Vauvojen pukeutuminen

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Omena
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Mä en ole kauheasti paidoista innostunut, mutta mekkoja/tunikoita käytän tytöllä paljonkin, vaikka niissä on kyllä vähän samaa ongelmaa.

Meillä on parit naruolkaimiset ja lyhythihaiset bodyt, ja mietin pitkään, että pistänkö ne pois, kun ei paljon talvivauvalla ole niille käyttöä. Nyt kyllä olen ne keksinyt laitta jumpsuittien alle. Tai joidenkin pitkähihaisten mekkojen. :) Meillä on kanssa lattiat aika viileät, ja nyt kun tyttö viihtyy jo lattialla enemmän, niin oon alkanut laittaa vähän lämpimämmin sisälläkin päälle. Jumpsuitit on mun mielestä ihania!

Meillä on melkeen aina body, sukkahousut, housut ja paita (tai sitten joku gollegehaalari). Minusta mekot ym paidat on ihania enkä oo meillä huomannu että ne niin häiritsevästi nousis :) gollegehaalarit on muuten kivoja mutta vähän työläs vaihtaa vaippa ku noissa ei oo nappeja haaruksissa.

Just vein kirppikselle ison kasan pieneksi menneitä ja epäkäytännöllisimpiä vaatteita. Vähän houkuttelis lähtä jotain uutta tuolle tytölle shoppaileen :) musta kauniit lastenvaatteet on niiiiin ihania! :D ja kyllä joka päivä koitan laittaa mätsäävät vaatteet, en tykkää jos värit on iha sekamelskaa tms. :D

Yritänpä jos saisin kuvan ladattua. Yks asu mun piti säästää kun odotusaikana kaikki sano et ei noi tuu ikinä mahtumaan?! Nuo 50senttiset oli vielä isojakin sillo alussa! Ja noilla on niin ihana verrata sitä kasvua :)

Liitteet

• image.jpg
    image.jpg
    793.6 KB · Katsottu: 37
Meillä on sellanen kuumakalle täällä että body on se lämpimin asu sisällä :D Yleensä jos on vielä housut niin pian on äiti ja laps märkiä molemmat :D

Meillä on tytöllä yleensä pitkähihainen body ja sen kanssa joko housut, potkuhousut, puolipotkarit tai sukkahousut. Mekkoja meillä ei oo ollenkaan, pitäs ehkä hankkia jostain kirpparilta..

Meilläkin kotona pojalla aina vaan pitkähihanen body ja sukkikset... Enempää ei oikein voi pukee kun sit on tyyppi ihan hiessä.

Oletteko jo hommanneet Alemyynnistä ensi talven ulkovaatteet? Jos kyllä, mitä kokoa ja minkälaista vaatetta? Niin ja onko antaa suosituksia merkeistä tai malleista?

Kei_jo: Vielä en ole ostanut ensitalven haalareita, enkä tiedä tarviiko juniorille ostaakaan, kun meillä esikoisen vanhat haalarit varmaan pikkuveljelle sopivat. ;) Esikoisella ollut Ticketin, ReimaTecin ja Tähti Jonathanin haalareita. Näitä voin ainakin suositella. :)

Body + sukkikset tai Body, housut ja sukat täällä yleisimmät sisävaatteet. Taitaa olla ne kätsyt kietaisubodyt vaan ihan pienimmissä koissa (miten se sanotaan suomeksi kokoissa, koissa?) saatavilla.. Niskapas*at kun tulee, niin se on koko kylpy joka tapauksessa. :D Tosi kettumaista pestä jossain vierailla niitä niskakakkoja. ;)

Munkin varmaa tarttis tyytyy niihi esikoisen vanhoihi haalareihi ens talveks ja kyl ne kivoja onki, oon vaan ny nii seonnu siihe et on veljeksil samanlaiset vaattet et tekis miel ostaa niil uudet, samanlaiset haalaritki :D

Meillä taitaa olla jo ensi talvenkin vaatteet valmiiksi kiertoon annettuna, joten en ainakaan vielä osaa mitään ostaa. Tai toisin sanoen, en taida jakssa käydä läpi näitä varastoja vielä, että tietäisin tarkalleen mitä on, ja mitä puuttuu.

Ai että mua muuten turhauttaa, että en ole saanut kunnon tilaisuutta käydä oikein huolella näitä tämän ajan vaatteita läpi.... Niin järkyttävästi vaatteita tytölle, että jää kivojakin vaatteita käyttämättä, kun niiden olemassaoloa ei muista. Ja ehdottomasti pitäisi jo noi seuraavan koon vaatteet pestä ja käydä läpi, kun niissä on kovasti uutena lahjaksi saatuja, minkä ei toivoisi unohtuvan. Ja, jotta työmäärä ei pienenisi, niin pitäisi myös ajatuksen kanssa lajitella pieneksi jääneet vaatteet: Mitä säästää mahdollista kakkosta varten, mitä myydä, mitä palauttaa lainaajalleen... ARGH! Mistä saisi aikaa ja innostusta?

