Vauvojen nukutus ja nukkuminen

Hei onks vinkkejä tohon omaan sänkyyn nukuttamiseen, meillä siis aina siinä nukkunu ja on edelleen sängyn vieressä ja mitää ongelmaa ei oo ollu. Mut nyt ( tänään muuten täytti 1 v) meinaa vaan kammeta pystyy ja jäystää laitaa ym. Oon leikkiny nukkuvaa vieressä, mut aika kauan jaksaa sillon hillua siinä eikä rauhotu nukkumaan. Sit kokeilin että pidän kättä rinnan päällä kevyesti sillee että estän vaan jos venkolee tai nousee ylös, itkee hetken ja sit nukahtaa, mut sittenhän ei nukahda " itse".. Onkohan tosta sit jotai haittaa...ku mietin että tarviiko sitten kohta aina sen käden rajaamaan hillumista? No toisaalta haittaako sekään? Mut tavoite olis kyllä saada hänet nukahtamaan itse, mut nyt toi pystyssä hilluminen on tosirasittavaa ku jääny päälle...
 
Marsupilami, tosi samanlaiset ajatukset mullakin. Mun sisko on hoitanut mielellään, vaikka hänellä on omiakin neljä. Varmaan siksi kun tietää, että meidän äidiltä ei viitsi kysyä... :D Mutta ei siskoakaan viitsi aina vaivata.
 
Lyy80, voi olla vaan joku ohi menevä vaihe. Mä ainakin oon joskus kun poika on ollut kovin levoton eikä ole paikallansa pysynyt mutta on ollut selvästi väsynyt niin oon pitänyt kättä päällä ettei koko ajan pyri ylös riehumaan ja rauhallisesti jutellut kuiskimalla että nyt pitää nukkua yms, mutta jos on oikein tuskastunut ja alkanut huutamaan niin oon nostanut hetkeks syliin ja sitten kun rauhoittuu niin koitan taas mitä meinaa pinnasängyssä ja välillä poistun huoneesta, kyllä se sinne sänkyyn yleensä sitten on keikahtaa.
 
Eileen pojan yö unille laitto meni niin hassusti kun laitoin pojan sänkyyn niin siinä rauhas makoili ja minä kuiskuttelin juttuja, silitin poskea ja päätä mutta se kutitti valtavasti poikaa ja nauroi oikein kunnolla :D silitin sitten vatsaa ja kuiskuttelin niin POIKA ITSE heilutti jo mulle sanoi "hywääyy,(hyvää yötä)" itse kans sitten toivotin hyvät yöt, heilutin ja lähdin pois :joyful: mitä ihmettä, mä olisin vielä halunnut kuiskutella pojalle mutta ei, hän halusi nukkumaan :wideyed: hassua että noin pieni osaa itse ilmaista asiansa noin ymmärrettävästi "mene nyt äiti siitä höpöttämästä ja anna mun nukkua, hyvää yötä":hilarious:
 
Tais olla kova väsy, kun nukkui 12h. Onkokaan ihme kun eiliset päikkärit oli 1.5h. Näin olis ihan hyvä, nautin suuresti pojan pitkistä yö unista, kun kerkeää itsekkin nukkumaan ja poika jaksaa aamusta paremmin. Jos päikkärit menee yli 2h niin yö unet siitä lyhenee. Ja yllättävän hyvin jaksoi iltapäivän ja illan vaikka olikin lyhyemmät päikkärit.
 
Poju on nyt paristi päikkäreille mennessä itse aina vetänyt vedettävää unilelua mistä tulee musiikkia. Sitä sitten kuuntelee ja pyörii sängyssä ja jossain vaiheessa nukahtaa :) kummalliseksi mennyt nämä pojan nukkumaan menot :hilarious:
 
Tuntuu ihan vapaa illalata kun poika meni klo20 nukkumaan ja mieskään ei ole kotona :grin saan ihan rauhassa räplätä kännykkää ja katsella telkkaa, ihan voisi popcornit syödä tämän kunniaksi :p
 
Oli ihanaa saada lapset taas omaan kotiin halittaviksi ja pusuteltavaksi. Oli liian pitkä aika olla erossa nuin pienestä.. sekä äidille että pienelle. Nyt ei varmaan vähään aikaan olekkaan menossa yökylään. Katsoi sitten syksyllä jos joku vklp miehen kans käytäis leffassa tai jotain. Kohta alkaa lapsilla tarhatki nii ei viittis enää sen lisäksi viedä hoitoon kenellekkää
 
Meillä ei oo ollu ipana vielä yökylässä eikä varmaan lähiaikoina *vuosina* tule olemaankaan kun ei oo ketään kelle pystyis antamaan hoitoon, kaikki lähisukulaisetkin asuu väh. 130km päässä.
 
Ja taas poika meni klo20 nukkumaan. Ottikohan aivan tavaksi? :rolleyes: tänä aamuna heräsi jo ennen klo07, mutta ei haittaa kun menin itsekkin vähän aiemmin nukkumaan. Toivottavasti jaksaisi taas nukkua lähemmäks klo07. Meillä on nyt aika kuuma että saas nähdä miten poika saa nukutuksi :dead:
 
Meillä oli tänään nukkumaan meno huutoa, tyttö ei rauhottunu ennen ku menin viereen ja tyttö sai ottaa kädestäni kiinni. Lopulta nukahti niin että nukkui ihan mun puoleisessa reunassa ja mun käsi oli hänen rintakehän päällä. Awww :Heartred tulee mieleen oma lapsuus ku vaadin äidiltä että saan pitää kädestä kiinni, jos äiti kääntyi ni hermostuin ja vaadin hänen kätensä että saan pitää kiinni :D
 
Tä, ei varmasti pidä paikkaansa toi kellon aika koska oon laittanut viestin :eek: no kummiskin, klo06 poika sitten tänään heräsi, ei ole kyllä yhtään mun juttu nousta kuudelta :dead:
 
Mä oon aina välil ihmetellyt noita kellonaikoja mitä tääl näkyy. Kun eivät tunnu tosiaan pitävän paikkaansa. Esim. Joku kirjoittanut et jee, herättiin vasta kasilta ja kellonaika osoittaa et olis kirjoitettu jo ennen kasia :rolleyes:
 
Mun juttu ei oo kyllä nousta edes 7ltä , 8lta on raja :grin mut on noita 7nki herätyksiä tullu, mm. tänään , tosin onneksi ukko nousi tytön kans ni sain nukkua ite 8.30 asti:woot:
 
Vetää pojan uni rytmi mukaansa kun olen tähän aikaan sängyn pohjalla :grin toki vaikuttaa kun on siskon tyttö yö kylässä niin ei viitsi näyttää huonoa esimerkkiä ja valvoa :p joten öitä kaikille :sleep002
 
Viimme yönä poika heräsi klo04 ja höpötteli ja leikki klo06 asti... Sinänsä oli hyvä kun nukkui sitten aamulla klo09.30saakka. Ilman tota öistä heräämistä olisi varmaan herännyt paljon aikaisemmin :p
Se on aivan paras tunne kun kerkeää itse heräämään ennen poikaa! :grin
 
Se on kyllä luksusta jos kerkii aamukahvin juoda ennen lapsen heräämistä! :wink
 
Herätys oli tänää 6lta, mitä ihmettä!:dead:
 
Takaisin
Top