Vauvojen kuulumiset

Meillä syödään, nukutaan 3-4h ja aloitetaan alusta. Turhia ei huudeta, vain jos ehtii tulla tosi kova nälkä ja joskus vaippaa vaihdettaessa :p Pisteet siis pikku jätkälle!

Ollaan huomattu nyt ettei meillä vauva tykkää, kun nostetaan pystyasentoon. Esim. olkapään luo ei voi nostaa tai jos istun ja nostan lapsen pystyasentoon rintakehää vasten niin rääkästään samantien. Tämä loppuu heti, kun tyypiltä vaihtaa asentoa. Onko kellään muulla ilmennyt mitään vastaavaa? :wideyed:
 
Anniina-, meillä ei tykkää olla kauan pystyasennossa, ihan sen verran saa olkapäälle ottaa että nopsaa röyhtäytetään mutta äkkiä alkaa sitten naama mutristua. rinnalla tykkää miehen sylissä olla paremmin, siinä sellanen puolipysty asennot.
 
onko muiden vauvoille tullut hormoninäppyjä? mua häiritsee tosi kovasti kun pienellä on nyt posket ja leuka ihan täynnä sellasia pikkufinnejä :sad001 liekköhän kauan ovat, eikai niistä jää mitään pysyviä jälkiä?
 
Meidän poitsulla on nenässä hormoninäppyjä! Nehän häviää pois eikä jää jälkiä!
Onkos muiden vauvat käyneet neuvolassa?
Me käytiin tänään, ikää 6 päivää.
Sairaalassa kotiinlähtö paino oli 2991g ja tänään 3060 tai 3070g, neuvolatäti oli sitä mieltä että viikon päästä pitää käydä painokontrollissa!
Mä sain itkut äsken kun aloin miettimään eikö saa tarpeeksi maitoa, mutta ei esikoisellakaan ollut viikossa tullut yhtään sen enempää painoa.
Poika nukkuu 3-4 tunnin unia, syö ja nukahtaa uudelleen.
Aloin miettimään jo sitäkin onko normaalia olla niin unelias, toisaalta mitäpä muutakaan vauvat tekisi?
Ei uskoisi että mulla on 3 lasta, oon tästä jotenkin ylivarovainen!
 
rupikonna älä huoli, tuohan on tuon kokoselle ja ikäselle kuitenkin hyvä alku :) meilläkin kontrolloitiin ihan ilman mitään suurempia huolia kuitenkaan, ihan vaan kun seuraava neuvola sitten vasta viikkojen päästä, ja tossa 2-viikkoiskontrollissa olikin painoa tullut jo reippaasti enemmän. eikä kuulosta liian uneliaaltakaan maallikon korvaan, noin meilläkin -aluksi- nukuttiin. nauti, se voi muuttua :D
 
Meil oli kans tänään neuvola. Paino oli nyt 3410g kun syntymäpaino tasan viikko sitten oli 3515g. Sanoi, että paino on hyvin nousussa. Pituutta oli tullut 3cm viikossa, aika hurjaa! Meil kans lähinnä nukutaan ja syödään, välillä voi viihtyä parikin tuntia hereillä, niin että syö aina välillä vähän (ja saattaa torkahtaa siinä lomassa hetkeksi). Toistaiseksi on aika rauhallisesta tytöstä kyse, katsotaan tuleeko se muuttumaan jossain välissä :)
 
Muistakaahan, että sillä on oikeasti väliä, punnitaanko vauva samalla vaa'alla vai ei! Vaakojen välillä voi olla yllättävän isojakin heittoja ja kun pikkumuruset ovat vielä niin pieniä niin ne pienetkin heitot vaikuttavat. Eli vauva saattaa kasvaa siis oikein hyvin, vaakaharha vaikuttaa. :)

Vastasyntyneen tulisi saavuttaa syntymäpaino n. kahden viikon ikään mennessä. Toisaalta, jos äiti on saanut paljon nesteytystä synnytyksessä, on vauvakin ollut synnyttyään ylinesteytetty ja painanut siis vähän enemmän kuin olisi muuten. Tätä vaan ei taideta ottaa juurikaan huomioon.... :sad001
 
