Vauvojen nukutus ja nukkuminen

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Aiarana
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Kaks yötä on pikkumuija nyt nukkunu taas omassa pinniksessä. Älyttömästi yökitinöitä ja useammin hänet löytää poikittain sängystä :confused: ukko on hoitanu ne yösyötöt vapaaehtoisesti ja on itekki sanonu että aika jäätävää menoa tämä. Oon myös tietenki heränny pienimpäänkin ähinään ja tönässy ukon hereille ennen ku kitinä yltyy huudoksi, toisinsanoen siis kumpikaan meistä ei oo nukkunu:blackeye: cdon.comista löytyy tuo pehmeä matka höyhensaarille ja unihiekkaa etsimässä kirjat (sekä pari kautta supernaturalia:wink) , ne ois nyt ostoskorissa ja pohdiskelen tässä että laitanko tilaukseen:woot:

Voi kun jaksais opettaa pojan olemaan ilman rintaa koko yön, vaikkakin neuvola täti ei sitä suositellut, kun voi vaikuttaa negatiivisesti maidon tuotantoon, mutta sais varmaan ite nukuttua paremmin. Oon vaan niin aikaan saamaton kun poika on niin helppo tainnuttaa maidolla takaisin uneen... Mutta tiedä vaikka lopettaisi itse yö syönnin.
Eileen meni nukkumaan 22.30 ja eka syöttö 06.30 jonka jälkeen nukkui viellä 2h! :dance011yleensä syö kaksi kertaa yön aikana.

Unihiekkaa etsimässä (ja supernaturalit:grin) lähti tilaukseen :)

Supernaturalit on ne tärkeimmät ;) mitkä kaudet tilasit ?..

Huh. Paska äiti-fiilis taas päällä. Uni koulua piti kokeilla, mutta ei väsymykseltä vaan jaksa.. Koko yön kitisee ja ähisee= perhepeti ja tissinukutus.. Mitäköhän tästäkin tulee pitkällä tähtäimellä, kun ei tuttikaan kelpaa. Miten ressukka oppii ikinä nukkumaan ilman tissiä.. :/ kun ei nyt yöllä jaksa huudattaa, siinä pelissä, että toinenkin muksu herää ja sit huonolla tuurilla kukaan ei enää nuku koko yönä. Jaksamisia vain kanssa ihmisille, univelka on se mikä pistää sekaisin pääkopan :|

Olikohan 9 ja 10 kaudet :happy: tulee varmaan huomenna, pitää viritellä joko dvd soitin takas paikalleen tai läppäri ja hdmi-piuha että pääsee tölläämään isosta telkusta:hello2

Onko kukaan jo unikouluttava törmänny sellaseen että kun vauva herää yöllä ja kun ei saa maitoa ni hiljenee ja on ihan tyytyväinen MUTTA ei kyllä rupea nukkumaankaan vaan jää hereille?? :wideyed: meillä käyny nyt kahtena ei-peräkkäisenä yönä näin :D lopulta tyttö torkkui hetken tutin voimin ja taas heräsi, huusi hetken ja kun ei maitoa herunu ni jäi jokeltelemaan sänkyyno_O sitten kun edellisestä maidosta oli n. 5h , kelloki oli siinä vaiheessa jotain 5 ja 6 välillä ni sai maitonsa ja nukahti tyytyväisenä vielä pariksi tunniksi..:hungry:

Ensimmäinen unikouluyö takana ja se menikin paremmin kuin pelkäsin. Lähtötilanne siis oli, että poika heräilee tasaisesti koko yön 1-2 tunnin välein ja vaatii joka kerta tissin uudelleen nukahtamiseen. Nälkäänsä tuntuu syövän kerran tai pari yössä, muuten kyseessä on vain tapa.

Sovellettiin meillä niin, että alkuyöstä klo 23 asti poika sai vielä tissiä jos heräsi (ja heräsihän se, kerran rauhoittui silittelemällä mutta kaksi kertaa imetin), mutta sitten meni hanat kiinni ja mutsi sohvalle normaaliin heräämisaikaan klo 5-6 asti. Päädyttiin siksi tällaiseen ratkaisuun, että poika menee nukkumaan kovin ajoissa (18-19) ja koska en halua pitää koko yötä ruuatta, tuntui selkeämmältä rauhoittaa ennemmin loppuyö kuin alkuyö, jolloin ei vielä itsekään nukuta.

Systeemi toimi ihan hyvin. Klo 23- noin 00.20 oli isommat itkut ja mies sai rauhoitella aika pitkään. Tassutteluista ei ollut mitään hyötyä, vaan kanniskelemaan joutui. Poika nukahti lopulta syliin, mikä ei toki ollut tavoitteena, mutta ehkä vähitellen alkaa onnistua rauhoittuminen sänkyynkin, tämähän oli vasta eka yö. Sitten unta riittikin neljään asti, en edes muista milloin viimeksi olisi nukuttu noin pitkää putkea! Silloin neljältä poika olikin jo ihan virkkuna ja olisi varmaan lähtenyt jo aamupuuhiin, mutta suostui makoilemaan ja höpöttelemään miehen kainalossa tunnin verran, jonka jälkeen sai aamumaidot ja nukahti vielä pariksi tunniksi. Tuntuipas ihanalta nousta viiden sijaan ylös vasta lähempänä puolta kahdeksaa!

Itse olin siis evakossa sohvalla (isä&poika perhepedissä), mutta eihän sitä itkua voi olla kuulematta korvatulppienkaan läpi. Valvottiin siis kuitenkin koko porukka. No, toivoa kuitenkin tuntuu olevan!

