Meillä kanssa heräillään yöllä nyt useammin kuin ennen, mutta olemme taas siirtyneet perhepetiin, ja se on tehnyt yösyötöistä helppoja ja saan mielestäni tarpeeksi unta. Pojalla on myös tullut eroahdistusta, jos nukuttamisen jälkeen herää yksin sängyssä illalla alkaa yleensä huuto, johon vain imettäminen auttaa. Mutta silti yöt sujuvat meillä vielä hyvin! Ilman perhepetiä olisin varmaan aika zombi myös, mutta sen avulla olen useimmiten nukkunut kuitenkin hyvin. Tsemppiä teille, joilla yöt on vaikeita! On varmasti rankkaa.
Pojalla on edelleen ripulia (kuudetta päivää), mutta on muuten tosi hyväkuntoinen ja hyväntuulinen, eli en ole tuosta kovin huolissaan, vaikkei vielä olekaan ihan parantunut. En usko, että on kuivumisen vaaraa, kun kakkaa ihan normaalein väliajoin, se sisältö vain sitten on normaalista poikkeavaa. Meillä vanhemmilla on nyt taas flunssa, ja jännätään saako poju sen myös ja onko yhtä rajuna kuin mulla nyt (lähinnä nenä ihan tukossa, vauvalla sama olisi varmaan ihan kamalaa). Toivotaan, että ei saa. :)
Kiinteiden maistelu meinataan alottaa heti, kun vauva on täysin parantunut mahataudista. Eli n. 5 kuukauden ikään se sitten ajottuisi. En kyllä malta odottaa!
Meillä muuten myös oksennellaan taas paljon, mutta itse olen laittanut sen mahataudin piikkiin. Muuten puklailu oli jo vähentynyt, ja luulen sen ehkä liittyvän siihen, että välttelen maitotuotteita. Epäilen siis, että pojalla saattaisi olla lievä maitoallergia (oireina puklailu, ihottuma kasvoissa, ponnistelu/ummetus). Toistaiseksi välttelen edelleen maitoa, mutta varmaan rupean asteittain lisäämään sitä taas takaisin ruokavaliooni, ja katson tuleeko oireita ja mikä olisi minun ruokavalion (joka on nyt aika rajoittunut) ja oireilun kannalta paras kompromissi.