Vauvojen neuvolat

Pojun 2kk neuvola oli tänään.

Paino 5730g ja pituutta 59.5cm. Pituutta tullut painoon verrattuna paljon enempi, mut erittäin hienosti kasvanut. Sai rotarokotteen. Hemoglobiini pojulla on nousussa onneksi, eikä tartte mitään jatkokäyntejä minnekään :)
 
Eilinen 6,5 viikon neuvolakäynti. Painoa 4230 g (3000g), pituus 53,7 cm (48cm) ja päänympärys 37 cm(32cm). Vauva on oikein jäntevä ja hyvävointinen. Nyt ei hymyjään paljon vilautellut kun herätettiin kesken unien, mutta korvien katsomista lukuunottamatta oli rauhallinen. Sai rotarokotteen. Tosi hienosti tullut painoa ja pituutta rintamaidolla. Omista kuulumisista taidan kirjoittaa tonne vanhaan ketjuun. Vauva piipahtaa välikontrollissa 11.7 sijaisterkalla ja sitten elokuussa 3 kk neuvolaan.

Lääkäri oli oikein hymynaaman laittanut tekstin loppuun, joten tähän myös :).
 
1 kk neuvola sai lääkärin pyörittelemään päätään: tasan 6 kg, 57 cm:ä on jäbällä mittaa :D Motoriikka kuulemma vastaa 2 kk:n ikää, sillä pitää niin hyvin niskojaan sekä on hyvin tarkkaavainen.
Hymyili koko mittaamisen ajan tädille (täysin päinvastainen kuin esikoinen, joka huusi vauvasta 2-vuotiaaseen neuvolassa :D)!!!
Kyllä saa olla ylpeä pojasta!
Niinkuin jokaisesta muustakin lapsesta :Heartred


Sent from my iPhone using Vau Foorumi
 
Ainiin ja meilläkin mennään omalla maidolla vieläkin vaikka poju kasvaa kuin mikäkin, esikoisenkin kanssa pärjättiin hyvin 4 kk täysimetyksellä kunnes aloitettiin syöttämään soseita ja sit 9 kk:n iässä aloin lopettamaan imetystä..
Ja hei, oon unohtanut, siirrytäänkö 6 kk iässä suoraan lehmänmaitoon? :D
Vai oliks se 9 kk? Vai 1 v?


Sent from my iPhone using Vau Foorumi
 
Jos tänneki kirjoittaisi täs välis. Tuntuu että ei ehdi mitää ylimääräst tekemään. Kaks kertaa ollaan jo vauvan kanssa käyty neuvolassa. Tänään ikää tasan 2vko. Keskiviikkona oltiin Juhannuksen takia vähän aikaistetul 2vko iän neuvolassa. Mitat oli 3800g ja 53,5cm. Syntyessään 3600g ja 51cm.
 
Hih! Vähän off-topic mutta sain tänään käsiini oman neuvolakorttini. Meikä on alkanut 3 kk syömään perunaa ja kiisseliä, ja 6 kk broileria, nautaa ja possua :) Kävellyt ilman tukea 9kk (ou-nou, toivottavasti ei perinnöllistä...) mutta puhunut vasta muutamia sanoja 2-vuotiaana! On siinä ollut vanhemmilla kestämistä :wink

Sent from my GT-I9300 using Vau Foorumi mobile app
 
Täytyypä kysyä mitä olen itse popsinut ekaksi. Perunaa en oo ainakaan kuulemma sellaisenaan suostunut syömään. Äiti aina kertoo olen puhunut ja kävellyt "sujuvasti" 11-kuisena. Tiä sit :)

Sent from my SM-T310 using Vau Foorumi mobile app
 
Mä oon kans kattellu sekä miehen että mun neuvolakortteja. Molemmat ollaan kävelty jo 9kk iässä...saa nähä jatkaako tyttö samaa linjaa. Kasvussa tyttö on ainakin ohittanu jo mut mutta miehen vauhtiin on vielä matkaa!
 
