Vauvojen nukutus ja nukkuminen

Meil meni viime yö ihan penkin alle... Nukkui eilen vaan n. puolentunnin päikkärit et niitä epäilen syyksi. Nukkui siis johonkin 2 asti suht hyvin, mut sen jälkeen valvoikin sit yli 2 tuntia. Ja tosta huolimatta heräs normisti seiskan jälkeen. Toivottavasti ens yö menis ees vähän paremmin!
 
Meillä on nyt ihan joku kausi että herätään öisin ja huudetaan ku kurkkua leikattais jos yrität pinnikseen saada takas. Sit pariki tuntia pyöritää ku oon viimein ottanu vieree ku ei jaksa roikkuu pinniksellä.. Synttäriyö oli ainut ku nukku kokonaan tässä viikon aikana.. Syitä en tiedä, välil on nukkunu hyvin päikkärit välillä ei, oon jääny kotiin taas töistä hetkeks ni liekö sitä vai johtuuko rokotteista
 
jännä, meillä ei nukkumiseen vaikuttanu rokotteet muuten ku unettavasti, eka oli levotonta mutta sitte nukkuki hyvin :eek: mutta reaktioita on monia, toivottavasti ei tulis enää kuumetta jälkijunassa siitä mpr:stä :stop:
 
Meillä kahtena viime yönä poika heräilly yöllä vähän kitisee. Mikähän lie. Yleensä ei oo heräilly ollenkaa. Yks 1v tuli eilen. Joku kausi tai uusia hampaita?
 
Meillä ainakin verestää ikenet ja tämän piikkiin laitan kesken päiväunien ja aamun klo 5.30 huudon. Aamulla rauhoittui onneksi, kun kävin samaan huoneeseen nukkumaan viereiseen sänkyyn. (Meillä siis lastenhuoneissa pinnasänky ja isojen sänky). Ihana oli nukkua joku koristetyyny pään alla ilman peittoa. :D sen lisäksi vain äiti käy kaikkeen, sukanlaitosta lähtien....ihanaa olla kaivattu puolen minuutin roskapussin viennin ajan. Hullu huuto.
 
Meil on yöt pysyneet suht samanlaisina jo pitkään. Alkuyöstä (eli illasta, kun ollaan isukin kanssa vielä hereillä) poika voi olla levottomampi ja silloin käydään muutaman kerran laittamassa tutti suuhun ja poika pötkölleen, kun on unissaan noussut istumaan. Puolen yön jälkeen yleensä rauhoittuu ja nukkuu aamuun asti. Meillä herätään kuudelta...
Viimeaikoina poika on tosin viihtynyt sängyssään höpisemässä ja leikkimässä radiopuhelimen kanssa itsekseen, niin mamma on saanut nukkua! Tänäänkin sain nousta vasta seitsemältä. Wuhuu! :hello2
 
Koskahan sitä alkaisi uskomaan että poju tykkää nukkua normaalisti mielummin olassa sängyssä? :eek: poju heräs klo04 ja otin viereen tissittelemään, siinä sitten pyöri levottomasti tunnin verran jolloin päätin laittaa omaan sänkyyn. Siellö sitten haki hyvän asennon ja alkoi nukkumaan :rolleyes: nukkui klo20-08, ihanaa vaikka olikin pieni paussi unessa :)
 
Tänää herätty 10 vaille 7 , olin ihan silmät ristissä - annoin tytölle sänkyyn aamumaidon ja vaikka aivot oli jumissa ni kroppa vissiin toimi automaatilla ku kerkesin keittää kahvit, käydä suihkussa ja käyttää koirat aamukusella ennenku tyttö kerkis vaatia pois sängystä :grin nyt oisinki valmis päiväunille, tyttö ois myös - passitinki sit ukon vaunulenkille että saadaan venytettyä päikkäreille menoa, ite lötköän hetken sängyssä ja taidan pitkästä aikaa pakata salikassin ja lähtä urheilemaan:grin
 
Meillä on (taas) käynnissä operaatio pois perhepedistä. Aiemmat yrityksethän on kaatunu hampaisiin ym.

Nyt siis takana eka yö, jonka tyttö vietti kokonaan pinnasängyssä. Nukuttaminen illalla oli aikamoista itkuhuutoa, mutta yö ihan ok. Kahdesti piti laittaa seisten itkevä tyttö takas makuuasentoon ja pitää kättä päällä, ja pari kertaa riitti hyssyttely ilman mitään kosketusta. Pinnis siis mun vieressä.

Eiköhän tää tästä! Nyt on jo pakko saada tää onnistumaan, mun on niin vaikeaa saada nukuttua tytön vieressä ja mokoma on viime aikoina muksahdellut joka yö alas sängystäkin... (Korkeus alle 30 cm eli ei kovin vaarallista, mutta ei silti kiva.)
 
