Vauvojen kuulumiset

Täällä voidaan hyvin. Biliarvot vähän noussu, mutta illalla jos nousseet lisää saa pikkurakas valoa sit. Tissiäkin maisteltu rintakumin kanssa ja rupee pikkuhiljaa sujumaankin ♡ ite oon vaan tuijottanu toista ja pillittäny :D hormoonit niiiin sekasi ja alapää tosi hellänä. Koska uskaltais käydä kakkosella :O
 
Suosittelen magnesiamaitoa, helpottaa ulostusta.. Itse en uskaltanut viikkoon käydä kun tikit aina aukesi..
 
Saa nähä päässäänkö huomenna kotiin, näyttää vähän kellertävältä tuo jäbä mun silmiin. Hoitaja aiko tsekkailla ja mahollisesti ottaa lääkärintarkastusta varten valmiiksi testin aamuksi ettei sen takia tarvi odottaa iltaan. Jeah oon supermamma ku iha ite huomasin ja kyselin, hehe :D
 
voi rakkauspakkaus :Heartred mun maidon jälkeen nukku kuus tuntia jolloin piti herättää syömään.. ja sitte imeskeli joku puol tuntia unisena kylläkin. maito siis noussu ja sokerimittaukset lopetettii aamulla jo ku hyvät arvot ja uskon että pysyy hyvänä jos se nyt siis saa syötyy tosta tissistä ja nyt mennään ilman rintakumiakin !!! huippu fiilis
 
Käytiin sitten eilen jorvin lasten päivystyksessä. Neidin maha niin kipeä ja tuli vain kovia papanoita kakkaa. Lääkäri tutki ja totesi ulosteen olevan kovaa. Pieniin sai vesiperäruiskeen. Oli niin reipas ikäisekseen. Tuli kakka vihdoin ja viimein sieltä. Torstaina mennään kontrolli käynnille ja otetaan labrat. Kovasti ihmetteli, kun sanoi näin pienellä ei kuuluisi olla ummetusta. Nyt asia tutkitaan ja seurataan. Saa nähdä meneekö korvike vaihtoon.

Hyvä asia oli et nyt nti nukkui kunnolla yöllä. 5 h oli pisin väli ja annoin nukkua, kun unet jäänny neidillä niin vähäiselle. Nyt nukkuu taas kun pienen vauvan kuuluu. Syö ja nukkuu.

Ei saatu viiden päivän aikana tätä ennen, kun 3 h per yö molemmat miehen kanssa unta kun nti oli pipi.
 
toivotaan että pieni paranee! minkä merkkinen korvike teillä muuten on ollut käytössä?
 
toivotaan että pieni paranee! minkä merkkinen korvike teillä muuten on ollut käytössä?
Nan, nyt seurataan ja lääkäri katsoo sitten jos tarvii niin kokeillaan muuta korviketta. Mulla ei tule maitoa vaikka imettää haluaisin.
 
kotiuduttu ja aika ihanaa arkea ollu nyt eilen ja tänää:) vauva toljottaa vaa koko aja useemmi, kyllä itku tulee.. niin rakas pikkunen. mies innostunut kovasti poitsusta ja hyvin on mukana, vauva tosirauhallinen vaikka läheisyyden kipeyttä löytyy :) maitoa valuu yli äyräitten koko aja vaihtamas liivisuojia ja ei riitä.. kai tää tästä tasaantuu
 
Hei synnyttäneet käytättekö maidonkerääjiä esim imettäessä/pumpatessa ? Pohdiskelen että ostaakko vai eikö ostaa :)
 
en oo käyttänyt mutta aihetta olisi, kun imee niin toinen rinta valuu tosi paljon. en osannut sellaseen ees varautua, varsinkin yösyötöt hankalia kun ilman liivejä nukun ni pitää aina olla pyyhe hollilla ja sekin aamulla jo märkä
 
Itsellä tuli tänään hankittua medela merkkinen maidonkerääjä. Maksoi noin.5e Silikoninen rinkula, jonka ympärillä kuppi johon valuva maito tippuu. Suosittelen kyllä! Helpottaa imettäessä, kun toinen rinta muuten valuttais maitoa ja maidoin saa näin talteen:)
 
Enpä ajatellukaan tuollasta maidonkerääjää! Hyvä, hankintalistalle menee.

