Vauvojen puuhat

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja ///e\\\
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
kyllä meidänki tyttö imee nyrkkejään jatkuvasti :grin. yritän vaihtaa aina tuttiin mutta eipä tutti kelpaakaan, pois vaan sylkee.

meilläpä onki nyt muutamana iltana tyttö huutanut. siis huutanut, meidän tyttö ! alkanut joka ilta siinä 21.00 maissa ja 22 kieppeillä on sitte nukahtanut syliin ja siirretty siitä sitte sänkyyn missä jatkanut yöunille suoraan. en kyllä tiiä mitä pieni itkee mutta selkeesti semmosta kipuitkua kuitenkin :sad001. ja alkaa ihan yhtäkkiä. ensin on hyvällä tuulella, juttelee ja jokeltelee ja sitte alkaa vähän kitiseen ja kohta huutaa jo suoraa huutoa ja sitte yhtä nopeaa hiljenee ja nukahtaaki. voikohan rota vaikuttaa... on kyllä kaikkina noina itkuiltoina valvonutkin suuren osan päivästä, esim eilen nukku kaks 1h pätkää päivällä vaan. jotenki tosi huonosti asettuu nukkumaan päivällä nykyään.. liekö tuo nuha vaikuttaa.. en tiiä, säälittää ja vaivaa :sad010.

Meillä on sillon tällön vastaavaa. Oon yhdistäny sen huonoihin päiväuniin mut mahakipua kai se on. Koliikkiasento ja jalkapohjien hieronta auttaa.

Täällä on tää ilta mennyt hyvin. Päivä kitistiin aika kovin, mutta sitten mua väsytti kaameesti ja koska ei ollut sovittuja menoja, niin otin tytön rintaa vasten nukkumaan. Nukkuskin siinä yli 2,5 h ja mä tunnin. Siinä parin peiton alla ja äitin tissien vieressä tulee uni parhaiten. Sit vauva jaksoikin hymyillä ja kujerrella tosi kauan ja lähdettiin isovanhemmille käymään, jossa koko ilta sujui hyvin. Klo 22-24 kitinää, nyt saatiin nukkumaan. Leikkimatollakin viihdyttiin ja sitterissä katseli kauan monen metrin päähän ilmeisesti kukkia taikka auringon valoa :) Oikein katselin salaa häntä ja mietin että kenelle hän siellä ilveilee. Ihana tapaus toi meitin tyttö! Ja sunnuntaina nimeä rikkaampi.

Tuli tässä mieleen, että näkevätkö vauvat painajaisia? Tyttö parkaisi yöllä todella sydäntä särkevästi unissaan kolmisen kertaa viime yönä. Rauhoittui heti, kun otin kädestä kiinni, vaikka missään vaiheessa ei tyttö herännyt. Eilen kyllä söi tosi huonosti, itkeskeli ja pulautteli pahimmillaan pelkkää mahahappoa, että voihan sekin vaikuttaa.

Meillä ( ikää tänään 10 viikkoa ) ei vielä osata leluihin tarttua, korkeintaan yhdellä kädellä puolivahingossa pehmokirjaan/riepuun/vanhempien vaatteisiin. Nyrkkeilyä kyllä harrastaa roikkuvien lelujen kanssa ja pari kertaa on kääntynyt kyljelleen, mutta mahalleen ei kyllä yritä, kun eihän silloin näe mitään. Meidän typykkä myös hermostuu todella äkkiä, jos jokin juttu ei heti onnistu. Mistähän sekin piirre on peritty? :)

Meillä puklautellaan paljon sänkyyn, vaikka sitä ennen on jo puklautettu äidin paidallekin :) Onko kellään hyviä vinkkejä miten saisi suojattua lakanaa ja patjaa sängyssä? Aiemmin pidin muovitettua froteelakanaa pinnasängyn sijauspatjan päällä lakanan alla, mutta tuntuu että se hiosti vauvaa kun oli aamuisin koko tyttö kosteantuntuinen vaikkei vaippa olisi vuotanut. Pidättekö mitään pään alla, esim. pikkupyyhettä tai tyynyliinoja? Nyt kun alkaa oppia työntämään kaikkea suuhun, niin onkohan se enää turvallista? Saahan noita lakanoita pestyä ja sijauspatjan myös, mutta jos jollain on vinkkejä sängyn suojaukseen , niin otetaan vastaan mielihyvin :)

Mä pidän välillä tyynyliinaa pään alla. Sen saa sit nappastua yöllä pois jos pulauttaa, ja alla on kuiva lakana.

Meillä tänään ekaa kertaa availi nyrkkinsä lelukaaren alla leluja heilutellessaan, nyt yrittää siis vähän jo ottaa kiinni eikä vaan heilutella.

