Vauvojen nukutus ja nukkuminen

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Aiarana
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Meillä mennään kaksilla joskus jopa kolmilla.. Oon yrittäny nyt että aamulla ei enää nukkus päikkäreitä. Ekat on 12 ja seuraavat 16-17/18. Menee nukkumaan ysiltä..

Toivottavasti ei pojan suu haava kovin haittais yö unia... Nyt jo kolme kertaa itkeskellyt, mutta nukahtanut melkein samantien itsekseen uneen... Voi pientä :oops:

Tsemiä marsupilami! Eiköhän se siitä, suun haavat paranee yleensä todella nopeasti :)

Kiitos SeEnsimmäinen :) toivotaan kans ettei haava aukeaisi yön aika niin ettei olisi verta joka paikas, taas hetki sitten kuului pojan itkua, mutta taas kerkesi itsekseen nukahtamaan ennen kun menin katsomaan. Taitaa se haava vaivata :sad001

Huh, miten tästä päivästä selviää kun poika heräs jo klo05, its olin kerinnyt 4h nukkumaan, klo06 ylös,klo08 epätoivoinen nukutus yritys, pieneksi hetkeksi poika sulki silmänsä ja torkahti, klo12 sain pojan nukkumaan, nukkui varmaan jonku 2h onneks. Itse oon ihan poikki :dead: voi kunpa olis edes tosta miehestä hoito apua mutta ei. Piristäis kummasti jos joku tulis edes yhden vaipan vaihtamaan :wacky:

Täällä autto se ku iski ukolle faktat tiskiin että se on kuule sinunki lapsi ja papatusta ja lapsen ojennus ukon syliin. Sinä hoidat nyt! :D vuodessa (ukko) on oppinu jopa hieman oma-alotteisuutta ;)

Täällä autto se ku iski ukolle faktat tiskiin että se on kuule sinunki lapsi ja papatusta ja lapsen ojennus ukon syliin. Sinä hoidat nyt! :D vuodessa (ukko) on oppinu jopa hieman oma-alotteisuutta ;)

Itse en viitti liikaa painostaa kun ei siitä tuu kun pahaa mieltä. Mä kuulemma osaan hoitaa paljon paremmin, no kai nyt tällä kokemus määrällä. No ehkä mä vielä joskus saan vapaata :rolleyes:

Onneks mun miehelle toi lapsenhoidon jakaminen on itsestään selvää. :happy: Välillä mietin jätänköhän tyttöä liikaakin miehen kontoille kun sillä on vapaata... :oops:

Joo, vähän nyt vastuuta niille ukoillekin :) Yhdessähän niitä muksuja on tehtykin.

Meillä mies tykkää käydä kahestaan pojan kanssa pyöräilemässä tai kylässä jossain, sillon saan itse huilia. On kyllä mummolakin vieressä ja mummo hakee monesti poikaa vaunulenkille, onnellinen saa olla että on halukkaita hoitajia :happy: Onko teidän heinäkuiset ollu jo yökylässä?

Meidän laps ei oo vielä ollut yökyllässä. Eikä oo vielä ollut päivälläkään kenelläkään hoidossa. Viimmestään marraskuus sitten saa jäädä meidän hääpäivänä hoitoon niin saadaan miehen kans käydä syömäs jne :) tuntuis hurjalta jättää noin pieni yö kylään :eek: mun äiti ihmetteli sitä kun mun sisko on jättänyt kummatkin lapset hoitoon jo 2viikon ikäisinä ja minä en oo vieläkään malttanut :hilarious:

Ensi viikolla on menossa ekaa kertaa, tuttuun paikkaan mummolaan, jossa kyläilee muutenkin viikottain. Aiemmin ei olisi oikein tullut kyseeseen, kun poika on ollut sen verran levoton nukkuja. On useimmiten edelleen, mutta nyt uskallan jo toivoa, että saattaisi yökylässäkin nukahtaa suht helposti uudelleen.