Onko teillä muilla millaisia kokemuksia vauvan hengitysäänistä ja tuhinoista ja ähinöistä meillä vauva välillä ikään kuin huokailee uloshengittäessään mutta hengitys ei näytä vaikealta. Välillä täysin äänetöntä. Kummastuttaa vähän.
 
tosi vaihtelevaa on. välillä niin pieniliikkeistä ja äänetöntä että oon pari kertaa ihan koskenut että onhan toinen elossa vielä :D välillä on äänekästä, ähisevää, hakkaavaa, unia nähdessä välillä oikein huohottaa ja yhtäkkiä vetää pitkään.. kaikkea mahdollista. vauvakirjasta luin että kuuluu asiaan :)
 
Koskahan tää rauhoittuu. Viime yönä oli yksi 1,5 tunnin unipätkä, sen jälkeen on herätty tunnin välein tunniksi. Jos ei ole koko tuntia syönyt,niin loppuaika on rauhoiteltu unille. Melkeinpä joka kerta on saanut tunnin koko tunnin olla tissillä... Tosi väsyttävää.
 
Meijän tyttö on tänään jo 3viikkoa vanha ❤ kasvaa korvikkeella, ja maha vaivaa on ollu alusta asti. Nyt menee cuplatonia päivittäin, että auttais ilmavaivoihin. Tosi seurallinen on, kahtellee tarkasti ympärilleen ja jaksaa muutaman tunnin kerrallaan seurailla :)1-2 syöttöä/yö. ihana tapaus. ❤
 
Isukki lähti omasta ehdotuksestaan pienen kanssa vaunuilemaan että saan nukuttua pari tuntia. Varaudutaan taas raskaaseen yöhön... On kyllä käynyt mielessä imettämisen lopettaminen ja siirtyminen korvikkeeseen. Ihan vaan siksi että ruokailut olisi nopeammin hoidettu ja vauva pidempään kylläinen. Vaikka maitoahan multa tulee...
 
Se helpottaa kyllä! Jos yöt raskaita, niin päivällä sit unta? Takeaway-ruokaa ym. Jotenkin ite ekan kanssa murehdin koko ajan rytmiä ja stressasin nukkumista ja jos mitä. Esikoinen oli viel koliikkivauveli. Huus joka ilta 19-23 tauotta naama punaisena. Joskus yölläkin pari tuntia päälle....

Nyt vaan meen virran mukana ja sit kolmekuisena alan nukuttaa samaan aikaan joka ilta. Oon nyt jaksanut paremmin, vaik joka toinen yö onkin kolme tuntia kukuttu 2-6 välillä miten sattuu. Korvike ei välttis oo oikotie, jos haluaakin äitiltä seuraa ja syliä siinä samalla? Mä en sit oo mikään imetysvouhkaaja, mut oon ite sen kokenut sen yöllä helpommaksi. Korviketta voi tietty testata, auttaako?

Tsemppiä! Alku on aina hankalaa, imetys on vaikeaa ja vauva on vauva. :) joka päivä edeltävää helpompi.
 
Auttaisiko lypsäminen ja, että mies hoitaisi jonkun yön aikaisen syötön pullosta (vaikka alku- tai loppuyöstä).
 
Haluan kyllä imettää, mutta voimat meinaa välillä loppua. Oon lypsänytkin maitoa ajatuksena juurikin tuo, että isä voisi välillä antaa pullosta,mutta jotenkin ajattelen että parempi hoitaa se kuitenkin itse..Maidot on pakkasessa pahan päivän varalle. Ja kuinka kävikään viime yönä kun odotettiin siitä rankkaa. Tyttö heräsi kaksi kertaa, söi ehkä vartin ja nukkui taas. Varmaan väsynyt itsekin kun ei oo pariin päivään kunnolla nukkunut. :-) Kai nää päivät vaihtelee.
 
Täälläkin taatero valvotti viime yön ja nyt nukkunut koko päivän.. Innolla odotan tätä yötä :p

Edit, kas kuin se äidin vaisto taas komentikin oleen hereillä näin myöhään saakka, nyt neiti alkaa heräileen kolmen tunnin uniltaan :D Haluaa tietysti seurustella syötön jälkeen, heh.. Voih :)
 
Takaisin
Top