Kyllä se siitä naks! :)
Itse en ainakaan saa hyvin nukuttua jos poika on vieressä kun koko ajan pelkään että tippuu.. Viimme yönä heräsi taas klo04 ja annoin tissiä ja nukahdettiin siihen, poika pyöri kovin ja meinas kerran oikein tippuakkin kunnes nostin omaan sänkyyn. Jäi itelle vähän päälle että poika on mun vieressä kun aina kun poju vaihtoi asentoa sängyssään niin säpsähdin ja kerran oikein poppasin istumaan.
 
Meillä tippumisvaarassa on ennemminki äiti ja isi ku neiti pikkuhirmu vetelee hirsiä poikittain ja potkii ja lätkii unissaan :'D mlemmat tiuskitaan toisillemme, et mee sinne päin ku en mahu olee.. Ja tyttö vie koko sängyn, heh.
 
Meillä siirretiin eilen poika nukkumaan omaan huoneeseen. Yö meni hyvin, iskä kävi antamassa klo 05 vesihörppyä ja pienen kitinän jälkeen poju nukahti unille uudestaan ja heräsi aamulla siinä puolen kahdeksan jälkeen ylös.:happy:
 
Meidän tyttö on nyt saanut taas jokusen kerran yöllä maitoa, vaikka siitä piti olla jo opittu pois. On alkanut heräilemään yöllä ja yleensä kerran yössä on ollut vaikeampi saada rauhoittumaan, kunnes on taivuttu ja turrutettu maidolla. Viime yönä huusi 1,5 tuntia, eikä meinannut pulloakaan huolia kun karjui vaan. Lopulta saatiin annettua buranaa (jos vaikka onkin jotain kipuja) ja maitoa ja sitten sammui. Itelleni ei sitten meinannutkaan uni enää millään tulla. Oikein ahdistaa jo etukäteen mitä ensi yöstä tulee. Miehelläkin alkaa yövuorot taas.
 
Gerbera vau! Täälläki käyny jo ajatus mielessä omaan huoneeseen siirtämisestä :rolleyes: piakkoin sen varmaan vois jo tehdä! En taida vaan ite olla siihen valmis:joyful: ei vaan, käydään ainaki eka toi pohjosen reissu ja sit vois harkita kokeilua :shy: ehtis tottua siihen ennen ku uus muutos tulee elämään (päiväkoti)..
 
Kannattaa oikeesti, sit ehkä miettiiki et miks ei jo aiemmin siirtäny.. Ja semmoseen kohtaan ettei tuu muutoksia liikaa. Meillähän on oltu jo puol vuotta omassa :)
 
Jei, meillä nukuttiin viime yö pitkästä aikaa kokonaan. :-) Tyttö siirtyi omaan huoneeseen n. 7 kk iässä, eikä siinä ollut mitään ongelmaa. Kokeiltiin jo vähän aiemmin, mutta itse koin liian raskaaksi käydä imettämässä 2-3 kertaa yössä, kun piti yrittää pysyä nojatuolissa hereilläkin. Oli helpompi napata tyttö sänkyyn kainaloon, kun sai torkahtaa. Kun tyttö ei enää suostunut tissille, oli siirtyminen helpompaa, kun saatiin jaettua yösyöttövuorot. Eikä ruokailu häirinnyt toista vanhempaa. Meillä toi siirtyminen tapahtui varmaan sen verran varhain, ettei tyttö tajunnut että siinä on jotain uutta. Tosin, meillä oli silloin sängyt lapselle omassa huoneessa ja meidän makkarissa. Nukkui yleensä päiväunet omassa huoneessa, joten ehkä se olikin sitä kautta tuttua. :-)
 
Meillä on nyt 3 päivää menty yksillä päikkäreillä entisen kahen päikkärin sijaan. Vaikuttanut positiivisesti myös yöuniin. Ennen aamuyö oli aikamoista hulinointia ja eka herätys jo kahdelta. Nyt herätään ekan kerran vasta viideltä, jolloin siirto omasta sängystä minun viereen ja pari tuntia vielä unta palloon. Olisi varmaan pitänyt jo aikasemmin siirtyä yksiin päikkäreihin, mutta liian herkästi tulkitsin aina aamuisin pienenkin kitinän väsymykseksi. Näköjään täytyy vaan yrittää keksiä virikkeitä kun "väsykitinä" alkaa, niin se kiukku unohtuu ja nukkumista saa siirrettyä eteenpäin. Hyvä että rytmi on nyt tämä, kun kuukauden päästä päiväkoti alkaa ja siellähän on myös vain yhdet päiksyt
 
Aaah koti ja tyytyväinen lapsi!:smiley-angelic003 nukkumaan laittaessa jäi tyytyväisenä höpöttelemään , nukkui koko yön yhdellä pikkuähinällä jonka korjasi itse tutilla ja aamuherätys 8lta, antoi halin äitille ni äiti heräs :happy:
 
Takaisin
Top