Mahalleen kääntymistä on yritetty uudestaan, mut vielä ei oo onnistuttu kun sen yhden kerran. Kyljelleen menee ja siitä pakertaa ja pakertaa äänen kanssa väsymiseen asti :) Meidän poika kun viihtyy mahallaan paremmin kun selällään, kun näkee sieltä paremmin ympärilleen ja eteenpäin. Selältä näkee vaan ylöspäin :)

Meillä on yöllä pyyhe pään ja pepun alla. Jälkimmäinen siksi, ettei kävisi kakkavahinkoa meidän parisängyn patjalle, kun tyttö on niin rimpula, että löysät tulevat joskus lahkeesta, kun öisin potkiskelee :)

Äidin ja isän vaatteille on kyllä pulauteltu, joskus muistan pitää harsoliinaa sylissä, mutta aina en viitsi, onhan meillä pesukone, eikä kotona esim. työvaatteissa olla muutenkaan.

Mahallaan ollessaan tyttö tahtoisi niin kovasti päästä jo eteenpäin, että usein tulee huuto. Omatoimisesti ei käänny kuin kyljelleen, missä mökeltää ja äheltää kunnes turhautuu.

mää olen aina imettänyt (ja antanut pullolla) nämä pojat niin, että harso on vauvan pään alla ja jos vauva nukahtaa, niin nostan vauvan harsoineen sänkyyn. vauva ei niin herkästi herää kun on lämmin harso pään alla ja sitten mahdolliset puklut menee harsoon. eli vauva nukkuu aina harso pään alla. :) mun mielestä on ollut ihan kätevä niin. :)

Meillä on parisängyssä vauvan kohdalla kosteussuoja ja sen päällä lakana ja sitten pään alla harso. Pinnasängyssä jos hän joskus harvoin siellä on, on harsoa ja tyynyliinaa ym. Reunasuoja pitäisi pestä ja laittaa paikalleen.

Ihanaa edistystä! Tyttö alkanut tykkää pikkuhiljaa olla masullaan :smiley-bounce012 ainakin leikkimatolla ja silleen että näkee peilistä itsensä. Ja nostaa itseään TOSI korkeelle, ihan suorille käsille ja katselee välillä maton yli telkkaria, ihan hullua :eek: Lisäks kun ollaan kokeiltu pitää sitteriä tänään vähän pystymmässä (ei tykätty olla makuultaa ollenkaan) niin tykkäs istua ja potki jaloilla itteensä ylemmäs! Onneks tos on reunat :D

Meillä kanssa nostaa itteensä ihan suorille käsille jo :) Tänään kääntyi ekan kerran mahalta selälleen! Useemman kerran sitä piti sitten kokeilla ja tietysti löi sitten jo päänsäkin lattiaan, kun niin kovalla vauhdilla sinne kiepsahtaa.

Nyt meillä selkeesti tyttö seuraa enemmän esim. ohikiitävää kissaa, ihmistä jne. Ja katselee selkeästi JOTAIN kohdistetusti :)

Mä pelkään, että vauva lyö sen aukileen kohdan kun jossain vaiheessa kääntyy enemmän. On niin haavoituvaa katsoa sitä kohtaa päässä kun iho hengittää ja sykkeen näkee päästä o_O

Meidän pieni tyttö on eilen ja tänään leikkimatolla masultaan mennyt 90 astetta toiseen suuntaan! Huippua! :) Siis masu tukiasemanaan kääntynyt toiseen suuntaan. Oli aika ylpeä itsekin ja äiti tietty. Teki tän kun laitoin matolle ja menin puuhaamaan omiani (tietty usein aina kurkkaan, et mitä tekee, ja yhtäkkiä olikin pää toisessa kohtaa!)

Meillä on nyt uutena juttuna "paikallaanjuoksu", eli sitterissä tai selällään maikoillessaan sekä kädet että jalat menee täysillä rytmikkäästi, sen näkösenä kuin juoksis. Vauva on ihan innoissaan kun tekee tota, se on niin hauskan näköstäkin :)

Meiän tyttö rakastaa musiikkia! Se jammailee, nauraa ja juttelee ilosena ja tyytyväisenä vaikka tunnin putkeen jos on vaan hyvää musiikkia soimassa. Ja lattialla on paras jammailla kun bassot tuntuu lattiassa!

Soitin tänään tytölle koskettimia ekaa kertaa, "Jänis istui maassa" ja tyttö istui mun sylissä. Itkuhan siitä tuli, oli liian jännä joko biisi tai sit soitin...eli tällainen kotimuskari täällä :D

mä kans oon soitellu tytölle pianoa. Aina potkiminen ja käsien viuhtominen pysähtyy ku soitto alkaa ja kuuntelee vaan musaa. Sitten ku soitto lakkaa niin taas mahoton heiluminen. Taitaa vissii olla enemmän rauhottava vaikutus ku tanssituttava :D. Ei sillä,äitinsäki on surkee tanssija.

Takaisin