Hyvä hyvä Hannananna! :) Kuulostaa hyvältä pääniltä ja toteutukselta, nyt vaan tsemppiä vielä tuleviin öihin :)

Systeemi toimi ihan hyvin. Klo 23- noin 00.20 oli isommat itkut ja mies sai rauhoitella aika pitkään. Tassutteluista ei ollut mitään hyötyä, vaan kanniskelemaan joutui. Poika nukahti lopulta syliin, mikä ei toki ollut tavoitteena, mutta ehkä vähitellen alkaa onnistua rauhoittuminen sänkyynkin, tämähän oli vasta eka yö. Sitten unta riittikin neljään asti, en edes muista milloin viimeksi olisi nukuttu noin pitkää putkea! Silloin neljältä poika olikin jo ihan virkkuna ja olisi varmaan lähtenyt jo aamupuuhiin, mutta suostui makoilemaan ja höpöttelemään miehen kainalossa tunnin verran, jonka jälkeen sai aamumaidot ja nukahti vielä pariksi tunniksi. Tuntuipas ihanalta nousta viiden sijaan ylös vasta lähempänä puolta kahdeksaa!

höpöttelemään teilläkin vauva alkoi :o ja maidon jälkeen nukahtanut niinkuin meilläkin. Tämä on siis normaaliako? :D

höpöttelemään teilläkin vauva alkoi :o ja maidon jälkeen nukahtanut niinkuin meilläkin. Tämä on siis normaaliako? :D

Tuntuu että mikä tahansa yöaikaan voi olla normaalia, niin monenlaista vaihetta on jo käyty läpi :D Poika kai vaan ajatteli että voisi jo nousta ylös kun kerran yöpalvelu ei pelaakaan, yleensä aamuisin kertoo sängyssä pötkötellessä omia juttujaan ennen kuin lähdetään aamutouhuihin.

No kävi mielessä täälläkin että odottaakohan tyttö että noustaan neljältä sitten ylös kerta ei maitoa heru :D

No kävi mielessä täälläkin että odottaakohan tyttö että noustaan neljältä sitten ylös kerta ei maitoa heru :D

Mun mielestä on jotenkin haastavaa miettiä tätä unikoulua meille sopivaks, kun ei meijän lapsi yleensä varsinaisesti itke yöllä... Siis vaikka herää ja jos ei saa maitoa ni se on vaan sellasta kitinää ja vikinää mitä sieltä sängystä kuuluu. Pitääkö mun sit ajatella et se kitinä on meijän lapsen itkua? Ja sylitellä sillon kun kitisee? Tassuttelu ei tunnu tehoavan, tai siis tuntuu et tyttö vaan hermostuu enemmän jos yrittää tassutella.

Mun mielestä on jotenkin haastavaa miettiä tätä unikoulua meille sopivaks, kun ei meijän lapsi yleensä varsinaisesti itke yöllä... Siis vaikka herää ja jos ei saa maitoa ni se on vaan sellasta kitinää ja vikinää mitä sieltä sängystä kuuluu. Pitääkö mun sit ajatella et se kitinä on meijän lapsen itkua? Ja sylitellä sillon kun kitisee? Tassuttelu ei tunnu tehoavan, tai siis tuntuu et tyttö vaan hermostuu enemmän jos yrittää tassutella.

Kun joka paikassa aina puhutaan ettei pidä huudattaa lasta, mut kun ei meijän lapsi huuda...

Olipa jotenkin levoton yö... Nukkumaan poika meni 21.30 ja heräs 00 itkemään ja sitä ennenkin oli jo vähän rutinaa.. Miehen kans hyssyteltiin vuorotellen ja rauhoittui mutta vaikutti siltä ettei poikaa saa enää nukkumaan. Otin sitten klo01 viereeni saman peiton alle, siihen nukahti ja nukkui koko yön meidän vieressä välillä kitisten.
Klo6 poika vaan istui ja leikki tutillansa hiljaa. Ennen klo7 nukahti uudelleen ja nukuttiin sitten klo10 asti. Nuo aamu tunnit nukuttiin kyllä hyvin! Kerkesin vähän ennen poikaa heräämään ja siinä vaan ihailin nukkuvaa poikaa kunnes heräsi :)

Ehkä teillä Miisa olis se et opettelis sen uudelleen nukahtamisen taidon.. Ja eihä lapsi sillo huuda jos se kitisee. Semmonen huutoitku on erikseen

Täälläkin on alkanut nyt noin viikko sitten kitinävikinät yöllä... Poika nukkuu alkuyön aivan rauhassa ja hyvin (kahdeksasta sinne puoleen yöhön) ja sen jälkeen alkaa vääntäminen ja kääntäminen ja ajoittainen kitinä. Nälkä ei ole, vaan nukahtaa yleensä siihen kun saa vaihdettua asentoa ( tulee autettua siinä, kun ei jaksa kuunnella sitä ähinää), kolmelta juo kyllä sitten maidon.

Oon alkanut jo miettiä, että mahtaako sitä häiritä samassa huoneessa nukkuminen.. Jos isin kuorsaus tai äidin asennonvaihdot herättää. Harkinnassa on siirtää pinnis viereiseen huoneeseen (oviaukko melkein siinä meidän sängyn vieressä, että ei nyt kamalan kauas kuitenkaan), kun nyt se on ollut siinä ihan sängyn vieressä.

Nyt ois hyvä hetki tehdä se muutos, kun isukilla on lomaa..

Jebsu mäki oon miettiny että häiritäänkö me tytön unta.. Näyttävästi aika monella nyt kitinöitä yöllä!

Meillä ainaki selkeesti häiriinty kyljen kääntämisistä yms. sillo ku uni on kevyttä ja sillö rajalla et herääkö vai ei

Takaisin