Vauvojen liikkeet

Ehkä tää pitäis esittää osiossa tyhmät kysymykset, mutta mikä on avoneuvola?? Ei meillä (kai) sellasta ole..

Sent from my ST27i using Vau Foorumi mobile app
 
Eiks sellanen ole vaan pk-seudulla? Ei oo tääl meilläkään. Eikös se ole joku sellanen et sinne saa mennä koska vaan mittaamaan ja punnaamaan yms?
 
Femi, jep, juuri sellainen se on. Sellainen on toiminnassa ainakin täällä Helsingissä.
 
Eipä oo meilläkää :sad001 Täällä kyl jo ihan kivasti ajoittain tuntuu nuo liikkeet :)
 
Ok, kuulostas hyvältä! :-) onneks täällä pääsee melko hyvin tarvittaessa neuvolaan :-)

Sent from my ST27i using Vau Foorumi mobile app
 
En minäkään ole koskaan mistään avoneuvolasta kuullu, mutta juuri tuollainen oletin sen olevan. Ramppaisin itse varmaan siellä jatkuvasti :D
 
meillä ainakin avoneuvola just semmonen missä voi käydä mittaa verenpaineen, kuunteluttaa sydänäänet ja esim hoitaa lasten rokotukset jos on oltu kipeenä kun ois ollu rokote aika.
 
Oih, en millään malta odottaa, että tuntisin jo pikkuisen liikkeitä :Heartred Monen moisia hassuja tuntmuksia on kyllä ollut mutta en osaa yhdistää niitä vauvaan...varsinkin kun vatsa ei toimi kunnolla, niin kaikki puplutukset tuntuvat vain suolen pieniltä toiminnoilta :) No, eiköhän ne myöhemmin sitten ala erottua kunnolla vauvan liikkeiksi!
 
Mä luultavasti olen nyt viikon verran tuntenut pienten pumpulipallojen muksahtelua kohdussa :Heartred huomenna tulee rv15 joten paljon aikaisemmin tunnen kuin esikoisesta, jolloin muistaakseni oli lahemmäs rv20, kun olin varma, mitä tunnen. :)
 
mä oon ihan kauhee.. Mun masu vauva on ihan eri sarjaa kun siskonsa, eli todella hiljanen tapaus, hyvä jos 3 liikettä päivässä tunnen, iltasin ei ikinä mitään. Eilen sitten tokaisin miehelleni koko vlopun lasten kanssa tapeltuani että meillä on kamalat lapset, ja tylsä masuvauva. Mies sai hyvät naurut, mut mä olin ihan hormoonihöyryissä ja tippalinssissä. Näin jälkeen päin kyllä naurattaa.. Noh, yöllä sitten heräsin kun vauva ilmoitteli itsestään, kahteen otteeseen! Taisi pieni loukkaantua.. :D
 
Miltähän ne liikkeet pitäis tuntua, miten esim. "kuplinta" eroaa ihan tavallisesta ruoansulatukseen liittyvästä kuplinnasta? Oon tuntenut itse lähinnä erilaisia venymistunteita ja vihlaisuja, mutta oletan, että ne on enemmänkin niitä kohdun kasvukipuja? Nyt rv 16 menossa. :)
 
Mä saan varmaan odottaa vielä suht pitkään liikkeitä nyt on rv 16 mutta istukka on edessä :p


Sent from my iPhone using Vau Foorumi
 
On näköjään kyllä yksilöitä jo hyvin varhaisessa vaiheessa nää mukulat. Mä ehdin tuolla aiemmin mainita, että odottelen perhosen siiven hipaisuja, kun siltä esikon ensimmäiset liikkeet musta tuntui. No, jäi kyllä ne hipaisut kokematta. Tää törkeä mukula vaan tökkii ja muksii mua vähän väliä. :grin

Meno vaikuttaa suunnilleen tällaiselta: :smiley-bounce005 Ekat liikkeet havaitsin n. viikko sitten (tänään 17+2) eikä tosiaan tarvinnut paljon miettiä oliko kyse vauvan liikkeistä vai jostain muista mahan murinoista.
 
17+2 eikä mitään liikkumisia kyllä vielä tunnu. Pöh.
 
Viime yönä tuli ensimmäinen mojova potku, johan sitä oli odotettukin:Heartred Taisipa olla päivälleen sama kuin edellisessä raskaudessa eli rv 16+4. Muuten kyllä hiljaiseloa viettää, ei kauheasti hipsuttele. Istukan paikasta mulla ei ole mitään tietoa. Parina viime yönä on myös muutama kivuton supistus tullut.
 
Mulla ei kans oo mitään hajua istukan sijainnista, unohdin kysyä ultrassa ja mietin et oliskohan neuvolassa osattu sanoo doblerin perusteella mut unohdin senkin. No jos mulla edelleen taaksepäin kallistunut kohtu, niin ei varmaan senkään takia viel oo mitään tuntunu. Ja tosi vaikee kyl ymmärtää et miltä pitäis tuntua kun ei oo kokemusta viel.
 
Mäkin oon miettinyt, et mitenköhän kovaa tulee loppuraskaudesta iskut tuntumaan, kun nyt jo iltasin kaveri treenaa jotain potkusarjoja :) mutta ihanaahan se on, kun alkaa päivittäin liikkeitä tuntemaan. rv 17+1
 
Takaisin
Top