Vauvojen kuulumiset

Meillä on tapana keskellä yötä herätä huutamaan kahdeksi tunniksi jooooka yö. Eikä auta mikään, saattaa syödä kyllä ja jatkaa huutoa heti kun ei enää maistu. Jäis mielellään lutkuttelemaan tissiä mut en haluis että siitäkään tulee tapa, ja haluisin välttää myös tuttia viimeseen asti... Kapaloon saattaa torkahtaa hetkeks ja sitten jatkuu taas rääkyminen, pystyasento saattaa hetkisen helpottaa ja sitten taas jatketaan. Lopulta viime yönä sitten kahen ja puolen tunnin jälkeen (jollon mäkin jo itkin :D) nukahti rinnalle vaippasillaan ja nukkui siinä sitten aamuun asti sikeesti, en enää uskaltanut nostaa omaan sänkyyn kun olin jo niin poikki ja pelkäsin että koko homma alkaa alusta. Onko kellään hyviä vinkkivitosia? Päivällä täällä ei itketä ollenkaan. Muuten herää yöllä tuon lisäksi kerran pari tissille.

Oli muuten hauska herätä siihen että vauva pissas pampersinlahkeesta suoraan mun päälle kun pötkötti rinnalla :D ja minä kun ajattelin että yöllä kertisvaippa on helpompi ja tiiviimpi kun kesto joten.. :D pampers ei siis ilmeisesti sovi tälle ripakintulle..
 
Meillä tulee kans Pampersista ohi :meh: Ärsyttää kun lähikaupassa ei oo Liberoita ja kestot on kaikki liian isoja vielä :shifty:
 
Tohon vinkkinä "viimekertaisesta oppineena", et se vaan loppuu aikanaan. Tää toinenkin ähisee ja könisee valveilla ja vaihtelen asentoa, syötä ym. Ja sit lopulta nukahtaa syystä x. Ja on jäänyt omaan sänkyyn takaisin nostamiset toistaiseksi...
 
Vaipoista puheenollen niin en tiedä onko kaikissa lastenvaipoissa reunavuotosuojat, eli semmoset reunat erikseen vaipan sisuksen reunoilla, jotka joustaa ja nousee ylös kun vaippaa vähän suoristelee ja ehkä joutuu pikkusen sormella niitä avustamaan (on kokemusta vaan noista aikuisten vaipoista töissä) mutta jos on niin ni ne kannattaa muistaa avata ja nostaa ylös ennen vaipan laittoa.. Noissa muumeissa ainakin on mitä meille ostin.. Toki pyllyjä on monenmoisia mutta näin aikuisten vaippoja laitelleena niin vaipat fuskaa aina jos niitä ei muista laittaa hyvin ja nivusista vielä vähän kupiksi kopeloida sitä vaippaa.
 
Meillä jostain syystä äidin viereen on päässyt melkein joka yö pissa vaipan ohi, vaikka muuten ei ole falskannut. Aina vaan herätessä saa ihmetellä, että mikäs tää märkä läntti lakanassa on... :D Pakko oli laittaa pissasuoja, ettei patja mee ihan pilalle. Ja hyvä toisaalta olla siksikin, että nukun ilman liivejä, eli maitotahroja tulee myös.
 
näkyy olevan kaikissa vaipoissa nuo sisälipat. meillä kastu ekoina päivinä kolmet petivaatteet kun en älynnyt niitä lopuksi sormella pyöräyttää sieltä lonkan puolelta sisältä vielä kunnolla ihoa vasten.. sen kun oppi niin ei ole enää kertaakaan vuotanut, ei edes yön aikana kun vaihtovälit pitemmät. kaikista hauskointahan tossa mokassa se että itsekkin niitä aikuisten vaippoja vaihdellut eräänkin.. :rolleyes:
 
Ainakin Liberoissa ja Pamperseissa on noi vuotosuojat, ja x-trassakin tais olla, en muista enää kun esikoiselle käytettiin ihan viimesinä vaippoina.
 
Joo ne on tärkee nostaa ylös ni vaippa toimii paremmin T: Tenan kontinenssihoitaja :wink
 
Me laitettiin yks pampers ku kotiuduttii ja tuli kakka lahkeesta läpi.. Vaikka aina katotaa et on vaippa hyvin. Siihen jäi niitten käyttö :D
 
se on varmaan ihan totta että ne vauvat on kovin eri mallisia kropaltaan.. meille ei taas meinannut oikeen millään se muumin vaippa mallata, mutta pampers ollut oikeen hyvä.
 
