Vauvojen pukeutuminen

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Omena
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Meil on vielki 50cm body käytös, suomalainen marion. :D muut onki 62, jokunen 56 vielä menee. Et kyllä koot vaihtelee..

Meil oli kans esikoisel joskus yhet 68 farkut kun muut vaatteet oli jo hyvän tovin ollu 80 :D

Ny on pikkuveljel käytös 62 :) Ja jokunen pieni 68 menee myös :)

Kaikki vaatteet on saatu käytettyinä. Laskeskelin, että olen alle kymmenen vaatekappaletta ostanut itse, lähinnä sukkahousuja ja bodeja, joita ei tarvi pukea vetämällä pään yli. Suosin muutamaa merkkiä Noppies-merkillä on hyvälaatuisia joustavia vaatteita, samoin Imps&Elfs-merkillä. Tykkään myös Tutan potkupuvuista/haalareista, joissa on kaksisuuntainen vetoketju - superhelppo vaihtaa vaippa öisin. Meillä on tosi paljon pipoja ja sukkia, mutta vauva inhoaa molempia, ovat siis jääneet käyttämättä. Myös collegehuppareita on monia eikä tule pidettyä. Harmittaa.

Meillä kanssa inhotaan sukkia ja pipoja. Pipot on varmaan se inhokki numero yksi ja myös karpon pää on iso :D tavallaan hirmu vaikee löytää semmosta istuvaa pipoa, joka ei ärsytä toista (joko silmillä, tai sit liian tiukka). Kauluripipot menee kyllä.

Ja tosiaan ihmeen laaja skaala näiden vaatekokojen suhteen. Meilläkin suurinosa käytettyjä, mut nää viimesimmät ostin ihan kaupasta (2-7e), kun oli pakko testaa sitä 74 kokoo (pelkkiä bodeja siis).

Joo mä oikeestaan kävin joskus tuol velmukirpparil. Mun mielest ei oikee ollu mtn. Mut pitänee joskus käydä katsastaa uusiks.

Meidän tyttö on kyllä hassu, tykkää hirveästi pukemisesta, etenkin ulkovaatteiden :p Etenkin pipoa laittaessa alkaa monesti naureskella ihan ääneen :grin

Niiskumuikkunen: Mutta sehän on hyvä jos tyttönne tykkää pukemisesta! Meillä alkaa jäätävä huuto, kun otan toppahaalarin esiin. Poitsu huutaa kunnes vaunut lähtevät liikkeelle.. :( Melkoisen persiistä tuo pukeminen täällä siis, kun on tuo esikoinenkin vielä autettava ulkovaatteita laittamaan. Olisipa jo kesä!! ;) :)

Niiskumuikkunen: Mutta sehän on hyvä jos tyttönne tykkää pukemisesta! Meillä alkaa jäätävä huuto, kun otan toppahaalarin esiin. Poitsu huutaa kunnes vaunut lähtevät liikkeelle.. :( Melkoisen persiistä tuo pukeminen täällä siis, kun on tuo esikoinenkin vielä autettava ulkovaatteita laittamaan. Olisipa jo kesä!! ;) :)

Joo huuto alkaa täälläkin kun ulkovaatteet kaivetaan esiin :/ Pipo on aivan kaikkein hirvein kapistus ja sen laittoa täytyy vastustaa viimeiseen saakka. Monesti jäbä on kuitenkin unessa kun toppahaalarin vetoketjua vetää kiinni :)

Sä sen sanoit Emmy, olispa kesä! :D Ja hitto sitä hien määrää ko pukee vauvan ja taaperon ja ittes ja sit viel raahaa koko lastin vaunuines ulos:smiley-ashamed004

Joo täälläkin inhotaan päähineitä.. Ja uloslähtö jää kerran viikossa menemättä kun ei vaan jaksa sitä säätöä :p ..

