Vauvojen nukutus ja nukkuminen

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Aiarana
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Neuvolassa kehotettiin kokeilemaan erillään nukkumista kun nukutaan kaikki niin huonosti. Ajattelin alun perin että sitten kun yöimetykset loppuu. Minäkin oon yleensä aamuyöstä antanut tytön nukkua vieressä. No, kokeillaan nyt vielä tämä yö. Taitaa olla mulle vaikeinta tää erikseen nukkuminen.

Neuvolassa kehotettiin kokeilemaan erillään nukkumista kun nukutaan kaikki niin huonosti. Ajattelin alun perin että sitten kun yöimetykset loppuu. Minäkin oon yleensä aamuyöstä antanut tytön nukkua vieressä. No, kokeillaan nyt vielä tämä yö. Taitaa olla mulle vaikeinta tää erikseen nukkuminen.

Oli tosi haikee laittaa tyttö pinnasänkyyn yöunille eilen ku viikon ajan nukuttiin vierekkäin reissussa :D eihän tossa ole ku pinnat välissä , yösyötön jälkeen meinasin kans viereen ku mies oli jo heränny (aamuvuoroon meno) :D

Tosiaan olin itte niin väsyny että ku tyttö itki ekan kerran yöllä ruokaa ni heräsin ja ihmettelin että mitä hel#*§^*ä täällä tapahtuu!? En tajunnu että vauva huutaa :D tyttö nukkui ihanan pitkiä pätkiä, 4 ja 5 tuntia :) nyt on levänny olo :joyful:

Miehen kanssa sovittiin, että yritetään vielä vauvan omassa huoneessa nukkumista. Toimiihan se muuten, mutta on mulle liian rasittavaa. Vauva heräsi kovalla itkulla heti ekalla herätyksellä, enkä meinannut saada sitä rauhoittumaan. Lopulta sain hänet rinnalle ja siinä imettäessä päätin, että vauva nukkuu meidän huoneessa kunnes heräämiset oikeasti vähenee ja kannoin tytön meidän huoneeseen. Onhan se paljon helpompaa työntää tutti vauvan suuhun nousematta sängystä. Imettäminenkin on mukavaa omassa pedissä, eikä herää itse niin paljoa kun ei tarvitse juosta koko asunnon läpi. Omassa sängyssään pyritään kuitenkin vauva pitämään. Ymmärrän miksi mies kannattaa toista järjestelyä, ei tarvitse hänen sitten ollenkaan herätä mun ja vauvan ääniin. Mutta onpahan kokeiltu. Toisekseen, musta itsestäni tuntui myös jotenkin pahalta edelleen, että vauva on eri huoneessa. Oon niin tottunut olemaan vauvan lähellä, että olo oli rauhallisempi kun kuulin tuhinan ja pystyin välillä kurkkaamaan kuinka hän nukkuu.

Meille on kotiutunut 5kk hulinat... huoh! Nukkumaan on saatu ihan suht hyvin (paitsi eilen illalla...) mut sit herää noin 3-4 tunnin unien jälkeen ja kestää noin pari tuntia saada uudestaan nukkumaan. Nostelee jalkoja ja yrittää syödä varpaita ja kääntyillä sängyssä. Sit saattaa välillä nukahdella, mutta nukkuu vaan n.10min ja herää taas. Sit kun saadaan lopulta nukkuu paremmin, niin nukkuu taas noin 3-4 tuntia ja sit sama homma alusta. Itehän en tietenkään saa noissa väleissä noin pitkään nukuttua ja omat yöunet jääkin sit aika vähäisiksi. Onneks on loma, ni saa päivällä nukkua päikkäreitä ja aamullakin pidempään kun ei oo kiire minnekään. Mut sais mun puolesta kyllä pikkuhiljaa loppua tää hulinointi.

Se loppuu! Meillä nukku viime yön 20-6.40. Mut oli just pari viikkoa sitten mahdotonta...8.1. On siis 6kk

Hitto kun menis nyt kaupaks tää meidän kaksio niin siirtyy vauva omaan huoneeseen.. nyt ku oon erinäisistä syistä valvonu parina yönä niin puolet vauvan heräämisistä johtuu joko miehen äänistä (aina ollu levoton nukkuja) ja puolet koirien teputuksesta. Uskon että se on meille paras ratkaisu kun on aina ollu yöllä niin hyvä nukahtaan itsekseen.

