Vauvojen puuhat

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja ///e\\\
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
No ei meilläkään nukahda ja herää samasta paikasta :D Joskus nukahtaa syliin ja joskus viereen tms. Ja meillä tää aikasempi nukkumaanmeno on alkanut n viikko sitten 2kk iässä, sitä ennen oli se 6-7 vkoa 23-23.30 asti huutoa...

Joo o, ei ois kannattanu hehkuttaa eilen aikasta nukkumaanmenoa. :p Heräs 23:15 syömään, ja siitä ei sit nukkunukaan kunnon unta koko yönä, vaan itkeskeli ja kiemurteli koko yön. Välillä havahduin siihen et oon ite nukkunusängystä roikkuen pää kehdon reunalla ja käsi vauvan päällä, vauva hereillä kehdossa. Syliin sain nukutettua pieniks pätkiks, mut siinäkin unissaan vaan kiemurteli ja jauho tuttia täysillä. Huuto alko heti jos yritinki laskea pois sylistä. Et se siitä hyvästä yöunesta... Tänään aattelin sit kokeilla et miten päivä sujuu jos en pakota vauvaa unille väkisin. Noh, noustiin aamulla ysiltä, ja klo 17 asti jaksoi iloisesti hymyillen parin vartin torkkujen voimin, kun nukahti tissille syödessään. Klo 17 alko sit perinteiset iltaväsyhuudot, mitkä loppu kun annoin nyt 18:30 tissiä. Nyt tässä sylissä syö tuttia ja nyyhkii ja silmät lupsuu. Huudot alkaa varmaan taas ku lasken hänet alas sylistä... hohhoi, mitäs sitä seuraavaks koittais. Jospa vielä uus yritys vauvahierontaa ja siitä unille. Pakkohan ton joskus on nukkua enemmäkin ku vartin kerrallaan!

Voi ei, toi vauvan nyyhkytys on niin lutuista. Meillä mimmi huus tänään, mut kävi jo nukkuu klo 19. Tänään onkin se 7. päivä rotasta, joka kuulemma on paha...veikkaan tähän iltaan klo 22.30-23 välille syötön.

Voi mun pientä näppylänaamaa <3 Meillä on siis tytölle tullu nyt noin viikko sit naama, kaula ja korvantaustat täyteen punasta näppylää. Näppylät vaan lisääntyy joka päivä vaikka yön aikana näyttää aina helpottavan. Ei se vaikuta tyttöä haittaavan mutta iho on kuivunu ja tänään ruvennu tuntumaan myös tosi karheelta. Eipä tolle varmaan juuri mitään voi tehä mutta surettaa kun posket on karheet kun hiekkapaperi ja muu iho taas silee ja sametinpehmee!

Meil oli kans jossain välissä "huonompi" iho, mut sit se parani, et ei huolta! Luulen, et ylihoitaminen vaikuttaa eniten. Ite pelkästään vedellä pesen, joskus ceridalia (tyyliin kerran kahteen viikkoon), jos tarpeen ja pepulle talkkia. Ehkä nää kelitkin, kun nyt tuli meilläkin kuiva kohta naamaan...

Juu mä en pese kun vedellä. Luulen että noin pienen ihmisen iho on vielä niin herkkä ettei siihen paljon muuta parane laittaa. Toivottavasti se tosta pikkuhiljaa paranis!

Eiköhän. Nää hyytävät kelit laitto itelläkin ihon "kuivaks", lämpeispä pian taas.

Meillä vauva jutteli koko päivän, mm. "ee" "ee-aa", "ei" "ai". Hyvät oli jutut siis. Aloitti heti aamusta. :) Ihan kulmansa kurtistaa, jalat alkaa hytkyä ja sit tulee noita juttuja. Vauvan ääni on niin suloinen, et itku tulee. Luettiin myös tänään sitä äp:n kirjaa ja siinä oli ihan suosikkisivuna se panda kylvyssä. :) Oikein "hihkaisi" yhellä kertaa, kun sitä katottiin.

Meillä kans näppylät tulee ja menee. Ite ainakin pidän niitä hikinäppyinä, kun ilmestyvät aina sillon kun vauvan tuntuu kuumalta. Jos on ollu pipoa tai paljolti vaatetta päässä, tai jos on raivonnut pitkään, tai nukkunut mun kainalossa.

En tajuu tota vauvaa. Se on valvonu nyt yli 12h, ainoastaan 2x15min ja 1x30min torkuilla. Tossa se vaan naureskelee ja kattelee jalkapalloa sitterissä tyytyväisenä. Tehtiin hieronnat ja syötin. Vauva vaan lussutteli ja katteli ympärilleen, ja jos irrotin ni alko hirvee hamuaminen. Mietin et onkohan noin ettei multa tuu illalla tarpeeks maitoa, ni kokeilin antaa pullosta pakastettua maitoa, 70ml humpsahti minuutissa, sit puklas kunnon puklut ja oli tyytyväinen. Ota tosta nyt sit selvää oliko nälkäinen vai ei... Saapa nähä koska päästään nukkuu!

