Vauvojen pukeutuminen

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Omena
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Mä yllätyin kun typy oli pieni, et oisin tykännykki eniten hempeistä sävyistä. Kuten lindeksin vaatteista. Mun mielestä ihan pienellä kirkkaat sävyt jotenki rikko sellasen hempeyden, en oikee osaa selittää. :D
Nyt tykkään jo väreistä!

name it - merkki meilläkin on tosi hyvät, varsinkin tuon penskan vartalomallin mukaan ku se on tommonen kapea. Oon samaa mieltä vastavirrassa, minäkään en tykkää metsolat -merkin kankaasta, todella inhottavan tuntuinen iholla. Olen myös ostanut henkkamaukalta pojalle vaatteita, mutta suurimmaksi osaksi olen kaiken ostanut kirppareilta. :) Mieheni takoi järkeä päähäni onneksi nuiden "luxusmerkki" vaatteiden ostossa kun niitä olin ostamassa/tilaamassa, oli ihan oikeassa onneksi en oo niihin rahojani laittanut, vaatteet ei kuitenkaan kestä kuin hetken ja nyt kaikki menee sukulaiselle joka odottaa kesävauvaa niin eipä olis kiva antaa monenkymmenen tai sadan euron vaatteita kiertoon :D Säästän rahani nyt ja ostan sitten myöhemmin jos ostan,kestävät sitten kauemmin ku alkaa kasvu tasaantuun.. Minulla on kans vähän pahatapa tuon pukemisen kans, en voi pukea pojalle päälle ihan mitä sattuun,kyllä kaikki on tarkkaan harkittu.. joskus vaihtanut useampaan otteeseen vaatteet kun ne ei oo miellyttänyt itteeni =D sanoinki ykspäivä miehelle että mitähän tästä tulis jos oltais saatu tyttö? :D :D :D tosiaan timbalandin lastenvaatteet on ihania, molo, osa me&i :n vaatteista ja benettonin vaatteet on mun makuun :) ja voi että odotan kun päästään kenkäostoksille... ite oon kauhea kenkäfriikki :D :D

Me on saatu lahjaksi muutama Name itin collegepuku, mutta niiiiin tylsiä värejä! Tiedän että siellä ois kivempiakin.

Vaikka oon nytkin tarkka pojan vaatteista, että pitää olla söpöä ja värien pitää sopia, en uskalla ajatellakaan mitä se on taaperovaiheessa.... Saatikka siitä vanhempana :D

Oon myös huomannut, että jos lähden pojan kanssa esimerkiksi kaupungille niin puen hänet erityisen "tyylikkäästi". Turhamaista, mutta ah niin IHANAA!

Tuttavalta saatiin Tutan aitiyspakkauksen mukana tulleita vaatteita, (meille ei siis tullut aitiyspakkausta, asutaan ulkomailla) ja pidetaan niista paljon, ovat pehmoisia, hengittavia ja riittavan ohuita yms.
Mistahan johtuu, kun 100 % puuvillaiset eri valmistajan tekemat vaatteet voivatkin olla ominaisuuksiltaan niin erilaiset? Jotkut 100 % puuvillaiset potkarit ovat kovin jaykkia, tuntuvat karheilta yms.?

Mäkin Triina tykkään pukee poitsut farkkuihin tai muihin tyylikkäisiin vaatteisiin ku lähetään johonki ihmiste ilmoil :D muualle ku mummulaan.. Vauvoille on semmosia mukavan pehmeitä ja "pussimaisia" farkkuja ni ovat mukavia päällä :)

Mä niin olisin seonnu jos olisin saanu tytön :D Tykkään pinkistä ja hörhelöistä ja kimalteista :D

Meillä pojalla on 5 poikaserkkua, joiden vaatteissa se pitkälti kulkee. Näin pienillä ne ovat varsin hyväkuntoisia käytettynäkin ja onneksi serkkujen äidiellä on hyvä maku:) sellaisen vinkin halusin jakaa jos joku ei vaikka ole vielä törmännyt, että sock ons:it ovat ihan loistava pieni lisävaruste vauvoille. Ne on sellaiset sukkien päälle laitettavat jutut, jotka pitävät sukat jalassa vaikka vauva potkii tai vähän vetää sukkaansa. Me saatiin sellaiset lahjaksi ja ensin ajattelin niiden olevan melkoinen turhake, mutta ne ovatkin olleet tosi hyvät ja käytössä oikeastaam miltei päivittäin.