Jätättekö vauvaa jo yksin nukahtamaan sänkyyn? Meillä meni tänään ihan plörinäksi nukkumaan meno, tyttö oli väsynyt ja välillä ummisti silmiä kunnes puolen tunnin jälkeen meni kitinäksi. Sylki tutin pois ja pullon myös, lopulta lähdin toiseen huoneeseen ja tyttö vähän kitisi joka muuttui kiljahteluksi. Sitten tuli hiljaista ja hiivin katsomaan niin katteli vaan reunapehmustetta . Poistuin paikalta ja hetken päästä kun menin taas katsomaan niin nukkui. Ei ollut missään vaiheessa kunnon itkua, kitinää vaan eli ei hätä..

Oon aina jättänyt yksin nukahtamaan, jollei sitten ole kovin itkuinen. Jos on huudellut, niin käyn välillä antamassa takaisin tuttia tai riepua. Välillä nukahtaa melkein heti, joskus menee itkuksi ja pitää sylissä hytkyttää uneen.

Samoin kuin Lyydia, jätän yleensä aina yksin nukahtamaan. Nukahtaa niin helpommin kun ei oo siinä vieressä ketään "seuraneitiä" :)

Oho! Ja mä podin huonoa omatuntoa ja paska mutsi fiilistä että oon ainoo.. :facepalm:

Sillä mä vähän aattelinki että ehkä siitä on sit hyötyä ku alkaa unikouluileen (jos on tarvis) :smiley-ashamed004

Kolme yötä menty nyt vaan kahdella syötöllä :o 21-22 nukkumaan maitopullon kans, 01.30 ja 05.30 syötöt. Sit unta n. 9 asti eikä herää nälkään, eka syöttö (sosetta ja maitoo) vasta 10-11 aikaan :o viime yönä olin itte levoton ja kyttäsin kelloa että miksei tyttö herää syömään pitäiskö herättää (no ei todellakaan!!) apua apua.. Onko todellista että mamma saa vielä joskus ehjät yöunet..!:smiley-bounce012

Mieki jättäisin nukahtamasn jos tietäisin et nukahtaa ilman veivailuja mutta ku nyt jos jää selällee iteksee ni on koht kontillaan ni ei viiti jättää..

Laskin että viime yönä oli herätyksiä ehkä miljoona... Huoh.

Hmm anoppi ja appiukko tuli "käväseen" kylässä tänään. Olivat 4h, ei siinä mutta kun olivat täällä myös tytön päiväuni nro2 aikana ni mitä kävi: tyttö avasi silmät n. tunti unille alkamisesta ni anoppi hyökkäs heti juttelemaan tälle ja nosti pois vaunuista ja sylkyttelemään. Huomasin että tyttö oli selkeesti yhä väsyny eikä todellakaan ois ollu aika herätä vielä :D no siinä sitte astetta kärttysempänä loppuilta ja nukkumaan meno on nyt ollu vähän tuskasempaa ku kitisyttää ( vielä enemmän ku eilen).. :woot:

Tyttö nukkui viime yönä n. 9.00-6.00 ja sit nopea syöttö ja unta viel kasiin asti. Jouduttiin nukuttaa vaukukoppaan, kun oki melskannut niin paljon edellisinä öinä, joten en usko et tulee toistumaan nyt enää kotona ollessa noi unet. Mut olihan toi yksikin yö tosi jees! Tai oiekastaan kaksi kun mies oli hoitanut edellis yön valvomiset
:smiley-bounce005

Kunpa sais itsekin joskus sen yhden yön. Mies on hoitanut yhden yön valvomiset mun pikkujoulujen takia,mutta heräsin tietysti itsekin joka syötön aikaan.

Toissa yö oli aivan mahdoton, mut tais olla kuume, joka herätteli koko ajan. Viime yönä kaks kertaa tutti suuhun...kyllä vaihtelee.

Rotan jälkeinen viikko oli aika kamalaa, pistin jo kaurapuuron syyksi ja lopetin iltapuuron antamisen. Sitten meni viikko räkätaudissa ja pojan ruokahalu katosi, mikä tarkoitti sitä, että yöllä syötiin useammin sitten..
Mutta nyt on ruokahalu palannut, sosetta menee melkein entiseen malliin ja eilen illalla uskaltauduin taas antamaan iltapuuroakin. Ja ihme tapahtui! Poika nukkui 22-05.30 yhtäjaksoisesti. Ei tarvinnut edes tuttia nostella. Jee!

Nukahtamisaika on vähän normaalia myöhäisempi, kun poika panttasi kakkaansa ja kakkahepuloi pinniksessään melkein tunnin... Se kun oli tehty, niin nukahti ihan hetkessä. :)

Takaisin