Täällä tyttö on nyt 8 päivän ikäinen, nukkuu jo 3 h kerrallaan yöllä ja sitten herää syömään. Kätilö ohjeisti, että pidempään ei saa antaa nukkua joten tyytyväinen olen näihin uniin mitä saan :p hyvin syödään ja kakataan, joten kaikki menee mainiosti :) Paino hienosti noussut, torstaina oli 3090 g ja sunnuntaina 3300 g. Parina yönä ei ole meinannut syötön jälkeen asettua enää sänkyynsä, haluaa olla sylissä mielummin.. Voiko näin pientä hemmotella jo piloille :D?
 
Täällä on nyt toista vuorokautta nukuttu korkeintaan 1,5 tuntia putkeen, viime yönä pisimmillään tunti..ja sitten syöty 45-60 min. Aluksi olin niin tyytyväinen kun meilläkin oli toi kolme tuntia unta ja sitten syötiin ja nukuttiin.nyt joutuu tekemään töitä että nukahtaa. Tyttö tänään kolme viikkoa ja äiti on vähän väsynyt.
 
Meillä oli eka neuvolakäynti tänään, paino noussut 300g kotiutumispainosta ja mennyt jo yli syntymäpainon. On herran ruokahalu toki myös sen mukainen. Pyrin pitämään koko ajan enemmän rinnalla että saisi tuota maidon määrää kasvamaan, ahistaa vaan kun huomenna tulossa appiukkoa ja miehen veljiä yms käymään, ei oikein pysty heidän aikanaan kovin pitkiä pätkiä imettämään. Jospa eivät koko päivää viihtyisi...
 
Täällä poika tänään viikon ikäinen. Kotiin päästiin jo viime keskiviikkona ja arkea on opeteltu elämään. Painoa tarkkaillaan, kun pieni oli syntyessään. Kävimme siis jo perjantaina neuvolassa, paino oli kivasti noussut 30g/pvä.Rintamaitoa valitettavasti ei oo tarpeeks, mut pikkuhiljaa lisääntyy... Ei kuitenkaan mahdottomasti oo korviketta tarvinnut antaa. Äiti ja isi on niin rakastuneita pieneen mieheen!
 
täällä poika huomenna 2 viikkoa, ja tänään sain oikein luvan kanssa sitten leikata nuo sormen kynnet :D miten voikin noin pienellä olla niin pitkät ja terävät.. jospa nyt rintakaan ei enää ottaisi osumaa kun toisella kiukku päällä :P ja vaikka tuo imetyksen alku vaati rikkinäisiä nännin päitä ja itkuisia imetyksiä kipuineen niin nyt oon niin ilonen että näin vaivan! ihana kun kysyntä ja tarjonta kohtaa ja homma sujuu :) ens ke punnitus, nähdään miten on maito toiminut kotioloissa
 
Meillä jos yöllä herättää kolmen tunnin välein, ei välttämättä saa unta kunnolla enään pikkuinen. Joten mulla kyllä kello sopimassa, mutta jos nti nukkuu sikeästi niin annan nukkua tunnin vielä. Tuo nti herää kyllä kun on nälkä. Edellisenä yönä söi 2 h välein. Viime yönä syötin klo 23.00 ja heräsi vasta 3.15 seuraavan kerran. Käyn kyllä kurkkimassa aina välillä. Meillä nuo vatsavaivat kiusaa vielä, joten annan aina väillä nukkua pidempään. Päivällä syö sitten kolmen tunnin välein. Kerralla nti syö n. 1,5 dl korviketta. Maitoa mulla ei tule, vaikka tahtoisin imettää.
 
minä en oo kyllä herätyksiä laittanut yölle, luotan että poika huutelee kun nälkä yllättää :D ja tähän asti on kyllä muistanut näin toimiakkin. se on vaan sitten yllätysluksusta aina jos meneekin tuo 3 tai 4 tuntia. hän syö kyllä sitten päivälläkin todella reippaasti että en usko että yöllä vahinkoa tapahtuu jos ei nyt kellon mukaan ihan mennäkkään.
 
Minä en oo kyllä ikinä herätellyt lasta syömään o_O. Meidän tytön painosta vouhotettiin aina neuvolassa kun ei nouse käyrien mukaan mutta luojalle kiitos saatiin vihdoin terveydenhoitaja joka sano että hän kasvaa miten kasvaa, omalla käyrällään. Niin on nyt 2 vuotta kasvanut alakäyrillä mutta aina on ollut kova syömään ja kaikinpuolin tyytyväinen tapaus :) Sen ymmärrän sitten kun on kyse ihan pienistä keskosista että on tosi tärkeä noudattaa tarkkoja ruoka-aikoja.
 
Takaisin
Top