Omena, ihan saman äärellä täällä painitaan! Iso kassi on nytkin menossa kiertoon ja niistäkin vain murto-osaa ehdin käyttämään.

Ensitalven vaatteista. Sain lahjakortin Benettonin vauvanvaatemyymälään ja se oli täynnä talvivaatteita. Tämä talvi on jo käytännössä ohi tääll, joten ostin ensi talveksi toppatakin kokoa 1-2 vuotta. En tiedä, tuleeko käytettyä, toivotaan. Olisin mieluummin ottanut haalarit, muttei ollut. :)

Onko Libra sielläkin tapana jo pienille lapsille pukea takkeja ja muutenkin kovin siistejä ulkovaatteita? Verrattuna Suomen haalarimeininkiin? Mä oon aikanani hoitanut lapsia Ranskassa, ja siellä leikkipuistossa oli harvinaista nähdä mitään käytännöllistä haalaria, vaan lapset leikkivät siisteissä takeissa ja tytöt hameissa ja pikkukengissä. Tosin, siellä sitten saattoikin nähdä, kun pikkuiset pyllähtivät kuraan, niin toruttiin kovasti (jopa läpsittiin)...

Kyllä! Pikkulapset näyttävät miniaikuisilta. On farkut, nahkasaappaat, siisti takki ja sävy sävyyn kaikki. Eikä pipoja tai hanskoja. Kuravaatteille varmaan nauretaan.

Täällä on muutenkin vähän se meininki, että lapset pitää karaista kylmää vastaan, joten he ovat ihan uskomattoman vähissä vaatteissa. Suomessa teinejä lukuunottamatta harva lähtee marraskuussa ulos ilman sukkia ja shortseissa. Onhan täällä lämpimämpi, muttei NIIN lämmin.

Triina, niinPÄ! Olen monet kerrat hytissyt pelkästä ajatuksesta ja vetänyt myssyä syvemmälle päähäni! Siis oikeasti, mittari näyttää nollaa eikä mitään pipoja tai hanskoja taaperoilla.

Hui - aika hurjalta meiningiltä kuulostaa Libra: Ettei ole kunnon talvivaatteita., Kuinka kylmää siellä sitten on talvella?

Mullehan oikein neuvolan täti (ei ollut oma) sanoi, että "muistathan pukea lapsille lämpimästi päälle". En tiedä minä se minua piti. :D Ilmeisesti kuvitteli, että meinasin kuopuksen viedä sisävaatteissa ulos. (Oltiin autolla liikkeessa ja sidoin vauvan autonistuimeen sisävaatteissa, kun oltiin lähdössä hänen huoneestaan. En viitsinyt siinä huoneessa alkaa ulkovaatteita pukemaan, kun puen esikoisen aina ensin, koska hän jaksaa odottaa pitempään) Eli siis, jotta sain vauvan + istuimen ja repun turvallisesti siirrettyä ulos huoneesta, niin laitoin vauvan autoistuimeen. Tästä ilmeisesti neuvolaterkka epäili, että olin lähdössä ulos niin. :( Kyllä vähän pyöräytin silmiä sille kommentille. Ei tulisi mieleenikään (silloin oli joulukuu) lähteä edes automatkaa kulkemaan, niin että vauvalla vain sisävaatteet. Ja Libra tämä nyt meni vähän off topic tuosta sun jutusta. :D

Niin ja heinukka: Olen täysin hurahtanut tuohon poikien samalla lailla pukemiseen. :D Se on niiiiin söpöä, kun pojat saman tyylisissä/samanlaisissa vaatteissa. ♡♡

No, kyllä täällä usein on, sanotaanko -1 - +5C talvisin. Voi olla kylmempääkin. :)

Emmy, ei hätää, se oli minultakin vain sellainen sivuhuomautus. :D

Tänkö takia me suomalaiset ollaan "tuulipuku-kansaa"..? :D Noei, onhan se totta, että suomalaisten pukeutuminen on vähän niin ja näin verrattuna keski-eurooppaan. Ainakin ollut, onneksi tilanne taitaa olla edes hieman 90-lukua paremmalla tolalla tänä päivänä.

Taalla Briteissa on ihan sama meininki. Ihan karmeeta nahda kun pienet lapset ja vauvat on ulkona ilman hattua tai lapasia talvella. Minahan en suomalaisena saa koskaan valittaa etta on kylma...no Suomessa on lampimat talot. Kylma taalla on usein kosteeta ja tuulistakin. Taalla muuten neuvotaan, etta vauvojen ei pitaisi olla liian lampimassa se kun myos lisaa katkyt-riskia ja suositus on etta sisalampotila on 16-20, 18 se ideaali. Mulla makkarissa on 18/19 astetta mutts sitten vauvalla on kaksi kerrosta paalla ja virkattu peitto myos.

Takaisin