Vauvojen pukeutuminen

Omena

Näppärä viestien naputtelija
Laitetaanko ihan oma ketju tälle? Sisältäen niin kaikki asialliset pakkaspukeutumisen aakkoset kuin hömppävaatejututkin. Tuntuu, että noihin yleisimpiin ketjuihin hukkuu helposti noi ajankohtaiset aiheet...

Kertokaas vaikka vielä, minkälaisia kerroksia laitatte vauvalle nyt ulos nukkumaan? Musta tuntuu, että mä oon pukenut vauvaa aika niukastikin, mutta toisaalta on aina ollut lämmin paketti sisään hakiessa. Ja mitään maratonuniahan meillä ei nukuta ulkona, maksimi on ollut joku kaksi tuntia.

Mä oon siis laittanut tollaiselle nollasta muutamaan plusasteeseen ihan pelkät sisävaatteet (esim. body ja collegehousut, toisinaan sukkahousut siellä alla) ja sitten toppapussukkaan kypärämyssyn, tumppujen ja villasukkien kanssa. Vasta kun on ollut miinuksella, niin oon laittanut jonkun väliasun, esim. fleecehaalarin. Kuulostaako tämä teidän mielestä kauhean niukalta?
 
Itse laitan nyt kun on vähän plussan puolella niin bodyn ja housujen päälle toppahaalarin ja vielä meille niin rakkaan ohuen muumi peiton päälle. Kovilla pakkasilla haalarin lisäksi äp:n toppapussi+peitto. Aina on ollut lämpöinen lapsi pois haettaessa.
 
Omena: Ei kuulosta minusta yhtään niukalta, vaan juuri hyvältä. :)

Täytyy muistaa, että vauvoilla lämmönsäätely ei ole vielä kehittynyt. Liika pukeminenkin on siis hankalaa vauvalle.. Hyvä neuvo on mielestäni se, että pukee vauvalle kerroksen enemmän kuin itselle laittaisi. Eli kovilla pakkasilla, kun itsellä olisi kolme kerrosta vaatetta, niin vauvalle sitten neljä.. Vaikka tietty riippuu miten vaunut on topattu tarviiko koko 4.kerrosta.

Itse suosin villaa välihaalarina, mutta toiset vannovat fleecen nimeen. Nämä ovat makuasioita. Vauvalla fleecekin voi toimia ihan hyvin, mutta liikkuvan taaperon kanssa olen huomannut, että villa hengittää paremmin ja pitää kuitenkin lämpimänä.
 
Mä pidän aika samanlaista vaatekertaa ku sinä Omena. Plussakelillä kylläkin bodyn ja sukkisten päälle joku vaatekerros ja siihen päälle semmonen nallehaalari. Ja sit makuupussi ja peittoja viel lämpötilan mukaan, jos vaunuihin laittaa. Mut tosiaa, jos nollakelillä laitan toppahaalarin ni en laita sin ku bodyn ja housut.

Mäkin oon tol isommal tykänny pitää varsinki talvella villahaalarii toppiksen alla :) Mut on hänel sit fleeceasuki.
 
Nollakelillä body+sukkikset tms. Housut ja äippäpakkauksen kevythaalari. Kypärämyssy, tumput ja villasukat. Makuupussissa vaunuihin.

Pakkasella (max. -15°) samat vermeet, mutta toppahaalari.
Vaunuissa on pohjalla lampaantalja. Hyvin ovat tarenneet, vielä kovemmalla pakkasella laitan varmaan villapuvun toppahaalarin alle ja kypärän päälle paksumman pipan tms. Jos ulos on pakko päästä :D
 
Nyt poju nukkuu +4 asteessa ja päällänsä: body+sukkikset, toppahaalari, tumput ja villasukat, kypärämyssy+haalarin huppu ja äp:n makuupussi. Nukkunut heräämättä yli kaks tuntia... Meillä kaikki kevythaalarit nyt hirveen väärän kokoisia, joten siksi toppahaalari vaikka plussaa onkin.

Eilen oli suunnilleen sama vaatetus mutta lämpimämpi ilma. En saanut ollenkaan rauhoittumaan ulos. Ilmeisesti oli liian kuuma.

Välillä oikeaa rakettitiedettä tämä pukeminen!
 
Joo mun vaatevalinnat on sitä, mitä talosta löytyy sopivan kokoisena, koska kaikki ulkovaatteet on joko lahjoituksia tai äitiyspakkauksesta. Siksi meilläkin toppahaalari. Mutta en siis laita kyllä enää sit makuupussiin tai peittoa päälle, vain vaunun oma jalkasuoja.
 
Meillä on nollasta +5 asteeseen sisävaatteet, villasukat&tumput, villahaalari ja vanuhaalari, ohkanen kypärämyssy ja villapipo, sekä vaunuissa Lampaantalja ja äp:n makuupussi.

Yli +5 jätän villahaalarin pois.

