Vauvojen pukeutuminen

Noita fb:n kirppiksiä saa vaan kytätä usein, että sattus tekemään jonku löydön. Pyytävät monesti merkkivaatteista melkeen uuden hintaa vaikka käytetty on silti käytetty! Ainaki mun mielestä.

En kyllä oo paljoa tuolta ostellu, popin ulkovaatteita ja pari bodyä ja crocs balleriinat kesäksi.

Muoks. Vaikka kytättyä tuleeki paljon :wink oon vaan laiska enkä jaksa sitä av yv jonoon tarjoon jotain-meininkiä :D
 
Muokattu viimeksi:
Emmie oot kyllä ihan oikeessa! :) Vaikka kuinka kyttäis, niin aika nopee saa olla sellasten oikeesti hyvien juttujen kohdalla! :) Livekirppikset on hyviä ja täällä päin on pari sellasta, jossa on vaan lastenvaatteita ja -tarvikkeita myynnissä! :)
 
Mä vihaan noita fb-kirppareita. Jotain huonekaluja oon niissä myynyt, mutta itse en oo tainnu ostaa mitään. Ne on just noita "av, pistä yv ja mittaa kaikki mitat moneen kertaan ja en sitte haluukkaan". Tykkään enempi torista ja huuto.netistä.

Nyt meillä tilanne et poika alkaa olla kokoa 74 ja niitä vaatteita ei paljoo ole. Huomenna meinasinkin lähtee kirpparikierrokselle JOS jaksan. En vaan tosiaan minäkään näe järkeä kaikkien vaatteiden ostamisessa uusina. Nytkin koko 68 oli käytössä vain noin kuukauden.

Harmi vaan että tää jantteri on melkoinen puklu-petteri. Joskus menee tosiaan viisi vaatekertaa päivässä!
 
Onneks tuo 74 menee kuulema jo vähän pitempään kun se kasvu tasaantuu. Oli kyllä hurjaa jo kaivaa tänään 80cm body, oli hm:n ja vissiin vähän pienempää mitotusta. Mutta silti :D
 
Meillä on pieniä 68cm ja isoja 68cm, joten meillä on muka 68 mennyt jo vähän pidempään.. :wink Oikeestihan ollaan jo aikalailla 74cm vaatteissa, joistain ehkä jo 80cm. Esim hm:n 74cm collarit on nyt hyviä.
 
Poikkeuksiakin löytyy, mutta oma kokemus on että livekirppiksillä on edullisemmat hinnat noilla merkkivaatteilla. Kattelin tuota polarn o pyret ryhmää facessa ja joistaki fleece takeista pyydetään 30-40€. Mä löysin kirpparilta kaks semmosta 20 eurolla! Kävi kyllä tuuri ku siskon poika tarttikin takkia ja meidän tytölle nyt ostin ku oli sen verran halpa ja hyväkuntonen. :D

Muoks. Windfleecejä ne olikin. :D
 
Mä tykkään käydä enempi just kirppiksillä näpläämässä kun selata fb-kirpparei. :)
 
Tämän ikäisille tekee vielä hyviä löytöjä kirppikseltä ja niitä kannattaakin ehdottomasti hyödyntää. Mä olen huomannut, että isommille taaperoille ei sitten enää löydykään oikein mitään, ainakaan pojille. Kyllä niitä myynnissä on paljon mutta kunto on monessa jo aika huono. Kuravaatteita olenkin isommalle ostanut kirppikseltä ja kumppareita, joihin olen sitten vaihtanut pohjalliset. Ne ei mene oikein miksikään :)
 
Joo ja isommille onkin mielekkäämpä ostaa uusia vaatteita kun käyttöikä on vähän pidempi. Ja toki haluan että vaatteet ovat kestäviä kun poika temuaa pitkin pihoja. Mielellään sitten ostaakin laadukasta.
 
