpojat (3v ja vajaa 1v silloin) ennenkuin kuume edes alkoi. Vanhempi oli tosi kipeä ja pienempi ei suostunut juurikaan syömään. Ja mun sisko oli myös kovassa kuumeessa. Ikävä tauti, toivottavasti ei tule toiste kun siihen ei tule immuniteettiä. Jaksamista teille ja toivottavasti ei tartu aikuisiin.
 
Huh, kurjia nuo taudit! Mutta kiva kuulla Sophie, että olette päässeet Suomeen, toivottavasti uusi arki lähtee hyvin rullaamaan!
 
Takaisin
Top