Siinä on tarkoituksena ikäänkuin pelästyttää vauva laskemalla vauvaa alas siten, että saa moroheijasteen esiin. Kaipa ne niskat sitten kestää vaikka me äidit niitä niskoja haluttaisiinkin suojella.
Esikoisesta napatynkä irtosi 3 viikon iässä - tällä vauvalla 3 päivän iässä :) Itekin mietin että miten se niin äkkiä tippui, mutta nyt kun ikää vähän yli 2 viikkoa niin napa on kohta ihan kokonaan parantunut ja siisti..
Meidänkin pojan napatynkä vois jo irrotta! Mua suorastaan ällöttää kattoo sinne 'juureen' ku ei oo vielä kokonaan kuivunu ja se näyttää siltä ku siel mätis jotain Mies on onneks hoitanu suurimman osan kuivaus toimenpiteistä, ku mä pelkään et satutan vauvaa tai revin sen vahingossa irti.
Pari tuntia tosta kirjottamastani toiveesta, ni napatynkä pyörähti kämmenelleni ku hellin vaippasilteen ollutta vauvaa. Pahallehan tuo napa vielä näyttää. Ei kai sen kuulu enää erittää mitään? Näyttää veriseltä ku en saanu kaikkea vanupuikolla putsattua.
Meille sanottiin et saa kylvettää alusta asti vaik joka päivä jos vauvan iho kestää. Napa irtos 9.päivänä... nyt erittää vähän vielä verta, putsataan kerran pari päivässä. Napasieni siinä oli, mun tyngän irrottua lähti parissa päivässä septidin-hoidossa.
Sent from my GT-I9300 using Vau Foorumi mobile app
Meillä irtosi tynkä jo 4 päivän iässä ja verta tuli sen jälkeen viikon. Ei mitään valtavia määriä, lähinnä muodosti rupea siihen. Pari kertaa oli kirkasta verta vaipankauluksessa. Pyllyä pestessä huuhdeltiin samalla kuivunutta verta pois navasta ja kuivattiin huolella. Ei tarvinnut desinfioida, mutta nuuskittiin ettei ala haista kummalta.
Neuvolan kannalta kaikki oli tänään kunnossa. Paino noussut 4425 grammaan muistaakseni, toissa pe paino oli 4090g. Pituutta oli tullut 0,3 cm lisää eli tällä hetkellä poika on 54,1cm pitkä. Heijasteet, napa ja aukile ok.
Kotikäynti oli eilen:
Painoa tullut viidessä päivässä 200g joten oon tosi tyytyväinen että imetys lähteny hyvin käyntiin. Pikkunen painaa nyt 2900g. Pian se kasvaa!
Navatynkä oli aamulla melkein irti. Pelättiin, että se repeää, joten steriileillä saksilla leikattiin pieni rihma sitten poikki. Paranemaan päin.
Tyttö voi muutenkin kaikin puolin hyvin. Kysyttiin samalla kaikki askarruttavat asiat läpi joten olo helpottui kivasti.
Sent from my GT-S7710 using Vau Foorumi mobile app
Oli hyvä neuvolakäynti tänään. Juteltiin pitkät pätkät näistä imetysongelmista ja sain ohjausta imetysasentoon. Oli todella kannustava ja rohkaisi jatkamaan korvikkeen antamista silloin kun tilanne niin vaatii.
Tytön paino oli noussut 140 g viikossa eli riittävästi. Nyt painoa 3330 g (s 3020 g). Ja kaikki muut asiat kunnossa.
Meillä oli neuvola eilen ja hyvin oli tyttö kasvanut :)
700g tullut 2vkossa lisää painoa. Yhteensä syntymästä kasvanut kilon,eli nyt painoa 3700g. Pituutta 2vkossa lisää 1,5cm.Parin vkon päästä olisi sitten lääkärikäynti.
Meilläkin toinen neuvola tänään. Kaikki kunnossa, tytöllä painoa nyt 4492g (syntymäpaino 3900g) eli maitoa selvästi tulee tarpeeksi ja laatukin on lihottavaa :D
Huomenna likka on jo 3vkoa, kääks! Kohta se jo kävelee!
Sent from my GT-I9300 using Vau Foorumi mobile app