Meilla pojan strategiset mitat 2-v. tarkastuksessa olivat 91cm ja 12,3kg. Poika oli siis kaynyt siella isin kanssa. Ma itse en millaan usko tuon painon pitavan paikkaansa, silla kotipuntarilla (joskus kesalla jo) se oli reippaasti yli 13kg.
Miten se nyt olisi kilon kevyempi? Olin jo miehellekin hieman vihainen, ettei ole katsonut tiukkana vieresta, etta lekuri mittaa varmasti oikein.
Mutta kaipa se uskottava on, kai. Kuitenkin poika on alkanut haluta syoda itse ja se on semmosta vetkuilua, lautaset lentaa yms. Jotain menee suuhunkin, mutta paremminhan ma sain sille suuhun tavaraa, kun sille itse ruokaa annoin.
Saattaa vaikuttaa myos se, etta on tarhassa siirtynyt isompien ryhmaan, jossa kaikki lapset ruokailevat itse. Ja pojan ruokailun tuntien ei silla nalka lahde eika hoitajat syota, ainakaan rutiininomaisesti. Ja onhan siella isot ryhmakootkin, ja poika on monesti tosi raivoyrmy, kun haetaan tarhasta. Kotona rauhoittuu vasta saadessaan maitoa.
Puhumisesta eivat olleet edes puhuneet mitaan. Tutti kehoitettiin jattamaan kokonaan pois vaikka ei meilla poika kayta tuttia kuin nukahtamistuttina tai suuren harmistuksen koittaessa.