Meidänki tyttö on 58cm pitkä mutta just katoin sen vaatetusta ni suurin osa 68cm ja ihan sopivia. Jotkut housut menee vielä viiskymppisetkin. Name it bodyt on aika pitkiä mutta kaposia ja osa niin tiukkaa materiaalia ettei kehtaa ees 68cm:ää väkertää enää pään yli :/

Joko ootte vk-vaatteita miettineet? Mä oon niin hoppusa, just tilasin polarn o pyretiltä 80cm kuoritakin ku oli alessa. Jospa olis sitte kesällä-syksyllä ees sinnepäin. :D ja haaveilen jo tulevan talven haalareistaki kuha tyttö täyttää 1v. :D

Mul on kevääks vk-takki ja housut esikoiselt jääneenä. Siks erilliset et saa sit kesäl merellä käyttää pelkkää takkii jos on viileet. Mut ostin kyl ny vk-haalarinki facebook-kirpparilt ku oli nii söpö :) Viel tänä kevään niihi ulkovaatteitte ominaisuuksii ei nii kauheest tart kiinnittää huomioo ku ne pääasias tönöttää vaunuis mut ens syksyn, viimeistää talvel ku oppivat kävelee ni täytyy vähä katel niitäki :)

Mulla on jemmassa popin windfleecehaalari kevääksi, innolla odottelen, että saadaan se käyttöön. :) Myös ens talveksi oon haalarista jo haaveillut, täytyy varmaan tarkastella aleja vielä keväämmällä.

Meillähän siis 90% vaatteista on käytettyinä perittyjä, joten kovinkaan paljon en ole itse päässyt ostamaan. Sen takia ei kyllä voi sanoa, että mitkään tietyt merkit olisi suosikkeja, mutta name it ja h&m on tuntunut sopivan meidän neidille ainakin malliltaan. Jostain syystä ns. eläinpuvut on mun mielestä supersöpöjä, siis korvalliset haalarit jne. Ja vaatteiden pitää mätsätä, vaikka arkisia olisikin. Musta on kiva valkata nätit vaatteet ja huomaan, että ne ei niin nätit vaikkakin käytännölliset jää kokonaan käyttämättä... Ja aina kun on pienikin hyvä syy, niin on kiva laittaa tytölle mekko. :) Perus kotivaatetuksessa mun suosikki on laittaa sukkikset bodyn alle, sitten siihen jotkut college/velourhousut päälle. ulkonäkösyistä en tykkää, että on vaan sukkikset jalassa tytöllä - edes kotona, vaikka se täysin pöljää onkin. :grin

Sitä vaan mietin, että miksi kietaisubodeja näkee niin vähän yli 68 koon? On nimittäin ainakin mun kokemuksen mukaan paljon helpompi vaihtaa ylivuotokakkoja sellaisen kanssa kuin yrittää varovasti vetää kakkaista bodya pään yli. Tosin ehkä tämä ei ole ongelma jos lapsi ei kakkaa monta kertaa päivässä niin kuin meillä yleensä tehdään.

JaneDoe85, ihan samaa olen tykönäni miettinyt ja manannut. Parit bodyt leikkasin auki saksilla, kun teki niin häijyä ajatuskin vetää superkakkainen vaate pois pään yli. En niin itsellenikään tekisi, joten en halunnut vauvallekaan. Tietysti osa bodeista on leveydeltään niin reiluja, etta mahtuvat läpi alakautta. Muutenkin on turha tehdä vauvanvaatteita joustamattomasta trikoosta. Siis ei mene jakeluun. :)

Olen samaamieltä kietaisubodeista! Tai vastaavasti, miksei voisi laittaa paria lisänepparia olkapäille, että aukeaisi pääntie vielä isommaksi...? Meillä ei edes ole mikään pyöreäpäinen vauva, mutta silti jossain bodeissa on tosi ahtaan pääntiet. Varsinkin jos niissä on se niskapaskakin vielä...

Meil on yks body, jossa kummallakin olkapäällä kaks nepparii! Mut tosiaan, ei niitä paljoo saatavil oo...

Takaisin