Vauvojen kuulumiset

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Zeni
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Täälläkin mäiskitään omaa päätä, syödään nyrkkiä ja hierotaan silmiä. :-)

Meilä poitsu sunnuntaina tasan 2kk painoo 6100g ja pituutta 60 cm, iso järkile! Päätään kannattelee itse jo lähes tulkoon kokoajan, nyrkki löytää suuhun, kuolaa lentää suusta koko aika, yölläkin on nukuttu jo kuusi viikkosesta asti 7.5h yhtä kyytiä, nukkuu siis hyvin ja on kyllä kotiutumisesta asti nukkunutkin yöt hyvin, maito maistuu, hymyilee ja juttelee paljon. :grin

meilläkin on jalkapohjat kylmänhikiset aika usein, muuten ei kyllä juuri ollenkaan hikoile. aika kuumaverinen on että ei sitä vaatettakaan oo kyllä hirveesti tungettu, uloslähtö onkin nykysin vähän tympeetä kun hepulle kerkee tulla kuuma vaikka kuin nopeeta puettais.. omia käsiään käyttää päivä päivältä paremmin, lelujen huiskinta on muuttunut sellaseks kokeilevaks ja harkituks, välillä kokeilee avokämmenellä, välillä nyrkillä, tai tökkii sormella. pari kertaa puolivahingossa tarttunutkin. harmistus tulee äkkiä jos käsi ei tee sitä mitä mieli haluaisi. omia käsiään hieroo nyt paljon yhteen ja hypistelee, saipa ne "rukoiluristiinkin" kerran. molemmat nyrkit olisi erittäin tärkeä saada jostain syystä yhtä aikaa suuhun, ja suuttuu herkästi jos ja kun se ei onnistu. seuraa katseellaan omia käsiään kovin tarkkaan, niin että silmät on sitten vähän väliä kierossa. vaikka on jäntevä ja jämäkkä, ei jostain syystä halua kääntyillä ollenkaan. joskus kun on kiukkuinen, heittää kyllä ärhäkkäästi itsensä ympäri, mutta muuten ei kääntyile lainkaan vaikka leluja laittaisi jommalle kummalle puolelle. en oikeen tiedä miten tuohon voisi motivoida... päätä kannattelee kotona hyvin, neuvolassa ei :D käsistä ottaessa sielläkin, mutta se aluspaperi pitää aina yrittää syödä vatsallaan :P

Meillä neiti ei tykkää olla vatsallaan vaan parku alkaa lähes välittömästi. Ollaan kyllä yritetty sitä sitkeesti "harjoitella" jotta tottuis pikkuhiljaa siihenkin. Selällään ollessaan haluaisi pitää päätä vasemmalle, ilman itkua kääntyy pää kyllä oikeallakin. Nukkuessa pää molempiin suuntiin, ilman että nukkumaan laittaessa minä pään asentoa jotenkin auttaisin. Vauvan ollessa hereillä yritän laittaa kaiken kiinnostavan aina oikealle puolelle. Ja opetella kantamaan oikealla kädellä jotta joutuisi katselemaan toiseenkin suuntaan ☺️ ootteko muut huomannut tällaista toisen puolen suosimista?

Täälläkin seuraillaan kovasti nyrkkejä.. ensin pyöritellään ja ihmetellään mikä ihme toi on ja sen jälkeen kiireesti suuhun murinalla :hilarious: Huomaa ku kädet ei ole enää niin paljon nyrkissä, itkua tulee ku repäsee ikeniään.. Mutta kaikista paras on hetki on aamussa, silloin tulee leveimmät hymyt, rupattelua ja pierua niin maan mahottomasti :p ei voi omakaan päivä huonosti lähteä käyntiin ku vieressä on itse aurinko <3