Mä oon antanu 9kuisesta maitotuotteita ja 10kk ikäisenä siirrytty korvikkeesta lehmänmaitoon. Neuvolankin mukaan tämä on ollut ok. Korvike on lehmänmaitoa, joten en ole nähnyt siinä ongelmaa. Jos imetys tällä kertaa jatkuu pitemmästi, niin siirryn lehmänmaitoa juottamaan vasta imetyksen loputtua.

Meillä on kaikki muksut kontannu puoli vuotiaana ja tukea vasten kävelleet 7kk ikäisenä. Ilman tukea on kävelleet 1v1kk ikäisenä. Ovat alkaneet puhua yksittäisiä sanoja ennen vuoden ikää.
 
Itse sain esikoista odottaessani käsiini äitini neuvolakortin vauva ajalta ja siellä jos jossain oli hurjaa luettavaa! :D Siis 60-luvulla on vauvoille alettu aikaisin antamaan vähän kaikkea. Appelsiinimehusta naudan lihaan saakka on popsittu jo muutaman kuukauden iästä :D Nykyään kun tuntuu että ollaan aika tarkkoja että mitä aloitellaan milloinkin. Ajat muuttuu :)
 
Mun äiti kertoi, että hänen siskontytölle oli annettu oliko se nyt 2 kk iässä tomaattia. Pylly oli punoittanut pahasti kuulemma. Ajat muuttuu, onneksi :)
 
Neuvola takana. Poika painoi 5140g (4155g) ja pituutta oli 57,7cm (51cm). Päänympärys oli kasvanut huimasti, mutta nyt en muista paljon se oli. Heijasteet ja aukile kunnossa. Neuvolatäti kehui kovasti, että poika kehittyy etuajassa tällä hetkellä ku nousee jo kyynerpäiden varaan ja hymyilee leveästi.
 
Kekkosen 3vkon neuvola oli tänään (ylimääräinen käynti, ko paino ei viimeks ollu noussu)
Painoa nyt siis 5010g ja pituutta 56cm ja nuppi 38,7cm. nyt paino noussu hyvin, n.300g viikossa, eli jatkossa normi neuvolakäynnit vaan :) pönäkkä petu on hän :Heartred
 
^Hienosti on Kekkosen paino noussut! Mä kans nimitän meidän tyttöä joskus Kekkoseksi :D
 
Tän päivän neuvola peruttiin. Lääkäri sairas :sad001 onneks olin varannut sen Yksityisen etten laskenut tän varaan. Käydään kuitenkin punnitsemassa poju niin saadaan perjantain lääkärille viimeiset mitat..
 
Tarkemmin nyt tänne: typy jälleen ensi viikolla painokontrolliin. Mitat tasan neljän viikon iässä: 3330 (3028), 52,5 (50) ja pää 35,5 (33,5).
Jäntevä tyttö (mitä se jäntevyys tarkalleen ottaen tarkoittaa?), hyvin kannattelee päätään, kaikki muukin ok. Oikeaan silmään saatiin tipat kun alkoi maanantaina rähmimään, mutta koitan ensin vanulapuilla pyyhkiä.

Jatketaan lapsentahtisella imetyksellä, kehotus myös rauhalliseen elämään ja sylikkäin oloon maidon tulon tehostamiseksi, jotta saadaan paino nousuun. (pieni huoli painosta nyt mulla, mutta neuvolantäti rauhoitti ettei suurempaa hätää vielä). Katsotaan, seurataan painoa ja jos tarvetta niin sitten aloitellaan korviketta. Ei ole sen vakavampaa.

Onhan tää tyttö kyllä pikkarainen... Vaikka hiukan pyöreyttä mm. kasvoihin saanut.

Sent from my GT-S7710 using Vau Foorumi mobile app
 
Takaisin
Top