Vatsa kipujen kanssa täällä kärvistellään. Ensi viikolla onneksi päästään nenatologille. Tää on niin kurja vaiva tää ummetus neidillä
 
Itsekin esikoisen aikaan käytin jonkun verran pampersia, jatkuvasti oli petivaatteet märkinä ja ylivuotoja koko ajan. No onneksi tajusin kokeilla liberoa, eipä vuotanut 3 vuoteen yli.. Nyt siis jo ollaan päästy vaipoista eroon esikoisen kohdalla
 
Liberon ykkönen oli aluksi hyvä, nyt se on alkanut jättämään painaumia. Kakkonen on liian iso. Pampersin ykkönen muutaman kerran toimi ja ostettiin sitä lisää. No, tänään klo 6- 8 välillä saatiin vaihtaa kahdet lakanat. Muumin ykköset toimii meillä paremmin,vaikka ovat aika leveitä.
 
Meillä taas pampersit esikoisella koosta 3 alkaen. Liberoista Alko tulla kakat ohi joka aamu. Nyt liberon 1, koska pienin malli.
 
Yksi yö juu oli niin, että tyttö söi vähemmän. Taas pari yötä ( ja kohta päivää) takana kun on tunnin jälkeen syönnistä herännyt ja haluaa lisää. Nyt on alkanut vieläpä pulauttelemaan paljon. Kesken syönnin, röyhtäissessään, sen jälkeenkin tai jopa tunti syönnin jälkeen. Olen yrittänyt antaa tuntia tissin sijasta ja rauhoitella. Yskiskelee ja nieleskelee. Pelottaa että on se refluksi tullut. :-( muuten on pirteä. Ei ihan koko aikaa itke, mutta jonkin verran saadakseen sitä tissiä.
 
Zeni, minkä kokonen vauva? Meillä tytteli 3555g ja 50cm, pitkä hoikkajalkainen, käytetään päivisin imsevimsen kestoja. Niitä perus missä on se puuvillanen sisävaippa ja kuori. Eikä tuolle ole tarvinnut mitään lisäimua.
Mä olen yövaipoiksi ostanut muumeja koska niissä on ymmärtääkseni vähemmän kemikaaleja ja on kotimaisia, mutta anoppi on töistään tuonut pari pakettia noita pamperseja ja liberoita, niin ajattelin käyttää pois yövaippoina, mutta pampers ei tosiaan oikeen istu. Se myöskin valuu vaikka laittais kireelle. Mutta viime yönä kokeilin liberoa ja se pysyi :) Meillä tosiaan makkari yläkerrassa, enkä halua yöllä lähteä vauvan kanssa seikkailemaan rappusiin että pääsee vessaan huuhtelemaan vaipat ja pesemään pyllyn, niin pääsen helpommalla kun hoidan yöt kertiksillä ja kosteuspyyhkeillä. Sitäpaitsi tuskin on ihan turvallistakaan noissa jyrkissä kierreportaissa vauvan kanssa mennä silmät sikkuralla :D

Ja niistä yöraivareista.. Tulin siihen tulokseen, että kun maito on kerran hyvin noussut ja sitä tulee PALJON, vauva syö hyvällä otteella, niin tuskin tutista on vaaraa... Lupasin illalla itelleni että jos alan taas yöllä itkeä väsymystä ja riittämättömyydentunnettani, niin annan sen tutin sitten. Mutta annoin sen jo ennen itkuja, eikä tyttö kyllä juuri raivonnut. Sen tavallisen yhdestä puoli neljään hän oli kyllä hereillä, mutta ei raivonnut. Saattoi välillä alkaa kitisemään, kaipasi kainaloa tai tissiä, enkä halua että lutkuttelee tissiä "huonosti" kun nännit on muutenkin kovilla, niin annoin sitä tuttia sitten niihin kitinöihin, ja annoin nukkua vieressä koska huomasin että rauhotun itsekin paremmin kun vauva köllii vieressä vaikka ei nukkuiskaan. Kun on omassa sängyssä niin vahdin koko ajan että milloin se huuto taas alkaa ja jos ei ala niin hengittääkö hän :D Voi minua, typerää ensikertalaista, pitää kai tehdä kaikki virheet ennenkun sitä tajuaa mitä kannattaa tehdä ja mitä ei, vaikka vauvoja olen hoitanutkin paljon.
 
Hehe - pakko vielä lisätä, kun joku tänne laittoi että pampersit on perseestä, että mun vauvajuhlissa jokainen vieras koristeli isille tsemppaavan vaipan tusseilla, niin anoppini kirjoitti vaipan takamukseen käyttöohjeen: "päin persettä".
 
Typykkä oli tänään neuvolassa vasta/jo 2,8kg :) Mulla ei noita flanelletteja oo ku ihan pari, harsoilla, kuorilla ja villahousuilla meinasin kohta puoleen alotella :) Taskuja tuolla olis kans iso läjä, mutta suurin osa alkaen 4kg, että niissä nyt hetki vielä vierähtää ennenkuin passaa.
 
Täällä on kokoajan sormet tai tumput tai paita suussa ja sitä lussutetaan vaikka maha olis täynnä.. koska tutti kannattais ottaa käyttöön vai onko parempi et lussuttaa jotai muuta? :D

imetys ei vieläkää suju ilman raivareita ja lisämaitoa, mutta jaksaa jo imeä puolikin tuntia putkeen.
 
Takaisin
Top