Vauvojen puuhat

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja ///e\\\
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Saadaan vauva päivisin melko hyvin nukkumaan, syliin nukahtaa ja jos sikeässä unessa, saa nostettua sohvan/sängyn päälle. Vaunuissa nukkuu vain niin kauan kun on liikettä. Illalla ja yöllä ei nuku sit millään ellei huudon lomassa hetkeksi torkahda.

MammaMaria, kuulostais toi 5 h jo yöunen pituudelta. mä varmaan jo hellästi herättelisin, jotta riittäis unta yölle. Vaikka täällä ei oo tollaista ongelmaa kun koko päivä mennyt huutaessa.. Hain Disflatylin apteekista kokeeksi.

Mä oon nukkunu tänään "yöunet" päivällä... Aamulla nukuttiin kolme tuntia sohvalla tyttö rinnan päällä. Olin laittanu herätyskellon et herään pumppaamaan. Tyttö vaikutti siltä et herää kans jos sen siitä siirrän ja jotain hamuili ni siirsin sen mahan päälle ja lykkäsin tissin suuhun. Sit nukuttiin siinä sohvalla neljä tuntia lisää, tissi suussa. Siis välillä käyny valveilla sen verran et oon kattonu et tyttö unissaan imee ja nielee, välillä ollaan käännetty kylkeä nii et tyttö on mahalta siirtyny miun käsivarren päälle yhä tissi suussa, välillä oon työntäny nänniä sille takas suuhun ku o tissi tippunu. Aika uudestisyntynyt olo. Kotitöitä ja tietokoneella istumisia jne voi hoitaa yölläkin ihan hyvin :)

Ja miunkin vähillä maidoilla tuollai ku se kaiken heruvan imee niin näyttää hyvin pärjäävän koska edellisestä pullosta oli KYMMENEN tuntia ennen kuin sai seuraavan eikä silti huutanut nälkäänsä vaan tyytyväisenä katseli kaukalosta arkkupakastimen päältä ku mie keittelin viideltä iltapäivällä aamukahvia ja laittelin voileipiä sohvalle pullottelun ajaksi.

Meillä vain kaksi päivää on selkeästi olleet "vatsan kipristys" päiviä. Muutoin meillä jo aika hyvät unenlahjat herralla. Nukkumaan käy joka ilta sylissä peittoon kapaloituna / käärittynä n. 23-24 ja nukkuu sinne aamu 4-5 jolloin syötän. Unet jatkuu siitä johonkin 7-8..taas syötän ja vielä jatketaan tonne 9-10 asti unia.
Meillä poika näkee unia hirveesti ja usein luulen sen olenvan hereillä, mutta hiljenee sitten itse. Joskus ihan kiljahteleekin. Saatan vaihtaa häntä vähän kylkiasennosta selälleen tai toiselle kyljelle.

Päivällä nukkuu 12-16 aika lailla joka päivä eli yksillä päikkäreillä mennään meillä. Ellei olla liikenteessä autolla jolloin nukkuu...onneksi, koska ei siellä paljon kannata alkaa seurustelemaankaan :)

Jekovit ok meilläkin D-vitamiinina.

Tyytyväinen poika. Nimiäisetkin saatiin viikonloppuna pidettyä.

Meillä tosiaan poika on ruvennu puhumaan unissaan :D Yks yö meni ilman pieruitkuja, ni eikös sit valvottanu se unissaan puhuminen. Hirvee kailotus, kiljahtelu, äristely ja päristely kuulu vauvan sängystä. Ja ku katoin sinne ni silmät on kiinni mut kädet heiluu ja juttu käy. Samanlainen juttelu ku hereillä vilkkaimmillaan ku juttelee sitteristä jääkaapin oven hymynaamalle. Pari tuntia kuuntelin sitä yöllä ja sit oli pakko siirtyy sohvalle nukkuu... Se ainut yö ku en joutunu heräilee pumppaa pojan jalkoja ja nukuttaa takas uneen! Hauskaa se on ku vauva puhuu unissaan mut äitin tarvis nukkuakin... :P

Meidän eilinen ilta/yö menikin tosi hyvin. Vauva nukkui siinä 16.15-21.15 (kunnes herätin), vaihdettiin yöpuku ja yövaippa (3-kokoa jo...huh!), syötin ja vauva nukahti kivasti vähän ennen klo 22. Heräsin syöttämään 00.30, sit heräsin klo 4, kun oli vielä yövalo päällä ja vauva nukkui vieressä...sit soikin miehen herätyskello. Syötin siinä aamun mittaan varmaan 2 kertaa ja heräiltiin klo 8.30. Ihan kiva! :) Kyllä väsyttikin.