Meillä neiti ei tykkää olla vatsallaan vaan parku alkaa lähes välittömästi. Ollaan kyllä yritetty sitä sitkeesti "harjoitella" jotta tottuis pikkuhiljaa siihenkin. Selällään ollessaan haluaisi pitää päätä vasemmalle, ilman itkua kääntyy pää kyllä oikeallakin. Nukkuessa pää molempiin suuntiin, ilman että nukkumaan laittaessa minä pään asentoa jotenkin auttaisin. Vauvan ollessa hereillä yritän laittaa kaiken kiinnostavan aina oikealle puolelle. Ja opetella kantamaan oikealla kädellä jotta joutuisi katselemaan toiseenkin suuntaan ☺️ ootteko muut huomannut tällaista toisen puolen suosimista?
Meilläkin alkuun oli hirvee huuto ku laitto mahalleen mutta nykyään jaksaa hetkisen olla niinkin ja päätään nostella.. Ja kirjottelin tuonne salaiselle puolelle juuri eilen tästä pään kääntämisestä.. Meillä pää kääntyy aina vasemmalle (neuvolan hymynaama vissiin orjuuttanut sille puolelle), itsekin yritän nykyään aina toimia oikealta (jutellessa ja leikittäessä, päivällä sohvalla tissiteltäessä) mutta pää vaan hakeutuu vasemmalle. Yöllä käänsin pään oikealle niin heti se kääntyi vasemmalle (vauva nukkuu nykyään selällään vaikka laitan kyljelleen niin kääntyy melkein heti selälleen). Pitää tänään kääntää hoitopöytä niin että saa naaman oikealle.

Meillä eilen isovanhemmat sano että taitaa tytöstä tulla kapellimestari ku kädet nii huitoo :). Välillä joo tulee oikeen yökkäys vauvalla ku käsi meneekin suuhun sormineen eikä nyrkissä.

Me käytiin tänään ekaa kertaa Erimoverin vauvauinnissa ja voi vitsi, että tyttö nautti. Polski menemään ihan innoissaan ja viis minuuttia ennen tunnin loppua nukahti mun syliin :D nukkuki sit kevyet kolmen tunnin päikkärit, kaikkensa antaneena! :)

Hei, miten siellä vauvauinnissa ne ui? Siis sukeltaako vai miten siellä ollaan? Ja mite se suihku homma sit menee enne ja jälkee sen kans..?

En malta oottaa, että mekin päästään vauvauintiin! :)

Meillä nyt ekalla kerralla vaan lähinnä harjoiteltiin niitä uintiotteita ja lilluteltiin vauvaa vedessä. Lisäksi kaadeltiin vettä vauvan päälaelle ja käsille, vasta joskus viidennellä kerralla kuulemma sukelletaan. Pukkarissa oli yksin vähän hankalaa, mutta kaukalon sai ottaa mukaan sekä suihkutiloihin, että altaalle, joka helpotti omaa peseytymistä. :)

Meilläkin alkaa kohta vauvauinti!!! En malta odottaa! Miten, onkohan vauvuja mahdollista säilyttää siellä jossain? Mä oon kyllä varannut onneksi oman äitini mukaan ainakin ensimmäiselle kerralle mukaan, koska vähän jännittää just nuo käytännön asiat..

Meilläkin alkaa kohta vauvauinti!!! En malta odottaa! Miten, onkohan vauvuja mahdollista säilyttää siellä jossain? Mä oon kyllä varannut onneksi oman äitini mukaan ainakin ensimmäiselle kerralle mukaan, koska vähän jännittää just nuo käytännön asiat..
Ajattelin, että tarkotit voiko vauvoja säilyttää jossakin :D Ei, ne otetaan mukaan sinne vauvauintiin...

Me ei olla suunniteltu vauvauintiin osallistumista, mutta kuullostaahan se kivalle. Mä silläkin oon ollu hyvin skeptinen meidän uinneista kun vieläkin toi puklaaminen on ihan älytöntä ja ei ajoitu vain syönnin perään vaan myös pitkän ajan päähän ateriasta. Ja se määräkään ei oo mikään pieni ja sievä. Kiva sit ois uiskennella siellä puklun seassa, tai siis tää on mun joka ei asiasta mitään tiedä, oletus siitä kuinka se hauskuus meidän osalta menisi. Varmaan olen väärässä.

Meillä on nyt kolmas vuorokausi menossa ilman kakkaamista, toistaseks ei neitiä näytä tilanne haittaavan. Aluksi kakkaa oli joka vaipassa, sitten kahdesti päivässä, viime viikot kerran päivässä ja nyt se loppu sit kokonaan rintamaidolla ollaan täysin ja 12vko nyt ikää.

Äidiksi81: meidän kohta 3kk tyttö kakkaa viikon - 2 viikon välein. Ennätys on tällä hetkellä 13 päivää. Eikä ole myöskään moksiskaan, ei mitään mahavaivoja tai muita ongelmia. Paitsi sitten kun tyhjennyspäivä koittaa, sitä tavaraa tuleekin sitten joka lahkeesta :D viimeksi meillä kakattiin tasan viikko sitten lauantaina, eli onneksi vielä muutama päivä ennenkuin taas räjähtää :)

Takaisin