Vauvojen liikkeet

Tässä koneen ääressä istuessani on tuntunut säännöllisesti pieniä potkunyrkkeilysarjoja. Kaveri taitaa kölliä mahassa jalat vasemmalle päin, kun lähinnä siinä suunnassa olen liikkeet tuntenut.
 
mulla on edelleen niin rauhallinen vauva. Ei paljoo itestään ilmoittele. Mutta tänään on kenkinyt mua johonkin hermoon, tulee sellasia kipupiikkejä oikeeseen jalkaan, auts!
 
Mulla on pidemmän aikaa tuntunut epämääräistä möyrintää. Nyt kuluneen viikon aikana ei ole enää tippaakaan epäselvää mistä on kyse! :) Tälläkin hetkellä on niin kovat reivit menossa että käden kun laittaa vatsalle niin tulee sitä monoa jo ulos asti! Oli pakko soittaa neuvolaan tänään ja kysyä onko se edes mahdollista mutta täti naureskeli ja totesi että kyllä kuulemma on. Viikkoja on nyt 18+4. :Heartred
 
Mulla tuntuu liikkeet jotenkin tosi vaimeina.Mielenkiinnolla odotan ultraa, jolloin saan tietää istukan paikan. Epäilen että olis tossa vatsan puolella tällä kertaa. Tai sit tää kaveri on vaan chillimpi kuin esikko :) Joka päivä kyllä liikeitä tuntuu, joka on sinällään helpotus.
 
Mä olen muutaman viikon ajan tuntenut silloin tällöin mutta epäsäännöllisesti kuitenkin. Johtunee varmaan taaksepäin kallellaan olevasta kohdusta. Sydänääniäkin oli neuvolassa vaikea saada kuuluviin kun vauva pötkötteli lähempänä selkärankaa kuin napaa.
 
Voi sentään..kateellisena saa lueskella masuasukkien potkuista...täällä mennään viikoilla 17+1 eikä mitään vielä....no ehkä pian... :rolleyes:
 
Mashnu: mulla sama homma. Rv18+4 enkä oo varmuudella tuntenut mitään.

Te joilla on jo lapsia: osaatteko sanoa onko raskausvaiheen liikkuvaisuus heijastunut jotenkin lapsen persoonassa? Eli jos on ollut rauhallinen mahassa, niin rauhallisempi myös syntymän jälkeen tai jos on mahassakin syöksähdellyt kohdun laitoja vasten niin synnyttyäänkin on rämäpää?
 
Mitä äitini kertoi meistä (ollaan kaksosia) siskoni oli nasussa aiaka rämäpää ja on edelleen kun minä taas rauhallinen ja olen edelleen :) Tää masu asukki taitaa tulla isäänsä ku sil on joka päivä jotkut treenit tuol :D
 
Mulla siis 4 lasta ja kaikki olleet vatsassa tosi vilkkaita. Eka oli pienenä (alle 12v ) tosi vilkas, mutta rauhottunut jo, kun ikää kohta 20. Kakkonen lähti käveleen 8kk ikäsenä, jotta ehtii isoveikan alta pois, mutta on lapsista selkeesti rauhallisin, vaikkei sitä mahassa ollut. Kolmonen on jotain siltä väliltä ja tää mein neiti onkin sitten sieltä vilkkaimmasta päästä. Välillä naureskelen, etten mä sit sitä tyttöö saanutkaan, kun on tollanen rämäpää poikatyttö tossa ja mahassa kellii poika. Se tosin vois sitten synnyttyään olla vaikka hiukka rauhallisemapaa sorttia.
 
Mulla oli esikoinen hyvin rauhallinen vauva liikkeissään ja lisäksi istukka oli etuseinämässä, en tuntenut juuri kuin muutaman potkun päivässä. Tää toinen on selkeesti vilkkaampi tapaus, liikkeet oon tuntenu rv 14 asti ja nyt tänään on isäntäki tuntenu mahan läpi potkuja, tänään 17+2
 
Meidän neitokainen (nyt 9v.) oli todella liikkuvainen jo odotusaikana; ei kuitenkaan sellainen potkija vaan enemmänkin hyörijä ja pyörijä. Samanlainen väkkärähän tuo on ollut koko ajan syntymästään lähtien; kääntyi kyljelleen 2 päivän ikäisenä (!!!), 4-kuisena oppi liikkumaan ympäri kämppää kierien (pää vain kolisi :grin), nykyään treenaa tanssia 6 tuntia viikossa ja pyörii sitten siellä piruettien ym. muodossa. Tästä seuraavasta tulee sitten varmaan joku jenkkifutari, kun se harrastaa noita pää edellä syöksymisiä.
 
meillä esikoinen oli masussa liikkuvainen, mutta sain nukuttua ja ei antanut mitään mega potkuja. Keskimmäinen oli ihan elohiiri, ja potkikin multa yhden kylkiluun rikki. Eli siihen tuli hiusmurtumia, ja oli kyllä törkeen kipee. Esikoinen edelleen vilkas mutta rauhallinen, liikunnallinen lapsi. Keskimmäinen 5v potkii edelleen.. Eilen juuri tuli monoo kylkeen kun menin aamulla herättelee. Eli ihan on samat kaavat neideillä :D tää kolmas on tooosi rauhallinen, ja toivon että on sitä synnyttyäänkin!
 
Täällä ei kunnon potkuista tietoakaan, samanlaista muljuamista ollut kun esikoisenkin aikaan.
 
ei täälläkään potkut tunnu vielä ulospäin. Itse tunnen kyllä kovasti liikkeitä ja pieniä potkuja:) mies kysyiki yks päivä millon hän voi alkaa tuntee potkuja :) toivottavasti pian! :) niitä ku ei kunnolla osaa selittää toiselle millaisia ovat ni sais sit ite tuntee :)
 
Joo, sama juttu. Muljuntaa ja pikkusia tönimisiä mut ei tunnu päälle päin muutaku oma syke.
 
Tääl on jo muutaman viikon tuntunu ihan selkeitä potkuja ja muljuamista ja eilen kun makoilin selällään sohvalla ja oikein tarkkailin potkuja vasemmalla puolella niin jopa näkyi pieni kohoaminen aina kun potkaisi. hui kamala :D Taitaa olla futari tulossa ja onneks ei oo pahemmin vatsanpeitettä kun ultrassa näkyi vatsan päältä selkeästi jo rv 10 :D
 
Takaisin
Top