Vähänkö aika menee nopeasti nyt, verraten se kuukaus ennen vauvan syntymää...ei enää paljo seinäkellon tikitys kuulu :)

No niinpä! Mäkin yritin pitää itteni kiireisenä koko huhtikuun mutta aika tuntu sillon vaan matelevan kun tiesin että en voi muuta kun vaan odottaa että vauva on valmis tulemaan. Nyt aika vaan kiitää ohi kun on kädet täynnä hommaa vauvan kanssa :)

Mahtaisko olla tyyntä myrskyn edellä? Tyttö nukkui SEITSEMÄN tunnin yöunet!! Ihan uskomatonta! Mies heräsi töihin aamulla ja heipatti mut ja kyseli, että miten meillä meni yösyötöt niin katoin kelloa ihan paniikissa, että ei ole ollut yösyöttöä :grin Tuon järkytyksen päälle tyttö päätti ottaa kunnon aamu-unet, on nyt nukkunut jo viisi tuntia ja kuulostaa siltä, että ehkä kohta heräämässä. Meillä kyllä oli kova tankkaus illalla, kun tyttö vetäs kolme desiä korviketta ja aamullakin söi melkein kaksi desiä, kyllähän sitä kelpaa täydellä mahalla nukkua :)

Aa...oispa täälläkin tollasia yhtämittasia unia. Eilen oli mun oma äitiysneuvola ja verenpaineesta alapaine oli jotain 85, ni sanoin ite, et "oho". Normaali on kuitenkin lähellä sitä 70. Se neuvolantäti sano, et varmaan johtuu, ku et nuku riittävästi. Sit kelasin, et niin...taitaa olla maksimi 5h putkeen unta itellä. Jatkuvaa herätystä 3-4h välein. Mutta olen tosi kiitollinen, et öisin nukutaan eikä kukuta. Poislukien ne kaks yötä, kun mimmi huus, mut se on puolessatoista kuukaudessa aika vähän...Kohta enää kuukaus koliikkihuotoa ilta-aikaan jäljellä, wohoo!! :)

Tällä on nyt joku ihme-päivä! Nyt ollut reilun tunnin hereillä ja syönyt taas jo kaksi desiä!!

Minä jätin tänään tipat antamatta, kun edellisyönä huusi 5 tuntia ja nukahdettiin vasta klo 4. Tuloksena huudoton päivä, vain väsyitkua 10 min ennen yöunia. Katsotaan vielä pari päivää tipatonta josko laittas sit hetkeks tauolle tai kokeilis jotain muuta. Tuntuvat kuitenkin olevan yhteydessä toisiinsa, kun kerran aikasemmin unohdin antaa ja silloinkin oli huudoton päivä.

Oho, tyttö nukku ihan tyytyväisenä 21-4.30! Tähän aikaan me normaalistikin herätään syömään mutta tyttö menee yleensä nukkumaan 22-23 välillä. Tänään ilmeisesti väsytti vähän enemmän. Onkohan toi liian pitkä väli? Pitäiskö tyttöä yrittää herättää esim 6h edellisestä syötöstä?

Mun mielestä tervettä vauvaa ei tartte herättää. Ainakin meidän neiti kyllä tasan herää syömään, kun on nälkä ja kyllä ilmaisee asian kovaa :) Eipä oo kylläkään tota "ongelmaa", ku 5h on ollu se maksimi. Nääkin nuppuset ei oo enää ihan vastasyntyneitä.

Me kans nukuttiin 21-4.30 ja sen jälkeen vielä takas nukkuu 7.30 asti :) munkaa mielestä ei tartte herättää, kyl nää herää kun nälkä kiusaa.

No ehkä mä murehdin ihan turhia. Hyvin nukutti tyttöä taas 9:30 saakka sieltä edelliseltä syötöltä ja nyt nukkuu taas. En voi kyllä valittaa etten sais nukuttua kun tyttö vetää helposti yli 12h yöunia 2 heräämisellä.

Meillä poika nukahtaa yöunille joskus siinä 22 aikaan ja joinakin öinä herää kaks kertaa ja joskus sitten tunnin välein. Sillon kun herää tunnin välein annan korviketta ja tissiä vuorotellen, että pysyis nälkä pois. Selvä kaava tässä kyllä on jos nukkuu pitkät (4h) päikkärit niin sitten yö menee pätkissä.. oon nyt alkanu herätteleen poikaa siinä kolmen tunnin kohalla jos meinaa pitkäks mennä, yöt on sillon paljon helpompia :) Meillä oli maanantaina autolle korjaamoaika ja poika sitten innostui oikein höpöttelemään korjaamosedälle, harmi vaan kun hän ei jutellut takaisin :rolleyes: Sitten käytiin siinä odotellessa vaunuilemassa ja jätskitauko pidettiin rannassa. Poika tykkäs hirveesti makoilla peiton päällä varjossa ja vähän kokeiltiin nurtsiakin varpaisiin :p Oli niin kiva juttu että oikein kikatutti :) Isille on heilutellut joka aamu kun on töihin lähtiessään käynyt suukottamassa :p Ei nää varmaankaan ole vielä tietoisia juttuja mutta suloista silti:) Eilen oli kylpyvedetkin vaihdettava kun pissasi pesuveteen.. ja teki sen sitten vielä vaihdon jälkeenkin - käytiin sitten yhdessä suihkussa :grin Kylpyily kesti siis meillä eilen yli tunnin, taidan vaan ottaa tästä lähin pojan suihkuun mun kanssa... niin paljon helpompaa ja nopeempaa :rolleyes: Mä tossa hoksasin että eihän tässä ole kun vähän reilu kuukausi niin saa alkaa kiinteitä syömään :eek: Mihin tää aika katoaa???

Tyttö on edelleen yöunilla! Klo 22 laitoin nukkumaan, tyttö heräs syömään 4 ja 8:30. Molemmilla kerroilla oltiin hereillä max 20 min ja aika meni tehokkaasti syödessä. Mulle tää käy paremmin kun hyvin kun 9kk univelat painaa edelleen. Päivällä on vaan kädet täynnä hommaa vauvan kanssa kun se on melkeen koko ajan hereillä, mutta mikäs siinä! Mieluummin näin kun että valvottais öisin :)

Takaisin