Meillä vauva rupes ääntelemään kunnolla viimeviikonlopun aikana. Äyy ja auu on yleisimmän jutunaiheet ja sitä juttelua on musta niin ihana seurata! Tänään tyttö läiski ekan kerran ite vauhtia leikkimaton lelukaaren heliseville leluille ja olin siitäkin niin ylpee :)

Meillä tavaroiden tietoinen tavottelu alko joku aika sitten kun mä otin sylissä makoilevasta tytöstä kuvaa mun mustalla iphonella ja tyttö ensin tuijotteli ja seuraili puhelinta tarkkaavaisena ja sit rupes hamuilemaan sitä käsillään. Sen jälkeen sama on tapahtunu melkeen joka kerta kun kaivan puhelimen valokuvaustarkotuksessa esille. Tänään siinä leikkimatolla oli kuitenkin eka kerta kun tyttö tavotteli jotain muutakin kun tätä mustaa mötikkää :) Miten tää puhelin voikin olla niin kiinnostava?

hoh hoijaa...nukkumaan meni klo 19 ja söi klo 00, 02.45 ja 5.00...sit ei oo paljo uni maittanutkaan eli ylös klo 5.45....

Meillä taas oli pitkästä aikaa huuto- ja väsytystaistelu eilen. Lopulta nukahti klo 23, eli onneksi ihan ihmisten aikoihin. Ja edellinen yö nukkuikin kahdeksasta illalla yhdeksään aamulla niin et heräs kolme kertaa tissille. Vaan en oo varma tästä yöstä, kerran tais käydä tissillä jossain välissä yötä ja nyt kuuden jälkeen maisteli vähän tissiä seuraavaks? Aiemmat yöt on ollu hirvee imu, no tietty nyt menin antamaan pulloa vielä klo 21 kun heräs vähän sitä ennen ja oli selkeästi nälkäinen ja tissin jo imenyt tyhjäksi. Tissiä pakottaa, tässä nyt istun pumpulla toivottavasti sille heruu maidot ulos. Just kun ehdin jo ajatella että niin hyvin syö nyt öisin ettei tartte pumpulle heräillä öisin ni kyl näemmä ois fiksua silti yks herätys varuiksi laittaa. Laittaa sen sit pois ku tyttö herää imemään.

Mä aina herään noihin syöttöihin, kun tytön nostan viereen :) huvikseen tulee klo tsekattua aina

Voi ku olis saanu videolle eilisen, mimmi imi tuttia kunnes lopetti, hamus käsillään suuta (vissiin halus nyrkit mieluummin sinne) ja ottikin käsillään tutista kiinni ja kiskas sen suusta pois! Tutti jäi käteen ja kauhee heilutus alkoi ja kohta tutti lensiki kaaressa takaseinään :D

Meillä ei useinkaan varsinaisesti herää kumpikaan syöttöihin ku tyttö on vieressä jo valmiiks. Vilkaisen kyllä kelloa, mut nyt oon pysyny ite sen verran unisena että ei oo varsinaista muistikuvaa mahdollisesta yösyötöstä! Vaikka ounastelen sellaisen tapahtuneen kahden aikaan...

Mä pidän yöllä kirjaa vauvan syömisistä, kun vauva heräilee vähän väliä, millon nälkään ja millon vatsavaivoihin, ja jotta unisena pysyisin ite perässä et annanko tissiä vai yritänkö pumpata pieruja ulos, on pakko laittaa kattoo kellosta ruokailuja ja pistää paperille kellonajat. Muuten voi käydä niin et vauva herää itkemään puolen tunnin jälkeen syömisestä ja jos syötän taas uusiks, pahenee vaan vatsavaivat eikä vauva saa nukuttua kunnolla koko yönä. Koitan pitää syömisissä kolmen-neljän tunnin väliä, mut usein joutuu kahden tunnin välein syöttämään kun en muuten saa itkua loppumaan. Syöminen myös näköjään auttaa pieruja tulemaan ulos, ja yleensä sen jälkeen saan nopeasti nukutettua takas unille. Ja tosiaan istuvalteen aina syötän kun nostan pojan pois omasta sängystä. En voi ottaa viereen kun en saa siitä enää nostettua takas omaan sänkyynsä ilman että herää, ja vieressä en voi pitää kun poika ei pysty nukkumaan ilman että naama on siinä pirun reunapehmusteessa kiinni. Katoin just aamulla että valkosessa pehmusteessa on kiva harmaa läikkä siinä kohtaa mihin aina suullaan lussuttaa :D

Mä kirjaan aamulla ne kellonajat ylös mut en tosiaan nouse yöllä sängystä. Paitsi jos tytölle jää tissin jälkeen nälkä niin tietty sit pulloa lämmittämään :)

Mä en niitä pahemmin kirjaa, kun joka yö toi homma muuttuu...onneks eka unipätkä on taas sen 4,5h-5h, mut kiva ku ajoittuu klo 19-00 välille...Mä en todellakaan mee klo 19 nukkumaan ite, kun nyt pitkän tauon jälkeen on taas iltavapaata! Mut miten sanoa tolle söpöliinille klo 5 aamulla, et nyt nukutaan vielä, kun toinen on äidin oma pieni aurinko, kun hymyilee ja heiluttelee...

Takaisin