Vauvojen nukutus ja nukkuminen

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Aiarana
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Ohhoh, sain tytön nukkumaan jo klo 21. Imetykset klo 1:30 ja 7. Tutti piti antaa vain kaksi kertaa. Ei siis mitään valittamisen aihetta. Mutta mitä tekee äiti. Ei saa unta! Välillä piti nousta lukemaan ja silti katsoin kelloa vielä 4:30. Näin käy usein niinä öinä kun tyttö nukkuu paremmin. Ja mä en muuta elämältä haluis kun nukkua. :-(

Oikein arvasin, ei jatkunut yhtä yötä kauemmin hyvät unet... Viime yönä oltiin hereillä parin tunnin välein ja pari tuntia kerralla... Tyttö siis vaan vikisee ja nostelee jalkoja ilmaan! Millä ne koivet pitää sänkyyn teipata et toi loppuu :) Mitenhän kauan tää hulinointi oikein kestää?!

Samoilla taas mennään Lyydia :(. En osaa nukkuu ku tyttö nukkuu. Sitä on vissii niin tottunu jo aina heräämää

Toi on kyllä inhottavaa ettei ite saa sit nukuttua vaikka laps vetää tyytyväisenä unta palloon:shifty: viime yönä mentiin kolmella syötöllä. Mietiskelin et pitäiskö vetästä kaurahiutaleita sileeks ja keittää muksulle ihan kaurapuuro! Kokkareista vielä yökkii ja sylkee ulos (po-pessa on joskus näitä) ni en viel suoraan keitä normihiutaleista..

Neuvolassa kysyin saako melatoniinia ottaa kun imettää niin luki jostain että rottakokeissa on huomattu kasvun hidastumista. Eli ei kannata kuulemma. Sit pitäis lopettaa yöimetykset. Kehotti ottamaan yhteyttä omaan lääkäriin ja neuvottelemaan sen kanssa jos ongelmat jatkuu.

Miul on melatoniini purkki kaapis mut joskus (ennen raskautta) ku kokeilin niitä ni sain vaa päänsäryn eikä unet parantunu.. Sillo oli ongelma etten saanu ennen aamuvuoroo unta ku vast neljältä yöllä.

Oikein arvasin, ei jatkunut yhtä yötä kauemmin hyvät unet... Viime yönä oltiin hereillä parin tunnin välein ja pari tuntia kerralla... Tyttö siis vaan vikisee ja nostelee jalkoja ilmaan! Millä ne koivet pitää sänkyyn teipata et toi loppuu :) Mitenhän kauan tää hulinointi oikein kestää?!
Mä oon koipien teippaamisen sijasta (:D) kääntänyt tytön vatsalleen, nukkuu vähän rauhallisemmin. Tai ainakaan ei herätä itseään sillä, että heittää jalat pystyyn - muista syistä kyllä heräillään monta kertaa yössä... Onneksi yleensä nukahtaa nopsasti uudestaan, kun saa tissin suuhun.

Mä oon koipien teippaamisen sijasta :)D) kääntänyt tytön vatsalleen, nukkuu vähän rauhallisemmin. Tai ainakaan ei herätä itseään sillä, että heittää jalat pystyyn - muista syistä kyllä heräillään monta kertaa yössä... Onneksi yleensä nukahtaa nopsasti uudestaan, kun saa tissin suuhun.
Mä yritin viime yönä tota mahalleen kääntämistä, mut siit tuli vaan kauhee huuto....

Ensi yönä kokeillaan, miten poika nukkuisi omassa huoneessa, ihan meidän makkarin vieressä. Viime aikoina heräilyt olleet max 2 h, joskus jopa puolen tunnin välein. Tissiä pitää aina saada, vaikka nälkä ei ole kun nukahtaa uusiksi melkein saman tien. Kokeillaan, onko siitä mitään apua, jos maitobaari ei tuoksukaan vieressä koko yötä. Kaiholla muistelen niitä aikoja, kun meillä nukuttiin melkeinpä poikkeuksetta eka unipätkä 6-8 h ja senkin jälkeen yhdellä tai kahdella syötöllä aamuyhdeksään...