Määkään en oo raaskinut antaa vielä yökylään. On toi niin äiti riippuvainen ja heräilee paljo. Mies kovasti jo haluais että menis yöksi :D samoin jotku kaverit oikeen ihmettelee että miksen anna mummolaan yöksi, mutta ei mulla oo mitään tarvettakaan vielä olla yötä erossa.

Itse en varmaan saisi yötäni nukuttua jos poika olis muualla :eek: olis kauhea stressi että onko kaikki hyvin ja itkeeköhän raukka ikäväänsä :sad001 toki sitten jos eka yökylä reissu sujuisi hyvin niin toisella kertaa vois jo ottaa rennommin :rolleyes: mutta pitäneen aloittaa kevyesti eka päiväkylä reissuilla :)

Meillä lapset on tainnu olla 3 kertas yhen yön yli mummilassa yökylässä. Esikoinen toki useamminki kun jo yli 4v. Mutta nyt lapset onki 4 yötä hoidossa. Ihan älytöntä! Lähdettiin miehen kans reissuun.. yö 1/4 takana. Ei oo kuulunu viestiin vastausta että miten siellä on menny. Iik!

No nyt on kumma. Yritin poikaa päikkäreille ja jätin sen yksistään makkariin. Sielä leikki ja pyöriskeli, jonkun ajan päästä alkoi itkemään niin MIES kävi katsomassa ja lohduttamassa :eek: no parin minsan päästä kysyi voiko tuoda sen olkkariin leikkimään :rolleyes: ihmeellistä, hyvä yritys ukolta kummiskin, kai se nyt yrittää ihan tosissaan osallistua tähän arkeen :grin

Meillä ei oo ollu yökylässä vielä.. Aikasemmin kun imetin yöllä niin ei kyllä raaskinu antaakaan yöks.. Nyt ei olis estettä, vaan ei oo ollu tarvetta.. Päivisin on ollu hoidossa

Ei oo meidänkään tytsy vielä yökyläillyt. Päiväsaikaankin vain parin tunnin pätkiä ollut muiden hoidossa.

Meillä on yökyläillyt mun siskon luona kahdesti kaksi yötä, ekan kerran 11 kk iässä ja viikon päästä menee taas yöksi, kun mennään miehen kanssa häihin. Ekalla kerralla käytiin risteilyllä, toisella kertaa tehtiin muuttoa. Miehen äidille en uskalla antaa pitkäksi aikaa hoitoon, kun sillä on niin vanhanaikaiset hoito- otteet. :D Mun äiti ei ole innokas ottamaan yökylään, koska haluaa itse nukkua. Kyläilyt on menneet oikein hyvin, ennen ekaa kertaa olin saanut sopivasti yösyötöt loppumaan, ja tyttö on ollut muutenkin tyytyväinen ja iloinen hoidossa. Tosi vähän meidän tyttöä kukaan muu hoitaa kuin me itse. Ehkä kerran kahdessa kuukaudessa, ja yleensä vaan sen aikaa että käydään leffassa, kaupassa, tms. Useamminkin olisi itselle tietysti mukava, kun meinaa toi parisuhde unohtua. Mutta kun kukaan ei oikeastaan koskaan tarjoudu, eikä viitsi kyselläkään jos ei ole mitään painavaa syytä, kuten esim. muutto oli. Äiti sanoi että itse pitää hoitaa kun on kerran hankkinut. Luulis että haluis tutustua paremmin lapsen lapsiin.

Meillekkään ei ole kukaan koskaan ehdottanut että voisi ottaa pojan hoitoon, niin ei sitten olla tuputettukkaan kun ei ole ollut mitään painavaa syytä. Joskus kyllä olen ollut itse niin poikki että miettinyt että kukahan tulis hetkeks poikaa hoitamaan, mutta en oo koskaan kehdannut kysyä ja hyvinhän mä kummiskin oon jaksanut :rolleyes: sitten kun on meidän hääpäivä niin se saa olla riittävän painava syy laittaa poika hoitoon niin saadaan miehen kans kahden keskistä aikaa.

Takaisin