Vauvojen neuvolakuulumiset

Voi vitura että mua ahdistaa toi viimenen rota. Ja muutkin rokotukset ens viikolla. Meillä on menny ihan plörinäks joka rotan jälkeen kaikki.
 
Voi vitura että mua ahdistaa toi viimenen rota. Ja muutkin rokotukset ens viikolla. Meillä on menny ihan plörinäks joka rotan jälkeen kaikki.
Me ei otettu vikaa rotaa. Ja onneksi ei, kun muutenkin ollut itkua ja vatta kuralla hampaiden tulon takia. Eiköhän kahdesta rotasta ole tullut jo jonkun verran vastustusta... Ja eikös sen vikan voi ottaa myöhemminkin?
 
Noniin. Pitkästä aikaa neuvolassa käyty paripäivää sitten. Tyttö oli sillon 5 1/2kk ja mitat oli 7765g ja 71.5cm. pipa oli 43 cm.
Painoa ed. Neuvolasta oli tullu + 1155g ja pituutta 4.5cm. Edellisestä neuvolasta aikaa siis sen 6vko. Jouduttiin muutoman kerran siirtämään neuvola-aikaa erinäisistä syistä. Rokotteita ei nyt otettu kun tyttö oli vasta toipilas. Jos sitten parin viikon päästä kun olis 6kk neuvola.
 
5kk mitat 66,2cm ja 6680g. Rokotteet sai tytön kiukkuseks ja nukkuminen on yhtä tuskaa. Sekä yöllä että päivällä. Muuten kaikki oikein hienosti.
 
6kk neuvola takana. Painoa oli tullut niukemmin (+185g), pituutta ihan ookoosti(+1.5cm) ja py kasvanut myös. (+0.5cm). Soseiden määrää lisäillään ja seuraavaan neuvolaan mennessä ois tarkoitus ett poika söis jo 5 soseateriaa päivässä. Kontrolli aika kuukauden päästä, muuten ois neuvola ollu vasta 8kk neuvola.
 
Hupsista, unohtanut tänne laitella typyn 5 kk neuvolassa kaikki oli hyvin, me aloitettiin soseet ja vellit jo 4kk iässä ja näkyi hienosti heti käyrillä painossa. Mitat olivat 6925g ja 65,7cm. :) kaikki ohjelmaan kuuluvat rokotteet otettiin taas.
 
Kirpsu härregod melkein neljä kiloa isompi kuin meidän tyttö ja vain reilu kolme kiloa pienempi kuin meidän yli kaksvuotias :D
Hyvin kasvanut!
 
Kirpsu härregod melkein neljä kiloa isompi kuin meidän tyttö ja vain reilu kolme kiloa pienempi kuin meidän yli kaksvuotias :D
Hyvin kasvanut!
Juu tämä mun herra tosiaan kasvaa. :D Nyt oli kasvaminen toki jo hidastunut. Taaperon kokoinen hän taitaa olla, vaatteet jo 80cm. Itse olen 176cm ja isi 193cm mutta en aatellut, että ennen teini-ikää painii isojen sarjassa. :)
 
6kk: 6240g ja 67cm. Kontrolliaikaa kuukauden päähän ja soseiden määrää pitäisi lisätä. Ei jäänyt kiva fiilis, jotenkin ahdistunut olo, vaikka tiedän, että meidän neiti on hyvä juuri sellaisenaan.
 
Kyllä sä Leina itse tiedät parhaiten että vauvan on hyvä olla. Ne on vaan niin tarkkoja niitten käyriensä kanssa että herkästi saa sen kontrollin jos ei painoa tule tarpeeksi. :sad001

Meillä kanssa tänään 6kk neuvola, tyttö on 71,1cm ja 9240grammaa. Tasaisesti kasvaa ja kaikki hyvin. Taas vaihtuu th, johan me ehdittiin 2 kertaa tällä nykyisellä käydä.
 
Kirpsu, meiän 2v2kk paino just 2v neuvolassa 10kg ja oliko 70grammaa päälle :'DD

Meillä oli maaliskuussa yhdistetty 4 ja 5kk neuvola kun flunssan takia jäi välistä 4kk aika ja 5kk tuli jo muutama päivä neuvolasta täyteen. Paino 7540g (3kk 6430g), pituus 64,5cm (3kk 60,8cm) ja py 41,7cm (40cm).

Huomenna tulee 6kk täyteen mutta ryhmäneuvola-aika saatiin vasta toukokuun alkuun. :)
 
Pieni neiti tänään neuvolassa (6kk1vko) 6580g/66,5cm. Tasaisesti kasvaa, noin puol kiloa kuussa tulee painoa. Ruokailuja on nyt niin monta päivässä ja ateriakoot riittävän isoja että terkka oli sitä mieltä että jättäisin pikkuhiljaa yömaidot nyt pois. Yleensä kaks kertaa yöllä syö niin yön eka maitoruokailu pitäisi saada aluksi pois.
 
Onnittelut, jos noin vaan onnistuu. :) Meillä tyttö syö klo1-2 ja klo4-6 väleissä eli kaksi kertaa yössä. Kun ei heräile muuten, niin en yritä noita vielä poistaa..mutta meillä tosiaan niin onnekasta, että vauva herää lähes vain ja ainoastaan syömään. En halua muuttaa mitään, ettei ala heräilemään enemmän. Olis niin turhaa tunnin välein laittaa tuttia ja kuunnella huutoa yöllä, kun maitopullolla saa seuraavan 4h unipätkän. Isoveljensä oli tosi heikko nukkuja ja siltä otettiinkin eka yömaito näillä main pois. Viideltä muistaakseni sai maitoa..tutin laittoa kun oli muutenkin paljon, niin eroa ei juuri huomannut. Molemmat söi kiinteitä hyvin tässä puolen vuoden kohdilla.
 
Takaisin
Top