Eka yö omassa huoneessa meni lupaavasti. Poika nukahti 20.30 ja havahtui hetken päästä, mutta nukahti uudelleen tassuttelemalla. Syömään heräsi 00.30 ja valvoi tissitellen melkein tunnin... seuraavan kerran heräsi jo 2.30 ja ajattelin, että tästä ne aamuyön hulinat taas alkavat, kun tassuttelu ei auttanut nukahtamaan vaan piti ottaa tissille. Vaan ei - jätkä nukahti hetkessä ja nukkui puoli seitsemään :eek: Noin rauhallista aamuyötä ei ole ollut... öö, ikinä!

Yyy täällä oli taas kolme syöttöä yöllä (joo ei oo paljoa mutta) ku mä jo toivoin et päästäs kahdella jatkamaan ja siitä vaan vähentämään:arghh: tokasta yösyötöstä ei oo muita muistikuvia ku se että nousin lämppään maidon ja annoin muksulle, seuraavaksi kuulen kuinka tyttö tuhisee ja itse olen nukahtanut , maitopullo on tyhjänä tytön vieressä :sorry:

ukolla alkaa yövuorot just tänää eli ei oo ehjiä yöunia vielä muutamaan päivään tiedossa mulle.. Selkee ero jaksamisessa päivällä kun vertaa onko kaks vai kolme syöttöä yöllä:eek:

Toi on kyllä inhottavaa ettei ite saa sit nukuttua vaikka laps vetää tyytyväisenä unta palloon:shifty: viime yönä mentiin kolmella syötöllä. Mietiskelin et pitäiskö vetästä kaurahiutaleita sileeks ja keittää muksulle ihan kaurapuuro! Kokkareista vielä yökkii ja sylkee ulos (po-pessa on joskus näitä) ni en viel suoraan keitä normihiutaleista..
Mä keittelen normihiutaleista aamu ja iltapuuron, ja sit sauvasekoittimella sileeks ;)

Me kokeiltiin tänään tavallista kaurapuuroa ilman kikkailuja ja hyvin uppos. :-) yöimetyksiä meillä on silti ainakin kaksi vaikka iltapuuro ollut jo kuukauden käytössä.

Mieki oon maistattanu ihan normi kaurapuuroo ja meni alaski.. Eipä tuu sihtikurkkuu ;)

Voi kun meilläkin olisi VAIN kolme yösyöttöä. Mutta ei, kun niitä on joka yö 10-20. Okei, tyttö ei ime syömistarkoituksella vaan tarvitsee nukahtamiseen aina tissin suuhun. Ja ihottuman takia on viime aikoina havahdellut unesta niin usein. On tosi huono nukkuja :( niinä kausina kun ihottuma on parempi, herätään ehkä viisi kertaa yössä, ja se vasta juhlaa onkin :D tuntuu hassulta että muilla alkaa yösyötöt jo poistua kokonaan kun meillä sellainen ei ole näkyvissä ihan lähiaikoina.. Tähän tuttina oloon onneksi tottuu :)

Kylläpäs yöt alkaa taas mennä heräilyiksi! Tyttö meni nukkumaan 9 pintaan ja ennen puolta yötä heräsi 5 kertaa joista 2 oli nälän takia. Loppuyö meni samalla rumballa ja heräsinkin taas kuuden aikaan kun jatkuvat heräilyt piristää väkisillä :meh: se olikin kai sitten hetken huumaa ne kahden syötön yöt..:sour:

tuntuu hassulta että muilla alkaa yösyötöt jo poistua kokonaan kun meillä sellainen ei ole näkyvissä ihan lähiaikoina.. Tähän tuttina oloon onneksi tottuu :)
Ei meillä ainakaan yösyötöt oo mihinkään vielä poistumassa, 3-10 kertaa yössä pitää saada tissi suuhun. Yritän ajatella, että sitä vartenhan täällä kotona ollaan, että voin vastata vauvan tarpeisiin. Kai niitä kokonaisia öitä ehtii nukkua sitten vauvavuoden jälkeen.

Juu meilki tosi vaihtelevasti menee.. Välil alkuyö nukutaa 2x3h pätkii ja välil 2-1h. Aamuyöstä aina 1h

Takaisin