Vauvojen liikkeet

Mulla on saattanut tuntua jo reilun viikon. En oo ihan varma, koska heti kun rupeen oikeen kuunteleen, tuntuu kaikkea suolen murinaa ja siltä, kuin joku raapisi kohdussa. Ei taida olla ihan sitä liikkeen tuntua, mitä odotetaan :D Ellei sitten ole tulossa klaustrofobinen mukula...
 
Tuolla kutsumanimikeskustelun puolella jo kerroinkin, että meillä käyttöön vakiintunut "Turbo" ja/ tai "Turbo-apina" kuvaa täydellisesti tämän kaverin luonnetta. Koko ajan on hirveä meno päällä ja pää edellä syöksymisen kohdun etuseinään voi paitsi tuntea myös nähdä.

Yölläkin herään jo mahabileisiin, vaikka viikkoja on vasta 18+3. Millaista tää on sitten, kun viikkoja on 30+?

Oli meidän esikoinenkin todella liikkuvainen tapaus jo odotusaikana (ja on siis edelleenkin), mutta ei musta tosiaankaan näillä viikoilla vielä tuntunut, että joku käyttää mun sisuskaluja nyrkkeilysäkkinä.
 
Mulla on sellasta venyttelyä tuntunu, joka tuntuu samalta, kuin PAPA-kokeen otto, mut vaan keskellä alavatsaa. Eli sellasta vihlontaa missä on mukana muljaamista. Siitä muljaamisesta osaan erottaa muksun liikkeet ja kohdun kasvun tuntemukset.
 
Mä en oikein oo varma onko liikkeitä vai mitä ihmeen muljuntaa ja vihlontaa tuolla massussa tapahtuu... :confused004
 
Mashnu, täällä aika samat fiilikset :) Pari kertaa oon ollut jostain muljahduksesta ihan varma että se oli vauvan liike, mut toisaalta en sitten taas tiedä.
 
Tämä nyt ei liity vauvan liikkeisiin, mutta tuohon ekaan raskauteen ja synnytykseen. Muistan nimittäin kun sain ekan supistuksen... Menin ihan paniikkiin ja huusin silloiselle miesystävälleni, että tuo särkylääkettä, vatsaan koskee... :eek: Ja kun minulta eräänä yönä alkoi mennä lapsivedet, mietin aika kauan onko se pissaa vai mitä sieltä lirahtelee. Taisin jopa nuuhkaista sitä :confused: Kaikesta huolimatta se vauva on nyt terve 16-vuotias opiskelija :)
 
Ja voi kun minä odotan, että tuo pikkurakas antas merkkiä itestään! Olis niin ihana oppia tuntemaan että minkälainen eläjä sieltä on syntymässä. Yöllä tunsin pientä huminaa vatsassa, mutta sotkin sen uneen enkä ole nyt varma mitä se oli o_O
 
Täällä on jo alkanut liikkeet tuntua viimeisen viikon sisällä :) Säännöllisiä ne ei ole mutta usein kun pysähtyy iltasin katsomaan telkkaria niin, saan tuntea muutamat potkasut :Heartred Pikkunen ei myöskään yhtään tykkää siitä, että istun "lysyssä" tai muuten kovin epäryhdikkäässä asennossa... Siinä kohtaa tulee muistutus potkaisu: Selkä suoraksi! :love7
 
Voi olla hankalaa tuntee potkuja ku epäkehittyny kaksonen on vauvan jalkopäässä, mut muuten tuntuu joskus pieniä muljahteluita :)
 
Hui kauhistus! Eilen illalla kun oltiin just sammutettu telkkari ja piti alkaa nukkuu ja pötöttelin selällään nii pari kertaa tuntu eka sellaselta ilma kuplalta mikä sanoo poks ala vatsassa (Ihan saletisti oli potkuja) ja hetken päästä muljahteli oikeen kunolla ja tunsin pikkusen liikuvan! säihähdin kyllä niin kovin ja tuntu myös hiukan epämukavalta että siellä ihon alla joku liikkuu nii oli sit ihan pakko käänyy kyljeleen.. Se tuntu ihan sika selvästi! Tänään viikkoja 17+4.. Oon aikasemmin kun tuntenu jotain mutta en oo ollu varma että mitä mut nyt kyllä oli niin selvät ja voimakaat liikkeet..
Tänään olis myös eka neuola lääkäri..
 
eilen kun pidin karkkipaivaa niin kun menin makoilemaan sohvalle tuntui muljuntaa mutta vain hyyyyvin lyhen aikaa joka sitten muuttuikin alakerran vihlonnaksi hetken paasta, mutta mamma voi luvata ettei todellakaan syo irtokarkkipussia joka kerta etta neiti suostuu seurustelemaan ja antamaan elonmerkkeja itsestaan, nih. nakojaan se on enemman isansa lapsi tuossa asiassa...
 
Nyt mulla tuo salamatkustaja on vetäny parina iltana sellaset sessiot että ei taida enää olla epäilystäkään niistä aiemmistakaan tuntemuksista. Mutta miks se pitää alottaa kun yritän käydä nukkumaan :D 2 tuntia valvotti toissailtana kun ei rauhottunu ollenkaan eikä siinä melskeessä saanu unta sitte.
 
Mun masuasukki on niin rauhallinen tyyppi ettei vieläkään tunnu mitään ja menossa jo 19+2... o_O
 
Mulla ei oo kyllä rauhallinen, äskenki ultrassa hirvee meno päällä :D potkuja ei tunne ku kaksonen sopivasti jalkojen päällä, muljahduksia kyllä tuntuu :)
 
Mulla tuntunu jo parin viikon ajan pieniä muljahteluita ja muksahduksia mahassa. Tällä hetkellä viikolla 17+1. Aiva ihana tuntea, että siellä masussa oikeasti on joku :) :Heartred
 
Mä tunsin eilen illalla sängyllä maatessani ekat potkut, joista oon jo aika varma että ne oli niitä! Aiemmin on ollu jotain tuntemuksia, mutta ei mitään selkeää. Eilen sitten tunsin ihan selvästi, kuinka joku pamautti mua tohon vatsan oikealle puolelle sisältä päin. Tunsin potkuja myös kädellä vatsan päältä, mutta heti kun rupesin tunnustelemaan tai mies yritti tunnustella, niin vaavi rauhottui. Oli kyllä jännä tunne! Tänään myös neuvolalääkäri löysi sydänäänet nimenomaan oikealta, joten siellä se tuntuu viihtyvän. Mulla menossa 18+4.
 
Nyt minäkin olen saanut varmuuden yöllisille mahatuntemuksille :)
Päivälläkin on tuntunut semmonen muljahdus joitain kertoja. Hetki sitten koululla kun olin kirjoittamassa OPNT:tä. Kyllä se tunne tuo hymyn äitin huulille:p
 
Takaisin
Top