Mitäs te ootte nyt pukenu muksuillenne päälle ulos? Ku täällä oli tänään melkeen 10 astetta ja poika on tässä viime päivinä ollu aika hikinen herättyään ni päätin nyt tän päivän päikyille laittaa sisävaatteitten (body, housut ja sukat) päälle tollasen pehmeän (en tiiä mitä matskuu on) välihaalarin, jossa umpinaiset jalkaterät ja sit ohkaset tumput ja trikoisen kypärämyssyn. Sit makuupussiin ja partsille. Fleecepeitto oli siinä vieressä varuiksi jos olis tarvittu mut ei tarvittu ja päikyiltä heräs hyvin levännyt, sopivan lämmin ja virkee poika :)
 
Meillä aika sama mutta ilman makuupussia. Meillä on kova kantokoppa ja siellä lampaantalja ja siinä kopassa on vielä semmoinen topattu jalkapeite. Sen toppauksen saa siitä kesäksi pois.. eli korvaa varmaan makuupussin :)
 
Ostin eilen suht halvalla välikausitamineet herralle, kun käydään puistoilee niin pääsee hiekkaa syömään :D no ei, mut siis jo tutustuu maailmaan muutenkin ku vain rattaissa. Eilen testattiin ja siis takki-haalarithousut yhdistelmä, alla collagehousut ja pitkähihainen body (vaan), tumput, villasukat, pipo ja tennarit. Ekaa kertaa jätkä ei ollut aivan hiestä märkä :) jee, hyvä minä (usein siis ylipuen pojan, ku välillä tuntuu, et pojalla ois hyvä t-paidas ja shortseissa 10 asteen pakkasella)

On niin suloinen näky uusissa vaatteissaan. Ei oo enää niin vauvamainen ilmestys :)
 
Meillä kans neiti sen verran kuumaverinen, että hirveen vähissä vaatteissa kuljetaan :D mul onkin aina useempi peitto + makuupussi mukana kun ollaan liikenteessä niin voi sitten niitä laitella neidin päälle, jos meinaa tulla kylmä. Ajattelin hankkia nyt jonkun ihan ohkasen vk-haalarin et pääsee tyttö vähän tässä kevään aikana maahan mönkimään jos keksii lähtee liikkeelle :)
 
Taalla pitaisi tanaan olla +24 ja on kylla vaikea pukea poikaa kun tuuli ainakin eilen oli viela aika viilea. No tietysti eilenkin oli vauvoja liikenteessa pikku tamineissa kun lamminta oli noin +20. Ehka taytyy ottaa useampi viltti kun mennaan vaunuttelemaan puistoon.
 
Etanainen onpas siellä lämmintä! :)

Mäkin ostin vk-haalarin ja kerran ollaan käyty jo keinua kokeilemassakin. Olisi kiva mennä vähän hiekkalaatikollekin mönkimään, mutta tarttisin seuraa, tuntuu oudolle viedä sinne puolivvuotiasta yksin syömään hiekkaa.. :wink
 
Meillä on jo ratasosa käytössä ja aika pian tuli huomattua, että on aika paljonkin viileämmät kuin suojaisa vaunukoppa äp:n makuupussin kera! Jos olis koppa käytössä, ei todellakaan tarvittaisi mitään vk-haalaria olosuhteiden puolesta.
 
Meilläkin on ratasosa käytössä, mutta selkänojaa vähän laskettu. Ja saa olla vk-haalari päällä, ettei tuu kylmä. Lämpöpussin kuitenki otin jo pois kun ei enää pakkasiakaan oo. :D

Meillä on keinu nyt tuossa kuistilla ja tyttö tykkää kauheesti. Sitä kikatuksen määrää! :D
 
Siis taalla oli tosi lamminta tanaan ja pojalla oli kuuma autonistuimessa. Ratasosaan taytyy hankkia puuvillainen pehmuste muutoin se on ihan liian kuuma ja hiostava. Meilla on nyt pojan huoneessa +25 ja pakko oli pojalle laittaa tosi ohut potkari, jossa ei oo kasia tai jalkateria kun muuten raapisi itseaan. Huh huh tulee hiostava yo!
 
Takaisin
Top