JaneDoe85: heinukkakin kerkesi myös ihmettelemään mistä moisia sock ons:ieita saa? Minua alkoi kiinnostaa!

Jutsa: Se Intiankadun Vekarakirppis on just paras sieltähän löytyy vaikka mitä! Oon siellä käynyt useasti. Vois taas mennä käväisemään. Name it-vaatteet on kans hyviä.

Pakko myöntää, että olen vähän merkki persoa sorttia. ;) Toisaalta arvostan myös kierrätystä ja varsinkin itsetehtyjä vaatteita! Pitäisi kunnostautua ompelemaan enempi ihan itse. :)

Mä oon nähny noita socks on juttuja ihan lastenvaatekaupoissa!

Sock onseja saa netistä monestakin paikasta ja sitten muun muassa vaunutalo Johanna ja monet muutkin lastentarvikeliikkeet niitä myyvät. Hinta vaihtelee reilusta vitosesta vajaaseen kymppiin, mutta niitä ei montaa paria tarvi kun eivät vauvalla mene likaiseksi. Me ollaan pärjätty yhdellä parilla.

Emmy', just tuota vekarakirppistä tarkotin! Jos joku tietää täältä muita hyviä niin saa vinkata. ;)

Muoks. niin siis Helsingistä. :D

Vuosaaressa sellanenku Piilokirppis. Siellä välillä tosi hyvin kaikkee, mut sit taas tuntuu et välillä ihan hyllyt tyhjänä. Mut niinhän se menee :D On tosi pieni tila kylläkin.

Tytöille saa paljon kivempia vaatteita mun mielestä.. Tehnyt mieli ostaa välillä vaan siksi kun niin kaunis vaate, hienot värit ja kuosi.. :D mut siis en rupea poikaa pukemaan silti tyttöjen vaatteisiin vaikka nättejä ovatkin.

Huomaan jo, että tuli liikaa hankittua vaatteita pojalle, ei ehdi joitain käyttääkään ja joitain vaan muutaman kerran.. No, ne voi laittaa kiertoon kirpparille hyvin, kun ovat niin hyvässä kunnossakin.

Ps.iloveyou, niinhän se tosiaan kirppareil menee et välil mahtavia löytöjä ja välil tyhjin käsin lähtee.
Täytyypä katsastaa se jos edes vähän ois sielläpäin menoa..

Samaa mieltä ku Maiden, tytöille on enemmän kivoja vaatteita! Pojillekin on mut ei yhtää nii paljoo :/

Mä oon tässä tosi paljon ihmetellyt näitä kokoja. Ostettiin nyt jouluna 74cm bodyja Karpolle (uusia ja eri merkkisiä) ja nyt nää bodyt istuu ku nenä päähän... pituutta oli viimeksi se 64cm, et kuinka voi olla et 74 istuu? Housuissa menee ihan hyvin 68 ja paidoissa, mutta haalarit ja bodyt 68 niin ei mene, tai siis jotenkin saan ahdettua... bodeissa yleensä sit annetaan ala neppien olla auki, et toimii vaan "paitana".

Meidän toppahaalari on koko 62 ja se menee varsin hyvin vielä. Ota nyt selvää näistä...

ccix, musta ainakin tuntuu, että ulkovaatteissa ja "päällysvaatteissa" (hupparit, collegehousut ym.) mitoitus on yleensä reilumpi kuin bodeissa ja potkareissa ym. Meidän tytölle on nyt 62 cm bodyt ja potkarit aikalailla sopivia, mut 56-senttiset hupparit ja housut menee vielä hyvin, samoin 56-senttisen nallehaalarin saa just just vielä menemään päälle :) Ja siis pituutta tytöllä nyt n. 60 cm (tänään neuvola, niin saa sit tarkempi mittoja :) )

Takaisin