Sitten pakkasen puolella -10 asti sisävaatteet, villasukat&tumput, villahaalari, toppahaalari, toppatossut&tumput, paksu kypärämyssy, villapipo, talja ja makuupussi. (Lähemmäs kymppiä niin vaunujen suojana viel viltti)

Sit yli 10 viel vanuhaalari sinne väliin. Ei oo hikoillu kun oon nostanu sisään, ja saa hyvin nukuttua 2-3h päikyt ulkona. :)
 
Joo mä kuulun niihin, jotka "ylipukee". Mut ei silti oo ollu hikinen :D Ja nyt eilen ekan kerran luotin vaistoon ja uskalsin plussakelillä laittaa "vaan" nallepuvun ja pipot ym tietty ja aina on makuupussikin... Ehkä joskus jos saa toisen lapsen niin osaa chillata tämänkin asian suhteen vähän? :D

Ja meillä kans kaikki saatuja, niin ei löydy oikeen mieleisiä pukuja ja on isoja, yks pieni on sit vähä hankala. Plääh. No kunhan tarkenee :)
 
Meillä on kans lainassa vaatteita, mut käytetään pääasiassa omia eli äitiyspakkauksen villahaalaria, vanuhaalaria ja toppahaalaria :)
 
Hömppä vaatejuttuihin päästäkseni puhumaan: Mitkä teidän suosikki vaatemerkkejä/valmistajia ja miksi?

Minä rakastan värikkäitä ja retrokuosisia vaatteita lapsilla (ja itsellänikin kyllä :D ). Tällaisia vaatteita ovat ainakin: Me&i, Polarn o Pyret, Marimekko, Tutta, Maxomorra.. Tilasinpa nyt Alesta pojille 1. kertaa Noshilta samanlaiset housut. :wink
 
Mun lastenvaatemaku on semmonen pomp de lux ja newbie -tyyli :) Muutama me&i vaatekin meillä kyl on :) Ja sit suositaan myös perus h&m vaatteitakin, hyviä käyttövaatteita :) Mäki oon ihan innoissani ku on samanlaiset vaatteet pojilla :D Poikien täti oli ostanu heille samanlaiset kauluspaidat joululahjaksi, molemmilla oli siinä rusetitki mukana :rolleyes: Sit kummit ostelee gantia ja hilfigeriä noille, en itse kyl raaskis ku ne menee niin pian pieniks ja maksaa siihen nähden paljon!
 
Mä tykkään väreistä. Kaikki sukulaiset on vauvalle antanut vaaleansinistä, bodya, unipukua, töppösiä, talvihaalaria.. Siis jokainen jotain vaaleansinistä. Mä en voi sietää sitä väriä taas, ihankuin poika pitäisi pukea päästä varpaisiin vaan siihen, että kaikki nyt tajuaa että tässä on vaaleansinisiin puettu vauva, eli poika se on. mikä ihmeen perinne/oletusväri se on.. En myös muutenkaan tykkää mistään vaatteista, joissa on esim autojen kuvia tai jotain muuta sukupuoleen liitettävää. Eläinkuvat on parhaita jos jotain kuvioita on.

Ostan kirppareilta ja kaupasta yhtä lailla. Uutena en oSta noita kalliita merkkejä, teen löydöt kirppareilta kun nenän eteen sattuu. Lindex on eniten käyty kauppa vauvan vaatteille.
 
Nyt ku Emmy mainitsi ton Noshin ni oli pakko mennä kattoo millasii ne vaatteet on ja tilasinki sit molemmil pojil krokokuosiset paidat :D Tai pienel bodyn kylläki. Must paidat on kauheen epäkäytännöllisii lapsella ku ei osaa vielä kävellä.
 
Heinukka: Katoin kans niitä Noshin Krokoja: Ne oli iiihanat! Ja Newbie-vaatteista pidän minäkin. On meillä esikoisella jtn Pomp de Luxiltakin. :wink Nosh on uusi tuttavuus, mutta vaikuttaa lupaavalta. Täytyy seurailla mitä vaatteita sieltä kevääksi tulee. Poikien pukeminen samoihin kuoseihin onkin hauskempaa, kun ajattelin. :D
 
Meillä ei oo mitään suosikkimerkkiä, käytettynä vaan kaikki mitä ite ostetaan, mielellään värejä :) ei meiän tyttö kelpais varmaa mihinkään lehteen ku on aina vaan jotain kaapista revittyä päällä (kuka sitä kattoo mätsääkö body ja housut vai ei :) )
 
Name it sopii meidän tytön ruuminrakenteelle hyvin ja on ihania värejä. En oo koskaan ollu mikään merkki tietonen, et ei sinänsä väliä. Jotku vaatteet on vaan tosi leveitä. Oon ostanu lähes kaiken käytettynä. Just sanoinki miehelle et ei mitään eroa onko sukkikset uutena vai käytettynä ostettu, molemmissa pesunukkaa..
Ja tääl helsingissä on ihana lastenvaatekirppis mist tekee hyviä löytöjä. :wink
 
Kirppiksiltä mäki jonkun verran ostelen :) Ja name it sopii malliltaan muuten meidänki kaposille pojille :) Mä oon kyl semmone et mun silmii särkee jos on joka vaatekappalees eri kuosii tai ei muute vaa mätsää :D Ei mua nii kauheest kiinnosta mitä muut aattelee, en vaa ite kykene pukemaa mitä vaa yhdistelmii :D
 
Mä oon hurahtanut ehkä eniten Name it:in vaatteisiin. H&M, Lindex ja Kappahl-perusvaatetta löytyy myös. En oikein tykkää mistään Metsolat ja Me&I kuoseista tai velourista materiaalina.
 
Takaisin
Top