Vauvojen neuvolat

Meillä on joskus loppukuusta vaikka synttärit meni jo :) meni muuton takia vähän myöhäseen, mutta ehtiihän tuota :)
 
Mä päivitän sitten maanantaina neuvolakuulumiset :)
 
Pituus 71 cm, painoa 7,65 kg. Pipon mitta 45 cm. Pieni, tasaisesti ja hyvin kasvava neiti. Motorisesti taitava, viisi hammasta on ja syö hyvin. Kävellyt 10,5 kk iästä ja nyt meno tukevaa. Nousee kyykystä ilman tukea. Hyvä pinsettiote. Sai kaikki 3 rokotetta, jotka otti vastaan ihmeen hyvin. Ihossa hieman atopiaa, saanut vissiin alkuunsa 3 viikkoa sit alkaneesta virustaudista ja mulla on ollut atooppinen iho. Kaikki hienosti :)
 
Muokattu viimeksi:
1v neuvola. Pituus 76cm, paino 9.7kg. Pipo 46cm. Pyrkii toistamaan sanoja, kävelee tuen kanssa. Seisoo tuetta. Kaikki hyvin. Sai 2 rokotetta rokotusohjelmasta ja twinrixin.
 
1v neuvola takana. Oli reipas ja jaksoi tepsutella pitkin odotustilaa. Sai kaikki kolme rokotusta, lopetti itkun nopeasti.
Pituus 75cm ja paino 11,2kg.
 
Mekin käytiin, 78,5 cm ja 11,3 kg. Päänympärystä en muista. Ihan käyrillään kasvaa, ei muutosta. Tyttö oli aktiivinen oma itsensä ja juoksenteli pitkin käytäviä. Kasvuseuranta taitaa olla ainoa syy käydä tuolla, eipä sieltä muuten mitään saa irti.
 
Meidän 1v. neuvolassa käynti kans tiistaina:
Pituus 80,7cm, Paino 14kg45g, oli laitunu yli puoli kg. :D Nyt oli kevyempi ku 8kk neuvolassa.
Pipo oli 48cm.
Oppi kävelemään ilman tukea 11kk päivänään. Ja nyt "juoksoo" kovaa vauhtia. Kiipeilee sohvalle ja mihkä ny vaan pääsee. Syö hyvin syötettynä, itse sormin ja toisinaan jopa lusikalla kokolautasellisen. (monesti keskittyy lähinnä sotkemaan), pinsettiote on hyvä. Jotain sanoja tulee (äiti,iti,kitti,amppu,laita)mutta tuntuu ettei oo oikeen kiinnostunut puhumisesta....meno päällä kokoajan....:happy093joskus toistaa kuulemansa selvästi.:director
Rokotteita ei viel otetty koska herralla niin kamala flunssa ja ollu vähä lämpöäkin. Käydään loppukuusta ottamassa piikit. :taunt005

Eli painolle rupes nyt käymään niin ku arvelin... tippuu tuppuu.... Makkarat lähtöö käsistä ja reituusista.:sorry:

Ja tänään oli hammashoitajalle aika. Sielä se kertoo päivänselviäasioita.Niistä mehuista ja karkiista yms. piti valistusta. Hampaidenpesusta ja ksylitolin syömisestä ruan jälkeen. Vähä vilkaasi suuhun.:brushteethSeuraavankerran kuulemma 2v tuloo sinne kutsu.

Niin se vuosi vaan vierähti. Vuosisitte oltiinki osastolla ihmetteläs kuka mä oon ja kuka sä oot. Puo vuoti ku härjänkurkku, eikä meinannu saattaa istua, kauhee nälkä kokoajan ja hoitsut apuna opettamas.
Onnea kaikille toukokuisille!!!!

Täälä oon kytänny lasista, et onko naapuri lähteny synnyttämään, ku sillon tänään laskettu....Tuos illalla miehensä kans lähti autolla johonki ja kovin käveli etukumarassa. :rolleyes: Miten niin kyylä. :smiley-angry026
 
Takaisin
Top